twain's honde(n)hok *yeay*

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Twain »

net even een nieuwe accu in de auto gezet, degene die erin zat was wel heeeeeeeeeeeeel erg slecht een uurtje de interieur verlichting aanstaan doordat de de deur open stond was al teveel van het goede..

hij was ook begonnen met een enorme hoeveelheid witte prut te produceren... naja dat ding was nog uit de vorige eeuw dus echt heel kort heeft hij het niet gedaan :wha:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Lowlands »

Nou ja!Een klassieke accu dus!Kan je hem niet restaureren? :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door marksanne »

Knap staaltje accu als ie dus al zo oud was!
Welke heb je er nu ingezet?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Twain »

uhmm ik had niet zo heel veel keus, er was er maar 1 die voldeed aan de specs opgegeven door onze Japanse vrienden... ik heb geen idee wat het merk is eigenlijk. :lol: :wha:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *karma?*

Bericht door Twain »

"Wanneer heb jij voor het laats een mitsu en in het bijzonder een galant met pech zien staan...?? " is meestal de vraag die ik stel als ik het met een niet galant rijder over auto's heb... zelf ben ik wel lid van de wegenwacht... maar waarom weet ik eigenlijk zelf ook niet ja de belangrijkste reden is de europa service, dat die auto naar huis wordt verscheept .. daarom ben ik lid jij met je opel hebt het zeker wel 3x per jaar nodig.... :wha:


om maar antwoord te geven op mijn eigen vraag...

Vandaag in Capelle stond er een galant met pech

Een paar honderd meter voordat ik mijn bestemming had berijkt kwam er witte rook onder de motorkap vandaan... aangezien we niet op een nieuwe paus zitten te wachten keek ik vluchtig op de temperatuur meter.. strak net onder het midden zoals altijd...
in dat geval durf ik nog wel een klein stukje te rijden.. ik draai de wijk in de kinderen staan vol verbazing te kijken terwijl mijn auto zich begint te gedragen als een stoom machine enorme witte pluimen verlaten nu het vooronder..

uiteraard stop ik ... ik doe de motorkap open knijp eens in de dikke radiator slang en zie uit de zijkant van het kleine rubberen slangentje een straal water komen waar je niet vrolijk van wordt.. een luttele sec later zie ik helemaal niet meer want de straal komt op het hitteschild/ spruitstuk en verdampt dus direct... ..

Nu ik kan wel zelf gaan kloten maar waar betaal ik anders al die jaren braaf wegenwacht dinges voor... met deze foto als gevolg
bij nadere inspectie is de slang volledig los gescheurd bij het bevestigings punt voor op de motor :shock:
Bijlagen
20150619_162539.jpg
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: twain's honde(n)hok *karma?*

Bericht door menno3x8g »

Oww, da's wel pech.
Leeftijd van de slangen zal wel een rol spelen.
Wrsch kan ie na vervanging weer gewoon de weg op!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *karma?*

Bericht door Twain »

kjan die nu al.. de beste man uit gouda!!! ... ik bedacht me net dat het best wel je buurman kan zijn geweest mark :D

heeft hem gewoon best goed gefixed .. wel met vervang advies omdat de rest van de slang waarschijnlijk ook niet meer zo best is .. toppie
Awesomeness = Verveling x Talent
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: twain's honde(n)hok *karma?*

Bericht door Uray25 »

Je mag hem ook wel eens wassen...

