Evo driver ....
Re: Evo driver ....
Mooi karweitje zo Rem. Had de foto's al op facebook voorbij zien komen. Succes kerel
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Nou even een telletje gevonden om mijn topic weer even bij te werken....
01-09-2012
Zo begonnen we vandaag. Nog een hoop kabeltjes en draadjes etc maar het doel is totaal leeg !!
Hoppa das 1 kabelboom !
Het ruimt al op maar kan nog meer uit.
Kabelboom 2 er uit.
Het begint ergens op te lijken.
Lekker kaal alleen een beetje vies.
Dat is 1 kant schoon
Before..
After
Zo weer een op gedaan zo op de eerste van de maand op naar de volgende week.
01-09-2012
Zo begonnen we vandaag. Nog een hoop kabeltjes en draadjes etc maar het doel is totaal leeg !!
Hoppa das 1 kabelboom !
Het ruimt al op maar kan nog meer uit.
Kabelboom 2 er uit.
Het begint ergens op te lijken.
Lekker kaal alleen een beetje vies.
Dat is 1 kant schoon
Before..
After
Zo weer een op gedaan zo op de eerste van de maand op naar de volgende week.
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Nog een update van afgelopen zaterdag :
Nu de buiten en onderkant van de auto helemaal gedemonteerd is was na enige twijfel toch ook de binnenkant aan de beurt.
Dit vooral omdat er een doek tegen het schutboard zit voor geluid en warmte buiten te houden. Maar met lassen vond ik het toch te riskant om het te laten zitten dus moest ook de binnenkant het ontgelden.
Dit was de start met een zwaar gevoel van geen zin omdat ik weet hoeveel extra dingen er zijn bijgebouwd en ingebouwd in de loop der tijd had ik een zwaar hoofd in om alles te demonteren.
Dashboard er uit alleen misschien een paar prijsopgaves doen om het te laten flocken.....
Een paar draadjes maar
De komplete draad boom van in de auto ! paste precies in 1 verhuisdoos
Zoo leeg
Tsja dan wist ik dat ik roest schade had maar dat bijna de halve plaat loszat ........
Dus daar moet even wat aan gedaan worden. Maar dat zien we wel weer.
Aanstaande zaterdag is de planning om het motorruim te gaan doen als de peugeot niet al te stuk is... Waarschijnlijk koppakking lek
Nu de buiten en onderkant van de auto helemaal gedemonteerd is was na enige twijfel toch ook de binnenkant aan de beurt.
Dit vooral omdat er een doek tegen het schutboard zit voor geluid en warmte buiten te houden. Maar met lassen vond ik het toch te riskant om het te laten zitten dus moest ook de binnenkant het ontgelden.
Dit was de start met een zwaar gevoel van geen zin omdat ik weet hoeveel extra dingen er zijn bijgebouwd en ingebouwd in de loop der tijd had ik een zwaar hoofd in om alles te demonteren.
Dashboard er uit alleen misschien een paar prijsopgaves doen om het te laten flocken.....
Een paar draadjes maar
De komplete draad boom van in de auto ! paste precies in 1 verhuisdoos
Zoo leeg
Tsja dan wist ik dat ik roest schade had maar dat bijna de halve plaat loszat ........
Dus daar moet even wat aan gedaan worden. Maar dat zien we wel weer.
Aanstaande zaterdag is de planning om het motorruim te gaan doen als de peugeot niet al te stuk is... Waarschijnlijk koppakking lek
Re: Evo driver ....
Wat een puist werk! En wat een puist roest! En over puisten gesproken: peugeot... Succces remco!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Evo driver ....
Sooooow, wat een werk remco..... Pffff, succes met het terug aansluiten straks!
Re: Evo driver ....
Zo dan!
Voor het eerst dat ik dit topic lees, ja ik ben ook een poos afwazig geweest, maar Remco, wat een werk!
Wel gaaf om te zien hoe dit word aangepakt.
Foto`s zeggen een hele hoop
Ik begrijp nu dat je hem direct links gestuurd maakt?
Respect hoor!
Voor het eerst dat ik dit topic lees, ja ik ben ook een poos afwazig geweest, maar Remco, wat een werk!
Wel gaaf om te zien hoe dit word aangepakt.
Foto`s zeggen een hele hoop
Ik begrijp nu dat je hem direct links gestuurd maakt?
Respect hoor!
Re: Evo driver ....
kwam je met zo een roest nog door de APK? moet je hier in Belgie niet proberen om te laten keuren zo.
Re: Evo driver ....
Ik zie door de kabelboom het bos niet meer.
Wat een klus man.
Wat een klus man.
