En dan koop je een wagon...
Re: En dan koop je een wagon...
Op internet gevonden plaatje, volgens mij afkomstig uit een manual..
Beetje aangepast en je kunt er alle kanten mee op
Beetje aangepast en je kunt er alle kanten mee op
Re: En dan koop je een wagon...
Vandaag m'n zwarte lederlook kopsteunen aangepast zodat ze bij het interieur van de Galant passen..... Nog een hele klus (blijkbaar ben ik redelijk goed met naald en draad )
Laatst gewijzigd door Integra op 27 jan 2016, 05:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: En dan koop je een wagon...
Ben erg benieuwd naar die pookknop!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: En dan koop je een wagon...
Welke pookknop?
Re: En dan koop je een wagon...
Jaa!Dat mag je echt wel zeggen!Perfect toch??Integra schreef:Vandaag m'n zwarte lederlook kopsteunen aangepast zodat ze bij het interieur van de Galant passen..... Nog een hele klus (blijkbaar ben ik redelijk goed met naald en draad )
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: En dan koop je een wagon...
Thanks, ben ook wel trots op het resultaat
Nu de rest nog... genoeg te doen
Nu de rest nog... genoeg te doen
Re: En dan koop je een wagon...
Vandaag bezig geweest met uitzoeken waar ik de achteruitrijcamera het beste kan plaatsen.... plek gevonden, morgen maar monteren
Re: En dan koop je een wagon...
Die steunen heb je wel netjes gedaan. Zou zeggen dat het al zo was
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: En dan koop je een wagon...
Zo waren ze in m'n vorige auto (Accord Jewel)
Laatst gewijzigd door Integra op 27 jan 2016, 06:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: En dan koop je een wagon...
Achteruitrij camerabeeld. Zicht bij schemerlicht.
De horizontale rode lijnen staan gelijk met de bumper, zo zie je 's nachts ook waar de bumper stopt tongue-emoticon.
Zo lang je in het groene of gele deel blijft, raak je niets, zodra de lijntjes rood worden moet je oppassen met de trekhaak.
En ik twijfel over de achterlichten.
Heb andere fittingen geplaatst in de mistlampen. Zodoende branden ze 5W met de achterlichten mee en 21W als mistlamp...
Weet alleen nog niet zo zeker of ik het mooi vind...
Van achteren af bekeken hebben de "mistlampen" een soort hotspot en lijken iets feller te zijn.
Andere sluitertijd laat de hotspots beter zien:
Schuin van achteren ziet het er wel erg mooi uit:
Suggesties?
De horizontale rode lijnen staan gelijk met de bumper, zo zie je 's nachts ook waar de bumper stopt tongue-emoticon.
Zo lang je in het groene of gele deel blijft, raak je niets, zodra de lijntjes rood worden moet je oppassen met de trekhaak.
En ik twijfel over de achterlichten.
Heb andere fittingen geplaatst in de mistlampen. Zodoende branden ze 5W met de achterlichten mee en 21W als mistlamp...
Weet alleen nog niet zo zeker of ik het mooi vind...
Van achteren af bekeken hebben de "mistlampen" een soort hotspot en lijken iets feller te zijn.
Andere sluitertijd laat de hotspots beter zien:
Schuin van achteren ziet het er wel erg mooi uit:
Suggesties?
Laatst gewijzigd door Integra op 27 jan 2016, 06:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: En dan koop je een wagon...
Dat idee had ik ook al even in gedachtten hoe heb je dit aangesloten en welke lampjes heb je gebruikt?
Ik ben wel benieuwd hoe dit er in real life uitziet!
Ik ben wel benieuwd hoe dit er in real life uitziet!
Re: En dan koop je een wagon...
Ik had deze setup ook in mijn Legnum. Vond het in ieder geval een enorme verbetering tov standaard!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: En dan koop je een wagon...
KNOEI 8G schreef:Dat idee had ik ook al even in gedachtten hoe heb je dit aangesloten en welke lampjes heb je gebruikt?
Ik ben wel benieuwd hoe dit er in real life uitziet!
Van de sloop een setje lamphouders + plugjes van wagon achterlichten gehaald.
