Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel - aaii

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel - 17"OZ :-)

Bericht door martijnver13 »

foks schreef:lekker bezig. Nu niet weer gelijk verkopen hè in 2016!
Haha was ik niet van plan nee :p
SisterOfMercy schreef:
menno3x8g schreef:Ja, en die hogere wang maakt m net weer ff comfortabeler en stiller.
En als de diameter echt groter is dan voorheen, dan heb je ook iets minder toeren nodig bij 100 km/h. :D
Klopt en klopt! 500 toeren lager bij 130. Plus de teller is nu precies, in plaats van dat ie 10 kilometer te veel aangeeft. Stiller is ie ook, maar dat komt denk ik meer omdat het eerst apenbanden waren.

Valt me wel op dat ie wat meer schommelt op de weg, beetje op en neer trekken aan het stuur zeg maar. Het lijkt mij dat dat komt omdat de wang nu ook een beetje in kan drukken. Is namelijk 65 hoog. Is dit een logische verklaring? Voordat er nieuwe banden opgingen, niets aan de hand. LIjkt mij dat iets meer lucht in de banden het probleem al op zou kunnen lossen.
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel - 17"OZ :-)

Bericht door Integra »

Heb je bredere banden nu? Heb bij veel auto's ervaren dat bredere banden vaak een soortgelijk effect geven.
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel - 17"OZ :-)

Bericht door martijnver13 »

Nee, zelfde breedte
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel - Mistlampen

Bericht door martijnver13 »

Weer is bezig geweest met de auto:

[External Link Removed for Guests]


Ziet er een stuk beter uit, mooie upgrade.

Heb de wielmoeren ook gewisseld voor moeren die bij deze velgen horen, stuk veiliger gevoel. En slotbouten erop, dus die zitten lekker vast nu :p
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel - Mistlampen

Bericht door menno3x8g »

Ziet er goed uit Martijn.
Zorg er voor dat die slotbouten gangbaar blijven, door bv een klein beetje vet op de draad te smeren. Aanhalen met 100Nm.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel - Mistlampen

Bericht door KNOEI 8G »

:D Shiny!
Afbeelding
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel - Mistlampen

Bericht door martijnver13 »

Weer een aantal dingen binnen gekomen voor de Galant.

Van de week nieuwe autoradio geïnstalleerd, met goede handsfree functie. Die gaat me op een dag 360 euro besparen sowieso. Leuk geluid ook eruit :-) Oude radio bij mn vader ingebouwd.

Vanochtend nieuwe wielkuipen binnengekregen, die ga ik er van t weekend ff inzetten. Mist er nu 1 omdat ik hem eruit heb gehaald, hij klapperde. Maarja, die dingen zitten er met een reden, dus snel maar weer inbouwen. 12,50 per stuk, koopje dus. Ook gelijk voor mn pa besteld, want die heeft ook een kapotte.

Daarnaast de onderdelen compleet voor de multiriem / v-snaar setup. Spanrol uit Duitsland liet even op zich wachten, maar die krijg ik met de kerst. (laten bezorgen bij kennis in DUitsland). Wordt in het nieuwe jaar ingebouwd, dus dan is die ook weer stil en soepel :-)

Spullen voor kofferbaktapijt helaas nog niet gevonden, dus laat nu de oude lekker doorregenen uit de hoop dat de petroleum er een beetje uitlekt. Dan stoom reiniger er overheen en dan is ie misschien wel weer te gebruiken.
Laatst gewijzigd door martijnver13 op 14 jan 2018, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel - Mistlampen

Bericht door menno3x8g »

Kofferbaktapijt reinigen?
Multi-purpose-cleaner (MPC) beetje verdund erop, goed insoppen, laten intrekken, met tuinslang afspuiten :D .
Misschien nog s herhalen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel - Multieriem

Bericht door martijnver13 »

Gisteren dan toch eindelijk v-snaar + multiriem + spanrol vervangen. V-snaar en multiriem was vrij makkelijk te doen. Alleen dat ding waarmee je de v-snaar op spanning kan draaien miste, dus dat met de hand moeten doen, maar dat ging prima. Alleen die spanrol was een ramp. Tip voor de volgende keer: Bracket van de stuurbekrachtiging losschroeven, dan kan je deze een klein beetje draaien waardoor je precies de spanrol eruit kan halen. De bouten aan de voorzijde van het blok en de bovenste bout aan de zijkant kan je van bovenaf loshalen, de onderste bout aan de zijkant kwamen we (bij gebrek aan een steeksleutel die lang genoeg was) het beste vanaf de onderkant bij. Gelukkig hadden we een brug ter beschikking, dat maakte ons leven een stuk gemakkelijker.

