Evo driver ....
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Nou vanavond een goed gesprek gehad met de spuiter en gelukkig ook nog financieel aantrekkelijk dus ook de motor wordt vertroeteld !!
Eerst nog wat foto's van de laatst paar keren schuren :
Omdat ik toch van het motorrevisie bedrijf te horen heb gekregen dat ik toch (na diverse dubbele metingen) naar een overmaat toe moet om het blok gewoon 100% te krijgen nieuwe zuigers met drijfstangen
Ook meteen een upgrate aan de turbo ipv een 16G compressor wiel een 20G compressor wiel en een 1.5 Bar actuator
En als hij toch open is meteen een revisie kit er door heen stampen
Ook heb ik een bericht gehad dat mijn kop (van de motor ) klaar ligt. Deze is gevlakt en de uitlaatkleppen gefraist en de klepgeleiders vervangen en de inlaatkleppen geslepen en de rest is schoongemaakt.
Kreeg er nog een mooie foto van toen ze er mee bezig waren en ook komt er nog een filmpje mijn kant op.
Zo dit was het wel weer even. Morgen meteen uit me werk weer schuren en zaterdag schuren dus gaat eindelijk met snelle stappen vooruit en hoogst waarschijnlijk toch voor het JAF klaar !!!
Gr, Remco
Eerst nog wat foto's van de laatst paar keren schuren :
Omdat ik toch van het motorrevisie bedrijf te horen heb gekregen dat ik toch (na diverse dubbele metingen) naar een overmaat toe moet om het blok gewoon 100% te krijgen nieuwe zuigers met drijfstangen
Ook meteen een upgrate aan de turbo ipv een 16G compressor wiel een 20G compressor wiel en een 1.5 Bar actuator
En als hij toch open is meteen een revisie kit er door heen stampen
Ook heb ik een bericht gehad dat mijn kop (van de motor ) klaar ligt. Deze is gevlakt en de uitlaatkleppen gefraist en de klepgeleiders vervangen en de inlaatkleppen geslepen en de rest is schoongemaakt.
Kreeg er nog een mooie foto van toen ze er mee bezig waren en ook komt er nog een filmpje mijn kant op.
Zo dit was het wel weer even. Morgen meteen uit me werk weer schuren en zaterdag schuren dus gaat eindelijk met snelle stappen vooruit en hoogst waarschijnlijk toch voor het JAF klaar !!!
Gr, Remco
Re: Evo driver ....
Sow, dan is het blokkie en de turbo weer als nieuw! Maaaar zorg er gewoon voor dat ie voor 7 april klaar is!
Re: Evo driver ....
Eigenlijk zonde dat je er straks allemaal niets meer van ziet. Okee, alleen de buitenkant nog, dan, wel...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Evo driver ....
Sweeeeet!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Evo driver ....
* Pakt postelastiek uit kast en gebruikt die om onderkaak te fixeren op de juiste plek. Hult zich in respectvol stilzwijgen. *
Re: Evo driver ....
(is bij mij al geknapt een tijdje geleden)cvw schreef:* Pakt postelastiek uit kast en gebruikt die om onderkaak te fixeren op de juiste plek. Hult zich in respectvol stilzwijgen. *
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Whahahaha leuk jongens ! En ben ook zeer benieuwd wanneer alles binnen is en de auto klaar is om lekker te knallen na het inrijden natuurlijk van de auto
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Afgelopen zaterdag alle losse delen geschuurd en man wat een werk zit er toch nog in.... Op 2 velgen na en de auto zelf is het schuren tot nu toe klaar.
De 2 velgen doe ik van de week nog wel even. Klepdeksel en nog wat kleine dingetjes moeten nog gestraald worden (kijkt mark even lief aan ) Klepdeksel heb ik de scherpe randen aan de zijkanten weggehaald dus ziet er weer smoothy uit D: alleen geen foto van gemaakt .
Aanstaande vrijdag middag / zaterdag gaan we (rich en ik) de body aanpakken nouja het motorruim en de deurposten. De rest oftewel de buitenkant wordt gedaan wil namelijk dat het goed gebeurt . En daar moet je toch wat handiger zijn dan een automonteur zijnde. Dit is echt vakwerk van een andere tak.
wel hebben ze er afgelopen vrijdag aan gewerkt. Ze hangt nu in de stijgbeugels om even lekker getrokken te worden .
