De zwarte cruisebak, 2.5 V6
- Semper Fidelis
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
- Provincie: Friesland
De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Zoals mij is verteld in het 'voorstellen' topic heb je vanzelf de neiging om te sleutelen aan de prachtige Galant. Dat is zeker zo! Met mijn kennis van auto's op technisch gebied kom je niet ver, toch heb ik al een heuze kleppendeksel pakking vervangen Dat was het eerste op het lijstje. De lijst voor deze zomer is:
- 17" OZ Superturismo GT velgen met bijbehorende banden
- antenne vervangen, schuift niet meer automatisch uit
- versnellingspook vervangen, is versleten op de bovenkant
- oude radio weer inbouwen met subwoofer
- zij knipperlicht vervangen, kapje mist
- grote beurt
Zoals gezegd is de eerste klus geklaard. Ik heb ook de ruitenwisser armen geverfd zoals een mede forummer had gesuggereerd, die waren nogal lelijk!
Hier zijn de foto's van de oude situatie: De kleppen open en bloot. Een totaal shot van de motorruimte nadat de kleppendeksel eraf is gehaald. De kleppendeksel die schoongemaakt moet worden, met een hele vieze pakking en rand. Een close up van het kleppenhuis. Goed te zien hoe vies de rand is, dat moet er goed afgeschraapt worden. De ruitenwisser armen die lelijke erosie hebben.
- 17" OZ Superturismo GT velgen met bijbehorende banden
- antenne vervangen, schuift niet meer automatisch uit
- versnellingspook vervangen, is versleten op de bovenkant
- oude radio weer inbouwen met subwoofer
- zij knipperlicht vervangen, kapje mist
- grote beurt
Zoals gezegd is de eerste klus geklaard. Ik heb ook de ruitenwisser armen geverfd zoals een mede forummer had gesuggereerd, die waren nogal lelijk!
Hier zijn de foto's van de oude situatie: De kleppen open en bloot. Een totaal shot van de motorruimte nadat de kleppendeksel eraf is gehaald. De kleppendeksel die schoongemaakt moet worden, met een hele vieze pakking en rand. Een close up van het kleppenhuis. Goed te zien hoe vies de rand is, dat moet er goed afgeschraapt worden. De ruitenwisser armen die lelijke erosie hebben.
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Kijk goed bezig man !
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Goed bezig zo
Die ruitenwisser armen komen me bekend voor, bij mij ziet dat er ook nog zo uit haha
Die ruitenwisser armen komen me bekend voor, bij mij ziet dat er ook nog zo uit haha
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Goed bezig! En met die to do lijst komt het vast goed!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Lekker bezig ja, die achterste kleppendeksel is iets meer werk
Zocht jij niet nog heldere zijknippers? Zo ja, MD heeft ze hier op 't forum te koop staan
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =47&t=1215" onclick="window.open(this.href);return false;
Zocht jij niet nog heldere zijknippers? Zo ja, MD heeft ze hier op 't forum te koop staan
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =47&t=1215" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Goed begin!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
- Semper Fidelis
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
- Provincie: Friesland
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Thanks mensen
Ik heb al grote vrees wat voor een werk de achterste kleppendeksel op moet leveren, voorlopig hoop ik dat dat niet hoeft Via martijn heb ik al nieuwe knippers besteld, mooi smoke knipperlichten. Passen mooi bij het zwart! (hoop ik)
Ik zal morgen een foto van de nieuwe ruitenwisser armen posten, ziet er nu een stuk netter uit!
Ik heb al grote vrees wat voor een werk de achterste kleppendeksel op moet leveren, voorlopig hoop ik dat dat niet hoeft Via martijn heb ik al nieuwe knippers besteld, mooi smoke knipperlichten. Passen mooi bij het zwart! (hoop ik)
Ik zal morgen een foto van de nieuwe ruitenwisser armen posten, ziet er nu een stuk netter uit!
