Voorstellen: Lars, Galant 2.5 V6 Avance

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pitt96
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2018, 19:18

Voorstellen: Lars, Galant 2.5 V6 Avance

Bericht door Pitt96 »

Goeiemiddag allemaal!

Al een poosje actief op dit forum, maar nog niets geplaatst.
Het werd maar eens tijd voor een voorstelrondje!

Ik ben Lars, 21 jaar en kom uit Hardenberg. Altijd al liefhebber geweest van JDM auto's. Sinds een poosje eigenaar van een Galant 2.5 v6 Avance, gekocht van iemand uit dit forum via Autoscout24:

[External Link Removed for Guests]

Begonnen met de technische dingetjes: distributieriem, technische check, etc. etc. Rijdt weer als een zonnetje (doen ze allemaal geloof ik... :P )

Inmiddels een set nieuwe velgen onder de Galant gezet, en ja je moet er van houden.. Setje JR15 Polished silver van Japan Racing, gekocht bij Fullcartuning in Nijkerk. 18 inch, 8.5J voor en 9.5J achter, past net... Echter wil ik nog wat lager uit eindelijk, dus de wielkasten moesten worden gerold. Deze waren aardig doorgeroest, dus eerst dat maar eens laten oplossen. Deze week heb ik de auto weer opgehaald, het resultaat mag er zijn:

Afbeelding

Afbeelding
Wielkasten lopen erg mooi over naar de velgen, zoals te zien is. Mooi rolwerk.

Afbeelding

Ik vind dat ik achter en voor nog steeds wel redelijk wat ruimte heb tussen de band en de wielkasten.
Dus ik ben nog op zoek naar een schroefset voor de Galant, iemand op dit forum die nog een set te koop heeft???
Anders moet ik helaas een nieuwe kopen, vind ze best prijzig.


Lars.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Voorstellen: Lars, Galant 2.5 V6 Avance

Bericht door foks »

hoi, welkom :bye
mooie galant hoor, die wielen staan wel prima
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Voorstellen: Lars, Galant 2.5 V6 Avance

Bericht door menno3x8g »

Welkom!
Mooie auto!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Voorstellen: Lars, Galant 2.5 V6 Avance

Bericht door kevin1990 »

Die Galant komt uit de buurt van Dordrecht dacht ik toch? Staat me bij dat ik hem een paar x heb gezien bij mij in de buurt. Wel een mooi ding. Al vind ik origineel altijd mooier maar dat is natuurlijk smaak. Zilver vind ik hem het mooist. Ik had een blauwe. Bijna zelfde uitvoering. Dacht dat iemand nog wel een schroefset had maar weet niet meer wie...
Gebruikersavatar
Pitt96
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2018, 19:18

Re: Voorstellen: Lars, Galant 2.5 V6 Avance

Bericht door Pitt96 »

kevin1990 schreef:Die Galant komt uit de buurt van Dordrecht dacht ik toch? Staat me bij dat ik hem een paar x heb gezien bij mij in de buurt. Wel een mooi ding. Al vind ik origineel altijd mooier maar dat is natuurlijk smaak. Zilver vind ik hem het mooist. Ik had een blauwe. Bijna zelfde uitvoering. Dacht dat iemand nog wel een schroefset had maar weet niet meer wie...
Klopt ja, als ik zo op t forum kijk; eerst van mitsu-galant en toen van Davy-Galant.

Ok, als je weet wie dat is; let me know!
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Voorstellen: Lars, Galant 2.5 V6 Avance

Bericht door Xenon »

Welkom op GF.
Mooi exemplaar! Hou 'm in ere, want ook de 8G begint nu relatief zeldzaam te worden.
Het lijkt wel of je de wielkasten al hebt gerold? Mocht je nog op zoek zijn naar verlaging: ik heb nog twee splinternieuwe Eibach's liggen, maar alléén voor de achteras. Nooit gemonteerd geweest. Alléén veren, voor montage om de originele dempers. Als je belangstelling ervoor hebt, benader me dan maar via PB. ;)
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Voorstellen: Lars, Galant 2.5 V6 Avance

Bericht door Ran-DiZzle »

ah, daar is ie dus heen! dikke JR wheels.

ik heb wel een schroefset beschuikbaar na het weekend.

BC racing hoogte en hardheid
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Gebruikersavatar
Pitt96
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2018, 19:18

Re: Voorstellen: Lars, Galant 2.5 V6 Avance

Bericht door Pitt96 »

Xenon schreef:Welkom op GF.
Mooi exemplaar! Hou 'm in ere, want ook de 8G begint nu relatief zeldzaam te worden.
Het lijkt wel of je de wielkasten al hebt gerold? Mocht je nog op zoek zijn naar verlaging: ik heb nog twee splinternieuwe Eibach's liggen, maar alléén voor de achteras. Nooit gemonteerd geweest. Alléén veren, voor montage om de originele dempers. Als je belangstelling ervoor hebt, benader me dan maar via PB. ;)
Hmm ben toch echt op zoek naar een goeie schroefset. De wielkasten zijn inderdaad gerold. En flink ook.
Hier zaten de originele 7J velgen er nog onder:

Afbeelding

Toch bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”