KNOEI's 8G Avance - The reawakening
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...?
Okey..... Mooi klote begin van de kerst....
Gisteren start ik na het werk de auto, op het moment dat ik overschakel naar z'n 2 komt er een giga harde ratel uit m'n motorruimte....
Direct weer gestopt, geen geluid meer, motorkap geopend en een beetje met het gas gespeeld niets raars te horen. Hmmmm..... was het maar tijdelijk??
Dus weer terug in de wagen, optrekken in z'n 1, no problemo. Toen naar de 2 en tadaaa.... daar was het helse kabaal weer. Snel door naar de 3e, 4e en 5e en ze is weer stil.
Dus maar naar huis gereden zonder de 2e versnelling te gebruiken, direct na aankomst maar even langs de garage.
De beste man een stukje laten rijden, eindoordeel.... het tandwiel van de 2e versnelling is naar de 7e hemel.....
Deze bak ga ik sowieso niet weer reviseren, hier ben ik klaar mee. Dus een andere versnellingsbak. Maar het blokkie maakt ook steeds meer herrie, dus die loopt ook op z'n einde....
Dat wordt en een andere bak en een ander blok.... Dus er zit weer een giga grote kostenpost aan te komen....
Of wordt het nu tijd om afscheid te nemen van (de) Galant(fans).....
Gisteren start ik na het werk de auto, op het moment dat ik overschakel naar z'n 2 komt er een giga harde ratel uit m'n motorruimte....
Direct weer gestopt, geen geluid meer, motorkap geopend en een beetje met het gas gespeeld niets raars te horen. Hmmmm..... was het maar tijdelijk??
Dus weer terug in de wagen, optrekken in z'n 1, no problemo. Toen naar de 2 en tadaaa.... daar was het helse kabaal weer. Snel door naar de 3e, 4e en 5e en ze is weer stil.
Dus maar naar huis gereden zonder de 2e versnelling te gebruiken, direct na aankomst maar even langs de garage.
De beste man een stukje laten rijden, eindoordeel.... het tandwiel van de 2e versnelling is naar de 7e hemel.....
Deze bak ga ik sowieso niet weer reviseren, hier ben ik klaar mee. Dus een andere versnellingsbak. Maar het blokkie maakt ook steeds meer herrie, dus die loopt ook op z'n einde....
Dat wordt en een andere bak en een ander blok.... Dus er zit weer een giga grote kostenpost aan te komen....
Of wordt het nu tijd om afscheid te nemen van (de) Galant(fans).....
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
hmmmm dat is mooi klote
Maaarrruhh er staat nog een mooie sigma tekoop en als dat niet een diamond kerstster die de weg wijst is weet ik het ook niet meer
Maaarrruhh er staat nog een mooie sigma tekoop en als dat niet een diamond kerstster die de weg wijst is weet ik het ook niet meer
Awesomeness = Verveling x Talent
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Nieuw/ander bakje erin hoeft de wereld niet te kosten. Motor reviseren is een ander verhaal natuurlijk, zeker als je het niet zelf kunt. Kun je dit wel, valt het ook best mee.
Wat heeft je auto gelopen nu?
Wat heeft je auto gelopen nu?
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
- Ran-DiZzle
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
- Provincie: Flevoland
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Mark Deen had nog een blokje en bak Tekoop met 146 op de klok volgens mij? Stond op fb
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Dat is niet zo mooi Nico
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Okey... Blijkbaar is mijn tussentijdse update niet gepost... wordt het toch eens tijd om m'n pc op te ruimen zodat ie wat minder kuren heeft
Maar na wat rekenwerk de knoop doorgehakt. Onderhoud buiten beschouwing gelaten is mijn galant op gas (met mijn rijstijl ) even duur in brandstof, verzekering en belasting als een benzineauto <1000kg met een verbruik van 1 op 12. Dat i.c.m. de voorliefde voor een Galant heeft me doen besluiten om m'n G te gaan fixen.