- Semper Fidelis
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
- Provincie: Friesland
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
De kleppendeksel er weer opgeschroefd. Ziet er mooi uit met de plastic kap er weer op. Geen olie ophopingen rond de schroeven, zoals het hoort! Ook op de zijkant van het kleppenhuis, onder het hitteschild, heb ik veel olie weg gepoetst. Echt heel veel, vele doeken zijn hierdoor pikzwart geworden. Het is zelfs helemaal tot aan de onderkant door gegaan, daar zitten namelijk ook wat zwarte olie vlekken
Probleem is nu wel dat de vuldop is gaan 'lekken'. Er stroomt een klein stroompje uit. Misschien omdat ik het te goed heb schoongemaakt en het rubber heb gesloopt Eerst maar even aankijken, of het door blijft gaan.
En zoals gezegd een foto van de geverfde ruitenwissers, als je het met de oude situatie vergelijkt ziet het er erg goed uit. Door de wazige foto ziet het er nog beter uit zelfs
En tenslotte mijn missende linker knipper licht kap die ik snel hoop te vervangen. Je ziet ook een beetje van mijn originele velgen op de foto. Mijn velgen zijn er redelijk slecht aan toe. Daarom ga ik maandag mijn nieuwe velgen eindelijk op halen
Probleem is nu wel dat de vuldop is gaan 'lekken'. Er stroomt een klein stroompje uit. Misschien omdat ik het te goed heb schoongemaakt en het rubber heb gesloopt Eerst maar even aankijken, of het door blijft gaan.
En zoals gezegd een foto van de geverfde ruitenwissers, als je het met de oude situatie vergelijkt ziet het er erg goed uit. Door de wazige foto ziet het er nog beter uit zelfs
En tenslotte mijn missende linker knipper licht kap die ik snel hoop te vervangen. Je ziet ook een beetje van mijn originele velgen op de foto. Mijn velgen zijn er redelijk slecht aan toe. Daarom ga ik maandag mijn nieuwe velgen eindelijk op halen
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Lekker bezig zeg! Die lekkende vuldop is ook een kwaaltje. Maar als je het eruit ziet stromen dan is het idd wel wenselijk om er iets aan te doen.
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Voor 2 euro koop je bij de mitsu dealer een nieuw vuldop rubber! Daar moet je niet mee wachten, hou het lekker schoon en vooral: olie IN het blok en niet erbuiten
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- Semper Fidelis
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
- Provincie: Friesland
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
2 euro is niks, haal ik het zsm op heb net even gekeken maar de achterste kleppendeksel pakking moet ook vervangen worden, oepsie... Iemand hier ervaring mee? Hoe moet het luchtinlaat stuk eraf?
- Semper Fidelis
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
- Provincie: Friesland
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Weer een reeks foto's voor jullie De nieuwe knipperlichten zitten er in en zien er heel mooi uit bij het zwart. Bedankt daarvoor martijn! De Mitsu is ook voor beurt geweest en loopt weer lekker. Wat een genot ook om met dit weer een airco te hebben!
Allereerst een mooie foto van de zwarte cruisebak! Wat een schoonheid is het ook.
Wat een mooie match! Zwarte lak en zwarte knippers.
De nieuwe strakke ruitenwisserarmen Het zelf verven heeft goed gewerkt!
De nieuwe OZ velgen die al klaar liggen! Ik moet alleen nog even geld hebben voor banden
Dit is de velg die de OZ's vervangen. Is wel erg nodig dus!
Dit is de versnellingspook die vervangen moet worden, is aan de bovenkant een beetje versleten. Heeft iemand die toevallig op voorraad?
Allereerst een mooie foto van de zwarte cruisebak! Wat een schoonheid is het ook.
Wat een mooie match! Zwarte lak en zwarte knippers.
De nieuwe strakke ruitenwisserarmen Het zelf verven heeft goed gewerkt!
De nieuwe OZ velgen die al klaar liggen! Ik moet alleen nog even geld hebben voor banden
Dit is de velg die de OZ's vervangen. Is wel erg nodig dus!
Dit is de versnellingspook die vervangen moet worden, is aan de bovenkant een beetje versleten. Heeft iemand die toevallig op voorraad?
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Ziet er netjes uit, zou probere om de versnellingspook in dezelfde houtsoort zien te bemachtigen.