Gr, Remco
De 2 velgen doe ik van de week nog wel even. Klepdeksel en nog wat kleine dingetjes moeten nog gestraald worden (kijkt mark even lief aan ) Klepdeksel heb ik de scherpe randen aan de zijkanten weggehaald dus ziet er weer smoothy uit D: alleen geen foto van gemaakt .
Aanstaande vrijdag middag / zaterdag gaan we (rich en ik) de body aanpakken nouja het motorruim en de deurposten. De rest oftewel de buitenkant wordt gedaan wil namelijk dat het goed gebeurt . En daar moet je toch wat handiger zijn dan een automonteur zijnde. Dit is echt vakwerk van een andere tak.
wel hebben ze er afgelopen vrijdag aan gewerkt. Ze hangt nu in de stijgbeugels om even lekker getrokken te worden .
Gr, Remco
Re: Evo driver ....
Trek je die kettingen dan op druk en dan trekt ie m voorzichtig recht of hoe?
Hij staat er maar zielig bij remco ondanks de vele TLC die je erinstopt...
Hij staat er maar zielig bij remco ondanks de vele TLC die je erinstopt...
Re: Evo driver ....
Yep
Op alle kettingen gelijke druk zetten, dan wordt hij van zelf recht getrokken
Op alle kettingen gelijke druk zetten, dan wordt hij van zelf recht getrokken
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Evo driver ....
Aparte manier om een frame recht te trekken...doen ze dat ook toevallig met sommige nog net niet total loss verklaarde auto's?
Wel een mega project zolang ik het al meelees!
Keep up the good work!!
Wel een mega project zolang ik het al meelees!
Keep up the good work!!
Carpe Diem
Re: Evo driver ....
Kijk das nou het echte mooie werk Remco Keep up the good work !!!
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Dat is het zeker !! Maar gewoon een vak apart !
Het is wel erg gaaf om te zien hoe het proces verloopt.
Netals bij de motor. Alleen heb ik de flimpjes nog niet ontvangen .
Gr, remco
Het is wel erg gaaf om te zien hoe het proces verloopt.
Netals bij de motor. Alleen heb ik de flimpjes nog niet ontvangen .
Gr, remco
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Zo even deze weer updaten....
Voor het spuiten worden ook de deuren etc en sponningen ook gespoten en moets ik nog de deuren geheel kaal halen dus alle electronica clips etc etc er af. Ook moest de kit totaal van de deuren af. Man wat een klus maar het is er af.
Ook zit het achterpaneel er voor 90 % in want de auto moest eigenlijk weer op zijn wielen gezet worden om te kijken of er geen spaningen op het materiaal staan ivm het strekken en lassen aan de auto.
Ook het motorruim moest met scotchbride en ontvetter schoon geschuurd worden en dat was ook een helse klus !
Richard aan het werk
Na het middagje schuren etc ben ik die avond nog met de turbo aan de gang gegaan. Aangezien ik het 20G compressorwiel en de revisiekit al had liggen dacht ik dat doe ik effe
Maar tijdens de de-montage kwam ik er al snel achter dat het niet helemaal goed gegaan was in de turbo. Waarschijnlijk is er iets van laswerk van het spruitstuk door heen gegaan of hij heeft zichzelf stuk gedraait door de kleine speling op de lagers geen idee maar goed is het niet.
Ook was hij sterk vervuild inwendig.
Het is wel slecht te zien maar Links het groter 20G compressor wiel en rechts het kleine 16G compressor wiel standaad van de evo 2.
Aangezien deze turbo was opgegeven kon ik toch op snelle sprong een andere turbo regelen. Deze ook gedemonteerd en ziet er een stuk beter uit
Ook heb ik wat kleine delen aan het uitlaat huis gepoort en wat gladder gemaakt. In de orginele behuizing zit een rand waar normaal gesproken een pasring in ligt waardoor je het uitlaat spruitstuk centreerd op de turbo. Alleen ik heb een aftermarked spruistuk dus die ring past niet meer. Alleen zit ik nog met die rand dat is namelijk wel een belemmering van de flow. Dus de frais er door heen gehaald en het gat gematched tov de pakking die er op komt dus heb ik nu een perfecte flow vanuit mijn spruitstuk naar de turbo.
Ook het randje bij de wastgate heb ik meer groter gemaakt zodat de gassen die door de wastegate heen gaat sneller weg vloeien. Ook moest ik officieel ook het pasvlak van de klep iets groter maken maar daar paste mijn frais niet tussen. Dus heb ik dat zo gelaten want als je met de frais de klep raakt ben je de sjaak en kan ik weer opnieuw beginnen.