Volgend weekend ga ik aan de slag in Gouda met support van ene M.S. . Van Mark Deen ga ik een motorblok en versnellingsbak overnemen. Koppeling, vloeistoffen en al het ander klein grut ligt al klaar. Dus nu fingers crossed dat deze ratel/rammelbak het nog een week uithoud dan kan na volgende week m'n galant aan z'n 2e leven beginnen met een recentelijk gereviseerde bak en een blokkie wat pas 150dkm ervaring heeft
Moet wel bekennen dat 't vrij snel went om zonder 2e versnelling te rijden, maar de 1e heeft t nu wel wat zwaar te verduren af en toe
@Dennis, hij heeft nu 280K gelopen
Maar na wat rekenwerk de knoop doorgehakt. Onderhoud buiten beschouwing gelaten is mijn galant op gas (met mijn rijstijl ) even duur in brandstof, verzekering en belasting als een benzineauto <1000kg met een verbruik van 1 op 12. Dat i.c.m. de voorliefde voor een Galant heeft me doen besluiten om m'n G te gaan fixen.
Volgend weekend ga ik aan de slag in Gouda met support van ene M.S. . Van Mark Deen ga ik een motorblok en versnellingsbak overnemen. Koppeling, vloeistoffen en al het ander klein grut ligt al klaar. Dus nu fingers crossed dat deze ratel/rammelbak het nog een week uithoud dan kan na volgende week m'n galant aan z'n 2e leven beginnen met een recentelijk gereviseerde bak en een blokkie wat pas 150dkm ervaring heeft
Moet wel bekennen dat 't vrij snel went om zonder 2e versnelling te rijden, maar de 1e heeft t nu wel wat zwaar te verduren af en toe
@Dennis, hij heeft nu 280K gelopen
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Okee!
Behouden die Galant.
Succes
Behouden die Galant.
Succes
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Pff gelukkig. Succes Nico. Die motor en bak zal nog wel lukken, ik maar me meer zorgen over die M.S.
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Ik zeg nu al "Good Job"
En met support van die ene M.S. te G. kan je 't niet beter treffen, dus komt vast goed!
En met support van die ene M.S. te G. kan je 't niet beter treffen, dus komt vast goed!
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Ok, ok, als jij er vertrouwen in hebt dan komt het goed. Sluit ik me bij aan.
* Stuurt potje met vet om V6 er in te schuiven *
* Stuurt potje met vet om V6 er in te schuiven *
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Tgggg... Ye of little faithcvw schreef:Pff gelukkig. Succes Nico. Die motor en bak zal nog wel lukken, ik maar me meer zorgen over die M.S.
Is er ooit iets niet gelukt wat ik vooraf heb besloten te gaan doen?!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Al wel jaat, dat komt zeker goed.
Heb alles klaar liggen voor je, dus inladen en hup naar gouda.
Nou mark ik weet 1 ding dat je niet ging lukken je ramen blinderen.
Haha
Heb alles klaar liggen voor je, dus inladen en hup naar gouda.
Nou mark ik weet 1 ding dat je niet ging lukken je ramen blinderen.
Haha
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Ohja, da's een goeie
Wat een kutwerkje is dat!!!
Wat een kutwerkje is dat!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Thnx, heb er zin in.
Ben ook blij als ik dan eindelijk weer kan rijden zonder rammels onder de motorkap.... Ohhh dat is een mooi vooruitzicht
Ben ook blij als ik dan eindelijk weer kan rijden zonder rammels onder de motorkap.... Ohhh dat is een mooi vooruitzicht
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Hahahamarksanne schreef:Ohja, da's een goeie
Wat een kutwerkje is dat!!!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
- Ran-DiZzle
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
- Provincie: Flevoland
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Hulp nodig?! Dan kom k graag helpen! Goed om te lezen dat de station in orde word gemaakt!
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Hap!marksanne schreef:Tgggg... Ye of little faithcvw schreef:Pff gelukkig. Succes Nico. Die motor en bak zal nog wel lukken, ik maar me meer zorgen over die M.S.
Is er ooit iets niet gelukt wat ik vooraf heb besloten te gaan doen?!
Nee, jij bent niet snel te betrappen op een mislukking.
Ik weet nog een K-werkje.
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Thnx voor t aanbod Randy maar meer dan 2 man onder een auto levert eerder vertraging van snelheid op.
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
tjonge! Dat je dat dan zomaar aandurft ..... tja, en dat MS zo gek is om er in mee te gaan ...
Aan de andere kant, je weet al wat je verder nog hebt aan je auto.