Houders aangepast zodat ze in de mistlampen passen. Het 21W deel van de pit gewoon op de originele aansluiting gekoppeld en het 5W deel van de pit bij de kentekenverlichting op.
Re: En dan koop je een wagon...
marksanne schreef:Ik had deze setup ook in mijn Legnum. Vond het in ieder geval een enorme verbetering tov standaard!
Was dat bij de legnum toevallig standaad?
Laatst gewijzigd door Integra op 11 aug 2015, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: En dan koop je een wagon...
Op de lampunits staat:
Japan: 12V 5W/21W
Eur: 12V 21W[/quote]
Dat geeft mij de indruk dat deze setup in Japan standaard is, maar in Euopa niet.
Japan: 12V 5W/21W
Eur: 12V 21W[/quote]
Dat geeft mij de indruk dat deze setup in Japan standaard is, maar in Euopa niet.
Laatst gewijzigd door Integra op 11 aug 2015, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: En dan koop je een wagon...
Camera valt bijna niet op
Randje en binnenkant van derde remlicht zwart gespoten, staat veel beter dan die lichte kleur en valt minder op tegen het raam.
Randje en binnenkant van derde remlicht zwart gespoten, staat veel beter dan die lichte kleur en valt minder op tegen het raam.
Laatst gewijzigd door Integra op 27 jan 2016, 06:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: En dan koop je een wagon...
Jup, is standaard op de legnum. Legnums hebben ook geen mistachterlichten!
Re: En dan koop je een wagon...
Aha, maar warom staat er op de units dan 5W/21W ? Of zijn de lampen die bij de Galant de mistlampen zijn, bij de Legnum standaard ook remlichten?
Laatst gewijzigd door Integra op 13 aug 2015, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: En dan koop je een wagon...
Goede vraag, ik heb geen idee.... Mark, weet jij dat zo nog uit je hoofd?
Re: En dan koop je een wagon...
Jep! Exact dit!Integra schreef:Aha, maar warom staat er op de units dan 5W/21W ? Of zijn de lampen die bij de Galant de mistlampen zijn, bij de Legnum standaard ook remlichten?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: En dan koop je een wagon...
Rara wat is/word dit?
Re: En dan koop je een wagon...
Het is het afdekklepje van de klok in het dashboard. Wat het wordt... eh het blijft vooral een klepje denk ik, maar kijkend naar dat LEDje zal het een alarmsysteem-verklikkertje zijn/worden wellicht?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: En dan koop je een wagon...
Dekseltje van het klokje herken ik ook.
Wordt het ... een periscoop-achtig iets voor een action-cam?
Wordt het ... een periscoop-achtig iets voor een action-cam?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: En dan koop je een wagon...
Deksel van het klokje?Dan zie je het klokje toch niet meer?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: En dan koop je een wagon...
Het dekseltje klopt, het puntje is een oogje.... Laten we het houden op lichtsensor....
Re: En dan koop je een wagon...
Vandaag trouwens effe de speakerroosters zwart gespoten, vind ik er net wat mooier uit zien dan het grijze plastic met duidelijke namaakgaatjes...
Laatst gewijzigd door Integra op 27 jan 2016, 06:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: En dan koop je een wagon...
ohw dat is handig!!!!!!! dan hoef je niet naar buiten te kijken om te weten of het licht is
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: En dan koop je een wagon...
Haha, nee. Het heeft natuurlijk een functie. Het doel is dat deze sensor m'n radiodisplay en klok dimt of juist niet dimt. Los van m'n verlichting.Twain schreef:ohw dat is handig!!!!!!! dan hoef je niet naar buiten te kijken om te weten of het licht is
Ik heb meestal m'n lampen aan, maar in de standaard situatie zie ik dan overdag niets op de klok en/of radiodisplay. Nu is dat op zich nog niet zo'n grote ramp, behalve dat m'n radio dus ook m'n navigatie is
Re: En dan koop je een wagon...
Oja!Daar zit ik me ook altijd aan te ergeren.Heb het al eens met iemand hier bediscussieerd..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: En dan koop je een wagon...