:hypo:
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *karma?*

Bericht door foks »

denk ik niet meer zo nodig, ding heeft net een stoomreiniging gehad ;)
maar eh, fijn dat je in ieder geval nog naar huis kom.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *karma?*

Bericht door marksanne »

Mooi opgelost! Was de wegenwacht een kop kleiner dan ik en vrijwel kaal? Dan was het mijn buurman ja :)
Er is nog een Goudse wegenwacht, da's een krullebol met donker haar. Aardige kerel ook.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: twain's honde(n)hok *karma?*

Bericht door Lowlands »

En toch bleef de temperatuur mooi in het midden!Menige andere motor zou al veel warmer zijn geworden.. :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *karma?*

Bericht door Twain »

@ mark , ja en ik heb hem ooit heel even gezien bij jou dus ik zat ook steeds te denken, waar ken ik jou toch van :wha: naja daar dus van... *zucht*
ik ben zo slecht in gezichten/namen onthouden :(
@ Uray tsja daar kwam ik laats ook achter en ik niets meer zag door de reflectie op alle vieze plekken op het glas/spiegels :wha:
@ joop Het was ook maar heel kort, de meeste motoren kunnen daar wel tegen hoor ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: twain's honde(n)hok *karma?*

Bericht door Lowlands »

Er tegen wel voor een tijdje,maar dan zie je de temperatuur al gauw oplopen.Ik heb een Opel Corsa gehad als dienstauto,die temperatuur liep al op als je een heuvel met behoorlijke snelheid op reed..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Twain »

faith in humanity restored

dit keer naast schade aan de auto ook een briefje met geldig telefoonnummer :yes:


de flexa kleur is olijfjes groen trouwens :lol:
Bijlagen
20150913_182654.jpg
20150913_211154.jpg
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door marksanne »

Wauw... het kan dus nog wel anno 2015!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door speedy500 »

Mooi dat dat toch nog kan dat ze een papiertje achterlaten, dat zie je nooit meer helaas
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Twain »

En het was nog in rotterdam ook :wha:
als compensatie voor die 132 krassen en deuken die parkeren in rotterdam/schiedam me al hebben opgeleverd zullen we maar zeggen. :D
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door KNOEI 8G »

Ahh yeah! Dat is zeker netjes van die dame! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Lowlands »

Ongelofelijk!Dat ik dat nog mag mee maken... :shock:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door menno3x8g »

Vette zoen!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Twain »

Toen ik een auto moest verzekeren zat het niet mee om de G voor een fatsoenlijk bedrag te verzekeren, uiteindelijk kwam ik terecht bij klaverblad mijn eigen tussenpersoon had daar geen conecties mee, dus ik naar een ander.
en paar keer auto's in en uit de schorsing gedaan en dat werkte eigenlijk altijd prima.
maargoed nu dan maar de echte vuurdoop schade aan het hondenhok, op het oog valt het allemaal erg mee.. mijn gevoel zegt een meiertje of 4 hooguit 5
ik heb geen flauw idee hoe dat veder werkt dus vraag het aan de tussenpersoon.
die verteld mij het volgende
je moet de schade laten taxeren is het meer dan 750 euro dan moet de auto worden getaxeerd door een expert van de verzekering. en een taxatie kost tot 100 euro
op de vraag hoe ik dan moet inschatten of het meer of minder is dan 750 Euro kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord. de vraag welk schade bendrijf ik het beste heen kon gaan.. ik had namelijk helemaal geen zin in gezeur. dus ik wilde het bedrijf met het minste gezanik

Goed dat werd een schade expert in de buurt. dus ik daar langs.
even langs de auto gelopen, ik gevraagt wat hij denk aan schade 650 Euro... ik denk sodeju.. dat komt gevaarlijk in de buurt van de 750. dus ik maak mijn bezorgdheid kenbaar, waarbij de beste man mij probeerd gerust te stellen en mij verteld dat zelfs bij een kleine overschrijving de meeste maarschapijen niet moeilijk doen omdat hun bedrijf die taxaties ook doet er zit dan alleen een nader stempeltje op het papier en ze worden erkend blablabla..
Naja goed dan moet het maar, wat gaat het kosten 40 Euro !! ohw ok dat valt mee... Ja helaaas kan het niet vandaag want de persoon die het moet doen is er niet.. of ik ff morgen wil terug komen om 9 uur