Hoe krijg je dat er trouwens uit; schroef je het los uit de motorsteunen, en van de versnellingsbak af, en kun je dat ding dan een soort van niet heel erg complex recht omhoog tillen? Of moet eerst nog allerlei extra rommel weg ? Zelf nooit gedaan, maar het lijkt me best wat werk en dan ergens ook weer niet als je eenmaal handigheid hebt natuurlijk
Aan de andere kant, je weet al wat je verder nog hebt aan je auto.
Hoe krijg je dat er trouwens uit; schroef je het los uit de motorsteunen, en van de versnellingsbak af, en kun je dat ding dan een soort van niet heel erg complex recht omhoog tillen? Of moet eerst nog allerlei extra rommel weg ? Zelf nooit gedaan, maar het lijkt me best wat werk en dan ergens ook weer niet als je eenmaal handigheid hebt natuurlijk
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Heel veel losschroeven en dan met de motortakel de motor/versn.bak combi er een beetje schuin hangend uitvissen.
En daarna de verse combi weer terug lepelen.
Ik heb in het Monster dit klusje (eruit-erin) twee keer gedaan en bij de Legnum (eruit) plus een keertje een Colt motortje eruit en erin.
Het moet dus kunnen in m'n garage Maar een ongelofelijke pestzooi zal het wel even worden met al dat spul los
Gisteren al een beetje extra opruiming gedaan zodat er zo min mogelijk in de weg ligt/staat, maar het blijft natuurlijk geen zee van ruimte...
En daarna de verse combi weer terug lepelen.
Ik heb in het Monster dit klusje (eruit-erin) twee keer gedaan en bij de Legnum (eruit) plus een keertje een Colt motortje eruit en erin.
Het moet dus kunnen in m'n garage Maar een ongelofelijke pestzooi zal het wel even worden met al dat spul los
Gisteren al een beetje extra opruiming gedaan zodat er zo min mogelijk in de weg ligt/staat, maar het blijft natuurlijk geen zee van ruimte...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Goed om te horen! Veel succes
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
En is het gelukt????
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Jaaah, is het gelukt???Eskimo schreef:En is het gelukt????
Of moeten we nog ff wachten voor het feestje,
En moet Nico naar huis lopen ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Kak... weer heel m'n post weg...
Anyways, 't was een klere eind lopen
De ombouw is gelukt alleen loopt ie nog beroerd, dus dat moet ik woensdag en donderdag eens uit gaan zoeken.
Hopelijk donderdagavond goed nieuws en een verslag van afgelopen weekend met foto's en heel mis. een timelapse.
Anyways, 't was een klere eind lopen
De ombouw is gelukt alleen loopt ie nog beroerd, dus dat moet ik woensdag en donderdag eens uit gaan zoeken.
Hopelijk donderdagavond goed nieuws en een verslag van afgelopen weekend met foto's en heel mis. een timelapse.
Re: KNOEI's 8G Avance - End of an era...? :-(
Update 3-2...
Symptomen, onder de 3000 rpm hapert de motor boven de 3000 rpm merk je niets meer maar t zal zeker nog af en toe wat haperen maar niet merkbaar terwijl je rijdt. Op gas is dit euvel 3 x zo erg dus kun je überhaupt niet rijden onder de 3000 toeren.
Ook valt hij af en toe uit als {bijna} stil staat en hij eigenlijk stationair moet gaan draaien.
Wat heb ik al gedaan, bougiekabels losgehaald bij de verdelerkap en daar een spraytje contactspray bij gedaan. Geen resultaat..
De kans bestaat dat we de onstekingsmodule niet compleet volgens handleiding geplaatst hebben, dat betekend dat hij misschien een halve slag ernaast zit in de verdelerkap. Dus de bougiekabels 3 plaatsen opgeschoven maar toen kreeg ik 'm überhaupt niet gestart. Dus ook dat is het naar mijn mening niet.
Dus even langs m'n garagist en hij vermoed dat ie ergens een vacuum lek heeft of valse lucht aanzuigt. Dus ik zit er aan te denken om het inlaatspruitstuk en de fuelrail los te halen en opnieuw te plaatsen.
uitlezen met de paperclipmethode doet t ook niet...
Heeft er iemand hier een idee?
Symptomen, onder de 3000 rpm hapert de motor boven de 3000 rpm merk je niets meer maar t zal zeker nog af en toe wat haperen maar niet merkbaar terwijl je rijdt. Op gas is dit euvel 3 x zo erg dus kun je überhaupt niet rijden onder de 3000 toeren.
