TPA Galant '98 V6

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Samenvatting van de de afgelopen tijd
IMAG2227.jpg
IMAG2492.jpg
IMAG2269.jpg
modlist:

Onder de motorkap/performance
- Custom cold airintake met universeel K&N filter
- NGK iridium IX bougies
- Chromen veerpootbrug voor
- Custom catback L+R uitlaat met 89mm dubbelrond eindstukken (door JT-performance.nl)
- Katvervanger
- Vieze isolatiemat verwijderd onder de kap

Onderstel
- GAB scroefset
- EBC turbogroove remschijven voor
- EBC greenstuff remblokken voor en achter
- SKF wiellagers voor
- Azul Razr 17" velgen met chromen lip
- 215/40/17 Falken ZE-914 voor
- 215/40/17 Minerva F150 achter

Styling
- Momo stuur
- Fekatel 6000k xenon
- Chrome open grille
- Oranje zijknippers/pinkers en lampjes vervangen door heldere
- Interieurlampjes vervangen voor LED
- LED stadlichten en kentekenverlichting

ICE
- Alpine IVA-105R HU
- Soundstream Reference RF-60C composet voor + achter
- Soundstream Reference REF800.4 4-kanaalsversterker 2x350w gebrugd@Front speakers
- Soundmagus X3500 2200rms@ 1ohm
- Helix SPXL-12 1500w rms subwoofer @1ohm
- Big 3 upgrade
- voltmeter middenconsole


Heb nog liggen/ To do:
- Ascedent Audio Mayhem 12" subwoofer 2500w rms
- Roest wielkasten aanpakken

Video:
Tunnel geluid: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Driveby geluid CAI [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Driveby geluid eindempers [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Geluid einddempers stilstaand [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Audio setup [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door TPA op 28 okt 2015, 01:28, 29 keer totaal gewijzigd.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door martijn »

Erg mooie strakke bak !!
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door Fluff »

Zeker een mooie wagen! Maar ik vind de grill die er bij aanschaf op zat persoonlijk toch mooier.
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak he ;).
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Strakke bak, en wat is dat toch een lekker gevoel als alles onder de kap ook netjes is!! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Triplexke
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 apr 2012, 23:29
Provincie: West Vlaanderen

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door Triplexke »

Staat erg goed! Erg jaloers op je cai! Ben je tevreden over het resultaat ervan? Ziet er alleszins strak uit!
Failure is always an option.
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Thanks voor de complimenten :)

Zit eigenlijk nog wel wat werk aan om hem echt strak te krijgen, want der zijn aardig wat "schoonheidsfoutjes". Vlekjes op de motorkap, roestplekken, deurendeukjes, aangekoekte lijmresten van de badges aan de achterkant + nog wat. Zal met de tijd wel minder worden hoop ik.

De grille vind ik ook niet perfect, maar al wel wat beter nadat ik de velgen eronder heb.

De CAI vind ik eigenlijk een must met zo'n motor :) heerlijk geluid en in een tunnel met open ramen, klinkt als muziek. Sommige en ik achteraf ook wel, waren bang dat hij te laag hing ivbm aanzuigen van water. Rij er nu ongeveer een jaar mee zonder bodemplaten en ook zonder problemen.

Zal van de week kijken of ik filmpje kan schieten voor het geluid van buitenaf
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triplexke
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 apr 2012, 23:29
Provincie: West Vlaanderen

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door Triplexke »

Op m'n vorige had ik ook die k&n, en ik ben vrijwel zeker dat ik er nu ook weer eentje op steek... Want het geluid is inderdaad echt verslavend :)

Maar weet je nog waar je die set besteld hebt voor je CAI (als je nog de juiste onderdeelnummers of zo weet, ben ik hélemaal gelukkig ;) )? Zou 'm ook graag zo naar beneden laten lopen, zodat vermogenverlies minimaal is, of misschien zelfs ietsje beter dan nu. Zoals je zegt, het geluid hoort gewoon bij die motor!
Failure is always an option.
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Tis echt bijeen geraapt spul :) Tis misschien wel goedkoper als je een set koopt, maar weet niet of er een echte cai set is.