Van de week ben ik even bij Mark D langs geweest om wat dingen te stralen van de turbo wat boutjes, leidingen, klemmen en uitlaathuis van de turbo. Ook de kleppendeksel en carterpan liggen klaar voor de operatie.
Allen heb ik daar geen foto van gemaakt.....
Maar de delen netjes gespoten en weer de turbo in elkaar gezet en gereviceerd. Ook uiteraard meteen het 20G compressorwiel en de 1.5 Bar wastegate actuator gemonteerd.
Afgelopen zaterdag ben ik weer met de body verder gegaan.
De ramen waren gedemonteerd en daar moesten de kit en het roest verwijderd worden. Ook moesten diverse puntlassen in het motorruim vlak geschuurd worden anders krijg je van die eilandjes en dat is niet zo mooi. Ook zit het achter paneel er voor 100 % in en alles netjes afgewerkt.
Na het schuren weer naar de loods om de turbo weer verder op te bouwen... Druk druk druk
Ook nog het spruitsuk zelf gepoort tot zover het kon had niet zo veel vlees maar iig de opstakel is weg en zorgt wederom voor een betere flow.
Eind resultaat heb ik geen foto van.
Gisteren kreeg ik een mooi pakketje binnen van meneer UPS met wat bling bling.
Het blijft dus gewoon een 2.0 alleen met de eerste overmaat zuigers er in. Heb meteen de zuigers en drijfstangen weggebracht naar het revisie bedrijf. Daar gaan ze de motor uitboren. Dan haal ik het blok weer op en zet ik alles in elkaar iig het draaiende gedeelte. Dan gaat hij terug en wordt hij nog uitgeliterd netals de kop die wordt ook nog uitgeliterd. En aan de hand van die gegevens wordt er een koppakking berekend. Dit wordt een stalen koppakking en het motorblok wordt ook nog gevlakt.
Als alles mee zit zal hij volgende week helemaal klaar zijn en kan het torretje weer in elkaar gezet worden !!.
Eerst maar eens zaterdag weer aan de body verder. Want als het goed is zijn de deuken uit het dak verwijderd en misschien het gat gedicht wat er in zat van een antenne. En hopelijk al wat delen in de grond gespoten zodat ik maandag aan de slag kan (weekje vrij) met wederom schuren schuren schuren.....
Gr, remco
Voor het spuiten worden ook de deuren etc en sponningen ook gespoten en moets ik nog de deuren geheel kaal halen dus alle electronica clips etc etc er af. Ook moest de kit totaal van de deuren af. Man wat een klus maar het is er af.
Ook zit het achterpaneel er voor 90 % in want de auto moest eigenlijk weer op zijn wielen gezet worden om te kijken of er geen spaningen op het materiaal staan ivm het strekken en lassen aan de auto.
Ook het motorruim moest met scotchbride en ontvetter schoon geschuurd worden en dat was ook een helse klus !
Richard aan het werk
Na het middagje schuren etc ben ik die avond nog met de turbo aan de gang gegaan. Aangezien ik het 20G compressorwiel en de revisiekit al had liggen dacht ik dat doe ik effe
Maar tijdens de de-montage kwam ik er al snel achter dat het niet helemaal goed gegaan was in de turbo. Waarschijnlijk is er iets van laswerk van het spruitstuk door heen gegaan of hij heeft zichzelf stuk gedraait door de kleine speling op de lagers geen idee maar goed is het niet.
Ook was hij sterk vervuild inwendig.
Het is wel slecht te zien maar Links het groter 20G compressor wiel en rechts het kleine 16G compressor wiel standaad van de evo 2.
Aangezien deze turbo was opgegeven kon ik toch op snelle sprong een andere turbo regelen. Deze ook gedemonteerd en ziet er een stuk beter uit
Ook heb ik wat kleine delen aan het uitlaat huis gepoort en wat gladder gemaakt. In de orginele behuizing zit een rand waar normaal gesproken een pasring in ligt waardoor je het uitlaat spruitstuk centreerd op de turbo. Alleen ik heb een aftermarked spruistuk dus die ring past niet meer. Alleen zit ik nog met die rand dat is namelijk wel een belemmering van de flow. Dus de frais er door heen gehaald en het gat gematched tov de pakking die er op komt dus heb ik nu een perfecte flow vanuit mijn spruitstuk naar de turbo.