Maar de auto is nu weer helemaal heerlijk piepvrij :-)
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Vandaag gewisseld naar zomerbanden. Dat betekent dat de 17" er voor het eerst onder liggen nu :-) Uiteraard gelijk ff gewassen en een mooi plaatje geschoten. Ziet er erg goed uit vind ik zelf :-) Ben gegaan voor Goodyear efficientgrip banden in 225/45/17.

[External Link Removed for Guests]

En ja, een of andere oetlul heeft mn bumper gemold op de parkeerplaats. Was eerste werkdag na overplaatsing en gelijk schade.. Uiteraard geen briefje achtergelaten en ook geen camerabeelden.

Het gepiep van de v-snaar ben ik nog steeds mee bezig. Inmiddels onderdelen voor stelmechanisme besteld, nu wachten tot ik het binnen heb. Hoop het deze week te krijgen en dan eindelijk permanent te fixen. Even afwachten dus.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door marksanne »

Naast het stelmechanisme heb je natuurlijk 2 riempjes. Weet je zeker dat het piepen van het dynamo-riempje komt? Daarnaast heb ik minder goede ervaring met Gates of eigenlijk alle niet-originele Mitsu riemen. Ze zijn rekbaarder, soepeler en meer rubberig plus de 'tanden' of groeven zijn meer vierkant en minder v-vorm tov originele Mitsu riemen en da's allemaal net niet ideaal voor dit soort riemen. Ze kosten meer, maar zijn stiller en sterker is mijn ervaring. Een tip mocht het piepen niet stoppen :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Dankje voor de tip Mark! Het is idd de v-snaar, over de dynamo. Heb hier al goed naar gekeken en geluisterd (mn linkeroor was me niet dankbaar hiervoor). Daarnaast veranderd het gepiep niet met het aan- en uitzetten van de airco of het in werking treden van de stuurbekrachtigingspomp, waardoor ik het aannemelijk vindt dat de multiriem onschuldig is. Daarnaast mist het mechanisme om de v-snaar aan te spannen waardoor ik hem dus niet voldoende op spanning krijg (heb dit vergeleken met de galant van mn vader). Als hij na het stelmechanisme nog steeds piept, ga ik idd een originele mitsubishi riem kopen. Mocht dat niet helpen, zullen het de krukaspoelies zijn welke 270 euro per stuk kosten. Dan rij ik dus door met een auto die piept als ie koud is.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door marksanne »

krukaspoelies kunnen niet piepen, die zijn 'vast', de dynamo-poelie, de dynamo-riem-spanrol, de looprol van de multiriem of de poelie van de stuurbekrachtingspomp (of de airco-poelie, maar die heb je eigenlijk al helemaal kunnen uitsluiten) en tenslotte... de distributieriemspanrol of waterpomp looprol. Die laatste twee zijn natuurlijk echt heel onwaarschijnlijk :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Ah oke, ik had hier ergens op het forum een thread gevonden waarin ook speling op de krukaspoelies als mogelijke dader werd aangewezen, vandaar dat ik die ook verdacht.

Maar de v-snaar heeft toch geen spanrol? Die loopt alleen over de dynamo-poelie en langs de krukas, zit verder niets tussen. Dan zou de dynamopoelie nog een optie kunnen zijn. De multiriem heeft idd wel een spanrol, die heb ik recent vervangen (nu 2500 kilometer oud ofzo), dus die zal het ook niet zijn. En de stuurbekrachting had ik ook al uitgesloten door tijdens het piepen het stuur maximaal naar links en naar rechts te draaien de hele tijd. Dat heeft geen invloed op het gepiep, dus het zit uberhaupt niet in de multiriem (of zitten er nu fouten in mijn argumentatie?). Ik heb iig alle draaiende delen bij de multiriem behalve bij de krukas vervangen, blijft alleen de v-snaar nog over.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door marksanne »

