De Pekelbak

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door foks »

kun je Twain misschien jouw oude weer geven, die heeft iets met hondehokken! :lol:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: De Pekelbak

Bericht door Integra »

Wat gaat er met die pekelbak gebeuren Menno?
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Op 20 mei gaat ie uit de rdw registratie en verzekering, dan haal ik ervan af wat herbruikbaar is, en dan bel ik het recyclingbedrijf om m op te halen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: De Pekelbak

Bericht door Integra »

Aha, ben stiekem wel benieuwd of je nog een versnellingsbak over houd :P (die van mij is vrees ik zelfs al te ver heen voor revisie :P )
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Ja, de handbak blijft over, is een half jaar geleden erin gezet omdat de oude opvallende geluiden had. Maar is geen revisiebak.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: De Pekelbak

Bericht door Integra »

Mijn bak maakt inmiddels meer herrie dan een straaljager....
Kortgeleden heeft ie ook nog extra op z'n donder gehad omdat de koppeling het begaf..... (schakelen zonder koppeling valt toch tegen!)
Elke andere bak die nu nog "stil" is, zou dus al heel snel een verbetering zijn :P
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: De Pekelbak

Bericht door Integra »

Is die versnellingsbak tegen die tijd dan eventueel beschikbaar voor verkoop en zo ja, wat wil je er voor hebben? ;)
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Als ie over een maandje nog goed functioneert, dan is ie beschikbaar en zal ik s een prijsje bedenken.
Let you know!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: De Pekelbak

Bericht door Integra »

Top ;) Ik denk dat die van mij het nog wel effe volhoud :P Hij schakelt soepel en goed, alleen die herrie is echt verschrikkelijk :P (Gelukkig zit er aardig power in m'n installatie :P )
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Probleempje. En voordat ik in het vooronder duik eerst graag jullie mening.
Mijn 'nieuwe' 2.0 FL Pekelbak (wordt binnenkort wel voorgesteld) heeft moeite met de koude start: stationnair zakt ie in, loopt onregelmatig en niet 'lekker', en slaat regelmatig af vanwege te laag toerental. Eenmaal warmgelopen is er geen enkel probleem meer. What to do?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door foks »

misschien zitten de stationair-luchtgaatjes vol troep, die dingen schoonmaken waar bij staat dat je ze niet schoon moet maken
iac.jpg
als je daar te lui voor bent zou je het stationair gewoon hoger kunnen zetten, volgens mij dat schroefje "fixed SAS".
Kwart-slag per keer zou ik zeggen.
iac2.jpg
als je je heel erg verveelt misschien de sensorwaarde eens meten, maar dat lijkt me dan meer een academische oefening

als je pech hebt is je stappenmotor gaar, maar dat kost geld en moet je zo lang mogelijk uitstellen :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door Twain »

keertje opnieuw inleren?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Pekelbak III (ZJ-JZ-66) heeft het fantastisch gedaan en is met pensioen. Er zat teveel laswerk aan om nog rendabel verder te gassen. Hij heeft mij gereden voor 14,5 ct/km over meer dan 23dkm. Dat kan bijna niet zou je zeggen, maar de aanschafprijs was slechts 150 euro, vandaar. Het enige echte probleem was het wisselen van de handbak. De ruilbak liet in zijn laatste kilometers overigens wel merken dat wat lagers aan vervanging toe waren. Afijn, ik heb nog zo'n bak liggen voor als ik tijd over heb. En verder haal ik er natuurlijk de nodige onderdelen vanaf voordat ook de Pekelbak III definitief van de aardbodem verdwijnt :x: .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door marksanne »

Netjes! En die spare-parts galore wordt met de pekelbak indrukwekkender Menno :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

U54

Bericht door menno3x8g »

U54? Wass isst dass? Das neue U-boot von unser Nachbuehren (oder so etwass)?
Nein, ehh nee, dat is de nieuwe naam van Pekelbak IV. Nou, eigenlijk V want er zat een miskoop tussen, maar dat hoeft niemand te weten :oops: .

Zit toch weer een verhaaltje aan vast. Toen ik U54 voor het eerst zag staan, naast het station, zag ie er blinkend en schitterend uit. Het was dan ook een loeihete dag, en dan ook nog midden op de dag onder een verschroeiend zonnetje. Een aantal andere zaken vielen me op:
- Een JDM voorbumper? (jah, zat er al op toen ik hem kocht)
- Mist de afdekplaat? (jah, zat er niet op toen ik hem kocht)
- Niet helemaal strakke achterflanken? (jah, is netjes hersteld na een tikje)
- Een niet originele voorruit? (jah …)
- + 2 sets reservevelgen? (jah, kon ik toch niks mee)
- Doet de airco het niet? (jah, ik rij toch met raampje open)
- Maar wel APK tot ver in december? (jah!).
En zo werd ik de 9e (en vermoedelijk laatste) eigenaar van een 2.0 AUT 2002 8Galant sedan op LPG G3 met als verrassing één HC-dash en twee klapspiegels. Apart kleurtje: grijs volgens de RDW, maar metallic zilvergrijs met een zweempje blauw erin. Prachtig.