Ook het randje bij de wastgate heb ik meer groter gemaakt zodat de gassen die door de wastegate heen gaat sneller weg vloeien. Ook moest ik officieel ook het pasvlak van de klep iets groter maken maar daar paste mijn frais niet tussen. Dus heb ik dat zo gelaten want als je met de frais de klep raakt ben je de sjaak en kan ik weer opnieuw beginnen.
Van de week ben ik even bij Mark D langs geweest om wat dingen te stralen van de turbo wat boutjes, leidingen, klemmen en uitlaathuis van de turbo. Ook de kleppendeksel en carterpan liggen klaar voor de operatie.
Allen heb ik daar geen foto van gemaakt.....
Maar de delen netjes gespoten en weer de turbo in elkaar gezet en gereviceerd. Ook uiteraard meteen het 20G compressorwiel en de 1.5 Bar wastegate actuator gemonteerd.
Afgelopen zaterdag ben ik weer met de body verder gegaan.
De ramen waren gedemonteerd en daar moesten de kit en het roest verwijderd worden. Ook moesten diverse puntlassen in het motorruim vlak geschuurd worden anders krijg je van die eilandjes en dat is niet zo mooi. Ook zit het achter paneel er voor 100 % in en alles netjes afgewerkt.
Na het schuren weer naar de loods om de turbo weer verder op te bouwen... Druk druk druk
Ook nog het spruitsuk zelf gepoort tot zover het kon had niet zo veel vlees maar iig de opstakel is weg en zorgt wederom voor een betere flow.
Eind resultaat heb ik geen foto van.
Gisteren kreeg ik een mooi pakketje binnen van meneer UPS met wat bling bling.
Het blijft dus gewoon een 2.0 alleen met de eerste overmaat zuigers er in. Heb meteen de zuigers en drijfstangen weggebracht naar het revisie bedrijf. Daar gaan ze de motor uitboren. Dan haal ik het blok weer op en zet ik alles in elkaar iig het draaiende gedeelte. Dan gaat hij terug en wordt hij nog uitgeliterd netals de kop die wordt ook nog uitgeliterd. En aan de hand van die gegevens wordt er een koppakking berekend. Dit wordt een stalen koppakking en het motorblok wordt ook nog gevlakt.
Als alles mee zit zal hij volgende week helemaal klaar zijn en kan het torretje weer in elkaar gezet worden !!.
Eerst maar eens zaterdag weer aan de body verder. Want als het goed is zijn de deuken uit het dak verwijderd en misschien het gat gedicht wat er in zat van een antenne. En hopelijk al wat delen in de grond gespoten zodat ik maandag aan de slag kan (weekje vrij) met wederom schuren schuren schuren.....
Gr, remco
Re: Evo driver ....
oeeee mooie nieuwe onderdeeltjes... lekker bezig remco
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Evo driver ....
Weer een gave update remco !
Je hebt het er maar druk mee !
Ziet er wel allemaal megadik uit man !
Je hebt het er maar druk mee !
Ziet er wel allemaal megadik uit man !
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Vandaag nog even het spruitstuk gemonteerd en dit gedeelte is klaar om op het blok gemonteerd te worden.
Gr, remco
Gr, remco
Re: Evo driver ....
Wooooow ....
Re: Evo driver ....
Man, dat moet toch kriebelen om al dat lekkers weer in elkaar te kunnen zetten. Gaaf hoor!
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Evo driver ....
Lekker dan !!
In elkaar zetten dat hok en nooit meer mee rijden(wordt gewoon zonde). Haha NOT !
Top man lekker bezig.
In elkaar zetten dat hok en nooit meer mee rijden(wordt gewoon zonde). Haha NOT !
Top man lekker bezig.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Evo driver ....
Klinkt als een total makeover Wat goed, zo leuk om zo'n project te volgen. Zal wel veel geld kosten niet? Wordt inderdaad een vette "beter dan nieuwe" auto die enkel in een hok hoort te zitten ipv er in te rijden
Re: Evo driver ....
sow dat ziet er echt beter dan nieuw uit!!
Re: Evo driver ....
ook lekker bezig!!!!! overhaulin"
Re: Evo driver ....
... ... waar haal je de energie vandaan.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 feb 2013, 11:52
- Provincie: Friesland
Re: Evo driver ....
Tijd voor een update Remco, ook al had ik het al gezien op F***Book
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Zo even dit topic maar eens gaan updaten
De auto was de dag voor het jaf geheel klaar dus van niets tot rijdende auto met apk en uitgelijnt in iets meer dan een maand !
Ook is de auto getaxeerd op het jaf voor de verzekering !