Er zit wel degelijk een spanrol tussen de dynamo en de krukaspoelie. Die zit op het stelmechanisme waar je een deel van miste. Het is exact die rol die het spannen van de snaar mogelijk maakt.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

marksanne schreef:Er zit wel degelijk een spanrol tussen de dynamo en de krukaspoelie. Die zit op het stelmechanisme waar je een deel van miste. Het is exact die rol die het spannen van de snaar mogelijk maakt.
De multiriem heeft een stelmechanisme waarbij je de spanrol verplaatst, dat klopt. Maar de v-snaar (dynamosnaar) heeft die spanrol niet, daar verplaatst het stelmechanisme de dynamo.. Hier een foto van hoe het bij mn vader zit:
[External Link Removed for Guests]

En een foto waar het stelmechanisme niet in de weg zit: (hier zie je dus alleen de beugel waar het stelmechanisme overheen schuift)
[External Link Removed for Guests]

Het lukt helaas niet om bij beide auto's vanuit dezelfde hoek een foto te maken.

Het stelmechanisme zelf (de lange bout, het blokje en de korte bout) is bij zowel de v-snaar als de multiriem hetzelfde. Bij de multiriem verplaats je hiermee de spanrol. Bij de v-snaar (dynamoriem) verplaats je de gehele dynamo. Op de eerste foto zie je duidelijk dat de korte bout de dynamo ingaat.


Ik had van de week dit topic ook gevonden:
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... 5&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarin staat dit:
Yeti schreef:Ik heb ook al jaren last gehad van kanaries onder de kap. 3 spanrollen later nog steeds last. 2 jaar geleden zag ik dat de krukas poelie volledig in was ingevreten in de distributiekap en zelfs de distributieriem had beschadigd. Alles vervangen en al 2 jaar geen last meer van kanaries.

Ik zou zeggen kijk eens naar de poelie of deze niet al te veel wiebeld. de vulcanisatie ring van de poelie kan verouderd zijn waardoor de riem de poelie scheef trekt en veel schade kan veroorzaken.

Succes

Yeti
Vandaar dat ik met de krukaspoelies kwam als mogelijke boosdoener. Verder heb ik het meeste uit dit topic al geprobeerd. Ik zou nog de dynamo kunnen vervangen voor een ander exemplaar, maar na het stelmechanisme en een originele mitsubishi riem voor de dynamo (nu Gates) kan ik weinig meer uithalen.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door marksanne »

Het kan wat Yeti schrijft, maar dat je dan gepiep hoort had ik niet direct verwacht.
En die dynamospanner... ik ben compleet verbaasd, misschien dat mijn gebrek aan ervaring met 2L Galant motoren me dus hier parten speelt, sorry!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Als ik binnenkort weer is naar mn moeder in Reeuwijk ga, wil ik wel even bij je langskomen anders, laat ik het je zien :-)
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door marksanne »

Altijd goed! Je hebt m'n nummer/adres nog?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Helaas verloren gegaan toen mn vorige telefoon overleed. Heb je hem in pb voor me? Zal ik ff kijken of ik van t weekend kan
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Vanochtend eindelijk de spullen binnen voor de v-snaar, en natuurlijk gelijk ff erop gezet. Nu is goed zichtbaar wat ik precies heb vervangen:
[External Link Removed for Guests]
En het piept nu ook niet meer *klopt af*. Nouja mocht het nog gaan piepen, is het een kwestie van nog iets verder aandraaien.

Ook gelijk de bougies vervangen. Zat alleen beetje olie op de oude:
[External Link Removed for Guests]
Deze was het ergste, de rest was een stuk minder maar nog wel olie erop. Dit lijkt me vast niet normaal. Echter voel ik helemaal niets aan de motor. Loopt goed, en veel pit. Iemand een idee? Ik denk ergens een afdichtringetje ofzo?
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door marksanne »

Lekker piep-vrij!
Waarschijnlijk de O-ring(en) die in het kleppendeksel zitten die niet meer goed afdichten. Vervangen is eenvoudig te doen, maar dan zou ik ook meteen het kleppendekselpakkinkje vervangen, die zal net zo oud zijn. Stelt weinig voor: stuk of 10 boutjes los, dekseltje los, O-ringen en kleppendeksel rubberrandje vervangen, terugzetten. Aandraaien van de 10 boutjes overigens kruislings en absoluut niet 'ramvast' want dat is veel te veel. Ze hoeven maar een beetje half truttig vast te zitten!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Ah dat klinkt simpel inderdaad, morgen even kijken waar ik die kan bestellen. Eerst universele tent proberen, dan mitsubishi dealer. Thx!
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door Jacobvandervoort »

