RF-GX-95

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Het zal ongeveer 16 jaar geleden zijn geweest dat we kampeerden in Denemarken. Daar zag ik een donkerblauwe 8G Galant Wagon staan, full options. Wat een front! 8-) Wat een lijnen! Wat een lef om zulke achterlichten te bouwen voor Europa! Ik dacht: zo één wil ik ook! Het zou echter nog 8 jaar duren voor het zover was.

Sinds 9 december 2005 rijdt ik (de opvolger van mijn eerste 8G een GLXi die ik krap een jaar had):
JMBLNEA5WVZxxxxxx
Motor: 6A13 (2.5L V6)
Kleur: P78 (bordeauxrood)
Interieur van de wagon: crème leer
1e tenaamstelling: 21 februari 1997
Had 105dkm op de teller
Geen modificaties
Aangeschaft voor 5500 euri van particulier
Direct een LPG G3 Vialle in laten bouwen à 2500 euri
HC-Dash via Ebay laten opsturen
Een set 15’ mits velgen gescoord op MP voor de zomer
En werd verder uitgerust met een Pioneer Avic XT-BT1
Nu, zondag 5 augustus, staat de teller op 327880km

Op onderhoud is niet bezuinigd. Vanwege tijdgebrek werd het altijd door de Mits-dealer uitgevoerd. Slechts één keer kon ik niet weg: lege accu doordat een portier niet goed gesloten was. Verder heeft ie me niet in de steek gelaten. Over kwaliteit gesproken! :yes:

Typische 8G dingen die gepasseerd zijn:
- versnellingsbak revisie (2x vlak achter elkaar)
- onderste draagarmen voor L/R vv
- hydraulische klepstoters vv (24 stuks!)
- roest wielkastranden achter (zo gelaten).

Algemene dingen die gebeurd zijn:
- wiellager linksvoor vv (2x)
- wiellager rechtsvoor vv
- wiellager rechtsachter vv
- verklikker deuren voor (rechter kant blijft defect, waarschijnlijk iets anders)
- klepsluiting achter hersteld
- linker achter portier vervangen na aanrijding
- schokdempers achter vv
- achterdemper vv
- schade linkerachterscherm hersteld na paaltje kussen.

En verder gebruikelijke dingen als:
- distributieriem 2x
- remmerij (w.o. rem rechtsachter 2x revisie)
- banden
- eens per 2-3 jaar airco controle
- accu vv 1x.

Trivia:
- in Groningen rijdt RF-GX-91 rond: wagon, bordeauxrood, een GLSi op LPG
- vorig jaar RF-GX-94 tegengekomen, ook een 8G (bestaat niet meer)
- toen ik de MP velgen ophaalde, bleek de verkoper RF-GX-95 te kennen: hij had ‘m willen kopen, maar ik was ‘m een dag voor
- de enige modificatie (op de HC Dash na) die ik pleegde was een chromen dakantenne plaatsen (wow). Die is prompt een paar maanden geleden afgebroken … :lol:

De opdracht is nu om hem nog ¾ jaar te laten draaien, laten we zeggen 15dkm, want de RF-GX-95 is zijn laatste jaar ingegaan. In november 2011 is bij het wisselen van zomer- naar winterbanden de krik door de bodem linksachter geschoten. Bij de APK in april 2012 bleek dit hersteld te moeten worden evenals de remleiding rechtsachter die teveel roest had. Volgens de keurmeester had de bodem verder opvallend veel roest, maarrr het kon er nog mee door.

Tijd om naar een opvolger te zoeken …
Bijlagen
Overzicht linksvoor.jpg
Overzicht linksachter.jpg
nog prima interieur na 320dkm
nog prima interieur na 320dkm
15' is niet bijzonder, maar wel bijzonder comfortabel
15' is niet bijzonder, maar wel bijzonder comfortabel
vuldop niet echt mooi, iemand een alternatief?
vuldop niet echt mooi, iemand een alternatief?
nu komen de probleempjes te beginnen bij de wielkasten ...
nu komen de probleempjes te beginnen bij de wielkasten ...
... dakrails ...
... dakrails ...
... linker achterdorpel ...
... linker achterdorpel ...
... rechter achterportier ...
... rechter achterportier ...
... achterruitwisser ...
... achterruitwisser ...
... en afgebroken dakantenne.
... en afgebroken dakantenne.
Laatst gewijzigd door menno3x8g op 05 dec 2012, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: RF-GX-95

Bericht door KNOEI 8G »

Nette. G, jammer van de probleempjes. Ik heb mijn lpg vuldop achter de tankklep, stukken beter!
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Nja, afgelopen zaterdag ...