Ergens halverwege
http://galant-fans.nl/oldforum/bravo.me ... tml?t=4389

In het kort wat ik gebruikt heb:

-Universeel K&N filter: zijn er in diverse soorten en maten.Gewoon eentje uitzoeken op de K&Nsite met de gewenste aansluitdiameter. Partnummer laten bestellen bij een K&Ndealer

-LMM Adapter: via [External Link Removed for Guests] Aansluitdiameter hiervan is 115mm

- 45graden buis met 76mm diameter

-Reduceerslang 4,5inch naar 3,5inch van de adapter ( 115mm ) heb ik uit Amerika laten komen omdat ik een aansluiting van groter dan 102mm niet tegen ben gekomen hier in NL. Weet/Wist niet of je die 102mm op kan rekken om op de adapterring te krijgen. Alu koppelstuk 3,5 inch ook mee besteld. Heb ik van [External Link Removed for Guests] +- $40 in totaal geloof ik.

-Reduceerslang 89mm naar 76mm

-Bracket: Had een buissetje voor vervanging van het stuk LMM naar gasklephuis. Past niet 123 op de V6 maar de bijgeleverde bracket kwam iig goed uit :wha: Iets gelijkends zou ook wel voldoen, als de boel maar niet loshangt.

-Slangenklemmen: 1 voor adapter, 2 voor alu koppelstuk, 2 voor de buis

-4 boutjes en moertjes om de adapter aan de LMM te schroeven. Diameter weet ik niet meer, beste ff opmeten
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Maar is een update. Helaas geen werk meer (contract niet verlengd naar onbepaald) dus schroefset zit er nog nie in :cry: . Dus maar wat klein prul vervangen.
Zijknippers/pinkers vervangen voor heldere. Oranje lampjes gaan er nog uit, heb verkeerde besteld :bump:
Laatste stuk inlaat vervangen (tussen gasklephuis en LMM). Maakt nu nog meer geluid :D Enig probleem zijn de 2 slangetjes die niet op de nippels passen. 1 slang zou wel kunnen als ik de diameter iets vergroot, de ander heeft een verloopstukje nodig of iets dergelijks.
Wat pics en de beloofde video
orgineel
orgineel
vervanging
vervanging
Zomaar
IMAG0215.jpg
IMAG0216.jpg
IMAG0022.jpg
Filmpje
[External Link Removed for Guests]
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Je kan ook gewoon 1 van de puntjes er af vijlen dan passen ze ook! Maaruh nette wagen hoor en suc6 met de zoektocht naar een nieuwe job!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door marksanne »

Mooi geluidje!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Thanks. Dat zou inderdaad ook misschien kunnen.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door MarkDuffy »

Ziet er goed uit.
En inderdaad dat klinkt erg lekker en een heel stuk anders als turbo (opzich wel jammer van turbo dat je dat niet op die manier hoord ;) )
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Je kan moeilijk de auto elk mooi geluid laten maken en alles heeft weer zijn voor en nadelen ;) .

Klein iets, maar ik ergerde me dood aan nadat ik die knippers vervangen te hebben naar helder. Nu echt oranje vrij, tenzij ze branden natuurlijk :)
IMAG0038.jpg
Voor
Voor
Na
Na
Heb al een hele tijd audiospul liggen, hoop dus dat ik er iig wat van erin kan zetten in de komende tijd.
Niks speciaals qua inbouw hout en stof is moeilijk zat voor me :P Dit moet er uiteindelijk in komen.
4x125w voor de composetjes voor en achter
4x125w voor de composetjes voor en achter
1x1500w@1ohm voor de sub
1x1500w@1ohm voor de sub
12"sub
12"sub
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Ik moest aan de achterzijde 3 keer kijken maar idd het verschil is te zien :lol: Stukken beter zonder dat oranje!!
Afbeelding
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Haha, ja de achterkant valt wel mee idd. De voorkant is wel heel wat duidelijker ;)
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Nog niet veel aan gedaan enkel paar kleine dingen.
Oude hoedenplankspeakers vervangen voor compo setje. Beetje begonnen met dempen van de hoedenplank en achterbak. Nog is uitvogelen hoe ik die deurpanelen eruit krijg dan kan ik verder met dempen en composetje voor erin zetten. Zitten irritante rammeltjes voorin als de muziek wat harder staat :no:

Vond de uitlaat er maar lelijk uitzien. Maja geld voor een mooi systeem heb ik nog niet. Dus wat dan? Had nog wat polijstpasta, tijd en vilt over. Dus daar maar wat mee proberen met den dremel :)

Zo zag het eruit
IMAG0006.jpg
Duurde ff maar begin is er
uitlaat begin.jpg
Zo is ongeveer geworden
uitlaat klaar.jpg
A: helaas te weinig polijstpasta om de hele demper te doen, onderste gedeelte van de tip niet gedaan.
B: had ik ook een potje met groffe pasta, maar die heb ik waarschijnlijk weggegooid. Zou aardig wat schelen in tijd en moeite :bump:
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door martijn »

Erg leuk gedaan man !
Ziet er netjes uit !

Trouwens , die pm was niet voor jou bedoeld :D had me effe vergist ...
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Thanks :) scheelt weer een beetje.

Dat dacht ik al.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Ziet er zeker weer een stuk netter uit!! :yes:
Afbeelding
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Eindelijk beginnetje gemaakt aan de audio. Zal geen mooie install zijn, als het maar goed klinkt ben ik al tevreden :) In ieder geval gelukt om kabels te leggen, versterker te leggen en 3/4 speakers aan te sluiten. Krijg de rechter raambediening niet eraf :s Zie topic deurpaneel verwijderen. Maja klinkt al heeeeel wat beter dan eerst. Subwoofer en monoblock komen pas nadat de laatste speaker ook aangesloten is.

RCA kabels lopen door het midden
Kabels trekken
Kabels trekken
4 kanaals versterker
4 kanaals versterker
Tweeter gewoon op het kapje gemonteerd, geen zin om een hele aparte behuizing voor te maken
tweeter vast
tweeter vast
Deur kan dicht en raam kan gelukkig ook naar beneden. De filters van de compo's zijn veel te groot voor in de deuren dus heb ik die ook in de kofferbak gezet.
ff test fitten
ff test fitten
50qmm2 voor + en - passen niet in dat kleine houdertje
Te dik
Te dik
Pas toen alles gelegd was begon er een lampje te branden: kan de bekleding weer terug? Gelukkig wel, al gaat het maar net.
Aardig wat kabels naar achter
Aardig wat kabels naar achter
Voeding tot zekering klaar.jpg
Schroef kwijt van de zekering, gelukkig heb eenzelfde schroef van een accupool af kunnen halen.
Heb ik weer, schroef kwijt
Heb ik weer, schroef kwijt
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Netjes weggewerkt zo bij het reservewiel, maar wordt het daar niet te warm? Moet zelf ook nog steeds aan m'n audio beginnen. Had eerst als excuus dat het goed weer moest zijn, maar jah dat geldt nu ook niet meer. Dus binnenkort maar eens aan de slag gaan :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Semper Fidelis
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2013, 22:47
Provincie: Friesland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door Semper Fidelis »

Wauw zeer strak weggewerkt! Was het veel werk om het middenstuk eruit te slopen? Ik moet ook nog kabels naar de kofferbak leggen maar kijk er nogal tegenop...
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

@Knoei: Bij mijn vorige auto's altijd daar een versterker gezet, nooit problemen mee gehad. Met deze versterker weet ik nog niet zeker, vorige versterker had een fan. De MDF plaat die straks erover heen komt zal de ruimte niet helemaal afsluiten. Die excuses komen mij ook er bekend voor :yes: Als je eenmaal bezig bent dan kan je bijna niet ophouden.

