Hallo hallo
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 apr 2017, 22:44
- Provincie: Zeeland
Hallo hallo
Goededag!
Ik ben al even lid maar heb mij nooit voorgesteld.
Bij deze ik ben angelo 24jaar (geboren in 1993) woonend in terneuzen, zeeland.
Was in 2015 /2016 egenaar van een mooie rooie 8g galant 2.0 glxi maar deze is er helaas niet meer..
Toen een nissan almera gekocht maar dit klikte niet voor mijn gevoel.
En was al weer snel op zoek naar een andere 8g galant.
Na weken zoeke en wachten toch de beslising gemaakt om er weer een te kopen.
Had een station op het oog tot er ineens een sedan te koop staat in mijn buurt.
Ben hier gelijkt naar toe gereden en een deal gesloten na een test ritje.
Metalic blauw. Galant 8g 1998 v6 2.5 24klepper beige leder bekleed
Heeft een paar aandachts punten en ben er ookal goed mee bezig geweest.
Na zoeken ff zoeken kwam ik een galant voor onderdelen op marktplaats.
Ben hier naar toegeweest voor paar kleine dingetjes die bij mij ontbraken of kapot waren.
Enkele weken later stond deze galant gratis af te halen en heb hier ook niet lang over getwijfelt.
Binnen een week was er al niet veel meer van over compleet gestript voor onderdelen.
Mvg angelo
Ik ben al even lid maar heb mij nooit voorgesteld.
Bij deze ik ben angelo 24jaar (geboren in 1993) woonend in terneuzen, zeeland.
Was in 2015 /2016 egenaar van een mooie rooie 8g galant 2.0 glxi maar deze is er helaas niet meer..
Toen een nissan almera gekocht maar dit klikte niet voor mijn gevoel.
En was al weer snel op zoek naar een andere 8g galant.
Na weken zoeke en wachten toch de beslising gemaakt om er weer een te kopen.
Had een station op het oog tot er ineens een sedan te koop staat in mijn buurt.
Ben hier gelijkt naar toe gereden en een deal gesloten na een test ritje.
Metalic blauw. Galant 8g 1998 v6 2.5 24klepper beige leder bekleed
Heeft een paar aandachts punten en ben er ookal goed mee bezig geweest.
Na zoeken ff zoeken kwam ik een galant voor onderdelen op marktplaats.
Ben hier naar toegeweest voor paar kleine dingetjes die bij mij ontbraken of kapot waren.
Enkele weken later stond deze galant gratis af te halen en heb hier ook niet lang over getwijfelt.
Binnen een week was er al niet veel meer van over compleet gestript voor onderdelen.
Mvg angelo
Laatst gewijzigd door Angelo0115 op 19 nov 2017, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
R.I.P. G8 2.0 1999
Driving the G8 2.5 1998
Driving the G8 2.5 1998
Re: Hallo hallo
hoi, welkom,
leuk projectje om op deze manier compleet te maken, dat doen er weinig.
leuk projectje om op deze manier compleet te maken, dat doen er weinig.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Hallo hallo
Lekker sleutelen en kijken hoe de zaak in elkaar steekt.
Welkom natuurlijk.
Mooi kleurtje.
Welkom natuurlijk.
Mooi kleurtje.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Hallo hallo
Welkom! Lekker bezig! Die sloper had een bijzonder zeldzaam voorbumperlipje als ik het goed zie, die heb je vast bewaard!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Hallo hallo
Welkom bij gf !!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 apr 2017, 22:44
- Provincie: Zeeland
Re: Hallo hallo
nou is het net of je een turbo hebt
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Hallo hallo
Niet echt mijn smaak, maar dat is iets persoonlijks. Ik ben ook zowieso meer van de originele looks, dus dat zegt zowieso dus niet zoveel
Maar goed dat je er zo mee bezig bent
Maar goed dat je er zo mee bezig bent
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 apr 2017, 22:44
- Provincie: Zeeland
Re: Hallo hallo
Het rode gaas was een gokje of het goed zou staan. Anders is er nogaltijd de optie zwart of grijs maar vond het stiekwm toch wel iets hebben. De koplampen heb ik al een beetje spijt van het licht vermogen is een stuk minder. Maar die sticker kan er zo weer af. Eerst even kijken voor led lampen. Eens zien hoe dat er bij uitstaalt. Orgineel blijft vaak wel het mooist maar ik ben zelf iemand die altijd iets klein moet hebben wat het anders maakt :p
R.I.P. G8 2.0 1999
Driving the G8 2.5 1998
Driving the G8 2.5 1998
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Hallo hallo
Koplampen waren me in die foto niet eens opgevallen. Wat heb je daar precies mee gedaan? Toevallig een grotere foto?