Ook ben ik ong 2 weken geleden bij onze engineer geweest om de auto te gaan kietelen. Er zit een evo 8 ecu die programmeerbaar is. Daar heb ik een wireloom voor gemaakt zodat ik de originele bekabeling in takt hou.
we hebben wat test runs gemaakt en kwam uit op 360 pk en 510 nm dit allemaal op de min boost van 1.7 bar !. Maar de motor pingelt te veel maar we moeten uitzoeken waar dat vandaan komt. Ook weten we niet of het echte pingel is of fake aangezien er allemaal forged spul in zit en scherpere nokkenassen. Ook lijkt het voor de ecu dat de pingelsensor aan de verkeerde kant zit aangezien de evo 8 motor gedraaid zit. Dit moeten we nog goed testen met een koptelefoon. Alleen de tijd is er even niet.. Dus rij gewoon lekker rustig aan met een beetje boost.
Maar we gaan tot de max van 2.0 bar dus 400 pk zullen we hopelijk halen als de injectoren het kunnen bijbenen en de versnellingsbak het houd .
Hopelijk als ik zin heb vandaag de orginele emblemen er op zetten en de stootstrips (uiteraard in kleur) er op zetten zodat de buitenkant bijna orgineel is (op de andere kleur na dan)
Hierbij een foto in welke staat hij nu is :
De auto was de dag voor het jaf geheel klaar dus van niets tot rijdende auto met apk en uitgelijnt in iets meer dan een maand !
Ook is de auto getaxeerd op het jaf voor de verzekering !
Ook ben ik ong 2 weken geleden bij onze engineer geweest om de auto te gaan kietelen. Er zit een evo 8 ecu die programmeerbaar is. Daar heb ik een wireloom voor gemaakt zodat ik de originele bekabeling in takt hou.
we hebben wat test runs gemaakt en kwam uit op 360 pk en 510 nm dit allemaal op de min boost van 1.7 bar !. Maar de motor pingelt te veel maar we moeten uitzoeken waar dat vandaan komt. Ook weten we niet of het echte pingel is of fake aangezien er allemaal forged spul in zit en scherpere nokkenassen. Ook lijkt het voor de ecu dat de pingelsensor aan de verkeerde kant zit aangezien de evo 8 motor gedraaid zit. Dit moeten we nog goed testen met een koptelefoon. Alleen de tijd is er even niet.. Dus rij gewoon lekker rustig aan met een beetje boost.
Maar we gaan tot de max van 2.0 bar dus 400 pk zullen we hopelijk halen als de injectoren het kunnen bijbenen en de versnellingsbak het houd .
Hopelijk als ik zin heb vandaag de orginele emblemen er op zetten en de stootstrips (uiteraard in kleur) er op zetten zodat de buitenkant bijna orgineel is (op de andere kleur na dan)
Hierbij een foto in welke staat hij nu is :
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Er is weer het een en ander aan de evo veranderd en gedaan
Zoals in mijn vorige post heb ik de orginele emblemen gemonteerd op de achterklep en de orginele stootstrips met stickers op de portieren gemaakt.
Ook heb ik me uitgeleefd op mijn winterwielen. Deze waren 2 jaar geleden ook in het wit gespoten maar helaas zijn ze door de verhuizingen heen behoorlijk beschadigd. En aangezien ik het niet mooi vind om een andere kleur wit onder mijn auto te hebben had ik geen zin om veel te gaan investeren om mijn winterwielen die ik wel had laten richten te laten spuiten in de parelmoer kleur van de auto (wat mijn zomerwielen wel zijn). Na wat wikken en wegen om bv iets extreems te doen met kleuren of iets anders is het uiteindelijk toch antraciet grijs geworden en die matcht weer met de kleur van de sticker aan de zijkant van de auto.
Al met al is het toch goed uitgekomen. Vind het er erg dik onder staan.
Ook is er toch een 2de afspraak gekomen met esra die nu met de goede tools de auto heeft gemapt. Dit ging helaas niet zonder slag of stoot maar wij hebben de auto overwonnen alleen de koppeling protesteerd een beetje.... Eerst een run gedaan met de aangepaste wastegate actuator maar helaas vol door de koppeling (die is OEM standaard en ong 10.000 km oud) dus de orginele actuator terug geplaatst met een 3 poort solenoid er op en gemapt tot 1.5 bar max zodat de koppeling niet over zijn huig gaat .
Met als eind resultaat : 407 PK en 472 NM !! op 1.5 bar boost. Dit zijn hele mooie cijfers en de motor loopt als een malle zeer soepeltjes met rustig rijden en wanneer de turbo kicks in ............................................. BIG SMILE !