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Nette wagen! En wat zulle die velgen hem goed doen!
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Mooie velgen die erop gaan komen zo te zien
Pookknop kun je overigens ook nog nieuw bestellen
Weet wel dat t paar centen kost, maar dan heb je ook weer een verse originele lederen
Moet je marksanne eens een pm sturen, die heeft keer besteld, en ook keer een imitatie besteld (stuk goedkoper en past geloof ik ook best)
Pookknop kun je overigens ook nog nieuw bestellen
Weet wel dat t paar centen kost, maar dan heb je ook weer een verse originele lederen
Moet je marksanne eens een pm sturen, die heeft keer besteld, en ook keer een imitatie besteld (stuk goedkoper en past geloof ik ook best)
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Ziet er super uit gozer !
Nice pics !
Nice pics !
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Mooie bak!
De velgen gaan m goed staan .
De velgen gaan m goed staan .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Zoooo, lekker bezig geweest en zoals gezegd, die velgen gaan 'm echt zooo veeel goed doen!!
Die pookknoppen zijn idd vrij prijzig nieuw... Welke maat bandjes ga je halen? 215/45 R17??
Die pookknoppen zijn idd vrij prijzig nieuw... Welke maat bandjes ga je halen? 215/45 R17??
- Semper Fidelis
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
- Provincie: Friesland
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Ja ik kijk wel naar 215/45R17. Ik had al veel positieve verhalen gelezen over die bandenmaat. Aangezien ik nu wat vage B-merk banden rij, die mij zeer slecht bevallen (stuurt verschrikkelijk en ligt alles behalve stabiel op de weg), zijn A-merk banden eigenlijk ook wel een pre Op de Michelin website krijg ik alleen deze: [External Link Removed for Guests] Dat is opzich een hele mooie band maar deze is niet zo zuinig. Is verbruik bij banden belangrijk of maakt het maar een miniem verschil op het uiteindelijk brandstofverbruik? Ik kan iig niet wachten om ze te bestellen en de OZ Superturismo's eronder te zetten
Ik zal rondvragen en kijken, het mooiste zou inderdaad zijn om een pookknop met de bijpassend hout trim te kunnen kopen
Gisteren naar Zutphen gereden, wat een comfort en power. Lekker relaxed met 130 cruisen en als het moet even alle zeilen bijzetten en overal omheen blazen. Nog even 2 foto's van de baas met de auto en de ravage dat het vervangen van de achterste kleppendeksel pakking opleverde! Alles is gelukkig goed afgelopen!
Ik zal rondvragen en kijken, het mooiste zou inderdaad zijn om een pookknop met de bijpassend hout trim te kunnen kopen
Gisteren naar Zutphen gereden, wat een comfort en power. Lekker relaxed met 130 cruisen en als het moet even alle zeilen bijzetten en overal omheen blazen. Nog even 2 foto's van de baas met de auto en de ravage dat het vervangen van de achterste kleppendeksel pakking opleverde! Alles is gelukkig goed afgelopen!
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Ik zie een gelukkige eigenaar bij een prachtige auto. Mooi.
En dan ook is het ook nog eens mooi om te weten dat er een setje prachtige velgen liggen te wachten op montage. Dat smoelt lekker hoor die set onder een Galant 8G.
Wat betreft het verbruik; de rechtervoet heeft een grotere invloed op het benzineverbruik als de banden die er onder liggen. Die Premacy's zijn goed en mooi, maar duur. Dat is Michelin op dit moment in ieder geval zeker. Continental Sportcontact2 of 5 is ook een heel mooie en goede band voor (waarschijnlijk) minder geld. En een A-merk. It's up to you!
En eh, goed bezig hoor met het zelf sleutelen. Kun je je trouwens voorstellen hoe die ravage er uit ziet onder de kap als er zelfs nog een LPG installatiehandel bij ligt? Ik wel!
Keep up the good work!
En dan ook is het ook nog eens mooi om te weten dat er een setje prachtige velgen liggen te wachten op montage. Dat smoelt lekker hoor die set onder een Galant 8G.