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 apr 2017, 22:44
- Provincie: Zeeland
Re: Hallo hallo
In indonesie zie je veel mensen rijden met een stuk folie over de lampen. En wauw dit ook wel graag maar wauw liever een olie achtige kleur geel-groen-blauwig beetje vanalles doorelkaar maar dit hadden ze niet meer dus ben maar voor zwart gegaan. Het lijkt op folie om de ramen te blinderen. De koplampen waren zo gedaan folie er opplakken beetje fohnen voor de hoeken strak trekken en klaar maar die knipperlichtjes zijn bijna onmogelijk om netjes te doen door de uitstekende hoek die er op zit. Jammer genoeg heeft mijn galant van voor en vanachter alleens goed inelkaar gezeten en kom er nu ook achter dat een koplamp zeer hoog schijn. Hier voor moet ik nog iets verzinnen voor de keuring. Ben al met de keuring punten bezig (keuring pas in maart) maar zijn stieken toch wel wat dingetjes die gebeurt moeten worden. Vandaag ook bezig geweest met middelste 3 punt gordel te kunnen te bevestigen deze gaten zitten jammer genoeg niet standart in elke galant
- Bijlagen
R.I.P. G8 2.0 1999
Driving the G8 2.5 1998
Driving the G8 2.5 1998
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Hallo hallo
Hoewel dat zwarte zeker wat heeft; vraag ik me wel serieus af hoever je lichtbeeld hiermee nadelig wordt beïnvloed. De reikwijdte van je licht zal zowieso noemenswaardig minder zijn nu. Is dat niet erg storend/opvallend?
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Hallo hallo
Led lampen zal niet mee vallen ben ik bang...
Denk dat het licht beeld niet goed zal zijn voor de apk. Daarmee bedoel ik verstrooid lichtbeeld.
Verder zal de lichtsterkte niet ineens heel veel beter worden.
Voor de apk is het sowieso afkeur de folie en verstrooid licht beeld ook als die niet duidelijk een scheiding heeft tussen licht en donker
Denk dat het licht beeld niet goed zal zijn voor de apk. Daarmee bedoel ik verstrooid lichtbeeld.
Verder zal de lichtsterkte niet ineens heel veel beter worden.
Voor de apk is het sowieso afkeur de folie en verstrooid licht beeld ook als die niet duidelijk een scheiding heeft tussen licht en donker
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 apr 2017, 22:44
- Provincie: Zeeland
Re: Hallo hallo
Ik vind het zelf opzich wel meevallen het hindert me meer dat mijn koplamp op het moment niet goed sta. ik heb dan ook de lampen naar benede late schijnen zodat ik het tegemoed komend verkeerd niet verblind. ik neem aan als je lampen ver genoeg schijnen dat dit geen probleem is voor de apk. Ik ga binnekort naar de garage om de galant na te laten lopen voor de apk mocht het niet goed zijn is het kwestie van andere koplampen er in voor hij naar de apk ga. Heb in het afgelopen jaar al 3 autos weg gebracht voor keuring dus ik weet zelf ook presies waar ze naar kijken. Het is ook maar een moment opname vind ik. Een weekje perjaar moet hij goed staan de rest van het jaar is het gewoon zorgen dat er geen lullige boetes kan krijgen zoals banden niet goed lampjes kapot gevarlijke delen jullie kennen het wel. Tegen woordig is de keuring voor verlichtig ook versoepelt. Net als koplampen mogen wit geel orange of zelf als blauwig schijnen blauwig in verband met xenon maar voor xenon moet je sproeiers op je koplampen hebben als ik me niet vergis. In begin januari breng ik hem naar de garage en heb ik nog 2 maanden om hem goed te krijgen. Mocht het afkeur zijn laat ik het hier ook weer weten!
R.I.P. G8 2.0 1999
Driving the G8 2.5 1998
Driving the G8 2.5 1998
Re: Hallo hallo
Koplamp sproeiers is geen apk eis meer voor xenon. Alleen als ze aanwezig zijn moeten we sproeiers werken. Dus ik zou ze niet monteren. Mijn auto goedgekeurd met steekproef met xenon zonder sproeiers. Ik zou gek worden van niet goed werkend licht haha. Moet goede verlichting hebben en het liefst zo veel mogelijk en mooi lichtbeeld.
Re: Hallo hallo
Ik heb in mijn 8G's altijd Xenon (met lenzen!) sets ingebouwd (zoek maar op 'terminator' op het forum) en met die lampen heb je een fantastisch lichtbeeld (APK perfect) en daardoor ook geen verblindende toestanden naar tegenliggers. Nu ik naast mijn Galant ook een Mazda6 heb met fabrieks-xenon ingebouwd merk ik hoe goed die Xenon sets zijn die ik in de Galant (en trouwens ook in de Colt C50 van mijn zus, de Mazda 626 van m'n vader en onlangs in de Colt CJ van mijn moeder) heb gebruikt zijn! VEEEEEL meer licht dan de Mazda Xenon lampen, dus ik zie alweer een ombouwprojectje aankomen... Die setjes kosten rond de 130 euro en onbouwen is best wel werk, maar daarna wil je niet anders meer!