Ook de leuke aanpassingen er bij zoals de pops and bangs, launch control, hotel switch alles zit er in.
Nu gaan sparen voor een sterkere koppeling en hopen dat de bak het vol gaat houden aankomende tijd. Dan weer een keer mappen en op naar de 2.0 bar !
Nog even een klein filmpje van zondag avond.
[External Link Removed for Guests]
Gr, Remco
Zoals in mijn vorige post heb ik de orginele emblemen gemonteerd op de achterklep en de orginele stootstrips met stickers op de portieren gemaakt.
Ook heb ik me uitgeleefd op mijn winterwielen. Deze waren 2 jaar geleden ook in het wit gespoten maar helaas zijn ze door de verhuizingen heen behoorlijk beschadigd. En aangezien ik het niet mooi vind om een andere kleur wit onder mijn auto te hebben had ik geen zin om veel te gaan investeren om mijn winterwielen die ik wel had laten richten te laten spuiten in de parelmoer kleur van de auto (wat mijn zomerwielen wel zijn). Na wat wikken en wegen om bv iets extreems te doen met kleuren of iets anders is het uiteindelijk toch antraciet grijs geworden en die matcht weer met de kleur van de sticker aan de zijkant van de auto.
Al met al is het toch goed uitgekomen. Vind het er erg dik onder staan.
Ook is er toch een 2de afspraak gekomen met esra die nu met de goede tools de auto heeft gemapt. Dit ging helaas niet zonder slag of stoot maar wij hebben de auto overwonnen alleen de koppeling protesteerd een beetje.... Eerst een run gedaan met de aangepaste wastegate actuator maar helaas vol door de koppeling (die is OEM standaard en ong 10.000 km oud) dus de orginele actuator terug geplaatst met een 3 poort solenoid er op en gemapt tot 1.5 bar max zodat de koppeling niet over zijn huig gaat .
Met als eind resultaat : 407 PK en 472 NM !! op 1.5 bar boost. Dit zijn hele mooie cijfers en de motor loopt als een malle zeer soepeltjes met rustig rijden en wanneer de turbo kicks in ............................................. BIG SMILE !
Ook de leuke aanpassingen er bij zoals de pops and bangs, launch control, hotel switch alles zit er in.
Nu gaan sparen voor een sterkere koppeling en hopen dat de bak het vol gaat houden aankomende tijd. Dan weer een keer mappen en op naar de 2.0 bar !
Nog even een klein filmpje van zondag avond.
[External Link Removed for Guests]
Gr, Remco
Re: Evo driver ....
altijd leuk gozer.
lekker blijven knutselen.
keep it up.
lekker blijven knutselen.
keep it up.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Evo driver ....
"En hij zag dat het goed was". Heel fucking goed om precies te zijn! Wat een wagen man...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Evo driver ....
*bakje pakken doet*
dam dat zit netjes in elkaar
dam dat zit netjes in elkaar
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Evo driver ....
Damn dat ziet er goed uit man!
Re: Evo driver ....
Eerlijk bekennen dat ik toch alle stickers mis.
Maar het is weer gaaf om hem weer opgelapt te zien
Maar het is weer gaaf om hem weer opgelapt te zien
Re: Evo driver ....
Ik vind hem toch wel mooier zonder stickers moet ik toegeven.. Maar wat is dit een dikke bak zeg!
En ongelofelijk snel, ben benieuwd hoeveel pk ie heeft als je een goeie koppeling hebt en de turbo omhoog geschroeft kan worden.
En ongelofelijk snel, ben benieuwd hoeveel pk ie heeft als je een goeie koppeling hebt en de turbo omhoog geschroeft kan worden.
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Evo driver ....
Stickers? Jullie zijn gewoon allemaal gek! Hij heeft'm gewoon gewassen - zien jullie dat niet?!
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: Evo driver ....
Hij ziet er idd echt gruwelijk dik uit Remco en nu blaast ie ook nog als een beest!
Re: Evo driver ....
Remco, Wow! Je hebt er veel tijd en moeite in gestoken, maar het resultaat is onvoorstelbaar mooi. Respect!!!! (ik weet niet hoe ik het anders uit moet drukken. )
Re: Evo driver ....
Sprakeloos!
(Meer krijg ik er nu ff niet uit...)
(Meer krijg ik er nu ff niet uit...)
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Evo driver ....
Heel Erg Mooi Geworden...
Respect...
Respect...