Wat betreft het verbruik; de rechtervoet heeft een grotere invloed op het benzineverbruik als de banden die er onder liggen. Die Premacy's zijn goed en mooi, maar duur. Dat is Michelin op dit moment in ieder geval zeker. Continental Sportcontact2 of 5 is ook een heel mooie en goede band voor (waarschijnlijk) minder geld. En een A-merk. It's up to you!
En eh, goed bezig hoor met het zelf sleutelen. Kun je je trouwens voorstellen hoe die ravage er uit ziet onder de kap als er zelfs nog een LPG installatiehandel bij ligt? Ik wel!
Keep up the good work!
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Nice, en lekker he dat vermogen. Zoals Cees zegt, je kan i.m.o. beter gaan voor een goede grip bij nat wegdek dan voor een eco-band!
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
cvw schreef:Kun je je trouwens voorstellen hoe die ravage er uit ziet onder de kap als er zelfs nog een LPG installatiehandel bij ligt? Ik wel!
me 2... bij mij past de afdek dinges nieteens meer
ik heb energie savers onder 1 van de auto's ... en het maakt idd niet zo heel gek veel uit.. de breedte van de band heeft meer invloed volgens mij
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
, hoe smaller de band, hoe zuiniger. Die savers saven wel wat energie en slijten wat minder hard dan anderen.Twain schreef:me 2... bij mij past de afdek dinges nieteens meercvw schreef:Kun je je trouwens voorstellen hoe die ravage er uit ziet onder de kap als er zelfs nog een LPG installatiehandel bij ligt? Ik wel!
ik heb energie savers onder 1 van de auto's ... en het maakt idd niet zo heel gek veel uit.. de breedte van de band heeft meer invloed volgens mij
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Gave foto's , ben echt benieuwd hoe de wielen hem smoelen en inderdaad hoe smaller hoe zuiniger , maar de band moet ook wel mooi om de velg staan niet dat ie zo naar binnen getrokken word ...
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Knap werk om die "ravage" weer in orde te maken
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
- Semper Fidelis
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
- Provincie: Friesland
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Daar was ik weer! Na een lekkere vakantie in Zweden met een paar maten, ben ik weer gemotiveerd om aan 'De zwarte cruisebak' te werken. Allereerst een klein verhaaltje vooraf.
Op 1 juli waren de autogoden ons niet goed gezind. Vier klasgenoten van de Hanzehogeschool Groningen hebben besloten om gezamenlijk op vakantie te gaan naar het prachtige land Zweden. Geheel in stijl reisden we in een Saab 93 1.8T Sedan uit 2009, met Hirsch chiptuning tot 207 PK, naar dit prachtige natuurland. Met een Zweedse auto naar Zweden dus. Omdat de eigenaar de auto recentelijk had gechiptuned was het interessant om te kijken wat de top nou was op de Duitse autobahn. Met een belading van twee ton wist de 93 alsnog de 245 aan te tikken, daar zat dus nog veel rek in. Helaas sloeg het noodlot toe, vlak nadat we de Öresund brug waren gepasseerd leek de turbo het niet meer te doen. Met twee ton belading werd het ineens heel krap voor de twee liter vier cilinder. Uiteindelijk bleek dat er een luchtinlaat buis losgeschoten was. Helaas moest er hierdoor wel langzaam gereden worden. Daardoor liep de vertraging op tot drie uren. 'S nachts rijden brengt risico's mee in Zweden. Ja, je raad het al. Met 90 kilometer per uur reden we een hert vol aan. Gelukkig was de Saab 93 een stevige auto waardoor de schade beperkt bleef, het arme beest was helaas wel op slag dood.