De standaard halogeenlampjes in de 8G leveren bar weinig licht op, het zal vast ook met leeftijd te maken (van mij dan ) maar ik ben al een jaar of 10 erg blij met goede Xenon verlichting!
PS: voor APK is 'ver' schijnen van je lampen van geen enkel belang. Wat wel van belang is, is het lichtbeeld: als je een metertje (ofzo) van een muur afstaat dan hoor je een strakke rechte lijn te zien met een schuin verloopje naar boven aan de zijkant. En die lijn hoort een specifieke hoogte te hebben (iedere garage heeft zo'n licht-afstel-apparaat waarmee het lichtbeeld is te zien/meten). Is het lichtbeeld wazig of de lijn te hoog of te laag dan is het APK afkeur.
De standaard halogeenlampjes in de 8G leveren bar weinig licht op, het zal vast ook met leeftijd te maken (van mij dan ) maar ik ben al een jaar of 10 erg blij met goede Xenon verlichting!
PS: voor APK is 'ver' schijnen van je lampen van geen enkel belang. Wat wel van belang is, is het lichtbeeld: als je een metertje (ofzo) van een muur afstaat dan hoor je een strakke rechte lijn te zien met een schuin verloopje naar boven aan de zijkant. En die lijn hoort een specifieke hoogte te hebben (iedere garage heeft zo'n licht-afstel-apparaat waarmee het lichtbeeld is te zien/meten). Is het lichtbeeld wazig of de lijn te hoog of te laag dan is het APK afkeur.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Hallo hallo
Er zit een groot verschil in xenon lichtunits , ook af fabriek. Vaak zie je dat bij de de goedkopere auto-modellen toch niet gekozen wordt voor die dure lenzen of lichttechnieken, maar enkel een simpel aan de eisen voldoenend lensje gebruikt wordt en klaar. Tuurlijk, dan heb je ook xenon; maar niet zoals het 'had kunnen zijn'. Bij Opel was dit voorbeeld goed merkbaar tussen de goedkope modellen en de dure zakensedans waar niet op een paar euro gelet werd. Niet alleen in het lichtbeeld en sterkte was dit zichtbaar, met zelfs in de koplamp zelf. Waar de koplampen van een doorsnee agila,corsa,...,... al na 5/6 jaar begon dof te worden, was dit bij de topline vectra c en Omega's toch heel anders en pas veel later. Xenon koplampen van een bijv. Omega zijn dan ook vele euro's duurder dan de xenon koplamp van een Corsa, en dit heeft echt niet alleen met de vorm of grootte te maken.marksanne schreef:Ik heb in mijn 8G's altijd Xenon (met lenzen!) sets ingebouwd (zoek maar op 'terminator' op het forum) en met die lampen heb je een fantastisch lichtbeeld (APK perfect) en daardoor ook geen verblindende toestanden naar tegenliggers. Nu ik naast mijn Galant ook een Mazda6 heb met fabrieks-xenon ingebouwd merk ik hoe goed die Xenon sets zijn die ik in de Galant (en trouwens ook in de Colt C50 van mijn zus, de Mazda 626 van m'n vader en onlangs in de Colt CJ van mijn moeder) heb gebruikt zijn! VEEEEEL meer licht dan de Mazda Xenon lampen, dus ik zie alweer een ombouwprojectje aankomen... Die setjes kosten rond de 130 euro en onbouwen is best wel werk, maar daarna wil je niet anders meer!
De standaard halogeenlampjes in de 8G leveren bar weinig licht op, het zal vast ook met leeftijd te maken (van mij dan ) maar ik ben al een jaar of 10 erg blij met goede Xenon verlichting!
PS: voor APK is 'ver' schijnen van je lampen van geen enkel belang. Wat wel van belang is, is het lichtbeeld: als je een metertje (ofzo) van een muur afstaat dan hoor je een strakke rechte lijn te zien met een schuin verloopje naar boven aan de zijkant. En die lijn hoort een specifieke hoogte te hebben (iedere garage heeft zo'n licht-afstel-apparaat waarmee het lichtbeeld is te zien/meten). Is het lichtbeeld wazig of de lijn te hoog of te laag dan is het APK afkeur.
Alle waar naar zijn geld. En in veel gevallen kun je met een proffesioneel aftermarket setje een beter resultaat halen dan ze af fabriek haalden met een goedkoop setje, dat is zeker waar.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10