Naja vooruit dan maar... dus ik de volgende dag daarheen en rondje gelopen foto's gemaakt en opnieuw gevraagd wat denk je? 600 euro was het antwoord, nou goed prima dat is minder dan 750 dus doe maar!
ja dat is dan 100 euro... UHmm wacht gisten was het nog 40.. NEE ik mag zo en zoveel procent vragen dat doen we niet we vragen 100 euro... Nou dat is wel een beste berg geld voor zoon papiertje.
ja maar als je het door ons laat maken krijg je het terug hoor!!

enigsinds over de zeik omdat ik gewoon totaal mijn tijd aan het verdoen ben stem ik toch maar in zolang ik maar genoeg geld krijg voor een bumpertje een knipperlicht en een beetje verf vindt ik het allang best.


ik kan het smiddags ophalen.. Nou geweldig dat is dan de 3e keer gvd . dus ik kom daar Ja ja het was toch ietsje meer geworden 848 euro ja want het knipperlicht is zo duur... 7 tientjes... ja als ik dat ervanaf haal zit je er nog steeds een behoorlijke bult geld naast vriend.

raap ik de volgende dag post van achmea van de deurmat.. Hmmm naja een mooie brief dat het zo jammer is dat ik schade heb en als de schade minder is dan 500 euro ik gewoon de factuur mag opsturen en dat ze het dan betalen..
En ik anders de auto een dag kwijt ben omdat hij dan getaxeerd moet worden..
Uhmm AARGHH WTF

het hele zooitje bij de tussenpersoon gedumbt en hem verteld dat hij het maar uitzoekt het gaat echt niet gebeuren dat die auto nog een keer wordt getaxeerdhet kost me zo langzamerhand meer geld aan niet kunnen werken dus ik wil minimaal 500 euro van achmea + 100 euro voor de taxatie van hun ivm verkeerde voorlichting om te voorkomen dat ik iemand over zijn buro zou trekken heb ik mijn vriendin maar het contact laten voeren.
toen kwamen ze er achter dat de km stand op het formulier 430k was ipv 340k gelukkig hebben ze dat zelf onderling met het schade bedrijf opgelost

naja ze gingen het in werk zetten.
paar weken later eens gebeld hoe het er voor staat? HUH wie en welke schade?
na enige tijd ging er dan toch een lampje branden oja we gaan eens kijken....
bleek dat achmea het wel had ontvangen maar gewoon nog niet in behandeling hadgenomen.. Dus ik WTF.
tijdje later ver voorbij de reactie termijn.ja uhmm zeg hoe zit het nu?

JA uhmm ze gaan het goedkeuren? waarschijnlijk omdat ze telaat zijn ofzo

UHm ok..

Maar je hoeft geen brief te verwachten van achmea...

Uhmm wat?

ja die sturen ze meestal niet blablablabla...


Als er iemand is die veel brieven stuurt is het wel een verzekeringsmaatschapij, ik heb zo het scheve vermoeden dat de tussenpersoon nu gewoon het hele bedrag ophoest en hoopt dat achmea nog met iets over de brug komt.


Hoe dan ook JEEEJ voor de centjes.. en KOLERE wat een graf bende is dat hele verzekeringen gedoe toch.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door menno3x8g »

Zo, dat kost je een bult tijd en ergernis zeg :evil: !
Verzekeringsmijerijen en tussenpersonen werken helaas voor zichzelf en niet voor jou.
Ze leven omdat jij ze netjes betaalt, en je kan niet anders volgens de wet.

Tip voor iedereen: leg alle afspraken vast. Wat ik doe, zodra er een mondelinge afspraak is, is per mail een verslagje van de afspraken opsturen. Mail is rechtsgeldig. Dus als men dat accepteert, dan is het afgesproken. Is ook de wet!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Twain »