Afijn, veel meegemaakt. Na afloop van een heerlijke vakantie moesten we dus met een beschadigde auto terug naar Nederland rijden. Dit verliep gelukkig nagenoeg vlekkeloos. Bijna in Nederland werd er al gegrapt dat mijn auto vast ook beschadigd zal zijn, omdat het noodlot ons toch al niet zo gezind was. Nou raad je het vast ook al, een familielid had inderdaad ook schade gereden op de Galant Een parkeer schaaf plek op de achterbumper was het resultaat: Uiteindelijk is de schade te overzien, maar toch wel weer balen. Aangezien de lak toch al niet in zo'n perfecte staat verkeerde kreeg ik motivatie om daar eens mee aan de slag te gaan. De scherpe forumbezoekers hebben misschien al gezien dat ik linksvoor een nare deuk heb zitten die van de wielkast tot aan de deur loopt. Ik heb besloten om deze week vier dingen aan te pakken:
- een aantal lampen vervangen
- spatbord linksvoor vervangen en deur uitdeuken
- auto interieur grondig reinigen en nieuwe automatten erin leggen
- wielkast rechtsachter roestvrij maken
Het lampen vervangen is al gelukt. Het derde remlicht en een achterlicht deed het niet meer. Het bleek niet al te ingewikkeld maar vooraf had ik geen flauw idee hoe dit moest. Het verwijderen van het spatbord is ook al gelukt, het was even een karwei omdat allerlei bouten verstopt zitten. O.a. achter de bumper, deur, sideskirts en de wielkast zaten bouten. De wielkast en de sideskirts moesten er dus af. Ook dit was weer een leerzame ervaring voor mij. Het is nu wachten op een nieuw spatbord en de lak spuitbussen. Heeft iemand nog tips over hoe is het beste kan werken?
Een foto van hoe het vooraf was. Boven de wielkast zit een lelijke deuk waar het ook al begint te roesten. Deze deuk loopt door tot aan de deur. Achteraf bleek dit dus de reden waarom het kapje van mij zij knipperlicht ontbrak. Er wordt al vordering gemaakt in het verwijderen van de wielkastrand. De sideskirts zijn er al af gehaald. De schroeven en bouten waren wel allemaal verroest en erg lastig om eraf te halen. Het is gelukt! Nu maar wachten op de nieuwe materialen
Op 1 juli waren de autogoden ons niet goed gezind. Vier klasgenoten van de Hanzehogeschool Groningen hebben besloten om gezamenlijk op vakantie te gaan naar het prachtige land Zweden. Geheel in stijl reisden we in een Saab 93 1.8T Sedan uit 2009, met Hirsch chiptuning tot 207 PK, naar dit prachtige natuurland. Met een Zweedse auto naar Zweden dus. Omdat de eigenaar de auto recentelijk had gechiptuned was het interessant om te kijken wat de top nou was op de Duitse autobahn. Met een belading van twee ton wist de 93 alsnog de 245 aan te tikken, daar zat dus nog veel rek in. Helaas sloeg het noodlot toe, vlak nadat we de Öresund brug waren gepasseerd leek de turbo het niet meer te doen. Met twee ton belading werd het ineens heel krap voor de twee liter vier cilinder. Uiteindelijk bleek dat er een luchtinlaat buis losgeschoten was. Helaas moest er hierdoor wel langzaam gereden worden. Daardoor liep de vertraging op tot drie uren. 'S nachts rijden brengt risico's mee in Zweden. Ja, je raad het al. Met 90 kilometer per uur reden we een hert vol aan. Gelukkig was de Saab 93 een stevige auto waardoor de schade beperkt bleef, het arme beest was helaas wel op slag dood.
Afijn, veel meegemaakt. Na afloop van een heerlijke vakantie moesten we dus met een beschadigde auto terug naar Nederland rijden. Dit verliep gelukkig nagenoeg vlekkeloos. Bijna in Nederland werd er al gegrapt dat mijn auto vast ook beschadigd zal zijn, omdat het noodlot ons toch al niet zo gezind was. Nou raad je het vast ook al, een familielid had inderdaad ook schade gereden op de Galant Een parkeer schaaf plek op de achterbumper was het resultaat: Uiteindelijk is de schade te overzien, maar toch wel weer balen. Aangezien de lak toch al niet in zo'n perfecte staat verkeerde kreeg ik motivatie om daar eens mee aan de slag te gaan. De scherpe forumbezoekers hebben misschien al gezien dat ik linksvoor een nare deuk heb zitten die van de wielkast tot aan de deur loopt. Ik heb besloten om deze week vier dingen aan te pakken:
- een aantal lampen vervangen
- spatbord linksvoor vervangen en deur uitdeuken
- auto interieur grondig reinigen en nieuwe automatten erin leggen
- wielkast rechtsachter roestvrij maken
Het lampen vervangen is al gelukt. Het derde remlicht en een achterlicht deed het niet meer. Het bleek niet al te ingewikkeld maar vooraf had ik geen flauw idee hoe dit moest. Het verwijderen van het spatbord is ook al gelukt, het was even een karwei omdat allerlei bouten verstopt zitten. O.a. achter de bumper, deur, sideskirts en de wielkast zaten bouten. De wielkast en de sideskirts moesten er dus af. Ook dit was weer een leerzame ervaring voor mij. Het is nu wachten op een nieuw spatbord en de lak spuitbussen. Heeft iemand nog tips over hoe is het beste kan werken?
