Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
Carfreak
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 okt 2014, 19:19
Provincie: Zuid-Holland

Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door Carfreak »

Beste Galant fans,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een Galant 2.4 GDI uit 2002. Daarvoor altijd Volvo, Saab en Volkswagen gereden.

Ik ben Chris, 29 jaar, wonend in Rotterdam met vriendin en kat. Daarnaast eerste kind onderweg, verwachte leverdatum 4 maart 2015 haha ;)
Mede door de komst van ons kindje heb ik ervoor gekozen mijn nogal dure Saab 9-5 van de hand te doen. Er zaten wat kostenposten aan waar je niet vrolijk van wordt en na ruim 10 jaar bij dezelfde merken gehangen te hebben een keer iets totaal anders geprobeerd. Tot nu toe bevalt het prima.

Waarom een Galant? Altijd als ik hem voorbij zag rijden of ergens zag staan greep die stoere neus van de 8G mijn blikveld. Ik had echter altijd een sterke voorkeur voor Volvo en Saab, dus het kwam er nooit van. Na zo'n beetje allerlei modellen van die merken te hebben gehad nu dan toch de Galant.

Het is een 2.4 GDI automaat uit 2002. De vorige eigenaar heeft hem verlaagd in combinatie met BC Racing RS schokdempers, 16" Stilauto lichtmetalen velgen eronder gehangen, geperforeerde remschijven met groeven en gaten voor geplaatst, een open luchtfilter geplaatst en een nogal lelijke spoiler gemonteerd. Alles oke, stuurt prima. Die spoiler moet ik wel iets aan doen want dat doet een beetje afbreuk aan het geheel. Gelukkig is alles te maken :D

De kleppen tikken wel een beetje, maar ik had begrepen dat de vorige eigenaar nogal veel korte stukjes gereden heeft. Blijkt ook wel uit de lage kilometerstand, 133.600. Ik heb al nieuwe olie van Xado besteld evenals een reiniger om even bij de oude olie te gooien alvorens af te tappen, oliefilter ook al binnen. Dus dat moet eind deze week even gebeuren.

Dat is het voor nu even. Hoop hier veel ervaringen en info te halen, en delen uiteraard. Een verhaal zonder foto's is niet veel waard, dus hierbij ook wat foto's.

groetjes Chris
Bijlagen
20141017_114741.jpg
20141017_140906.jpg
20141017_200531.jpg
20141018_182527.jpg
4409827_3.jpg
4409827_6.jpg
4409827_7.jpg
8G Galant 2.4 GDI automaat - 2002
Kawasaki ZX9-R Ninja - 1996
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door Twain »

nette auto :D en welkom:)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door menno3x8g »

Welkom!
Een GDi zie ik hier op het forum niet vaak voorbij komen. Rijdt ie lekker soepeltjes?
Die spoiler vind ik wel meevallen, valt wel op ja.
En de looks van een 8G ... :yes:
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door miss_laatjuh »

Welkom hier :) ..veel zul je hier zeker leren ,vragen kun je altijd stellen ..mensen genoeg die weten waar ze het over hebben en die altijd bereid zijn tips en advies te geven ..auto ziet er netjes uit en die spoiler is niet echt super maar zo erg is hij toch ook weer niet ??
Carfreak
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 okt 2014, 19:19
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door Carfreak »

@Twain: Dank je!

@menno: Hij rijdt redelijk soepel, op een beetje stationair schommelen na geen problemen mee. Met de oliewissel gaan we gelijk het gasklephuis reinigen en ik las al iets over de minpool van de accu halen en na schoonmaken 15 minuten stationair ECU laten inleren.