@Semper Fidelis: Thanks. Viel me niet tegen dat middenstuk, is volgens mij makkelijk te doen. Enige wat beetje "moeilijkheden" gaf was de dikte en het aantal kabels. Ik ga met redelijk wat vermogen spelen dus mijn dikke (50qmm2) voedingskabels zijn wel nodig. De bekleding heeft maar net genoeg speling om enigszins normaal terug te zetten. Vooral het stukje tussen de bestuurdersstoel en de gordel bevestiging is maar erg krap. Voetsteun naast de pedalen past ook niet meer hierdoor, tenzij ik ergens een iets langere bout ervoor kan scoren.
Omdat de filters veel te groot zijn voor ergens in de deur lopen er 4 speakerdraden ipv 2 door het doorvoerrubber van de portier. Geen idee hoelang ik daarmee bezig was, maar het was een hels gepiel om nr3 en vooral nr4 erdoorheen te jassen.
Met dunnere kabels en filters in de deuren gaat alles wel stuk makkelijker denk ik.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door Fluff »

Altijd een hoop gekloot, die kabels leggen, maar het is voor een goed doel ;).
Wat ik me nou altijd al af vraag: scheelt het nou echt veel qua geluid met die tweeters? Ik heb ze zelf nog nooit gehad maar ik vind mijn geluid toch prima (al heeft mijn versterker nu al zo'n 3 maanden kuren, moet ik toch eens naar laten kijken..).
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door Twain »

heb je nu je voeding en speaker draden allemaal samen langs de dorpels lopen????
Awesomeness = Verveling x Talent
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

@Fluff: scheelt een hoop geluid :) de orginele speakers waren al redelijk overleden.

@Twain: yup, aan de linkerkant wel. Nooit problemen mee gehad. Enkel de signaalkabels moeten persé apart en storingsvrij zijn.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Rechterkant al tijdje geleden erin gezet, dus alle speakers versterkt. Klinkt goed en lekker. Komt redelijk wat laag uit, maar mist nog zeker een subwoofer.
Klein minpuntje: na het aansluiten van de rechtsvoor lichte zoem bij zacht volume. Gelukkig hoor je er niks van als het volume harder zet :)
Volgende klus: kist afmaken en de sub erin
Laatste deur klaar.jpg
Voorlopig nog een lekkere spaghetti bende :P
Bende achterbak.jpg
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Lekker bezig geweest! Tot vanavond :)
Afbeelding
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

:) idd totzo
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Filmpje hoe het ongeveer klinkt. Helaas is de opnamekwaliteit van de Mic van mijn telefoon niet al te best. Geluid is erg snel te hard waardoor het geluid vervormd en erg schel lijkt. In het echt is dit dus niet zo.
Eerste stukje is al te hard terwijl dat een redelijk rustig volume is(13) andere twee zijn op zijn hardst (22)

Zet het geluid niet te hard

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Zal hem ook maar is een beetje updaten.

Heel druk gehad met werk en feesten. Tijdje chauffeur gespeeld voor een maat van mij die DJ is. Dat is wel goed te doen met de Galant. Kriskras door het land feesten en festivals langs. Dus geen tijd om veel te doen aan de auto.
Denk ergens in augustus klapband gehad rechtsachter ook niet veel later begonnen de de remmen voor steeds heel erg te trillen en er komt een tik vooronder bij snel gasgeven. Vanaf die tijd staat de de auto voor de deur. Heb hem ook niet nodig voor werk aangezien ik altijd een busje van de zaak heb. Mijn maat heeft ook eigen auto gehaald dus chauffeuren hoef ik niet zo veel meer :(
Ergens deze maand breng ik hem naar de dealer en zie ik wel hoeveel de reparatie+ grote beurt gaat kosten. Wil eerst de audio afmaken nu die toch stlstaat, rijden zonder muziek vind ik niks.