Ook valt hij af en toe uit als {bijna} stil staat en hij eigenlijk stationair moet gaan draaien.
Wat heb ik al gedaan, bougiekabels losgehaald bij de verdelerkap en daar een spraytje contactspray bij gedaan. Geen resultaat..
De kans bestaat dat we de onstekingsmodule niet compleet volgens handleiding geplaatst hebben, dat betekend dat hij misschien een halve slag ernaast zit in de verdelerkap. Dus de bougiekabels 3 plaatsen opgeschoven maar toen kreeg ik 'm überhaupt niet gestart. Dus ook dat is het naar mijn mening niet.
Dus even langs m'n garagist en hij vermoed dat ie ergens een vacuum lek heeft of valse lucht aanzuigt. Dus ik zit er aan te denken om het inlaatspruitstuk en de fuelrail los te halen en opnieuw te plaatsen.
uitlezen met de paperclipmethode doet t ook niet...
Heeft er iemand hier een idee?
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Ik zou toch die verdeler er even afhalen en 'echt' dat nokje een halve slag draaien en nog eens proberen. Een vacuumlek... dat moet dan echt een WAK zijn! Hebben we de slangenklem op die buis met die 90 graden bocht naar het gasklephuis wel echt (goed) aangedraaid?
En de paperclipmethode die niet werkt?! Heb je 'm hiervoor wel 'ns succesvol toegepast op je auto? (Doe je 'm echt correct dus eigenlijk?)
En de paperclipmethode die niet werkt?! Heb je 'm hiervoor wel 'ns succesvol toegepast op je auto? (Doe je 'm echt correct dus eigenlijk?)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
En dat die ene bougiestekker zichzelf loswipt, is dat nou al verholpen?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
En, en, en.......
Al voortgang....
Al voortgang....
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Buurman kwam zeuren of zo. Heb het topic maar vluchtig gelezen.. blijkt er ook een nieuw blok in te zitten.. Tsja, ik ben geen ambtenaar, dus heb niet zoveel tijd voor de diverse fora.SisterOfMercy schreef:En dat die ene bougiestekker zichzelf loswipt, is dat nou al verholpen?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Hahaha! No worries!SisterOfMercy schreef:Buurman kwam zeuren of zo. Heb het topic maar vluchtig gelezen.. blijkt er ook een nieuw blok in te zitten.. Tsja, ik ben geen ambtenaar, dus heb niet zoveel tijd voor de diverse fora.SisterOfMercy schreef:En dat die ene bougiestekker zichzelf loswipt, is dat nou al verholpen?
Maar de auto is afgelopen vrijdag uitgelezen door de dealer, foutcode misfire op cilinder 1. Dus heb nu de bougiekabel en bougie van cilinder 1 en 2 omgeruild. Morgen even ecu opnieuw in laten leren en dan morgen of overmorgen weer uit laten lezen. Even kijken wat de storing dan is.
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Je denkt toch niet ik enige aanstoot neem van wat hij komt zeggen he?KNOEI 8G schreef:Hahaha! No worries!SisterOfMercy schreef:Buurman kwam zeuren of zo. Heb het topic maar vluchtig gelezen.. blijkt er ook een nieuw blok in te zitten.. Tsja, ik ben geen ambtenaar, dus heb niet zoveel tijd voor de diverse fora.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
ja , slim om dat eens om te wisselen.
Kost niks en als het dan op Cyl 1 blijft, is er misschien een injector een beetje verstopt ofzo.
Kost niks en als het dan op Cyl 1 blijft, is er misschien een injector een beetje verstopt ofzo.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Injectoren kan ik eigenlijk uitsluiten aangezien het probleem zich op benzine en gas voordoet. Vanmiddag even een nieuwe bougie plaatsen. Mocht dat niet werken dan ga ik van de week mn oude ontstekingsmodule plaatsen kijken of dat miss helpt
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Zooooo.... dat is ff geleden! Tijd om maar eens een update te plaatsen. Om diverse redenen heb ik 2 jaar terug besloten om mezelf af te zonderen van het forum. Nu is wellicht de tijd daar om mijn gezicht weer wat vaker te laten zien.