Ik stap uit de auto en denk: hé ik ruik benzine. Even naar de Juke ernaast gelopen, maar die was het niet. Misschien had iemand flink wezen gassen in de buurt. Dus boodschappen gedaan en naar de volgende winkel gereden: verdomd een heel spoor achtervolgt me, zal toch niet de remleiding zijn die tijdje geleden vervangen is? FF ruiken: échte benzine! Druppelt vrolijk voor het rechter achterwiel en vormt een plasje. Wat nu? Geen gereedschap of brug of wat dan ook in de buurt. Vrouwlief herinnert me aan het abonnement op de WW met mobiliteitsgarantie, en huis is 15 km verderop: dus bellen!

Bellen: tussen nu en een uurtje komt ie. Ok, ik wachten en zorgen dat het winkelende publiek geen peuk onder de auto gooit. Hij komt inderdaad binnen het uur. Jaja, ff kijke, daar zit de benzineleiding, filter en pomp. (Ok, meneer heeft er dus verstand van.) Maarrruuu, daar ga ik niet aan zitten, dat wordt wegslepen. (Hoezo niet aan zitten meneer?) Nou dat is slecht voor mijn handen en krijg ik leukemie van. (Zijn daar dan geen handschoenen voor?) Neeuu, dan kan ik niet werken. (Hoezoo niet werken, u bent toch van de WW?) Ja, dus, waar wilt u de auto naar toe gesleept hebben? (Mmm, probleempje, de Mits dealer is op 30 km binnendoor, dat gaat 'm niet worden dus.) Ooh, hij kan zelf wel rijden? Dan trek ik de zekering van de benzinepomp eruit zodra ie op LPG loopt. (Ohh, maar dan start ie toch niet meer? En volgens mij heeft de benzinepomp geen aparte zekering.) Ff belle met de centrale ... tuut tuut ... neen, dat gaat toch niet lukke. Naar welke garage wilt u? (Nou hier verderop zit een Mazda dealer, zullen we het erop wagen? (Eerlijk is eerlijk: ik heb zeer goede ervaringen met Mazda en de dealers in het verleden opgedaan, bovendien Japans)).

Ok, wij op weg, en parkeren bij de Mazda dealer. Zegt mijn vrouw: hoe zit dat nou met die mobiliteitsgarantie? Nouuu, ff belle ... tuut tuut ... . Ja, ok, 25 km verderop staat een auto voor u klaar, u moet wel de auto weer netjes terugbrengen als uw eige weer klaar is. (Ja hallo, mijn vrouw heeft geen rijbewijs, en van mijn huis naar de Mits dealer en/of terugbrengplek is óf een uur op de electrische fiets, óf 1 1/2 uur met OV.) Mijn vrouw: kunnen we niet hier een auto lenen? Dealer: natuurlijk. WW: eigen rekening! (Sh*t, dit heeft niets meer met mobiliteitsgarantie te maken, hier gaan we werk van maken.) Einde van het liedje is om puur praktische redenen: wij lenen een auto van de Mazda dealer, hij zorgt voor de reparatie, en de WW gaat ervandoor zonder ook maar een poot te hebben uitgestoken.

Nu maandag wordt ik tussen de middag gebeld door de Mazda dealer: uw auto staat klaar. (???) Ja, het was het benzinefilter, doorgeroest. (Te gek, de WW zei dat het de hogedruk leiding was, en die had ie niet bij zich). Ik er naar toe en het filter bekeken: inderdaad, te oud exemplaar. (En was er verder nog iets bijzonders, de leiding, of prut, of wat dan ook?) Nee, verder was alles in orde, fluitje van een cent. (Maar, ik zie dat u op de rekening geen kosten voor de leenauto heeft ingebracht.) En die leenauto hoort gewoon bij de reparatie. (Geeft u mij toch maar een rekening voor die leenauto, die ga ik declareren, mét de benzinekosten, bij de WW.) Goed meneer, en als het u niet lukt om te declareren, dan krijgt u dat van ons weer terug.