Wat pics.
Lekke band
Lekke band
Verlagingset gele koni + HnR veren liggen al klaar
Verlagingset gele koni + HnR veren liggen al klaar
Veerpootbrug
Veerpootbrug
Veerpootbrug erop en motoruimte weer een doekje erover. Vieze isolatiemat ook weggehaald
Veerpootbrug erop en motoruimte weer een doekje erover. Vieze isolatiemat ook weggehaald
oude kist met nieuwe voor en achterplaat
oude kist met nieuwe voor en achterplaat
gaatje zagen
gaatje zagen
jeeej past in 1x
jeeej past in 1x
Zo issie bijna klaar
Zo issie bijna klaar
Alleen nog bodemplaat maken en de boel aansluiten. Daarna hopen dat de auto snel en enigzins betaalbaar gemaakt kan worden.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door miss_laatjuh »

Ziet er goed uit !! Hoop je ooit een keer op een meeting oid te zien , ben zeer benieuwd naar je geluid ;)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Ik heb ook last gehad van een tik bij hard gas geven. Bij mij was toen de motorsteun vd versn. Bak afgebroken. Maar ik zou zeggen snel die koni's eronder, dat gaat m zeker goed doen! :)
Afbeelding
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Ben ook erg benieuwd of A: het doet en B: het een beetje klinkt. Het audiospul heb ik al meer dan 4-5 jaar liggen. Wil het zo snel mogelijk erin hebben zodat ik dat hoofdstuk kan afsluiten, de afwerking daarvan boeit nu niet:P

Thanks voor de tip. Zal er binnenkort ff naar kijken. Lager is inderdaad veel beter. Nu maar hopen op mooi weer en zaterdag vrij zijn
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Helaas alleen zondag ff tijd gehad en vandaag vanaf 1800. Met het vooruitzicht van slecht weer maar voorgenomen om het zo snel mogelijk het erin te krijgen. Tijdje terug al met een vooruitziende blik een draadloze werklamp gehaald. Heeft zijn nut goed bewezen, Het zit erin en its alive and kickin :) was rond uur of 2000 klaar dus heb het maar zachtjes uit zitten testen.

Alleen nog wat kleine dingetjes, boel nog vastzetten, enigzins afwerken, afstellen en het audio hoofdstuk is eindelijk af na al die jaren :)
Weer alles open om laatste kabel te trekken.jpg
Doorvoer signaal kabels.jpg
ff passen op de plaat.jpg
oude plaat die ik nog had liggen
oude plaat die ik nog had liggen
Zagen en weer passen .jpg
weer ff passen.jpg
alles aansluiten en ff testen of het werkt .jpg
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door TPA »

Vandaag om 830 met frisse moed begonnen. Dacht ff verlaging setje proberen te monteren en daarna ff de audio voorlopig vastzetten.

Nooit gedaan maar ik denk probeer het is een keertje. Met rechtsvoor maar begonnen. 11u50 pas die ene veer en demper van de vijf punten los gekregen. Krijg ik hem er natuurlijk niet tussenuit. Moest om 16u ergens zijn dus heb het maar opgegeven. Ben blij dat ik alles weer vast heb kunnen zetten.
Ik maak mijn handen niet meer vuil aan dat soort klussen, voortaan gewoon weer maar garage brengen.

Nadat ik alles weer vast heb gezet maar begonnen aan wat bekender terrein. Wilde de overkapping eraf halen die het gat voor de af-fabriek subwoofer in de hoedenplank zit verwijderen. Dan komt er net iets meer druk de cabine in zonder het skiluik naar beneden te doen. Dacht dat plastic wel ff eruit te slijpen, is het gewoon metaal. Duurde wat langer maar het is eruit. Nog ff snel kistje bekleed en de boel teruggezet.
IMAG0909.jpg
Voor goed geluid moet ik de subuitgang op 4/15 zetten zodat alles een beetje in balans is. Alles volluit is ook af en toe leuk, maar dat vind mijn kentekenplaat achter nie zo fijn :)
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door mitsu-galant »

Phoeh de eerste keer was ik er
ook een hele dag mee bezig. Maar
het blijft altijd wel ff een werkje. Ieder
zn eigen ding audio is dat van mij niet :p
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door KNOEI 8G »

Je had beter met de achteras kunnen beginnen dat stelt niets voor, maar de vooras kan idd een pain in the ass zijn :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: TPA Galant '98 V6

Bericht door martijn »

Lekker bezig geweest gozer !
Ziet er goed uit die strut brace !
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”