uhu.. dat is helemaal waar en doe ik ook, overegens heb ik voor andere verzekeringen een andere tussenpersoon die altijd wel de kastanjes netjes voor me uit het vuur haald.
er is hier jaren geleden ingebroken en ze hebben er toen voor gezorgt dat ik echt elke geclaimde cent heb gekregen nadat de NN in eerste instantie het geheel weigerde.
daarna met een colance aanbod kwam van 50% waarop ik tegen tussen persoon zei zijn ze helemaal van de pot gepleurd daar... en hij vermelde dat hij al dacht dat ik dat zou zeggen en het voorstel al had geweigerd :D
dat is de zelfde tussenpersoon waar mijn vader en moeder al 30 jaar zaten .en die mijn mama gratis heeft geholpen met het uitzoeken hoe en wat qua levensverzekeringen etc van mijn vader. en dat moet echt een puist werk zijn geweest.
(het ging voor de duidelijkheid niet over dingen die bij hem waren ondergebracht.)

er zitten dus toch ook goede bij :D
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door marksanne »

Gekloot, maar toch goed dat het geregeld is!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Twain »

het is alleen zo verdraaid slecht voor mijn humeur ... ik heb op een bepaald moment echt gedacht ik zou willen dat ze geen briefje had achtergelaten, dan was ik 2 dagen pissig geweest en daarna alles weer helemaal pikobello.. nu was dat ietsjes anders
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door foks »

wow, ben je daar nu nog mee bezig? Gaat lekker daar.
848 euro ... ja dat is ongeveer de waarde van de auto. Hopelijk gaan ze dáár dan weer niet moeilijk over doen.
De vorige keer dat ik wat claimde waren ze ineens alle papieren kwijtgeraakt. Handig! Les geleerd: kopietjes maken
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door TPA »

Soms wel een heel gezeur met verzekeringen helaas :evil:
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door KNOEI 8G »

Je hebt iig een mooi bedrag terug om het te fixen, dat is iig het gewenste resultaat! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Twain »

Ik weet het nu zeker mijn auto heeft gevoel...

Sinds de dag dat ik stiekem naar ander vervoer aan het kijken ben is ze nogal boos op me
de achterklep ontgrendeld sinds een week soms wel soms ook niet..
Gisteren starte ik de auto en wilde de koppeling op laten komen... en plop motor uit
opnieuw starten heeeeeeeeeeeeel langzaam op laten komen plop motor uit...
Starten even laten draaien... met wat extra gas de koppeling op laten komen.. en met wat gekreun toch van der plekkie te krijgen
doe ik vandaag de auto van het slot, alle deuren open behalve bijrijders kant
rij ik net in rotterdam spreekt iemand me aan bij het stoplicht... je remlichten links EN rechts doen het niet meer.. WTF 3 dagen geleden nog gecontroleerd en toen werkte het nog

naja nu dus een paar nieuwe lampjes veder is ze meteen een stuk minder sago... ze start weer zoals van ouds ze loopt weer als van ouds zelfs de ventiflapper rattelt wat minder hard ...

wat een muts is het toch...
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door SisterOfMercy »

Twain schreef:Ik weet het nu zeker mijn auto heeft gevoel...
Tsja, als ze weet dat ze een plekje binnen heeft, maar te lang naar d'r zin buiten moet staan.. berg je dan maar! (beter gezegd; laat je bergen door de anwb)
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door KNOEI 8G »

:wha:
Als het zo is dat alle G's gevoel hebben. Is de mijne maar een ondankbaar ding....! :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door foks »

hehe. Daarom ook af en toe wassen, en lief tegen praten, ofzo.
Dan lijkt het nog wat :P
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Twain »

APK tijd

met een slordige 360.000 km op de klok op naar de apk... ik verwachte wel wat dingentjes dus even wezen voorkeuren

handrem afstellen
Co (VEEL)te hoog
wiellager maakt vaag geluid
speling op fuseekogel
stadslicht brand ongelijk
accu los
remleidingingen ter hoogte van de brandstoffilter

oei dat waren toch iets meer puntjes dan je verwacht van het lieve Gtje

Naja na even graven een wiellager, en een draagarm en een lambda sonde
nou monteren dan maar he.
ik kwam er al vrij snel achter dat ik de verkeerde sonde te pakken had.. en niet veel later kwam ik er achter dat iemand de schroefdraad van de fuseekogel flink heeft mishandeld, zo demonteer je een fuseekogel niet klojo's :P (de platgeslagen moer zou eigenlijk wel een aardige indicatie moeten zijn geweest maarja)
dan maar even de automaterialen meneer bellen.. draagarm voor een galant.. uhmm ja die hebben we niet. ja dat snap ik, bestel er gewoon 1 .. ja dat zou ik wel willen maar ze zijn er niet :no:
WTF ... levertijd onbekend...
AAARGHH

