Dynamite's Galant V6
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Dynamite's Galant V6
Dag allemaal,
Lees al een tijdje mee maar leek me toch leuk om een eigen draadje te starten.
Afgelopen zomer werd het tijd voor een echte auto, een vereiste was 6 cilinders, het liefst in V vorm.
Een galant vond ik altijd al een mooi model en zo stond er al gauw een 2.5l voor de deur:
Opties:
- Volledig leer, alles elektrisch
- Elektrisch opklapbare touchscreen dvd/cd/radio player die ooit waarschijnlijk heel luxe was
- Aftermarket uitlaat
- 17x7 +38 aluminium velgen met gepolijste rand
Het eerste puntje op de lijst waren andere dempers en veren. Vergeleken bij mijn vorige auto was het echt een boot.
Na veel lezen en plaatjes kijken een setje H&R (45/30) verlagingsveren (29507-2) en KYB Ultra-SR schokdempers besteld.
Deze dempers zouden wat stijver zijn dan de originele. De auto mocht wat lager, maar moest wel bruikbaar blijven (drrrempels ). Het doel was om de wielkasten gelijk te trekken.
Het H&R setje is eigenlijk bedoeld voor een station, maar ik zag geen problemen om ze op een sedan te plaatsen.
Bling bling
Before & after, niet extreem laag maar wel genoeg om het verschil te maken. En de wielkasten zijn mooi gelijk geworden.
Het rijd overigens echt een stuk beter, geen gerol in de bochten of liften/duiken van de neus.
Van zij is het beter te zien:
Vervolgens nog even in Photoshop gespeeld, maar uiteindelijk toch besloten dat er andere velgen moesten komen
Misschien doet dit iemand nog inspiratie:
Het was even zoeken naar passende 18" velgen met steek 4x114.3 maar uiteindelijk werd het een setje Inovit STVI 18x7,5 +38.
Op het moment nog met 225/35 banden maar deze worden binnenkort verwisseld voor 225/40.
En gemonteerd:
Tot dusver de stand van zaken, het begint ergens op te lijken
Lees al een tijdje mee maar leek me toch leuk om een eigen draadje te starten.
Afgelopen zomer werd het tijd voor een echte auto, een vereiste was 6 cilinders, het liefst in V vorm.
Een galant vond ik altijd al een mooi model en zo stond er al gauw een 2.5l voor de deur:
Opties:
- Volledig leer, alles elektrisch
- Elektrisch opklapbare touchscreen dvd/cd/radio player die ooit waarschijnlijk heel luxe was
- Aftermarket uitlaat
- 17x7 +38 aluminium velgen met gepolijste rand
Het eerste puntje op de lijst waren andere dempers en veren. Vergeleken bij mijn vorige auto was het echt een boot.
Na veel lezen en plaatjes kijken een setje H&R (45/30) verlagingsveren (29507-2) en KYB Ultra-SR schokdempers besteld.
Deze dempers zouden wat stijver zijn dan de originele. De auto mocht wat lager, maar moest wel bruikbaar blijven (drrrempels ). Het doel was om de wielkasten gelijk te trekken.
Het H&R setje is eigenlijk bedoeld voor een station, maar ik zag geen problemen om ze op een sedan te plaatsen.
Bling bling
Before & after, niet extreem laag maar wel genoeg om het verschil te maken. En de wielkasten zijn mooi gelijk geworden.
Het rijd overigens echt een stuk beter, geen gerol in de bochten of liften/duiken van de neus.
Van zij is het beter te zien:
Vervolgens nog even in Photoshop gespeeld, maar uiteindelijk toch besloten dat er andere velgen moesten komen
Misschien doet dit iemand nog inspiratie:
Het was even zoeken naar passende 18" velgen met steek 4x114.3 maar uiteindelijk werd het een setje Inovit STVI 18x7,5 +38.
Op het moment nog met 225/35 banden maar deze worden binnenkort verwisseld voor 225/40.
En gemonteerd:
Tot dusver de stand van zaken, het begint ergens op te lijken
Laatst gewijzigd door Mr. Dynamite op 01 dec 2016, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dynamite's Galant V6
Ziet er goed uit .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Dynamite's Galant V6
Erg mooi!
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Dynamite's Galant V6
Mooie bak man!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- Ran-DiZzle
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
- Provincie: Flevoland
Re: Dynamite's Galant V6
Ziet er goed uit! Vooral de wielen! Bekend modelleke!