@miss_laatjuh: Spoiler valt mee van een afstand, dichtbij zie je dat hij in het midden doorgezaagd is of iets en met een stuk tape aan elkaar gezet is. Waarschijnlijk om het passend te krijgen en hij is met een motip spuitbus in kleur gespoten. Zie je gelijk. Dus die moet op termijn even een polyster lasnaadje en professionele spuitlaag krijgen om meer bij het geheel te passen.
8G Galant 2.4 GDI automaat - 2002
Kawasaki ZX9-R Ninja - 1996
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door miss_laatjuh »

Als je bedenkt dat je daar toch een halve middag mee bezig gaat zijn kun je misschien beter overwegen om een 'kant en klare' originele spoiler te kopen, kost rond de 100 euro 2e hands en als hij toch gespoten moet worden kun je het misschien beter ineens goed doen ..voor je oude spoiler krijg je natuurlijk nog wat geld terug op marktplaats dus 'kost het je feitelijk misschien een paar 10tjes' excl. Het spuiten dan ;)
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door foks »

hoi, welkom.
Automaten zijn gewoon gaaf :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Carfreak
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 okt 2014, 19:19
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door Carfreak »

@miss_laatjuh: Ook een goed plan. Maar de spoiler heeft niet zo'n prioriteit op het moment dus zal daar te zijner tijd eens in duiken. Eerst een goed onderhoudsbeurtje en dan de kinderkamer haha.

@foks: Inderdaad gaaf maar daarnaast ook gewoon veel praktischer, rustiger, comfortabeler :) dit is mijn vierde auto met automaat en zelf ben ik niet zo gecharmeerd meer van het zelf schakelen. Alleen op de motor, daar hoort het bij.
8G Galant 2.4 GDI automaat - 2002
Kawasaki ZX9-R Ninja - 1996
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door galantrijder »

Welkom op het forum!
Verstandig dat je voor een Mitsubishi hebt gekozen! ;-)
Ik vind de spoiler ook niet zo mooi, hij is zo "hoekig".
Ik heb geen ervaring met een gdi, maar wat mij wel duidelijk is, is dat het belangrijk is om 'm goed te onderhouden! :)
Zelf heb ik een ondertussen zeldzame handgeschakelde V6, ik heb toendertijd juist voor de handgeschakelde versie gezocht omdat die zuiniger rijdt, en wat sneller op trekt (iig op papier haha).
Ondertussen heb ik op vakanties voor wat langere tijd een automaat gereden.... en ik begrijp volkomen waarom je voor een automaat hebt gekozen!!!! Als ik alle verkeerslichten weer eens tegen heb denk ik wel eens: "had ik maar een automaat!" :D
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door m4v3r1ck »

johnny83 schreef:Welkom op het forum!
Verstandig dat je voor een Mitsubishi hebt gekozen! ;-)
Ik vind de spoiler ook niet zo mooi, hij is zo "hoekig".
Ik heb geen ervaring met een gdi, maar wat mij wel duidelijk is, is dat het belangrijk is om 'm goed te onderhouden! :)
Zelf heb ik een ondertussen zeldzame handgeschakelde V6, ik heb toendertijd juist voor de handgeschakelde versie gezocht omdat die zuiniger rijdt, en wat sneller op trekt (iig op papier haha).
Ondertussen heb ik op vakanties voor wat langere tijd een automaat gereden.... en ik begrijp volkomen waarom je voor een automaat hebt gekozen!!!! Als ik alle verkeerslichten weer eens tegen heb denk ik wel eens: "had ik maar een automaat!" :D
Haha klinkt heel bekend, ik heb een aantal keren geroepen "de volgende auto wordt zeker een automaat" ... maar toen zag ik de prijsverschillen met handgeschakelde (splinternieuwe auto, geen tweedehands) heb ik toch maar weer voor de handgeschakelde gekozen ;-)
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door m4v3r1ck »

Welkom hier ene .... inderdaad een nette auto!
Carfreak
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 okt 2014, 19:19
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door Carfreak »

Prijsverschil kan inderdaad doorslaggevend zijn :) Gelukkig valt het bij tweedehands meestal wel mee... Heb genoeg 8G's handgeschakeld gezien waar de vraagprijs vele malen hoger lag dan waarvoor ik deze gekocht heb :p
8G Galant 2.4 GDI automaat - 2002
Kawasaki ZX9-R Ninja - 1996
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door marksanne »

Welkom Chris!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door m4v3r1ck »

Carfreak schreef:Prijsverschil kan inderdaad doorslaggevend zijn :) Gelukkig valt het bij tweedehands meestal wel mee... Heb genoeg 8G's handgeschakeld gezien waar de vraagprijs vele malen hoger lag dan waarvoor ik deze gekocht heb :p
Idd, nice hoor, een Rotterdammer dus? Weer 1 uit Zuid Holland hahaha
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

