oops I did it again... schroefset-revisie deel II
oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Na de vorige 2x dat ik TEIN schroefsets tot op de laatste roestkorrel heb gestraald en overgespoten heb ik weer nieuw materiaal om m'n refurbish-kunstjes op los te laten
De ene set is opnieuw een TEIN coilover set die ik een jaar of 5 terug hagelnieuw kocht. Hoogteverstelling maar geen hardheidverstelling. Perfect set voor iedere Galant sedan/wagon dankzij de nog zeker comfortabele eigenschappen, terwijl de wegligging drastisch verbeterd. Helaas echter kan de laklaag van TEIN niet zo goed tegen water, vuil, strooizout, warmte en vooral mixjes van dat alles
Ofwel: het roestmonster begon om zich heen te grijpen op deze set die van de VR2 afkwam (daar zit nu een 'refurbished' TEIN set op, met hardheidverstelling, hoewel die set wel het steviger verenpakket heeft). Door de steviger veren zit ik ernstig te twijfelen of ik toch niet de eerdere TEIN set erop ga zetten.
OF...
De recent aangekochte JIC schroefset!?
Die set heeft ook alleen hoogteverstelling, maar wel heeuuul mooie topmounts met kogelgewricht en het ziet er allemaal nog weer effe wat zwaarder uitgevoerd uit. Zo is de zuigerstangdiameter 22mm tov 13mm van TEIN sets. Daarmee is TEIN nog altijd steviger uitgevoerd tov fabrieks, maar die jongens van JIC gaan nog effe een stap verder!
Echter... hoe stevig het verenpakket van de JIC set is, dat weet ik niet. Ik heb de rubberen ophangrubbers van de achterdempers laten vervangen door nieuwe (JD Shocks in Pijnakker opnieuw) omdat de originele ingezakt waren, net als de bump-stops (4 hagelnieuwe) en bij JD shocks hebben ze ook de veerdruk gemeten: 58kg/cm. Tsja... wat betekent dat nou eigenlijk? En hoe verhoudt het zich tot TEIN sets? Ik weet het niet.
DUS...
Gewoon allebei de schroefsets gritstralen, naborstelen, ontvetten en in de 2K profi vulprimer en dan de TEIN set in het TEIN-groen en de JIC set in het goud (zo was de set origineel ook gefabriceerd) en dan eerst die JIC set proberen. Bevalt die set dan blijft die er onder, en gaat een van de TEIN sets in ieder geval in de verkoop, maar wellicht bevalt de JIC set me niet en dan ga ik met de 'oude' TEIN set rijden waarschijnlijk.
Voorlopig nog even genoeg te spuiten!
De ene set is opnieuw een TEIN coilover set die ik een jaar of 5 terug hagelnieuw kocht. Hoogteverstelling maar geen hardheidverstelling. Perfect set voor iedere Galant sedan/wagon dankzij de nog zeker comfortabele eigenschappen, terwijl de wegligging drastisch verbeterd. Helaas echter kan de laklaag van TEIN niet zo goed tegen water, vuil, strooizout, warmte en vooral mixjes van dat alles
Ofwel: het roestmonster begon om zich heen te grijpen op deze set die van de VR2 afkwam (daar zit nu een 'refurbished' TEIN set op, met hardheidverstelling, hoewel die set wel het steviger verenpakket heeft). Door de steviger veren zit ik ernstig te twijfelen of ik toch niet de eerdere TEIN set erop ga zetten.
OF...
De recent aangekochte JIC schroefset!?
Die set heeft ook alleen hoogteverstelling, maar wel heeuuul mooie topmounts met kogelgewricht en het ziet er allemaal nog weer effe wat zwaarder uitgevoerd uit. Zo is de zuigerstangdiameter 22mm tov 13mm van TEIN sets. Daarmee is TEIN nog altijd steviger uitgevoerd tov fabrieks, maar die jongens van JIC gaan nog effe een stap verder!
Echter... hoe stevig het verenpakket van de JIC set is, dat weet ik niet. Ik heb de rubberen ophangrubbers van de achterdempers laten vervangen door nieuwe (JD Shocks in Pijnakker opnieuw) omdat de originele ingezakt waren, net als de bump-stops (4 hagelnieuwe) en bij JD shocks hebben ze ook de veerdruk gemeten: 58kg/cm. Tsja... wat betekent dat nou eigenlijk? En hoe verhoudt het zich tot TEIN sets? Ik weet het niet.
DUS...
Gewoon allebei de schroefsets gritstralen, naborstelen, ontvetten en in de 2K profi vulprimer en dan de TEIN set in het TEIN-groen en de JIC set in het goud (zo was de set origineel ook gefabriceerd) en dan eerst die JIC set proberen. Bevalt die set dan blijft die er onder, en gaat een van de TEIN sets in ieder geval in de verkoop, maar wellicht bevalt de JIC set me niet en dan ga ik met de 'oude' TEIN set rijden waarschijnlijk.
Voorlopig nog even genoeg te spuiten!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
*gniffel*
je bent weer lekker bezig
je bent weer lekker bezig
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Sja,dat zijn inderdaad stevige"poten" !
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Wow! Je hebt keuze!!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Het blijft toch een tijdrovend klusje zo'n makeover; uit elkaar halen, stralen, naborstelen met ronde staalborstel op machine, afplakken, spuiten primer, spuiten kleurlak (2x), en dan de blanke lak (2x). En in dit geval verschillende kleuren ook nog 'ns... Maar het begint er intussen heeeeel aardig op te lijken! Ik moet nog de blanke laklagen doen, maar dat red ik niet meer vandaag.
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Lekker bezig!
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
oei !!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Wat voor typenummers hebben die sets eigenlijk? De sites van de fabrikanten zijn meestal een beetje gaar, en als je bijvoorbeeld bij JIC zoekt op een 99-03 Galant, tsja, dan hebben ze niks. Ik ben dus wel benieuwd wat je hebt liggen. Het zal vast wel passen, dat weten ze daar alleen nog niet.. Heb je zo'n 100000-way adjustable ding of iets simpelers bijvoorbeeld?marksanne schreef:De recent aangekochte JIC schroefset!?
Ik weet er voor de rest niet zo veel vanaf, maar ik probeer de eindjes een beetje aan elkaar te knopen.
edit: Ik heb ook nog wel iets te verven hoor!
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Ik heb geen typenummer... Op de stickers staat ook niets waarmee je iets kunt identificeren. Ja... Dat het van JIC is. En verder is deze set alleen in hoogte verstelbaar.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Refurb-pro @ work
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Mooi bezig hoor
Hoeveel setjes heb je ondertussen al niet liggen?
Hoeveel setjes heb je ondertussen al niet liggen?
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
@Melvin: alleen deze twee, de andere sets zitten onze de VR2 en het Monster. Ohja, en nog een originele set schokbrekers (achterzijde rode koni's) met verlagingsveren, maar daar ga ik geen minuut tijd insteken. Die zijn voor nood altijd handig.
Vandaag (vanmorgenvroeg eigenlijk) heb ik de laatste laag blanke lak gespoten over de onderdelen die omgedraaid moesten worden. Vanavond heb ik beide sets in elkaar gezet. Ziet er uit als nieuw. Bijna beter zelfs
Vandaag (vanmorgenvroeg eigenlijk) heb ik de laatste laag blanke lak gespoten over de onderdelen die omgedraaid moesten worden. Vanavond heb ik beide sets in elkaar gezet. Ziet er uit als nieuw. Bijna beter zelfs
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
wow dat ziet er netjes uit
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: oops I did it again... schroefset-revisie deel II
Echt weer een super strak resultaat Mark!!