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Re: Dynamite's Galant V6
Welkom. Het kenteken van jou Galant zorgde bij mij voor een rinkelend belletje, dus heb ik ff de check gedaan. Jij hebt hem overgenomen van Jeroen, of jij hebt de auto van Jeroen gekocht. Zie http://www.galant-fans.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=91" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Dynamite's Galant V6
Zowel de velgen als de verlaging vind ik supermooi staan. Hoe houdt de ophanging zich in het normale verkeer? En wat doet het bij belading?
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
Bedankt heren, de velgen en verlaging doen hem inderdaad goed
@cvw, ik denk dat er nog wat personen tussen gezeten hebben, de teller staat inmiddels op 190k en heb hem bij een autozaak gekocht. Maar bedankt voor de link, ik zal eens bij Jeroen informeren.
@martijnver13, De ophanging houd zich goed, ik vind het een stuk beter rijden. De auto word er wel iets stoteriger van maar het zijn progressieve veren dus niet zo extreem als bij een schroefset. Ik heb de auto nog niet beladen gehad, maar voorzie hier geen problemen mee, het zijn ook veren van een station en die zijn vaak achter wel overbemeten ivm extra belading. (weet niet zeker of dat ook echt zo is bij deze set).
@cvw, ik denk dat er nog wat personen tussen gezeten hebben, de teller staat inmiddels op 190k en heb hem bij een autozaak gekocht. Maar bedankt voor de link, ik zal eens bij Jeroen informeren.
@martijnver13, De ophanging houd zich goed, ik vind het een stuk beter rijden. De auto word er wel iets stoteriger van maar het zijn progressieve veren dus niet zo extreem als bij een schroefset. Ik heb de auto nog niet beladen gehad, maar voorzie hier geen problemen mee, het zijn ook veren van een station en die zijn vaak achter wel overbemeten ivm extra belading. (weet niet zeker of dat ook echt zo is bij deze set).
Laatst gewijzigd door Mr. Dynamite op 05 dec 2016, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
Ook nog een update, nieuw rubber
Een set ATR Sport 225/40R18 gekocht, goedkope chinezen maar de reviews waren redelijk positief.
In totaal 20mm hoger dan de 35 banden:
Voetjes van de vloer:
De banden eraf krijgen viel nog niet mee, de banden waren best stug en we hadden er wel 4 handen voor nodig maar het is gelukt.
Het resultaat:
So far so good, maar nu het mindere nieuws.
Het prise as lager in mijn bak is overleden
Een set ATR Sport 225/40R18 gekocht, goedkope chinezen maar de reviews waren redelijk positief.
In totaal 20mm hoger dan de 35 banden:
Voetjes van de vloer:
De banden eraf krijgen viel nog niet mee, de banden waren best stug en we hadden er wel 4 handen voor nodig maar het is gelukt.
Het resultaat:
So far so good, maar nu het mindere nieuws.
Het prise as lager in mijn bak is overleden
Re: Dynamite's Galant V6
Heb je al bij van Deijne op de site gekeken? Die hebben vrijwel altijd gereviseerde en wellicht zelfs nog enkele nieuwe bakken!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
Zo, het word weer eens tijd voor een update! Na lang dubben wat er met de auto moest gebeuren is de bak er onder weg gedraaid en compleet gereviseerd.
Helemaal weer fris en fruitig met nieuwe keerringen en lagers, en hij is ook nog in bad geweest
Toen alles los lag ook de koppeling even bekeken. Platen waren nog niet versleten maar ook niet top meer. Ook het druklager liep niet super meer.
Sliepte nog niet of maakte ook geen herrie maar nu alles toch open licht meteen nieuw spul erin.
Binnenkort dus eindelijk weer een 6 cilinder onder de kont
Alhoewel het huidige vervoer (vorige auto had ik nog) ook niet verveeld, plaatje na aanschaf van de galant:
Helemaal weer fris en fruitig met nieuwe keerringen en lagers, en hij is ook nog in bad geweest
Toen alles los lag ook de koppeling even bekeken. Platen waren nog niet versleten maar ook niet top meer. Ook het druklager liep niet super meer.
Sliepte nog niet of maakte ook geen herrie maar nu alles toch open licht meteen nieuw spul erin.
Binnenkort dus eindelijk weer een 6 cilinder onder de kont
Alhoewel het huidige vervoer (vorige auto had ik nog) ook niet verveeld, plaatje na aanschaf van de galant:
Re: Dynamite's Galant V6
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Dynamite's Galant V6
Nice, die kan er weer even tegenaan
Re: Dynamite's Galant V6
Welkom.