welke maat zijn je nieuwe winterbanden? ik rij nu met 205/65 15 en twijfel om nieuwe banden te laten monteren naar de originele 15 inch maat die er onder hoord..
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Jacobvandervoort schreef:welke maat zijn je nieuwe winterbanden? ik rij nu met 205/65 15 en twijfel om nieuwe banden te laten monteren naar de originele 15 inch maat die er onder hoord..
Ik rij 195/65/15. Dit is wel een ietwat hoge wand. Gevolg is dat ie iets minder stabiel is, de wangen zakken wat verder in. Daar tegenover staat dat met sneeuw je de banden een flink stuk leeg kan laten lopen (=meer grip) zonder je banden te beschadigen. Ik heb Continental eronder zitten, weet het type niet uit mn hoofd, maar zijn erg fijne banden. Comfortabel en veel grip.

De wielkasten zijn overigens keurig netjes gevuld met mijn maat, en ik heb geen tellerafwijking.
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door Integra »

Die maat zal inderdaad aardig kloppen voor een juiste stand van de snelheidsmeter.
De kilometer teller echter gaat wél afwijken... hij telt minder kilometers dan je gereden hebt ;) Maar de snelheid klopt!
Hier dezelfde ervaring ;)
Plattere banden maken de kilometerteller weer juist en geeft de snelheidsmeter een afwijking :P
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Volgensmij is ie langzaam aan het afsterven.

Doet moeilijk op gas, ineens nog maar 250 kilometer uit een tank (45L), sissend geluid, bokken. Ik gok een lek ergens, morgen eens naar kijken. Lijkt van achteren te komen.

Daarnaast steeds vaker witte rook uit de uitlaat, ook bij warmere motor. Koppakking? De gele drap heeft zich echter nog niet aangediend.

Komt ook veel onderhoud aan. Distributieriem, mogelijk dus koppakking, koppeling zal ook niet lang meer duren, herrie uit de versnellingsbak (druklager of dat asje), remmen voor en achter moeten gedaan worden (blokken en schijven). Auto is niet in balans, ik gok rubbers. Moet geperst worden, kan ik dus niet zelf. Uitlijning is goed in ieder geval. Voorruit is een apk afkeurpunt en moet dus ook vervangen worden.

Roest heb ik geen idee van. iig wel lekkage aan de bijrijderskant (vanaf de bodem), en de wielkasten achter zijn ook aardig krokant aan het worden. Van onderen zie ik niets, alleen klein plekje ergens achterin.

Kosten van dit alles? Ik gok een mooie V6. Velgensets kan ik zelf houden, die zijn prima in orde met nieuwe banden. Gelijk mn dure investeringen van het afgelopen halfjaar eruit. En verder.. Ik zie wel. Gelukkig net een baan gevonden voor 40 uur in de week, dus het kan er weer af. Ik verwacht ergens in juni / juli voor een andere te gaan kijken. Liefst een VR4 natuurlijk :hypo: maar een mooie V6 is ook een optie. Wil iig wel Galant 8g blijven rijden :-) Heerlijke auto's en niet alledaags
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door Batsgeit »

Jammer dat ie aan het sterven is, hoeveel km's heeft ie ondertussen gereden? Volgens mij deed ik hem weg met ruim 370k namelijk, zal nu wel richting de 4 ton gaan :p

Enne, weer een Galant op gas?
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Bijna 4 ton idd, die gaat het nog wel halen. Ik ben van plan om rond de zomer voor een andere auto te gaan, en ik verwacht ook wel dat de Galant dat gewoon haalt. Alleen even naar die gasinstallatie kijken.
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Gasinstallatie lijkt weer goed te werken. Heb eigenlijk alleen maar beetje aan de slangen gerommeld met de hoop een lek te vinden, en nu loopt ie een stuk zuiniger. Ook haperen en stotteren doet ie niet weer, gewoon weer goed vermogen. Even afwachten wat ie doet nu.