Oh echt!!! Please vertel hoe en wat je er precies aan geschakeld hebt! Ik wil dit ook al een eeuwigheid. Ik he zelfs een paar bouwsetjes van Conrad liggen, alleen is het er niet van gekomen en ik twijfel waar ik het 'tussen' kan / moet plaatsen! Ik zou het liefste alle dimmende verlichting met een externe sensor aansturen die bepaald of er iets gedimd moet worden of niet, ipv de verlichtings-schakelaar.Integra schreef:Het dekseltje klopt, het puntje is een oogje.... Laten we het houden op lichtsensor....
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: En dan koop je een wagon...
In mijn geval laa ik de schakeling enkel de klok en radio doen, maar deze zou ook gebruikt kunnen worden voor de volledige dashboard verlichting natuurlijk.... Er moet dan een kleine aanpassing aan het schema van de schakeling en effe kijken waar de spanning van de dashverlichting begint....marksanne schreef:Oh echt!!! Please vertel hoe en wat je er precies aan geschakeld hebt! Ik wil dit ook al een eeuwigheid. Ik he zelfs een paar bouwsetjes van Conrad liggen, alleen is het er niet van gekomen en ik twijfel waar ik het 'tussen' kan / moet plaatsen! Ik zou het liefste alle dimmende verlichting met een externe sensor aansturen die bepaald of er iets gedimd moet worden of niet, ipv de verlichtings-schakelaar.Integra schreef:Het dekseltje klopt, het puntje is een oogje.... Laten we het houden op lichtsensor....
Ik zal de schakeling eerst aan de test zetten, daarna kan ik wel meer uitvogelen en meer info volgt natuurlijk
Re: En dan koop je een wagon...
Gaaf! Er zit in onze Galants ook nog een dashboard-verlichtings-wieltje op het paneel links achter het stuur. Wellicht dat daar de basis ook ligt van de hele schakeling?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: En dan koop je een wagon...
Dat had ik al gevonden ja
Ik moet nog een en ander meten, maar dat zal wel lukken.
Heb toch besloten m'n schakeling aan te passen en het hele dash te laten schakelen door de lichtsensor
Ik moet nog een en ander meten, maar dat zal wel lukken.
Heb toch besloten m'n schakeling aan te passen en het hele dash te laten schakelen door de lichtsensor
Re: En dan koop je een wagon...
Goed, soldeerwerk is klaar, eerste test is positief, maar het moet nog in de auto....
Ik heb al een idee hoe ik het ga aanpakken. Moet nog effe meten bij de dimmer, maar daar ga ik in ieder geval aftappen en voeden
Als alles goed is, zal de dashboard verlichting straks enkel inschakelen wanneer de koplampen branden en het buiten donker genoeg is (afstelbaar). Tevens zal op datzelfde moment het display van de radio/navigatie en de klok dimmen
Er zit een vertrager op zodat de zooi niet aan en uit gaat wanneer een tegenligger voorbij komt of als je onder een lantaarnpaal door rijd.
Door die vertraging moet ik er vrede mee hebben dat de dashverlichting gedurende een paar seconden toch even aan gaat bij het inschakelen van de koplampen (stadslicht)
Maar dat vind ik geen bezwaar
De potmeter voor de afregeling heb ik in dat plaatje gezet omdat er toch al een gat zat toen ik de auto kocht.... Dus waarom niet benutten Natuurlijk kun je ook eenmaal afregelen en definitief laten.... Dan kan het een verstopte potmeter of een vaste weerstand zijn
Ik heb al een idee hoe ik het ga aanpakken. Moet nog effe meten bij de dimmer, maar daar ga ik in ieder geval aftappen en voeden
Als alles goed is, zal de dashboard verlichting straks enkel inschakelen wanneer de koplampen branden en het buiten donker genoeg is (afstelbaar). Tevens zal op datzelfde moment het display van de radio/navigatie en de klok dimmen
Er zit een vertrager op zodat de zooi niet aan en uit gaat wanneer een tegenligger voorbij komt of als je onder een lantaarnpaal door rijd.