Verlaging en velgen zijn helemaal mijn smaak.
Waar heb je deze goodies allemaal gekocht als ik vragen mag?
Verlaging en velgen zijn helemaal mijn smaak.
Waar heb je deze goodies allemaal gekocht als ik vragen mag?
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon '00
Re: Dynamite's Galant V6
Lekker bezig !!!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
Thanks mannen
@Peke, De veren zijn H&R 29507-2 en zitten op KYB ultra SR dempers. Beide online uit bij onze oosterburen besteld.
De velgen heb ik gebruikt gekocht, een nieuwe set lag buiten het budget dat ik wilde uitgeven.
Ik had iets voor ogen en het was lang zoeken tot ik iets tegenkwam dat mijn smaak had.
18 inch met 4x114,3 steek was lastig om te vinden heb zelfs nog even overwogen om steek adapters te monteren.
Verdere plannen met de auto zijn de sideskirts vervangen voor grijze exemplaren, of in kleur spuiten. Iemand hier ervaring mee?
Ook overweeg ik om de grill zwart te maken.
@Peke, De veren zijn H&R 29507-2 en zitten op KYB ultra SR dempers. Beide online uit bij onze oosterburen besteld.
De velgen heb ik gebruikt gekocht, een nieuwe set lag buiten het budget dat ik wilde uitgeven.
Ik had iets voor ogen en het was lang zoeken tot ik iets tegenkwam dat mijn smaak had.
18 inch met 4x114,3 steek was lastig om te vinden heb zelfs nog even overwogen om steek adapters te monteren.
Verdere plannen met de auto zijn de sideskirts vervangen voor grijze exemplaren, of in kleur spuiten. Iemand hier ervaring mee?
Ook overweeg ik om de grill zwart te maken.
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Dynamite's Galant V6
Netjes! Goed bezig
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Dynamite's Galant V6
nice!
en de bak reviseren. ziet er weer als nieuw uit. mag zeker wel wat kosten.
side skirts in kleur spuiten moet vast wel gaan. maar wellicht is er een schade herstel bedrijf die het voor een schappelijke prijs kan doen wanneer je de skirts zelf los levert?
weet niet wat de structuur is van de zwarte skirts. als die grof is zou ik het niet doen krijg je denk ik niet zo netjes als een gladde in kleur gespoten skirt.
wellicht een motion side skirt? heb je net weer een andere look.
en de bak reviseren. ziet er weer als nieuw uit. mag zeker wel wat kosten.
side skirts in kleur spuiten moet vast wel gaan. maar wellicht is er een schade herstel bedrijf die het voor een schappelijke prijs kan doen wanneer je de skirts zelf los levert?
weet niet wat de structuur is van de zwarte skirts. als die grof is zou ik het niet doen krijg je denk ik niet zo netjes als een gladde in kleur gespoten skirt.
wellicht een motion side skirt? heb je net weer een andere look.
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Dynamite's Galant V6
eBay, of een bepaalde webshop?Mr. Dynamite schreef:Beide online uit bij onze oosterburen besteld.
Goed om te zien dat er nog steeds mensen de G ontdekken.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
De bak opzich viel mee, goedkoper dan een revisie bak. Komt natuurlijk nog wel arbeid bij, tenzij je hem er zelf achter zet.kevin1990 schreef:nice!
en de bak reviseren. ziet er weer als nieuw uit. mag zeker wel wat kosten.
side skirts in kleur spuiten moet vast wel gaan. maar wellicht is er een schade herstel bedrijf die het voor een schappelijke prijs kan doen wanneer je de skirts zelf los levert?
weet niet wat de structuur is van de zwarte skirts. als die grof is zou ik het niet doen krijg je denk ik niet zo netjes als een gladde in kleur gespoten skirt.
wellicht een motion side skirt? heb je net weer een andere look.
En als hij er toch achter weg is kun je het beste de koppeling meteen mee nemen, vooral als hij al redelijk versleten is.
Al met al een grote reparatie en economisch gezien misschien niet verantwoord maar voor mij wel.
De skirts zou ik kunnen schuren maar ben stiekem al aan het rondkijken voor vervangers in de juiste kleur, scheelt weer spuitwerk.
(mocht er iemand nog wat hebben liggen... )
De veren van ebay, schokbrekers en bumpstops van Autodoc. Ik heb de toplagers omgezet van de oude veerpoten.SisterOfMercy schreef: eBay, of een bepaalde webshop?
Goed om te zien dat er nog steeds mensen de G ontdekken.