Zijn natuurlijk meer redenen dat ik graag een ander wil. Ik wil al een hele tijd een snellere en luxere versie van de Galant. V6, climate control, cruise control.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door menno3x8g »

Misschien ook eens naar de bougies ed kijken als ie weer gaat hinkelen.
V6? Als je het eenmaal hebt gereden ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

menno3x8g schreef:Misschien ook eens naar de bougies ed kijken als ie weer gaat hinkelen.
V6? Als je het eenmaal hebt gereden ...
Bougies heb ik afgelopen maand nog vervangen, dus dat kan hem niet zijn dan. Of het moet door die olie erop komen, maar lijkt me sterk dat dat nooit problemen geeft en nu ineens wel.

En er staat een VR4 projectje te koop. Stiekem ben ik smoorverliefd op die auto, maar heb nog geen geld. Even sparen nu ik nieuw werk heb met 40-uurs contract, en dan hopelijk over een paar maandjes :hypo:
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door KNOEI 8G »

Jammer dat deze wagen naar de eeuwige jachtvelden gaat. Maar tof dat er wss een 6-cil voor terugkomt.
Houd er wel rekening mee dat een vr4 een stuk duurder is in vaste lasten en onderhoud dan een N/A v6! :yes:
Afbeelding
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Nouu voorlopig rijd ie nog steeds hoor ;-)
[External Link Removed for Guests]


Van de week ergens ff naar 2 vrienden waarvan 1 apk keurmeester is. Die gaan hem ff voor me nalopen op de brug. Aangezien ie niet meer rookt en de gasinstallatie ook weer een stuk beter werkt. Dus ff apk punten checken (ophanging gaat het me vooral om) en staat van onderhoud
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

En het lijstje van punten die aangepakt dienen te worden:
- Draagarmrubber linksvoor onder heeft speling
- Schijven + blokken achter (kromme schijven, geen last van, geen apk punt. hoeft dus niet persee gelijk)
- Fuseekogel rechtsvoor aan dezelfde draagarm als linksvoor(1,5!!! cm speling)
- Veel olie onderop het blok, dus mogelijk een lekkage ergens
- Distributie komt eraan (nu 48.000km oud)
- v-snaar
- Uitlaat lek op 3 punten (verbinding naar einddemper, voordemper en flexibel deel)
- Achterste remleidingen hebben roest
- Ashoes linksvoor gescheurd
- Stuurkogel speling

Is dus een flink lijstje, maar zij denken wel dat het de moeite is om het aan te pakken. Ze gaan nu een prijskaartje eraan hangen, en dan ga ik hem naar de gasboer brengen om de gasinstallatie na te laten kijken, kijken of daar nog pijnpunten in zitten. UItstoot konden we niet meten vanwege de lekke uitlaat.

Even afwachten dus.
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Zit weer een jaartje apk op :-) Naast eerder genoemde punten ook alle remleidingen naar achteren vervangen, die waren aardig krokant. Schijnbaar een zwak punt van de galants rond de bevestigingen. Mn vriendin gaat er komende tijd wat meer in rijden. Net een nieuw huis, en zij moet wat verder rijden totdat ze overplaatsing heeft gekregen. Rijdt ze in ieder geval in een mooie auto :-)
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door menno3x8g »

En ze rijdt ook in een veilige auto!
Ik snap niet dat sommige 'mannen' hun vrouw/vriendin in een pandaatje ofzo laten rijden.
Dat van die remleidingen achter klopt wel: puntje van aandacht voor de 8G.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Uuhm die had dus afgekeurd moeten worden op de remmen aan de voorzijde :oops:

zsm gereviseerde klauwen erop en blokken vervangen. Net een huis gehuurd, dus ik moet nog ff bezuinigen op de schijven, die kunnen nog wel even mee.
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door martijnver13 »

Mooie actiefoto uit Duitsland. Heeft me maar 2 tientjes gekost, waar voor mn geld dus. (de andere was helaas minder mooi, maar ik moest er helaas toch voor betalen)


Afbeelding


Overigens heeft de auto zich perfect gehouden op de 10 uur durende trip naar Krausnick (even onder Berlijn) en terug natuurlijk. Inclusief een kwartier lang 200 rijden :hypo:

Helaas toch nu wel weer een probleempje.. Mn vriendin heeft natte voeten. Eerste snelle scan lijkt het uit het motorruim te komen, daar van t weekend is goed kijken.
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Van barrel naar uhmm.. iets minder barrel

Bericht door Integra »

Dat is inderdaad een mooie foto... Die van mij zijn zo mooi niet! En nog duur ook!
13662344_536573153211086_9160374657124086937_o.jpg
12764748_475581102643625_4095704576041152508_o.jpg
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”