Zo, nu ga ik nadenken over een boze brief ... :argue:
Laatst gewijzigd door menno3x8g op 22 okt 2012, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: RF-GX-95

Bericht door KNOEI 8G »

Bah bah, wat een verhaal. Het is niet altijd rozengeur bij de Wegenwacht..... :no:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door Twain »

agh je bent weer van de straat he :D wel fijn dat ze bij onze mazda vrienden wel weten wat service is
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: RF-GX-95

Bericht door speedy500 »

Zelf ook altijd wel goeie ervaringen bij de Mazda dealer (heb hiervoor in ong 4 mazda's gereden ook)
De WW heb ik ook minder ervaringen mee, heb zelf ook sterk t idee om men abo erop te zeggen en een andere te zoeken

Zoals overlaatst met gebroken V riem in mijn plaats, de WW stak geen poot uit, maar wilde em WEL repareren in zen eigen garage, dat kon WEL
Alleen de riem was kapot, en de poelie en bla bla, gelijk ff 300 aftikken voor maar 1 riem, die 2e erbij kost nog veel meer
Ja, dan zelf maar doen denk ik
Helaas kun je mensen van de WW niet altijd vertrouwen
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door foks »

ja euh, het kan ook goed gaan. Stond ooit 's avonds met een kapotte dynamo, toen hebben ze eenmaal in hun WW-garage ('s avonds ja) nog een gereviseerde dynamo voor me geregeld en die werd er nog gratis ingezet ook. Maar dat valt of staat denk ik met de mensen die d'r werken, en misschien ook hoe je er zelf tegenaan kijkt.

Pech blijft pech en leuker wordt het niet.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Ach, ik was best goedgemutst, want het is hier herfstvakantietijd, mooi weer, en kon lekker autootje kijken op de parkeerplaats. En in het verleden, toen ik nog vreemd ging, best goede ervaringen met de WW opgedaan. Maar dit was gewoon een stuk chagrijn die er geen zin in had. Hij bromde ook iets van 'hou niet van oue autoos'. Is het nou zo lastig om met een lampje te constateren dat het filter vervangen moet worden?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door marksanne »

Je hebt er altijd rotte appels tussenzitten helaas. Mooi dat het technische probleem zo eenvoudig opgelost kon worden in ieder geval en wat een goede service van die Mazda dealer. Misschien met ook nog in het achterhoofd: "die man rijdt in een Japanner, dus de kans is groot dat ie hierna weer een jap koopt: wellicht een Mazda, dus (extra) goede service bieden".
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Grappig was dat de jongen die in de showroom stond zei: een Mitsubishi? Dat kan niet, die gaan nooooit stuk. Hij bleek een enthousiast Colt bezitter te zijn. En ja, hij vroeg of ik al aan een opvolger had gedacht ...

En dat had ik, die staat al klaar om in te vallen: een Mitsubishi natuurlijk.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Update contact ANWB/WW.

Ik schreef een brief met wat vraagjes over de gang van zaken en een voorstel voor schadevergoeding. Met een paar dagen kwam de ontvangstbevestiging, en dat mijn klacht in behandeling werd genomen. Paar weken later kreeg ik antwoord. Om kort te zijn, in de brief staat: de WW had juist gehandeld, ook met het aanbieden van vervangend vervoer op ongeveer 25 km. Interessant is dat in de brief ook staat: 'De taxikosten om uitgiftepunt te bereiken en weer thuis te komen kunt u declareren' (indien ik gebruik maak van het aangeboden vervangend vervoer). De WW had me hier niet op gewezen. Das iets om te onthouden!

Tenslotte willen zij vergoeden - uit coulance - de huurkosten (30,20 euri voor 3 dagen) die ik gemaakt heb. Das netjes. Wanneer ze een eenvoudig rekensommetje hadden gemaakt, hadden ze gezien dat ik ze uiteindelijk meer bespaard heb dan dat ik ze heb gekost door te kiezen voor vervoer van de Mazda-garage. Dank u wel meneertje! (stond niet in de brief).