Thuisgekomen besloot ik gelijk een paar zaken aan te pakken:
- sierstuk rond schakelpook herstellen (rolluik en de + van de INVECS waren weg)
- reserve afdekplaat op de bumper zetten
- eindelijk eens wat anders dan die hout-imitatie console maken
- en dat in de kleur van de auto.
Dus even de motorkap open gezet en de kleurcode opgezocht. Mmm, eens even kijken: G25?
Meteen maar bij de verfwinkel een spuitbus op kleur besteld.
Na de primer deze spuitbus eroverheen gehaald. Zag er wat donker uit, maar ja het was avond en ook donker in het schuurtje, dus lekker door gespoten.

De volgende dag bleek er wat mis te zijn: de kleur paste niet bij de auto :no: . Maar dat plaatje onder de motorkap dan? Nog eens goed gekeken, en het stond er toch echt. Nu viel me op dat de motorkap net niet paste tussen de spatborden, evenals de rechter koplamp, en dat de bumper wat beschadigingen had rond de nummerplaat. Het zou toch niet … En jah hoor: vermoedelijk was een deel van de kop van de auto vervangen na een aanrijding (de voorruit!), waarbij de motorkap van een groene geleend was. Trouwens, nu pas viel me op dat het een PFL-motorkap was! Via mijn ‘vangnet’ garagist kwam ik achter de ware kleurcode. Je raadt het misschien al: U54. Nooit van gehoord. Google het maar eens. Je komt geen Mitsubishi’s tegen maar wel een hoop andere rare zaken zoals das U-boot uit WO I.

Ik had de auto nog geen week, of een ouder dametje reed tegen het rechter voorspatbord. Door een oplettende buurtgenoot liet ze toch maar een briefje onder de ruit achter. Zodoende ving ik meteen een deel van de aankoopprijs terug ;) . Misschien moet ik maar eens gaan oefenen in uitdeuken. Eergisteren een lager verwisseld met die van een vorige Pekelbak (en zo dunt het magazijn weer flink uit). Had nog geen 10dkm op de teller, goedkope fix dus. Verder rijdt ie prima. Alleen nog wat aan die startproblemen doen …
Bijlagen
0.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door marksanne »

Mooi verhaal Menno! En netjes die gespoten middenconsole. Zelfs de climate control unit in kleur meegespoten zie ik, nice!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door Batsgeit »

Hij ziet er sowieso nog goed uit! Hoeveel heeft ie gelopen? Ik vind het kleurtje ook wel erg leuk, waar vind je deze pekelbakjes toch allemaal :P
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Waar ik Pekelbakjes vind? Er staat er weer eentje te koop: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =47&t=3233.
Dus snel erbij zijn, anders pik ik m in ;) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door Batsgeit »

M'n eigen pekelbak doet 't nog prima :P Hij is (helaas) niet speciaal genoeg om speciaal voor de winter een andere Galant te halen, dus hij moet maar aan de bak :D
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

De Pekelbakken quiz

Bericht door menno3x8g »

Het is weer tijd voor een quizje. De vraag is: wat is dit?

a- een kunstwerk
b- slechte kwaliteit
c- een deel van een homokineettrekker
d- een vreselijk mislukt project
e- ik weet het echt niet meer
f- <vul in naar eigen goeddunken>
Bijlagen
WP_20171004_001.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door marksanne »

Da's een mooie Menno!
Ik weet ceker wat het juiste antwoord is :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
8G-V6-AUT
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2012, 11:41

Re: De Pekelbak

Bericht door 8G-V6-AUT »

Zeer slechte kwaliteit! Dat kan niet missen. Zal je project waarschijnlijk niet geholpen hebben. En ik weet het wel, geld terug vragen namelijk
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