Door die vertraging moet ik er vrede mee hebben dat de dashverlichting gedurende een paar seconden toch even aan gaat bij het inschakelen van de koplampen (stadslicht)
Maar dat vind ik geen bezwaar
De potmeter voor de afregeling heb ik in dat plaatje gezet omdat er toch al een gat zat toen ik de auto kocht.... Dus waarom niet benutten Natuurlijk kun je ook eenmaal afregelen en definitief laten.... Dan kan het een verstopte potmeter of een vaste weerstand zijn
Laatst gewijzigd door Integra op 27 jan 2016, 06:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: En dan koop je een wagon...
Nice, keep us posted!
Re: En dan koop je een wagon...
wauw!! eindelijk iemand die het voor elkaar gaat krijgen!
ik zit als een aasgier te wachten op de how-to
ik zit als een aasgier te wachten op de how-to
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: En dan koop je een wagon...
Dat ziet er professioneel uit!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: En dan koop je een wagon...
Zat nog te denken, ik heb zelf geen climat control... Dus voor wie dat wel heeft moet er nog een kleine wijziging (simpel)
Als ik het goed begrepen heb, gaat het display aan als de wagen op contact gaat. De knopverlichting gaat pas aan bij inschakelen van het licht en gaan mee op de dimmer onder de tellerbak, display dimt als het licht aangezet word. Toch?
Dan gaan er dus twee draden naar die climat control om dit te realiseren. één draad is een simpele dimfunctie, gelijk aan de klok en radio.... Die kan glashard aan de uitgang van de in te bouwen schakeling. De andere draad is een uitgang van het dimwieltje..... Die kan gewoon in tact blijven want de ingaande spanning van het dimwieltje komt ook op de uitgang van de in te bouwen schakeling (net als klok en radio)
De schakeling kan worden aangesloten op de lichtschakelaar of contact... net wat je wil....
Indien de schakeling actief is:
Wanneer het buiten licht is: dashboardverlichting (en knoppen van climat) zijn uit, display van climat, klok en radio zijn op volle sterkte.
Wanneer het buiten donker is: dashboardverlichting (en knoppen van climat) zijn aan (en regelbaar zoals origineel via dimmerwieltje), en display van climat, klok en radio worden gedimd.
Dit zou moeten werken....
Ik kan echter niet vertellen welke draad je moet hebben voor de climat display, maar dat lijkt me relatief simpel te meten:
Trek de plug van het dimmerwieltje los, zet de auto op contact (zodat het display aan gaat)....
Er moet één draad zijn zijn waar spanning op komt als je het licht aan zet (je dash en knopjes zullen nu niets doen, je klok en eventueel radio wél) en géén spanning als je het licht uit zet.
Ditzelfde geld voor de klok en radio..... Die draden moet he doorknippen, met elkaar verbinden en samen aan de uigtang van de schakeling hangen, Waar ook de ingaande draad (ik ga nog effe meten en laat de juiste draat weten) van het dimmer wiel op komt....
Dan moet alles werken
Ik zal middels foto's nog wel een en ander verduidelijken
Vragen? Gewoon stellen! Ik zal ook nog een netjes schema maken en hier delen. In het schema zitten een paar variabelen, deels afhankelijk van onderdelenkeuze, en deels naar wens.... (één elco bepaald bijvoorbeeld de duur van de vertraging)
Als ik het goed begrepen heb, gaat het display aan als de wagen op contact gaat. De knopverlichting gaat pas aan bij inschakelen van het licht en gaan mee op de dimmer onder de tellerbak, display dimt als het licht aangezet word. Toch?
Dan gaan er dus twee draden naar die climat control om dit te realiseren. één draad is een simpele dimfunctie, gelijk aan de klok en radio.... Die kan glashard aan de uitgang van de in te bouwen schakeling. De andere draad is een uitgang van het dimwieltje..... Die kan gewoon in tact blijven want de ingaande spanning van het dimwieltje komt ook op de uitgang van de in te bouwen schakeling (net als klok en radio)
De schakeling kan worden aangesloten op de lichtschakelaar of contact... net wat je wil....
Indien de schakeling actief is:
Wanneer het buiten licht is: dashboardverlichting (en knoppen van climat) zijn uit, display van climat, klok en radio zijn op volle sterkte.
Wanneer het buiten donker is: dashboardverlichting (en knoppen van climat) zijn aan (en regelbaar zoals origineel via dimmerwieltje), en display van climat, klok en radio worden gedimd.