RF-GX-95 rijdt nog steeds als een zonnetje en is de 335dkm gepasseerd! :yes:
Laatst gewijzigd door menno3x8g op 16 jan 2013, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door martijn »

Haha ! Toch alsnog wel netjes geregeld menno ! ;)
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Hij rijdt nog steeds als een zonnetje. Wie weet gaat ie toch nog een jaartje mee. Vandaag ging het brandstof-is-bijna-op lampje bijna op continu. Dacht ik: de V6 heeft de naam een zuipert te zijn, en dan ook nog op lpg. Dus ik ga meten hoeveel zuipert dan. Hup, vandaag 10 liter benzine erin, lpg-tank vol, en nu registreren maar.
beginstand 19 januari 2013
beginstand 19 januari 2013
start excelbestand
start excelbestand
Voor degene die ook zoiets willen bijhouden:
de formule in cel G3 is: =F3/E3
de formule in cel H3 is: =SOM(F:F)/SOM(E:E)
kolom G is niet echt nodig, de vervolgkolomcellen vanaf G3 zijn gemakkelijk te kopieren, H3 regelt zichzelf.

Als de 10 liter benzine op is komen de resultaten.
En nu rustig aan met dat voetje! ;)
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door Twain »

de v6 is geen zuipert... :p de rechtervoet is de oorzaak... telang gas vast houden bij rood licht etc etc etc.

misschien is [External Link Removed for Guests] wel iets voor je... (dat is de wagen van sisterofmercy trouwens)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

twain schreef:de v6 is geen zuipert... :p de rechtervoet is de oorzaak... telang gas vast houden bij rood licht etc etc etc.

misschien is [External Link Removed for Guests] wel iets voor je... (dat is de wagen van sisterofmercy trouwens)
Ja ben ik met je eens, :vr4: ligt aan de bestuurder.
Da's een leuke site om eens te kijken.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door Twain »

ja die site is goed. je moet hem alleen goed invullen veel mensen maken fouten bij de eerste invoer.

ik doe mijn verbruik express niet bij houden, voor je het weet ga ik het zonde vinden dat mijn gemiddelde omlaag gaat en durf ik het gaspendaal niet meer te vloeren ;) en laat het gaspendaal helemaal onderin trappen mijn favo bezigheid te zijn :D
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

I know, ff lekker planken ...
Voor het verbruik help niet remmen ook al behoorlijk heb ik gemerkt :lol: .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door foks »

menno3x8g schreef:...
Voor het verbruik help niet remmen ook al behoorlijk heb ik gemerkt :lol: .
Maar het is ook zo :yes:

Stoplicht... rood? van 't gas de poot.

En in de file: afstand houden, afstand houden, afstand houden.
Stationair tuffen en zo min mogelijk remmen. Ja soms glipt er eentje voor. Nou en. Muziek harder zetten is de oplossing ;)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Einde van de verbruikstest, zie staatje:
Brandstofverbruik - eindstand.jpg
Dat is dus inclusief benzineverbruik. Er zitten wat rare uitschieters bij, ik denk dat dat door de druk aan de pomp komt. Dat lijkt nogal te varieren waardoor de tank soms niet optimaal gevuld wordt.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Thom
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 mar 2012, 21:00
Provincie: Noord-Brabant

Re: RF-GX-95

Bericht door Thom »

Hmm. Mijn V6 A/T krijg ik niet boven de 1 op 7.5 bij woon-werk ( alleen stadswegen )
En rijd over t algemeen toch normaal. Dus normaal optrekken e.d.

Soms wel wat uitschieters naar volgas maar goed
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door marksanne »

RIP
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door Twain »

marksanne schreef:RIP
mis ik iets?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: RF-GX-95

Bericht door KNOEI 8G »

:yes: volgens mij heb ik ook iets gemist.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

KNOEI 8G schreef::yes: volgens mij heb ik ook iets gemist.....
Huh?