Een foto van hoe het vooraf was. Boven de wielkast zit een lelijke deuk waar het ook al begint te roesten. Deze deuk loopt door tot aan de deur. Achteraf bleek dit dus de reden waarom het kapje van mij zij knipperlicht ontbrak. Er wordt al vordering gemaakt in het verwijderen van de wielkastrand. De sideskirts zijn er al af gehaald. De schroeven en bouten waren wel allemaal verroest en erg lastig om eraf te halen. Het is gelukt! Nu maar wachten op de nieuwe materialen
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Wat een verhaal. Je moet vaker op vakantie gaan, dan maak je nog wat mee ...
Tja, verroest bouten enzo. Er zijn er hier al heel wat afgebroken.
Tja, verroest bouten enzo. Er zijn er hier al heel wat afgebroken.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Wat een verhaal
Zonde van de schades zo man
Qua spuiten hoe t beste te werken, miss eens een berichtje naar martijn sturen die kan daar vast meer tips over geven om t netjes te krijgen
Zonde van de schades zo man
Qua spuiten hoe t beste te werken, miss eens een berichtje naar martijn sturen die kan daar vast meer tips over geven om t netjes te krijgen
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Sow, dus weer heel wat ervaringen rijker door deze roadtrip!!
Succes met je to-do list
Succes met je to-do list
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Martijn zal idd wel wat tips hebben, maar die heeft het op het moment wel druk denk ik. waarschijnlijk zal de reden nog wel duidelijk worden hier op GF.
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Wat een verhaal gozer !
Hoeveel pech kan je hebben !!
Mocht je nog info of tips willen kan je altijd bellen of een pm sturen ..
Hoeveel pech kan je hebben !!
Mocht je nog info of tips willen kan je altijd bellen of een pm sturen ..
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Je moet toch wel een lekker rustige plek hebben om te werken, het is bij mij niet te doen om met je auto te rommelen op straat. bovendien hij is veel te stoffig. Hoe heb je de achterlampen eruit gekregen? Ik wil het ook doen maar kan geen schroeven vinden.
- Semper Fidelis
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
- Provincie: Friesland
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Achter de kofferbak bekleding, recht achter de achterlamp, zitten 3 moeren die je los moet sleutelen. Daarna kan je de lamp eruit trekken. Staat ook beschreven in de handleiding van de auto Een rustige plek is inderdaad wel een must. In de krappe garage bij mij thuis is het soms ook erg frustrerend om te werken, maar als je gaat lakken/spuiten moet je niet op de straat bezig zijn.
Iedereen bedankt voor de reacties! Je kan inderdaad stellen dat het een enorme ervaring verrijking was, die reis Het is wonderbaarlijk gelukt om de panelen in 1 keer goed te lakken. De foto's volgen snel!
Iedereen bedankt voor de reacties! Je kan inderdaad stellen dat het een enorme ervaring verrijking was, die reis Het is wonderbaarlijk gelukt om de panelen in 1 keer goed te lakken. De foto's volgen snel!