Dit zou moeten werken....
Ik kan echter niet vertellen welke draad je moet hebben voor de climat display, maar dat lijkt me relatief simpel te meten:
Trek de plug van het dimmerwieltje los, zet de auto op contact (zodat het display aan gaat)....
Er moet één draad zijn zijn waar spanning op komt als je het licht aan zet (je dash en knopjes zullen nu niets doen, je klok en eventueel radio wél) en géén spanning als je het licht uit zet.
Ditzelfde geld voor de klok en radio..... Die draden moet he doorknippen, met elkaar verbinden en samen aan de uigtang van de schakeling hangen, Waar ook de ingaande draad (ik ga nog effe meten en laat de juiste draat weten) van het dimmer wiel op komt....
Dan moet alles werken
Ik zal middels foto's nog wel een en ander verduidelijken
Vragen? Gewoon stellen! Ik zal ook nog een netjes schema maken en hier delen. In het schema zitten een paar variabelen, deels afhankelijk van onderdelenkeuze, en deels naar wens.... (één elco bepaald bijvoorbeeld de duur van de vertraging)
Re: En dan koop je een wagon...
Wat bepaald de vertraging?De elco bij de LM 311,of de 22 microfarad er achter?Kan je die dan niet even kortsluiten door een transistor,of juist niet kortsluiten bij opstarten?Maar ja,kijk eerst maar of het werkt,dan kan je daar na nog even de schakeling bij trimmen.Integra schreef:Goed, soldeerwerk is klaar, eerste test is positief, maar het moet nog in de auto....
Ik heb al een idee hoe ik het ga aanpakken. Moet nog effe meten bij de dimmer, maar daar ga ik in ieder geval aftappen en voeden
Als alles goed is, zal de dashboard verlichting straks enkel inschakelen wanneer de koplampen branden en het buiten donker genoeg is (afstelbaar). Tevens zal op datzelfde moment het display van de radio/navigatie en de klok dimmen
Er zit een vertrager op zodat de zooi niet aan en uit gaat wanneer een tegenligger voorbij komt of als je onder een lantaarnpaal door rijd.
Door die vertraging moet ik er vrede mee hebben dat de dashverlichting gedurende een paar seconden toch even aan gaat bij het inschakelen van de koplampen (stadslicht)
Maar dat vind ik geen bezwaar
De potmeter voor de afregeling heb ik in dat plaatje gezet omdat er toch al een gat zat toen ik de auto kocht.... Dus waarom niet benutten Natuurlijk kun je ook eenmaal afregelen en definitief laten.... Dan kan het een verstopte potmeter of een vaste weerstand zijn
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: En dan koop je een wagon...
Inderdaad die 22uF (ik heb er nu eerst een 47uF in zitten.)
Elco leeg: Verlichting uit, displays fel
Elco vol: Verlichting aan, displays zwak.
Als er licht op de LDR valt, loopt de elco langzaam leeg, is een buffertje om tegen te gaan dat bij elke lantaarnpaal je verlichting aan en uit gaat
Zolang er spanning in de elco zit, brand de verlichting dus.
Om die reden gaat bij inschakelen van het printje de verlichting dus eerst effe aan en dan weer uit als het buiten licht is.
Nu zou je er een soort timer tussen kunnen zetten, maar dat zou dan weer betekenen dat de verlichting een paar seconden later aan gaat dan dat de print inschakeld als het donker is (en dus ook de displays fel.....)
Elco leeg: Verlichting uit, displays fel
Elco vol: Verlichting aan, displays zwak.
Als er licht op de LDR valt, loopt de elco langzaam leeg, is een buffertje om tegen te gaan dat bij elke lantaarnpaal je verlichting aan en uit gaat
Zolang er spanning in de elco zit, brand de verlichting dus.
Om die reden gaat bij inschakelen van het printje de verlichting dus eerst effe aan en dan weer uit als het buiten licht is.
Nu zou je er een soort timer tussen kunnen zetten, maar dat zou dan weer betekenen dat de verlichting een paar seconden later aan gaat dan dat de print inschakeld als het donker is (en dus ook de displays fel.....)