Ja, dat is waar ook: de teller is uiteindelijk gestopt bij 345215 km op 8 februari. Heb overwogen om de auto voor onderdelen te houden. Onder andere om de G3 installatie over te zetten in de reeds aangeschafte opvolger (zelfde merk, model, bouwjaar, motor, enz, maar vuel minder kms). Maar wat blijkt: het is een Vialle installatie en die zijn weliswaar over te zetten, maar je krijgt er geen goedkeuring van de fabrikant voor. Niet omdat de installatie te oud is (moet jonger dan 10 jaar zijn en dat was ie), maar omdat de installatie zogenaamd specifiek voor die ene auto gemaakt is. Blabla dus :evil: . Aan de andere kant: ik heb er wel 2,5 ton mee gereden, en Vialle's geven het vaak op rond 2 ton. En wat gaat er dan stuk? De compressor a 650 euri materiaalkosten. Ook de koppakking kan het begeven.

Dus ... de trouwe RF-GX-95 achtergelaten :( . Geen 'requiescat in pace' (de oorspronkelijke tekst van RIP) overigens, de auto staat nu op MP te koop via een handelaar. Werd ingeruild voor een onverwachte andere opvolger waar al een G3 (Vialle!) installatie inzit. De 5e 8G op rij, en er staan er weer 3 voor de deur! Ik zal straks een paar plaatjes posten.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door Twain »

dus bij jou is ook de koning dood... en leven de koning ;) maar waarblijven die FOTO'S !!! :D

Dat van de goedkeuring door vialle is echt nieuw voor me .....das meteen ff een streep door mijn lange termijn planning :(
Vraag me af of je hem wel mag wisselen inclusief de motor, dan kom ik er misschien nog mee weg.

*gaat even zitten vloeken in een hoekje*
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

twain schreef:*gaat even zitten vloeken in een hoekje*
Doen we samen dan :lol:
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Ok ok, niet gooien svp, ff paar plaatjes, net geschoten, preview dus.
Dan weet je wat er voor in de plaats is gekomen.
Zit wel weer een verhaal aan, komt wel.
... een keer ...
;)
badge.jpg
voor.jpg
achter.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: RF-GX-95

Bericht door KNOEI 8G »

Lekker!! Een avance in die kleur! :thx:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door Twain »

nette bak.... jammer van die gas dop :(
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: RF-GX-95

Bericht door speedy500 »

Zo mooie bak kerel ziet er goed uit al

Alleen idd die gasdop ff laten verdwijnen, achter je tankklepje ofzo?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door Twain »

speedy500 schreef:Zo mooie bak kerel ziet er goed uit al

Alleen idd die gasdop ff laten verdwijnen, achter je tankklepje ofzo?
die van mij zit naast de trekhaak (dus onder de achter bumper) en daar ben ik erik (de vorige eigenaar) heeeeeeeeeel erg dankbaar voor
Die inschroefdingen achter de tankklep hebben nog wel eens last van roest, en die doppen in je bumper (of er net naast) is gewoon zo zonde van de wagen :(
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Jah, met die dop gaat wat gebeuren, want het paneel daar heeft ooit wat tikjes gehad en is niet strak gemaakt. Weet nog niet welke optie, die van Nico vind ik wel mooi (achter tankklepje).
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door martijn »

Ziet er goed uit nico ..

Hoogstwaarschijnlijk zal ik zaterdag het spuitwerk voor je doen ;)
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

martijn schreef:Ziet er goed uit nico ..

Hoogstwaarschijnlijk zal ik zaterdag het spuitwerk voor je doen ;)
Ah, das mooi. Heeft nico dan een dubbele spoiler? ;)
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: RF-GX-95

Bericht door martijn »

Hahaha denk dat ik net een glaasje teveel op had excuus menno
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: RF-GX-95

Bericht door KNOEI 8G »

Ik dacht al, wat krijg ik nu cadeau van jou..... Maar achter het tank klepje gaat goed, Malfie (dennis) heeft 'm zelf ook daar geplaatst miss. Kun je hem om tips&tricks vragen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Haha, kadootje is altijd leuk, ik vind zoon spoiler alleen een beetje groot ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: RF-GX-95

Bericht door cvw »

Ik heb hem ook achter de tankklep zitten. Niet die microaansluiting die Nico heeft, maar de grotere aansluiting. Past precies naast de tankdop.
[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: RF-GX-95

Bericht door menno3x8g »

Ziet er netjes uit, heb je daar nog een speciale verloopnippel voor nodig?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: RF-GX-95

Bericht door cvw »

Nee hoor, hier gaan de standaard verloopnippels op.

Afbeelding

Voor NL heb ik een verlengde nippel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”