In de afgelopen 2 jaar 2 x van werkgever gewisseld en nu sinds feb 2018 aan het werk bij een adviesbureau. Hier kreeg ik direct de mogelijkheid om in een Renault ZOE te gaan rijden. 100% elektrisch en voor onder de 150 euro per maand onbeperkt kilometers rijden, na wat wikken en wegen besloten om deze kans te pakken om euro's te besparen. De galant had nog een aantal dingen die opgepakt moesten worden dus ervoor gekozen om deze te schorsen en te stallen. Zo gezegd zo gedaan, vanaf feb. 2018 staat mijn galant geschorst.
Na een half jaar in de ZOE gereden te hebben en soms tot 5 uur per dag, kwam ik tot de conclusie dat deze wagen echt veel te klein is voor mij. (voor wie ik nog nooit een hand heb mogen schudden, mijn lengte bedraagt 205 centimeters) Rug en knieklachten i.v.m. de zithouding. Ook de binnenspiegel, A- en B-stijl zorgen voor een groot obstakel in mijn gezichtsveld, met als resultaat dat ik non-stop met mijn hoofd aan het bewegen ben om alle obstakels te omzeilen.
Nu kreeg ik de kans om deze lease auto om te ruilen voor een andere 100% elektrische auto, onder de 4% grens van 50K. In een tijdsspanne van 5 maanden alle elektrische auto's gepast en getest te hebben is de conclusie dat ik in geen 1 van de auto's pas welke nu op de markt verkrijgbaar zijn. (Ook niet met een stoel op maat.) Aangezien ons adviesbureau zich focust op duurzaamheid gaat mijn werkgever geen benzine lease auto aanbieden. Deze keuze respecteer ik dus ik ben genoodzaakt om privé te gaan rijden.
Nu is het feit dat de problemen welke ik in de elektrische auto's ondervind natuurlijk ook van toepassing zijn op alle auto's. Na tientallen auto's geprobeerd te hebben ben ik nog maar 1 auto tegengekomen welke aan mijn "beperkte" eisen (passend, <9 Sec. 0-100 en een 3e of 5e deurs m.u.v. mpv's) voldoet. Namelijk de 1e generatie new MINI Clubman. Na diverse testritten en het nodige onderzoek online heb ik besloten om dit niet te doen. PSA blok in de Cooper-S tot de facelift en deze vergen de randjes van mijn budget en na de facelift zijn ze ver daarbuiten.
Na veel wikken en wegen en overleg met mijn garagist besloten om te kijken naar de mogelijkheden om mijn galant "op maat" te maken. Hiervoor zou ik erg graag jullie mening, aanbod van de benodigde materialen en feedback willen ontvangen. Ook al is het een idee m.b.t. een toffe andere auto . Roep vooral wat je denkt want het is nogal een uitdaging!!
Wat wil ik gaan doen:
- Binnenspiegel verwijderen en "dashcam" op de achterruit en klein display ergens in of op het dashboard plaatsen.
- Stuur moet dichter bij de bestuurder komen. Andere naaf en sportstuur, of kun je er spacers tussen zetten?
- Nieuwe XL stoel plaatsen van SCHEEL, Recaro of ASS.
- Carroserie aanpassen zodat de stoel lager geplaatst kan worden. Dit d.m.v. de ophogingen van +/- 4 cm waarop de rails bevestigd weg te halen/slijpen en hier 2 kokers te plaatsen waarop ik de nieuwe stoel kan plaatsen.
Buiten deze punten om zitten er ook nog een aantal dingen m.b.t. het onderhoud en APK klaar maken. Hier kom ik later op terug nadat ik een PVA heb m.b.t. de aanpassingen en besloten heb om de galant te gaan aanpassen en rijden.
In de afgelopen 2 jaar 2 x van werkgever gewisseld en nu sinds feb 2018 aan het werk bij een adviesbureau. Hier kreeg ik direct de mogelijkheid om in een Renault ZOE te gaan rijden. 100% elektrisch en voor onder de 150 euro per maand onbeperkt kilometers rijden, na wat wikken en wegen besloten om deze kans te pakken om euro's te besparen. De galant had nog een aantal dingen die opgepakt moesten worden dus ervoor gekozen om deze te schorsen en te stallen. Zo gezegd zo gedaan, vanaf feb. 2018 staat mijn galant geschorst.