Dus na wat dubbelchecks idd geen onderdelen in nederland.. dan maar onze oosterburen, en ja hoor... draagarmpje lampjes en een zuurstofsensor voor bijna gratis.. met gratis verzending binnen 24 uur.. YEEEY duitsland
helaaas vond gls het nodig om het pakketje 2/3 dagen ergens in een distibutsie centrum te laten staan
maargoed alles ff monteren .. opnieuw laten inleren flink warm rijden en op naar de apk meneer
die zeer goedkeurend keek naar mijn afgestelde handrem (yeey voor mij en het handboek)
En daarna met enige tegenzin de viergasmeting ging doen (omdat de remleidingen nog moesten worden vervangen) ook die haalde ze weer met vlag en wimpel..

een paar uurtjes later opgehaald met verse apk en 2 nieuwe stukjes blinkende leiding :D

de eigenaar zei tot volgend jaar :lol: (hij heeft er kennelijk meer vertrouwen in dan ik)

minpunt
Hij was zo trots op het resultaat dat hij het nodig vond een sticker op mijn auto te plakken.. :no:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door marksanne »

Klinkt niet als compleet gek voor een auto met deze leeftijd en km stand maar het is toch wel weer even werk en geld en vooral... tijd natuurlijk! well done!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Xenon »

Ja, die remleidinkjes willen nog wel eens aangetast raken. Maar na 360k... ? Dan hebben ze 't best goed volgehouden.
Precies wat Mark al schrijft: helemaal niets mis mee met deze bevindingen in relatie tot de 'opgedane ervaring' van 360k.
Mooi dat je weer kunt genieten van je G. Enjoy!
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Twain »

De auto ziet er in zijn geheel nog zeer goed uit van onderen.. echt bizar hoe weinig roest e.d. ,ze heeft bijna net zoveel km gereden als die andere 2 G's bij elkaar, maar ziet er echt het beste uit.

ze mankeerd nog een heleboel andere dingen hoor, maar dat is niet van belang voor de apk of veiligheid in het algemeen ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door menno3x8g »

Mooi joh! Heeft ie soms een coating gehad?
Remleidinkjes: met name die rechts achter zijn hierzo berucht.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door foks »

ha! bij mij ging de remleiding bij .... 320k? .... toen stonden we hier op de parkeerplaats, weet je nog!
Gelukkig ging dat lampje branden.
Jij hebt gewoon wat met remleidingen ;) Heb je die zelf vervangen?
Anyway, het rijdt weer en dat is wel gewoon fijn. Goed bezig !
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Twain »

foks schreef:ha! bij mij ging de remleiding bij .... 320k? .... toen stonden we hier op de parkeerplaats, weet je nog!
Gelukkig ging dat lampje branden.
Jij hebt gewoon wat met remleidingen ;) Heb je die zelf vervangen?
Anyway, het rijdt weer en dat is wel gewoon fijn. Goed bezig !
je bedoeld gelukkig ben ik geen mongool die door blijft rijden met een brandend lampje ;)

nee ik heb het leidingwerk laten doen, ik was niet in staat om dat te doen op de locatie waar de auto was met de spullen die ik voor handen had ;)

kleine update: samen met de nieuwe lambdasonde zijn er weer een stuk of 20 paarden aan boord gestapt en is het verbruik enorm gedaald :lol:
Awesomeness = Verveling x Talent
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”