De aanleiding voor de quiz is dit gevalletje,
als je goed kijkt dan kan je wat opvallen:

a- een kunstwerk
b- een hub met lager
c- een vreselijk mislukt project
d- vertel …
Bijlagen
WP_20171007_001.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Belevenissen met de meest recente Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Er zat speling op het lager linksvoor. Dus op een goede dag de krik gepakt, wiel eraf, remmerij eraf, as teruggeduwd, de bouten van het lager gelost, en met een hamer via de bouten aan binnezijde het lager eruit geramd. Ziezo. Maar wat is dat? Wat een smurrie op mijn hamer. Dan toch de ashoes geraakt :x: ? Dus een paar dagen later de ashoes vervangen. De homokineet aan wielzijde moest eraf. Dat ging niet zonder slag of stoot. Nu had ik daarvoor ooit een handig hulpmiddel gekocht en al met succes beproefd (de homokineet trekker). Dus dat op de as gemonteerd, de asmoer aangedraaid, en aangedraaid en aangedraaid. Met de moker nog eens op geslagen, maar … geen beweging (wie herkent dit niet?). Ik denk: er moet zeker nog meer spanning op dat borgringetje komen, dus ik draaide lekker door. Ja, lekker door tot mijn hulpmiddel het begaf. Dat was balen want wat nu: de auto moest de volgende dag weer de weg op. Nou, ashoes afgetaped en met tie-wraps vastgezet en hup de weg op. Probleempje: de schroefdraad van de as was nu ook zo versleten dat ik geen 200Nm meer op de asmoer kon zetten.

De volgende dag naar het werk en weer terug. Op de terugweg zat ik te denken: waarom moet er toch zo’n groot moment op die asmoer gezet worden, kan het niet met minder? En meteen kreeg ik het antwoord: ik begon het lager te voelen aan het stuur en te horen in mijn oor. Die kracht is dus nodig om de lagerschalen op hun plek te houden. Stom, ik had het kunnen weten! De laatse km’s naar huis gingen in een slakkengang, het kabaal was inmiddels fors en de auto reed als een oude koffiemolen. Zie foto van de lager-met-hub: het lager is verschoven op de hub.

Wat nu :? : de wiel-homokineet kon ik er niet vanaf krijgen, en een V6 as (waarvan ik verschillende op voorraad had liggen) paste niet. Wat paste dan niet? De homokineet aan bakzijde: de as die de bak ingaat is dunner bij een 2.0. Verder zijn de assen gelijk. Plan: ik pak een V6 as met goede homokineet aan wielzijde, en zet er de homokineet aan bakzijde van de 2.0 op. Dus demonteerde ik beide bak-kineten. Wat bleek nu: de as waar de bak-kineet op geschoven wordt is bij de V6 een fractie dikker! Weg plan, weg assen (maar die bak-kineten bewaar ik wel, is moeilijk aan te komen).

Ik werd toch wel een beetje moe van mijn eigen slimmigheid. Uiteindelijk heb ik de as uit de laatste pensioen-hand-Pekelbak (een 2.0) gevist en eronder gezet, en een andere oude lager gemonteerd. Een uurtje werk zonder gejeremieer (de assen van de handbak en de automaat zijn dus hetzelfde, zowel bij de 2.0 als bij de V6). Had ik dat nou maar eerder gedaan …

Nu de hamvraag: is het probleem opgelost? Welnee, er blijkt ook nog speling op de binnenste kogel van de spoorstang links te zitten. Dat wordt een ander weekendje klussen en daarna laten uitlijnen. Edoch, dat liep ook weer anders dan gepland, maar dat is voor de volgende keer …
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

D-day

Bericht door menno3x8g »

Met de Pekelbak IV reden we rustig over de Veluwe. Wat een genot is die tiptronic automaat in combinatie met het comfort van de Galant, zelfs bij de 2.0. Nu ik al een tijdje 2.0 rij mis ik de V6 (of nog erger de VR4) alleen nog als snelle inhaalacties uitgevoerd moeten worden. De spoorstang links houdt zich rustig, zodat er slechts een minimale trilling in het stuur voelbaar is. Gereedschap om dit te vervangen is onlangs aangekomen en ik heb nog wel een goede spoorstang van een V6 liggen, dus als we eenmaal weer thuis zijn …

Mijn gedroom wordt bruut onderbroken wanneer ik plots ‘flapflap’ hoor, een korte ratel, de motor stilvalt en alle dashlampjes gaan branden. Die van de alarmlichten schakel ik zelf maar bij. Toch niet de versnellingsbak :shock: ? Revisie kost een paar duizend. Nee, het moet de distributieriem zijn. Zou 3dkm geleden vervangen moeten worden. Steekt dit dan zo nauw? De vorige Pekelbak reed 30dkm ‘over tijd’ en loopt nog steeds zonder problemen. Jammer dat ie niet meer door de keuring kwam. Met het uitrijden kan ik net de afrit van ’t Harde pakken en parkeren op de vluchtstrook.

De auto werd getakeld door een 360pk Amerikaanse machine en daarna scheurden we naar Oldebroek. Ik kreeg een moderne Citroën Corsa :oops: mee. Grappig karretje met veel knopjes, luxe, hard plastic en zuinig. Het rijgedrag kan echter niet tippen aan dat van een Galant: onrustig weggedrag zelfs met CC en gevoelig voor wind.