Na een half jaar in de ZOE gereden te hebben en soms tot 5 uur per dag, kwam ik tot de conclusie dat deze wagen echt veel te klein is voor mij. (voor wie ik nog nooit een hand heb mogen schudden, mijn lengte bedraagt 205 centimeters) Rug en knieklachten i.v.m. de zithouding. Ook de binnenspiegel, A- en B-stijl zorgen voor een groot obstakel in mijn gezichtsveld, met als resultaat dat ik non-stop met mijn hoofd aan het bewegen ben om alle obstakels te omzeilen.
Nu kreeg ik de kans om deze lease auto om te ruilen voor een andere 100% elektrische auto, onder de 4% grens van 50K. In een tijdsspanne van 5 maanden alle elektrische auto's gepast en getest te hebben is de conclusie dat ik in geen 1 van de auto's pas welke nu op de markt verkrijgbaar zijn. (Ook niet met een stoel op maat.) Aangezien ons adviesbureau zich focust op duurzaamheid gaat mijn werkgever geen benzine lease auto aanbieden. Deze keuze respecteer ik dus ik ben genoodzaakt om privé te gaan rijden.
Nu is het feit dat de problemen welke ik in de elektrische auto's ondervind natuurlijk ook van toepassing zijn op alle auto's. Na tientallen auto's geprobeerd te hebben ben ik nog maar 1 auto tegengekomen welke aan mijn "beperkte" eisen (passend, <9 Sec. 0-100 en een 3e of 5e deurs m.u.v. mpv's) voldoet. Namelijk de 1e generatie new MINI Clubman. Na diverse testritten en het nodige onderzoek online heb ik besloten om dit niet te doen. PSA blok in de Cooper-S tot de facelift en deze vergen de randjes van mijn budget en na de facelift zijn ze ver daarbuiten.
Na veel wikken en wegen en overleg met mijn garagist besloten om te kijken naar de mogelijkheden om mijn galant "op maat" te maken. Hiervoor zou ik erg graag jullie mening, aanbod van de benodigde materialen en feedback willen ontvangen. Ook al is het een idee m.b.t. een toffe andere auto . Roep vooral wat je denkt want het is nogal een uitdaging!!
Wat wil ik gaan doen:
- Binnenspiegel verwijderen en "dashcam" op de achterruit en klein display ergens in of op het dashboard plaatsen.
- Stuur moet dichter bij de bestuurder komen. Andere naaf en sportstuur, of kun je er spacers tussen zetten?
- Nieuwe XL stoel plaatsen van SCHEEL, Recaro of ASS.
- Carroserie aanpassen zodat de stoel lager geplaatst kan worden. Dit d.m.v. de ophogingen van +/- 4 cm waarop de rails bevestigd weg te halen/slijpen en hier 2 kokers te plaatsen waarop ik de nieuwe stoel kan plaatsen.
Buiten deze punten om zitten er ook nog een aantal dingen m.b.t. het onderhoud en APK klaar maken. Hier kom ik later op terug nadat ik een PVA heb m.b.t. de aanpassingen en besloten heb om de galant te gaan aanpassen en rijden.
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Sjonge jonge Nico... Dat is leuk weer 'ns een update van je te zien! En wat een plannen!!! Heel uniek, ik kan de stoelaanpassingen in de carresorie wel aardig inbeelden. Zeker te doen. De binnenspiegel-removal... Eh... Why? Stuurnaafaanpassing heb ik geen enkele ervaring of wat ook aan ideeen bij helaas.
Het zou wel weer mooi zijn als over een paar maanden die zwarte schoonheid weer rondrijdt, wellicht tegelijk met mijn zilvere liefde!
Ben erg benieuwd, succes vast!!
Het zou wel weer mooi zijn als over een paar maanden die zwarte schoonheid weer rondrijdt, wellicht tegelijk met mijn zilvere liefde!
Ben erg benieuwd, succes vast!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Hey!! Ik vreesde al voor een high velocity accident waardoor we je moesten missen tot hierna ergens ...
Welcome back .
De electrische Galant stoelen zitten hoger dan de niet-electrische, wrsch vanwege de kachel die ze erin gestopt hebben. Dus een downgrade zou al een paar cm schelen. En als je leren exemplaren wilt zonder verwarming: die zijn er, dwz in Sofietje zitten ze, en mogelijk ga ik ze vv voor electrische. Ze zijn beige, of ze ook ooit in zwart zijn geleverd weet ik niet. Mbt de stuurkolom: ik zal eens kijken bij een sloopex hier wat de mogelijkheden zijn. Camera-binnenspiegel? Ik dacht dat er wel setjes voor in de handel zijn.
