Hoi,
voor iedereen met een 8g een HEEL bekend probleem/grootste angst. En nu voor mij ook een keiharde realiteit, afgelopen weekend bij het grondig poetsen mijn 1ste roest plekjes ontdekt op de wielkast rand rechtsachter. Nu zocht ik hier naar topics maar krijg er niet veel gevonden. Nu weet ik dat als ik er niks aan laat doen/zelf doe, mijn galantje over 1a2jaar een paar kijk-gaten in het achterscherm heeft.
Ook heeft een goede vriend van mij een galant 8g met meer roest dan wielkast dus er MOET wat aan gedaan worden.
Wij zijn beide technisch opgeleid en hebben beide onze las diploma's dus in dat geval moeten we er best wat aan kunnen doen. Alleen hebben we beide een beetje angst om "de 1ste stap te zetten" in het herstel project.
Nu heb ik hier ooit inlasstukken voorbij zien komen, kan iemand mij vertellen waar ik deze bestellen kan. En/of dit een goede basis is om mee verder te gaan.
Ik wil eigenlijk de gehele 'vervelende' constructie fout (MAG GEZEGD WORDEN TOCH) aanpakken. En dit zal dus veel slijpen/lassen/plamuren/schuren/spuiten en bloed,zweet en tranen worden.
mijn vragen op een rij:
-wat is de beste manier om het zelf te doen
-welke topics kunnen mij helpen bij de aanpak van de roest
-waar kan ik inlas-stukken vinden/bestellen
-how to: plamuren en spuiten
-waar kan je een lasapparaat huren/lenen
alvast bedankt
ROEST wielkasten-achter hulp gezocht
Re: ROEST wielkasten-achter hulp gezocht
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=63" onclick="window.open(this.href);return false;
Die inlasstukken zijn op eBay te vinden. Voor de rest ben ik niet zo technisch, dus hoe en wat precies geen idee.
Die inlasstukken zijn op eBay te vinden. Voor de rest ben ik niet zo technisch, dus hoe en wat precies geen idee.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ROEST wielkasten-achter hulp gezocht
je zoekt trouwens naar een radlauf hinten in het duits
ik dacht dat het deze waren... atp maakt trouwens onderscheid tussen de station en sedan... of er ook echt verschil in het product zit... GEEEN idee
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
ATP is wel een redelijk fijn bedrijf
Je kan lid worden van een autoclub die hebben in sommige gevallen zelf lasapparatuur, in veel andere gevallen kan je via de leden van diezelfde club van alles lenen of voor een paar tientjes (zeg maar materiaal kosten) laten doen/lenen/huren.
ik zou zeker gaan voor mig/mag gewoon weg het makkelijkste in gebruik
MMA is natuurlijk niet zo heel erg geschikt voor dunplaatwerk (alhoewel je met een echt goed apparaat wel ver komt)
mig/mag is helaas nagenoeg niet te verkrijgen in de verhuurwereld een mma apparaatje kan je bij de betere verhuurzaken wel krijgen. (bij boels verhuren ze erg leuke kempi apparaatjes, wegen geen drol, lekker veel power ,maar boven alles erg goed en fijn in te stellen)
ik heb trouwens een mma/tig machine dus ik weet niet waar je ergens woond :p
hoedan ook... ik ben er zelf niet bang voor (zonder las diploma's... marksanne heeft het gedaan zonder lasdiploma's dus jullie moeten al helemaal geen reden hebben om ergens angst voor te hebben gewoon gaan doen..
het ergste wat in jullie geval kan gebeuren is dat het plamuur/verf gedeelte wat minder goed lukt... boeiuh gewoon opnieuw beginnen of martijn bellen :p
het is wel handig om wat te oefenen met plamuren/schuren/spuiten.. ik heb daarvoor een keer een custum grill gemaakt... gewoon om het plamuur /schuur werk een beetje onder de knie te krijgen. ik gebruik al mijn halve leven spuitbussen voor de hobby... maar ik moest echt even serieus oefenen op iets van de schaal 1:1 ik heb het ding een keer of 3 overnieuw gemaakt, maar uiteindelijk is het best wel goed gelukt
ik dacht dat het deze waren... atp maakt trouwens onderscheid tussen de station en sedan... of er ook echt verschil in het product zit... GEEEN idee
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
ATP is wel een redelijk fijn bedrijf
Je kan lid worden van een autoclub die hebben in sommige gevallen zelf lasapparatuur, in veel andere gevallen kan je via de leden van diezelfde club van alles lenen of voor een paar tientjes (zeg maar materiaal kosten) laten doen/lenen/huren.
ik zou zeker gaan voor mig/mag gewoon weg het makkelijkste in gebruik
MMA is natuurlijk niet zo heel erg geschikt voor dunplaatwerk (alhoewel je met een echt goed apparaat wel ver komt)
mig/mag is helaas nagenoeg niet te verkrijgen in de verhuurwereld een mma apparaatje kan je bij de betere verhuurzaken wel krijgen. (bij boels verhuren ze erg leuke kempi apparaatjes, wegen geen drol, lekker veel power ,maar boven alles erg goed en fijn in te stellen)
ik heb trouwens een mma/tig machine dus ik weet niet waar je ergens woond :p
hoedan ook... ik ben er zelf niet bang voor (zonder las diploma's... marksanne heeft het gedaan zonder lasdiploma's dus jullie moeten al helemaal geen reden hebben om ergens angst voor te hebben gewoon gaan doen..
het ergste wat in jullie geval kan gebeuren is dat het plamuur/verf gedeelte wat minder goed lukt... boeiuh gewoon opnieuw beginnen of martijn bellen :p
het is wel handig om wat te oefenen met plamuren/schuren/spuiten.. ik heb daarvoor een keer een custum grill gemaakt... gewoon om het plamuur /schuur werk een beetje onder de knie te krijgen. ik gebruik al mijn halve leven spuitbussen voor de hobby... maar ik moest echt even serieus oefenen op iets van de schaal 1:1 ik heb het ding een keer of 3 overnieuw gemaakt, maar uiteindelijk is het best wel goed gelukt
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: ROEST wielkasten-achter hulp gezocht
Bij APS autoparts in Emmen heb ik ze gekocht. L + R voor station kostte 60 euro excl verzenden. Ze kwamen uit de stal van van Wezel, een bekend Europees distributiecentrum. De carrosseriereparateur was er dik tevreden mee. Resultaat is top.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`