Met een goedkoop setje veerspanners van HBM gedaan, beetje knooiwerk met klemmen maar goed te doen
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
Back on the road!
Bak schakelt super strak, maar moet allemaal natuurlijk nog even inlopen.
Bak schakelt super strak, maar moet allemaal natuurlijk nog even inlopen.
Re: Dynamite's Galant V6
Mooi plaatje!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Dynamite's Galant V6
Staat er idd lekker strak bij
Re: Dynamite's Galant V6
Mooi werk, mooi plaatje ook!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Dynamite's Galant V6
Goed om te zien dat mijn oude Galant zo behandelt wordt!
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
Er word goed voor gezorgd Jeroen!jeroenvd schreef:Goed om te zien dat mijn oude Galant zo behandelt wordt!
Gisteren achter nog even een wiellager opgesteld. Speling stond iets te ruim, loopt nu weer mooi
Topic zonder plaatjes is ook maar saai dus hier nog een van een paar weken terug:
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
Hallo beste lezers,
Vandaag is de Galant verhuist naar een nieuw baasje.
Deze zomer heb ik een Lexus LS400 gekocht, na een 4 cilinder en 6 cilinder was een 8 cilinder de enige juiste opvolger in het rijtje.
Ook dit heb ik altijd al mooie wagens gevonden en toen ik een mooie tegen kwam kon ik hem niet laten staan.
Nog een poosje 2 auto's gehad, maar dit werd toch echt te gek qua kosten en in de praktijk neem je dan toch de nieuwe aanwinst mee.
De galant is verkocht aan een forumlid en krijgt dus een goed tehuis
Plaatje van de nieuwe aanwinst:
Vandaag is de Galant verhuist naar een nieuw baasje.
Deze zomer heb ik een Lexus LS400 gekocht, na een 4 cilinder en 6 cilinder was een 8 cilinder de enige juiste opvolger in het rijtje.
Ook dit heb ik altijd al mooie wagens gevonden en toen ik een mooie tegen kwam kon ik hem niet laten staan.
Nog een poosje 2 auto's gehad, maar dit werd toch echt te gek qua kosten en in de praktijk neem je dan toch de nieuwe aanwinst mee.
De galant is verkocht aan een forumlid en krijgt dus een goed tehuis
Plaatje van de nieuwe aanwinst:
Re: Dynamite's Galant V6
Nice! Een maat van me heeft ook een tijdje een LS400 gehad, wat een auto en vooral wat een motor! Mooie kleurencombinatie ook veel plezier ermee!
Re: Dynamite's Galant V6
Geen slechte keuze zo'n LS400!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Dynamite's Galant V6
Man man man een v8 haha wel dik.
Welk bouwjaar is die?
Welk bouwjaar is die?
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
Bedankt heren.
Zocht specifiek het type van 95-97. Het was even zoeken maar uiteindelijk deze van '97 gevonden.
Zocht specifiek het type van 95-97. Het was even zoeken maar uiteindelijk deze van '97 gevonden.
Re: Dynamite's Galant V6
Maar alle cilinders lusten alleen benzine of lpg?
Ik zou niet meer op benzine willen rijden alleen lpg en diesel met die brandstof prijzen en verbruik cijfers haha
Ik zou niet meer op benzine willen rijden alleen lpg en diesel met die brandstof prijzen en verbruik cijfers haha
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
Er gaat gewoon ongelood in, verbruik valt nog mee (relatief).kevin1990 schreef:Maar alle cilinders lusten alleen benzine of lpg?
Ik zou niet meer op benzine willen rijden alleen lpg en diesel met die brandstof prijzen en verbruik cijfers haha
Maar een dergelijke auto koop je natuurlijk ook niet omdat je graag 1 op 20 wil rijden
Re: Dynamite's Galant V6
Ja dat is zeker zo. Maar ik heb met de mijne al 1 op 8 1 op 9 zo'n beetje. Handgeschakeld v6.
Ben ik toch benieuwd wat een v8 automaat neem ik aan doet
Ben ik toch benieuwd wat een v8 automaat neem ik aan doet
- Mr. Dynamite
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12
Re: Dynamite's Galant V6
Met de galant (handbak v6) reed ik gemiddeld 1:10,5 met deze (automaat) rond de 1:8,5. Af en toe ff gas maar verder gewoon in de stroom mee rijden. 4l v8 en 1670kg op papier
Re: Dynamite's Galant V6
Dat is nog netjes zou 'm bijna inruilen en ook een lexus kopen haha. Moet wel zeggen dat ik vaak wel door rij...