Welcome back .
De electrische Galant stoelen zitten hoger dan de niet-electrische, wrsch vanwege de kachel die ze erin gestopt hebben. Dus een downgrade zou al een paar cm schelen. En als je leren exemplaren wilt zonder verwarming: die zijn er, dwz in Sofietje zitten ze, en mogelijk ga ik ze vv voor electrische. Ze zijn beige, of ze ook ooit in zwart zijn geleverd weet ik niet. Mbt de stuurkolom: ik zal eens kijken bij een sloopex hier wat de mogelijkheden zijn. Camera-binnenspiegel? Ik dacht dat er wel setjes voor in de handel zijn.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Hey Leuk dat je er weer bent... Dat met die Stoel en Camera lijkt me geen probleem. Stuurnaaf geen ervaring mee...
Dus dat wordt van het jaar weer een ritje met in ieder geval ons drie ( vieren ) !!! En, Whiskey als afsluiter...
Dus dat wordt van het jaar weer een ritje met in ieder geval ons drie ( vieren ) !!! En, Whiskey als afsluiter...
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Wat foto’s van een PFL stuurkolom.
Is het mogelijk om deze te verlengen?
Ik zie maar 2 mogelijkheden met de nodige problemen.
A- aan de stuurhuiskant zou mogelijk het stuk vanaf de kruiskoppeling verlengd kunnen worden met iets dat op de markt is. Of kan er een stuk tussengelast worden. Probleem is dat de ophanging van de stuurkolom dan ook verplaatst moet worden (die 4 vleugels met gaten). Mogelijk moet ook de kabelboom van de stuurkolom verlengd worden.
B- aan de stuurkant kan misschien de stuurnaaf verlengd worden met een tussenstuk. Of er moet ook een stuk tussengelast worden. In dat geval moeten de kabels naar claxon, airbag en stengels verlengd worden, tenzij je het complex met het stuurslot weet te verplaatsen (2 nieuwe bouten). En is dan de kabelboom van de stuurkolom dan nog lang genoeg?
Dit probleem is dus niet zomaar opgelost.
Is het mogelijk om deze te verlengen?
Ik zie maar 2 mogelijkheden met de nodige problemen.
A- aan de stuurhuiskant zou mogelijk het stuk vanaf de kruiskoppeling verlengd kunnen worden met iets dat op de markt is. Of kan er een stuk tussengelast worden. Probleem is dat de ophanging van de stuurkolom dan ook verplaatst moet worden (die 4 vleugels met gaten). Mogelijk moet ook de kabelboom van de stuurkolom verlengd worden.
B- aan de stuurkant kan misschien de stuurnaaf verlengd worden met een tussenstuk. Of er moet ook een stuk tussengelast worden. In dat geval moeten de kabels naar claxon, airbag en stengels verlengd worden, tenzij je het complex met het stuurslot weet te verplaatsen (2 nieuwe bouten). En is dan de kabelboom van de stuurkolom dan nog lang genoeg?
Dit probleem is dus niet zomaar opgelost.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Wat is het doel precies Nico? Moet het stuur verder naar de stoel toekomen?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- Ran-DiZzle
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
- Provincie: Flevoland
Re: KNOEI's 8G Avance - Nieuw blokkie en bak :-(
Er zijn aftermarket naven, zodat je je stuur dichterbij je kan krijgen. Worden veel gebruikt in de driftsport en ja, voor de Galant/evo 4/5 zijn ze er ook. Maar dan blijven je hendels op de zelfde plek, persoonlijk zou ik dit een storingsfactor vinden.
Kom een keer langs, ik heb Recaro stoelen in de legnum met recaro stoelrails die in 3 standen qua hoogte kunnen en de recaros zelf kunnen ook op 3 manieren op de rails gemonteerd worden.
Goed te lezen dat je nog leeft
Kom een keer langs, ik heb Recaro stoelen in de legnum met recaro stoelrails die in 3 standen qua hoogte kunnen en de recaros zelf kunnen ook op 3 manieren op de rails gemonteerd worden.
Goed te lezen dat je nog leeft
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////