De Pekelbak

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
marksanne
GF Team Member
GF Team Member

Re: De Pekelbak

Bericht door marksanne » 25 feb 2018, 13:00

Niet slecht voor een pekelbak :)
driving the first VR2 in NL since 2006 (project VR2)

---co-founder of GalantFans---

menno3x8g

De ene versnellingsbak is de andere niet

Bericht door menno3x8g » 08 mei 2018, 21:41

Nou, dat wist ik al met het gedoe met de assen een half jaartje geleden: 2.0 en V6 zijn verschillend aan bakzijde. Nu had ik ter vervanging van Pekelbak III al een kandidaat gekocht ('Kandidaat' geheten vanaf nu), ware het niet dat ik U54 sneller de weg op kreeg. Nu het volgende. Binnenkort gaat een zoon van me trouwen, en wel bij ons thuis. Daarna gaat ie, waarschijnlijk met zijn ega, op huwelijksreis en heb ik hem daarvoor Kandidaat beloofd. Maar Kandidaat heeft een zeer brakke handbak, die ook niet meer te reviseren is. Nu heb ik nog een 2.0 handbak liggen die wel te reviseren is. Geen probleem.

Nu het probleem. De bakcode van kandidaat is F5M422F7N2. De te reviseren bak heeft echter code F5M421F7N. Waarom zijn deze bakken niet uitwisselbaar? Kan ik iets doen om ze wel uitwisselbaar te maken?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.` (http://www.woorden.org/woord/galant)

menno3x8g

Bericht door menno3x8g » 23 mei 2018, 23:44

Pekelbak III weer in actie.
(Boot en trailer staan te koop voor 100 euri. Boot is compleet maar moet gereviseerd worden).
Bijlagen
P5230639A-min.jpg
P5230651A-min.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.` (http://www.woorden.org/woord/galant)

menno3x8g

Bericht door menno3x8g » 24 mei 2018, 22:45

Het raadsel van de handbakken 2.0 is nu opgelost.
De bakken met nummer F5M421 hebben dunne assen,
de bakken met nummer F5M422 hebben de dikkere, V6 assen.
Het verschil zit dus in de differentieel, verder zijn ze gelijk.

Dus de te reviseren bak verhuist met de assen mee naar de nieuwe Pekelbak.
Alleen nog even een homokineet aan wielzijde scoren ...

menno3x8g

Bericht door menno3x8g » 18 jun 2018, 19:52

menno3x8g schreef:Het raadsel van de handbakken 2.0 is nu opgelost.
De bakken met nummer F5M421 hebben dunne assen,
de bakken met nummer F5M422 hebben de dikkere, V6 assen.
Het verschil zit dus in de differentieel, verder zijn ze gelijk.

Dus de te reviseren bak verhuist met de assen mee naar de nieuwe Pekelbak.
Alleen nog even een homokineet aan wielzijde scoren ...
En toen pasten de nieuwe lagers voor het differentieel niet meer. Nee, die waren voor de dikke assen! Dus andere lagers besteld.
Achteraf hadden we net zo goed het differentieel kunnen overzetten zodat de dikke assen er toch in konden.
Maar ja, als je alles achteraf wist ...

Batsgeit

Bericht door Batsgeit » 19 jun 2018, 18:19

Pekelbak 3 ziet er zo ook nog erg strak uit, wat heeft ie gelopen?

menno3x8g

Bericht door menno3x8g » 20 jun 2018, 19:55

Batsgeit schreef:Pekelbak 3 ziet er zo ook nog erg strak uit, wat heeft ie gelopen?
345579,5 kilometers :)

menno3x8g

5 minder

Bericht door menno3x8g » 21 jun 2018, 11:21

Het lot van een Pekelbak is … afhankelijk van de conditie. De afgelopen maand zijn er 5 G’s, Pekelbakken of voorheen-potentiele-Pekelbakken, vertrokken. Een goede V6 is verkocht (rechter op de eerste foto). Deze kan nog jaren meedraaien met een beetje extra aandacht. En 4 zijn afgevoerd. Dat laatste had de nodige voeten in de aarde. Ze waren niet-rijdend omdat onder geen van allen nog fatsoenlijk een wiel te monteren was. Het ontbreken van draagarmen, lagers en/of assen waren daar debet aan. Die onderdelen hadden namelijk hun weg gevonden naar nog-rijdende-Pekelbakken. Omdat ze voorts op een smal laantje onder bomen stonden kon een kraan of heftruck er niet bij. Het vinden van een sloopbedrijf die ze mee zou kunnen nemen was best lastig want geen van allen had een oplossing. Een groot recycling bedrijf uit de omgeving wilde wel tegen betaling een container plaatsen, maar dan moest ik zelf de auto’s erin kiepen. Nou ja, zelfs met een gevulde GF-camping zou ik nog handen tekort hebben om dat uit te voeren. Uiteindelijk was een bedrijf bereid te komen. Dit bedrijf beschikte over een dubbeldekker met stalen oprijplaten en durfde het karwei wel aan. De auto’s werden 2 bij 2 afgevoerd, zoals op de foto’s. Het was wel even slikken met hoeveel geweld en brekerij dit gepaard ging: ruiten inslaan, verwrongen frames, enz. Ik heb begrepen dat meteen na aankomst bij het bedrijf de motoren eruit worden gehaald en opgeslagen, en de rest als schroot wordt verkocht. En nu zit ik met een leeg slooplaantje en nog maar 5 G’s.
Bijlagen
P5110524A-min.jpg
P6150731-min.JPG
P6150732-min.JPG
P6150735-min.JPG
P6150737-min.JPG
P6150739-min.JPG
P6150740-min.JPG
P6170636-min.JPG

marksanne
GF Team Member
GF Team Member

Bericht door marksanne » 25 jun 2018, 00:37

Het is toch even slikken bij zoveel 8G's ineens die tot schroot worden gereduceerd...
driving the first VR2 in NL since 2006 (project VR2)

---co-founder of GalantFans---

Uray25

Bericht door Uray25 » 25 jun 2018, 02:01

Maar het ziet er wel weer opgeruimd uit Menno...

Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”