De Pekelbak staat inmiddels op de brug bij de vertrouwde garage voor een schade inventarisatie. Indien nodig lever ik een nog goede cilinderkop van de voorganger. Ben benieuwd. Alvast maar begonnen met het klaarmaken van een mogelijke opvolger. Daarvan hoeft slechts de versnellingsbak vervangen te worden en nog wat kleine klusjes. Jaja …
Bijlagen
WP_20171010_008.jpg
WP_20171010_011.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door marksanne »

Ai... balen zeg! Succes met de reparatie. Hopelijk valt het toch nog iets mee.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Tja, wat is meevallen ... In ieder geval gaat ie gerepareerd worden omdat de carrosserie in verrassend goede toestand verkeert, en dat kan je niet van alle 8G's zeggen. En hij/zij is APK-waardig. Wat we gaan doen is cilinderkoppen uitwisselen. Daarvoor sloop ik die van de vorige Pekelbak eraf. Dus geen gedoe met kromme kleppen, inslijpen enz. We zullen nog wat onderdelen uitwisselen om de kosten te drukken. Dus dit weekend ben ik ff bezig ;) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door kevin1990 »

Dat is balen man! Distributie was goedkoper geweest denk ik. Wel knappe velgen onder een pekelbak haha.
Mocht die de deur uit gaan ik hou me aanbevolen.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door foks »

wat een belevenissen weer. We leven mee.
Tja, aan de andere kant ... als de auto het wel doet rij je goedkoop en comfortabel.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Beetje raar verhaal misschien, maar het volgende.
Het viel op dat een van de multiriemen ontbrak toen de Pekelbak geinspecteerd werd in de garage. Met het openen van de kast van de distributieriem bleek wat er werkelijk gebeurd was. De multiriem was gebroken en opgeslokt in die kast en heeft daar de zaak aardig zitten versjteren. De distributieriem zelf was zo van slag dat ie een paar tandjes heeft overgeslagen met desastreuze gevolgen. Iig is nu alles krom aan de kleppenhandel :no: .
Bijlagen
WP_20171103_001.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

De tussen de Pekelbakken in Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Custommade kofferbakspoiler voor de tussen de Pekelbakken Pekelbak IVa.
Pekelbak IV zal waarschijnlijk binnenkort weer het ruime sop kiezen.
Bijlagen
WP_20171209_001.jpg
WP_20171209_002.jpg
WP_20171209_003.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door marksanne »

Bergen downforce!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: De Pekelbak

Bericht door KNOEI 8G »

Dat zeker een unieke spoiler, waar heb je die vandaan? Eskimoexpress.com?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: De Pekelbak

Bericht door Integra »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De Pekelbak

Bericht door menno3x8g »

Die downforce? De auto glibbert nu echt alle kanten uit, dus ik zal die eskimo ff aan de tand voelen.
Misschien is het beter als ik m in z'n achteruit probeer ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Code Rood

Bericht door menno3x8g »

Ik rijd langzaam over de verlaten Nxxx richting huis als ik op een industrieterrein een rij autolampen zie bewegen, allen dezelfde richting op. Vreemd. Ik neem de afslag en begrijp meteen wat er aan de hand is. Die rij lampen heeft geen constante snelheid en geen rechte lijn. Het stampt als een schip bij windkracht 9, slingert als een guirlande aan de kerstboom en schuimt als een sneeuwstorm. Ik voeg me in achter een Civic 6G en op gezette tijden gooi ik het stuur om en trek de handrem aan …
:agree:
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door marksanne »

Prachtig! Dat ik nu pas dit mooie stukje proza zie...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door Twain »

marksanne schreef:Prachtig! Dat ik nu pas dit mooie stukje proza zie...

hear hear!
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Back on track

Bericht door menno3x8g »

Pekelbak IV is back on track :) !
Het heeft even geduurd voordat de cilinderkop gewisseld was voor een sloopex, de distributieriem-draagarm-stuurstang-stuurstangeindjes-deeluitlaat-multiriemen vervangen zijn en nog een heleboel ongein. Voor minder dan 1K mag ie voor een jaar de weg op. Met weer de overstap van V6 naar 2.0 is te merken dat er minder power is, het motor/uitlaat geluid wat 'normaler' klinkt en, vreemd genoeg, hij zeker niet zuiniger is. Toch is het eentje die nog vele jaren mee kan, en dat niet van elke G gezegd worden, gezien de staat van de carrosserieën.
Nu nog iets verzinnen voor de antenne die niet meer inschuift.
Bijlagen
P2180250.jpg
P2180254.jpg
P2180251.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Pekelbak

Bericht door kevin1990 »

Mooie velgen en voorbumper!
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”