Welkom hier!!! Mooie wagen heb je hoor en met zo'n KM-stand moet je er wel even mee vooruit kunnen!! :yes:
Afbeelding
Carfreak
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 okt 2014, 19:19
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door Carfreak »

@ m4v3r1ck: Inderdaad Rotterdammer :) Mijn vriendin komt uit Leidschendam dus ook familie en vrienden daar (Den Haag, Voorburg, Leidschendam, Rijswijk...) Kom je me vast eens tegen. 8-)

@KNOEI 8G: Thanks. Het is zeker de bedoeling om de komende jaren wat kilometers te maken met deze Galant.


Vandaag is de olie en de reiniger binnengekomen. Oliefilter had ik al gehaald dus vrijdag even aan de slag.
Ook heb ik de GDI badges weer op de voorschermen geplakt. Deze had de vorige eigenaar eraf gehaald maar in de auto laten liggen, gelukkig. Ik wil hem wel (op de spoiler, velgen en verlaging na) zo origineel mogelijk houden. Zoek alleen nog een GDI badge voor achterop, die is wel foetsie.
Bijlagen
20141022_175134_resized.jpg
20141022_175100_resized.jpg
8G Galant 2.4 GDI automaat - 2002
Kawasaki ZX9-R Ninja - 1996
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door MD »

Welkom bij gf
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Carfreak
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 okt 2014, 19:19
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door Carfreak »

Aan alles komt een eind... zo ook mijn eigenaarschap van een Galant. Vorige week heb ik hem ingeruild op een Volvo V70 2.4 automaat (2001). In de Galant heb ik een half jaartje leuk gereden maar sinds 3 weken hebben we een kleine en zijn kinderwagen paste er niet van harte in, neem daarbij alle spullen die je mee sleept en mijn toch wel voorliefde voor Volvo en de keus is snel gemaakt.

Het ga jullie allen goed en veel veilige kilometers met de Galants gewenst!

groet Chris
8G Galant 2.4 GDI automaat - 2002
Kawasaki ZX9-R Ninja - 1996
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door Lowlands »

Nou,de Galanteritus is hij immuun voor kennelijk..Jammer..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door menno3x8g »

Ik persoonlijk had natuurlijk voor een Galant station gekozen, is maar een paar cm korter dan de V70.
Veel plezier, ook met de kleine!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door galantrijder »

Of een ander model kinderwagen!!! :yes:
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door foks »

galantrijder schreef:Of een ander model kinderwagen!!! :yes:
ja, had je niet beter dat kind in kunnen ruilen? Dan had je nu nog een Galant gehad :P
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door marksanne »

Hey gasten, ik snap dat t geintjes zijn, maar ik vind t wel welletjes zo. Chris, mijn excuses. Heel leuk dat je bij GF was, al was het maar kort, veel plezier en veel veilige kilometers met de Volvo, en alle goeds voor je gezinnetje!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Carfreak
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 okt 2014, 19:19
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door Carfreak »

Grapje kan best :lol: maar bedankt @marksanne! Ik heb voor de geïnteresseerden hier de link van de Galant:

[External Link Removed for Guests]

Er zitten speciale schokdempers onder en in de kofferbak had ik de originele nog teruggelegd. Alle boekjes zitten erbij en de km stand klopt, ik had het NAP rapport zelf ook gehad. Het enige probleem was een weigerende bobine op één van de cilinders waardoor ie soms niet lekker liep. Dat zou ik wel checken of ze het gefixt hebben :P

Veel rijplezier allemaal, afentoe spiek ik nog wel even hier want de Galant is niet gelijk uit mijn systeem hoor! :agree: :bye
Bijlagen
2025649_1_22022015000000.jpg
8G Galant 2.4 GDI automaat - 2002
Kawasaki ZX9-R Ninja - 1996
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door menno3x8g »

Jaaah, dat is een lekkere bak!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen... Chris - Galant 2.4 GDI 8G

Bericht door KNOEI 8G »

hij oogt iig een stuk ruimer dan mijn Station! Veel veilige km's gewenst en hopelijk zien we je nog een x terug hier!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”