CvW in de herkansing

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: CvW in de herkansing

Bericht door cvw »

Snelle update:

Oktober '20 de 180k beurt laten doen. Nieuwe distributie- en andere riemen, filters, bougies, remvloeistof, olie en een nieuwe slotmodule in de achterportier. En de voorruit opnieuw laten kitten. Slotmodulen en voorruit zijn Volvo kwalen waar dealer en importeur nog een flinke duit in het zakje hebben gedaan om te verhelpen. Daarna nog een set velgen met winterbanden gescoord en gebruikt afgelopen winter.

En afgelopen week een software update laten doen. :hypo: :D
150 --> 190 pk
240 --> 340 NM vanaf 1600 toeren
5-8% zuiniger bij gelijkblijvende rijstijl (En afgelopen weekend gewoon 1:20 gereden over een afstand van 100 km)
0-100 van 9,5 naar 7,0 seconden

Ik blijf voorlopig in een zwarte auto rijden. :)
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: CvW in de herkansing

Bericht door foks »

Dat zijn wel heel grote verschillen zeg... ! Je zou verwachten dat de fabrikant dat standaard al meegeeft.
Then again, dan verdienen ze er minder aan.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: CvW in de herkansing

Bericht door cvw »

Ach, je zet 3 modellen in de markt die technisch volledig identiek zijn en alleen afwijken wat betreft software:
T2 - 125 pk - 220nm / T3 - 150 pk en 240nm / T4 180 pk en 240nm.

De eerste 2 passen perfect in de leasemarkt met lage bijtelling vanwege de gerealiseerde emissies maar feitelijk smoor je de motor flink. Je kunt dan een Polestar tuning bij de dealer laten installeren. Voordeel: behoud volledige fabrieksgarantie. Helaas alleen extra pk's en geen toename Nm's. Of je gaat naar een Volvo specialist die voor een derde van het bedrag de pk's, en nm's aanpakt. Dan krijg je een model dat qua pk's tussen de T4 en T5 in zit.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 676
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: CvW in de herkansing

Bericht door Yeti »

foks schreef: 17 mar 2021, 10:57 Dat zijn wel heel grote verschillen zeg... ! Je zou verwachten dat de fabrikant dat standaard al meegeeft.
Then again, dan verdienen ze er minder aan.
Zelfde met Ford,

Mondeo MK5 2.0L Diesel komt in 150PK en 180PK
Simpel OBD II tooltje van €25,- en een gratis software van Internet. Paar klikken met de muis en je heb je 30pk extra in je 150PK (180PK 450NM )

Dit soort dingen kom je altijd pas achter nadat je al een 180PK versie gekocht hebt.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”