- Semper Fidelis
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
- Provincie: Friesland
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Zoals gezegd is het spuiten van het nieuwe spatbord verassend goed gelukt. Het was eerst al een klus om mijn kleur (X08 Pyreness Black) te vinden op het internet. Inmiddels heb ik het nieuwe spatbord gemonteerd en ook de roest uit mijn rechter achter wielkast verwijdert. Al met al vooral cosmetisch bezig geweest. De foto's:
De terminator Galant Ze heeft veel verbaasde gezichten opgeleverd deze week, aangezien ik een tijdje zonder spatbord heb rondgereden ivm met werk en kromme levertijden. Al met al een grappig aanzicht!
Gelukkig is woensdag het spatbord aangekomen, inclusief de lak. Ik ben meteen bezig geweest in de garage met het spuiten van de lak.
Het resultaat is zeer bevredigend! Op een paar druipers en vegen na zeer goed gelukt voor mijn eerste eigen overspuit werk. Zal een goede polijst beurt dit kunnen oplossen?
Door het plaatsen van een deukloos spatbord valt de deur waar nog wel een deuk in zit extra op. Hopelijk valt de deur uit te deuken, daar zal ik nog verder naar kijken.
En zoals gezegd heb ik ook een roest bestrijding sessie uitgevoerd Eerst stevig doorgeschuurd, het gat wat het roest in de wielkast geboord heeft opgevuld met plamuur en vervolgens gladgeschuurd. Na het lakken lijkt er geen kleurverschil te zijn maar wel wat zichtbare oneffenheden. Ook dit moet nog goed gepolijst worden, weet iemand of dat het resultaat kan verbeteren?
PS: Niet te veel aandacht aan de super professionele spuit omgeving geven, ik weet dat oude automatten en kranten niet optimaal is om een auto onderdeel op te lakken
De terminator Galant Ze heeft veel verbaasde gezichten opgeleverd deze week, aangezien ik een tijdje zonder spatbord heb rondgereden ivm met werk en kromme levertijden. Al met al een grappig aanzicht!
Gelukkig is woensdag het spatbord aangekomen, inclusief de lak. Ik ben meteen bezig geweest in de garage met het spuiten van de lak.
Het resultaat is zeer bevredigend! Op een paar druipers en vegen na zeer goed gelukt voor mijn eerste eigen overspuit werk. Zal een goede polijst beurt dit kunnen oplossen?
Door het plaatsen van een deukloos spatbord valt de deur waar nog wel een deuk in zit extra op. Hopelijk valt de deur uit te deuken, daar zal ik nog verder naar kijken.
En zoals gezegd heb ik ook een roest bestrijding sessie uitgevoerd Eerst stevig doorgeschuurd, het gat wat het roest in de wielkast geboord heeft opgevuld met plamuur en vervolgens gladgeschuurd. Na het lakken lijkt er geen kleurverschil te zijn maar wel wat zichtbare oneffenheden. Ook dit moet nog goed gepolijst worden, weet iemand of dat het resultaat kan verbeteren?
PS: Niet te veel aandacht aan de super professionele spuit omgeving geven, ik weet dat oude automatten en kranten niet optimaal is om een auto onderdeel op te lakken
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Het begin is er!
En dan ga je steeds meer andere onvolkomenheden zien, tot ie perfect is.
Knap werk.
En dan ga je steeds meer andere onvolkomenheden zien, tot ie perfect is.
Knap werk.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
- Semper Fidelis
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
- Provincie: Friesland
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Mannen, onlangs heb ik de distributieriem en alle zaken eromheen laten vervangen. Om de Galant voor de lange termijn klaar te maken heb ik op 2 januari een maat van mij mijn koppeling set laten vervangen, met een nieuwe Valeo set. Tijdens de klus kreeg ik een belletje dat het vliegwiel gescheurd was. Hoe iemand dat voor mekaar krijgt is mij een raadsel, maarja het was zoals het was. Waarschijnlijk was de vorige eigenaar iets minder voorzichtig met de koppeling dat goed was. Voor 170 euro een tweedehands vliegwiel bij Eric de Kort besteld en meteen de volgende dag erin gezet. So far so good.
Toen alles weer op zijn plek zat, met een verse koppelingset, bleek er iets niet goed te zijn. Ondanks dat alles op de juiste manier was gemonteerd, wou de auto niet goed ontkoppelen. De monteurs vermoedde het tweedehandse vliegwiel, dat toen eruit is gehaald en min of meer recht is geslepen zodat de koppelingsplaten goed contact konden maken met het vliegwiel. Nadat alles weer gemonteerd was bleek hetzelfde probleem zich alsnog voor te doen.
Vandaag heb ik even gevoeld, en het koppelingspedaal voelt een stuk lichter aan dan voor de reparatie. Het probleem is dat, als de motor draait en het pedaal ingedrukt is je de schakelpook niet in een versnelling kan drukken. Wanneer de motor uit is kan je de pook wel in een versnelling drukken. Wanneer de auto in de eerste versnelling zit, en je doet de motor aan gaat deze rijden ook al is het pedaal volledig ingedrukt. Als je dan het pedaal op laat komen duurt het alsnog vrij lang voordat hij volledig ontkoppelt is, zoals het normaal hoort. Het enigste wat naar mijn mening niet klopt is dat de auto niet VOLLEDIG ontkoppelt zodat je niet kan schakelen...
Weet iemand van jullie wat de boosdoener kan zijn in dit geval? Wijzelf zijn ten einde raad, en de kosten beginnen zo wel erg hoog te worden voor een vervanging van een koppelingset...
Toen alles weer op zijn plek zat, met een verse koppelingset, bleek er iets niet goed te zijn. Ondanks dat alles op de juiste manier was gemonteerd, wou de auto niet goed ontkoppelen. De monteurs vermoedde het tweedehandse vliegwiel, dat toen eruit is gehaald en min of meer recht is geslepen zodat de koppelingsplaten goed contact konden maken met het vliegwiel. Nadat alles weer gemonteerd was bleek hetzelfde probleem zich alsnog voor te doen.
Vandaag heb ik even gevoeld, en het koppelingspedaal voelt een stuk lichter aan dan voor de reparatie. Het probleem is dat, als de motor draait en het pedaal ingedrukt is je de schakelpook niet in een versnelling kan drukken. Wanneer de motor uit is kan je de pook wel in een versnelling drukken. Wanneer de auto in de eerste versnelling zit, en je doet de motor aan gaat deze rijden ook al is het pedaal volledig ingedrukt. Als je dan het pedaal op laat komen duurt het alsnog vrij lang voordat hij volledig ontkoppelt is, zoals het normaal hoort. Het enigste wat naar mijn mening niet klopt is dat de auto niet VOLLEDIG ontkoppelt zodat je niet kan schakelen...
Weet iemand van jullie wat de boosdoener kan zijn in dit geval? Wijzelf zijn ten einde raad, en de kosten beginnen zo wel erg hoog te worden voor een vervanging van een koppelingset...
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Is de drukgroep nog goed?
En heb je al eens gekeken naar de (hulp)koppeling cilinder, en deze al eens ontlucht?
Vorige galant die ik had wilde ook al gaan rijden met ingedrukte koppelingpedaal, na te ontluchten (en gelijk dus vloeistof vervangen van koppeling) was dit probleem verholpen (wel 2x moeten herhalen voor volledig ontlucht te krijgen dat echt ALLE belletjes eruit waren)
En heb je al eens gekeken naar de (hulp)koppeling cilinder, en deze al eens ontlucht?
Vorige galant die ik had wilde ook al gaan rijden met ingedrukte koppelingpedaal, na te ontluchten (en gelijk dus vloeistof vervangen van koppeling) was dit probleem verholpen (wel 2x moeten herhalen voor volledig ontlucht te krijgen dat echt ALLE belletjes eruit waren)
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Ik vermoed ook de hulpkoppelingscilinder, daar zit een rubber seal in die na verloop van tijd wat wil gaan lekken.
Als je de auto start en een paar keer pompt met je koppeling, gaat hij dan wel in de versnelling?
Als je de auto start en een paar keer pompt met je koppeling, gaat hij dan wel in de versnelling?
Re: De zwarte cruisebak, 2.5 V6
Lucht is eerste verdachte, ontluchten en verversen van die paar cl hydr. vloeistof is met 15 minuten gedaan. Is de kogel, de vork en het druklager ook vervangen?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---