Re: Evo driver ....
de afmeting van het gat is het probleem niet... de lengte van de roest schade langs de randen wel.. correct me iff i'm wrong maar zover ik de regels begrijp kijken ze eerst naar de oppervlakte van het paneel.. hoeveel procent daarvan is gat geworden.. mag maximaal 25% zijn van het paneel..
daarna kijken ze naar de rand schade. dus bv bij de dorpel van de deur daar is de schade 7 cm ofzo.. op een lengte van 50 cm.. ook dat is kleiner dan 25 %.. echter bovenaan.. daar zit de afkeur.. de lenget is 50 cm ofzo.. de schade 25.. . = 50% = afkeur..
maargoed.. zulke schade groeit altijd erg hard.. het is mogelijk dat een autonog net goed is.. en 6 maanden later de helft van een bodemplaat verliest.. (de ford escort heeft daar een handje van)
ook is keuren een menselijk werkje.. en je kan gewoon niet alles zien.. ik ken een ford ka waar de zijdorpel echt half mist... heeft net zijn keuring gehad... en die staat op belgisch kenteken..
daarna kijken ze naar de rand schade. dus bv bij de dorpel van de deur daar is de schade 7 cm ofzo.. op een lengte van 50 cm.. ook dat is kleiner dan 25 %.. echter bovenaan.. daar zit de afkeur.. de lenget is 50 cm ofzo.. de schade 25.. . = 50% = afkeur..
maargoed.. zulke schade groeit altijd erg hard.. het is mogelijk dat een autonog net goed is.. en 6 maanden later de helft van een bodemplaat verliest.. (de ford escort heeft daar een handje van)
ook is keuren een menselijk werkje.. en je kan gewoon niet alles zien.. ik ken een ford ka waar de zijdorpel echt half mist... heeft net zijn keuring gehad... en die staat op belgisch kenteken..
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Evo driver ....
Naast dat Remco zelf APK keurmeester is, is dit natuurlijk nu wel de compleet 'schoon'gepoetste situatie. Voordat hij de vloerbedekking eruit had gehaald zal er heus een gat hebben gezeten, maar dat zal nauwelijks zichtbaar zijn geweest! Denk aan de sideskirts en alle bende aan leidingen die veel verhullend werk verrichten! Pas als je de boel kaaltrekt en echt stevig met een schroevendraaier en staalborstel aan de slag gaat merk en zie je pas hoe erg het echt is!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Evo driver ....
marksanne schreef:Naast dat Remco zelf APK keurmeester is, is dit natuurlijk nu wel de compleet 'schoon'gepoetste situatie. Voordat hij de vloerbedekking eruit had gehaald zal er heus een gat hebben gezeten, maar dat zal nauwelijks zichtbaar zijn geweest! Denk aan de sideskirts en alle bende aan leidingen die veel verhullend werk verrichten! Pas als je de boel kaaltrekt en echt stevig met een schroevendraaier en staalborstel aan de slag gaat merk en zie je pas hoe erg het echt is!
mja ik zou het niet leuk vinden als een keurmeester met een hammer en schroevendraaier overal op gaat slaan en in gaat prikken.. om te zien of er niet toevallig toch roest onder zit...
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Evo driver ....
Als het er krokant of twijfelachtig uitziet, dan zal de ene keurmeester zo'n schroevendraaier er zeer zeker bijpakken en de andere juist niet. Maar ik denk dat ze allemaal wel behoorlijk goed in de gaten hebben wanneer er krokante delen aan een auto zitten! Het 'geweld' waarmee ze zoiets doen is (denk ik) ook wel bepalend van hoe een auto de garage ingereden komt in combinatie met de leeftijd van de auto en misschien zelfs wel de persoon die uitstapt.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Evo driver ....
een keurmeester (als je dat al een meester kunt noemen hier) komt met geen enkel scherp voorwerp aan mijn auto, bij de laatste keuring wou er één het proberen omdat hij wat roest zag, ik heb hem niet zo vriendelijk verzocht zijn schroevendraaier terug op te bergen voor ik hem dwars door zijn kop sloeg. tik tik tik met de schroevendraaier al de verf eraf en de volgende keuring een gat in plaats van een beetje roest, ja niet met mij.marksanne schreef:Als het er krokant of twijfelachtig uitziet, dan zal de ene keurmeester zo'n schroevendraaier er zeer zeker bijpakken en de andere juist niet. Maar ik denk dat ze allemaal wel behoorlijk goed in de gaten hebben wanneer er krokante delen aan een auto zitten! Het 'geweld' waarmee ze zoiets doen is (denk ik) ook wel bepalend van hoe een auto de garage ingereden komt in combinatie met de leeftijd van de auto en misschien zelfs wel de persoon die uitstapt.
van welk bouwjaar is deze Evo eigenlijk want buiten de roest aan de bodemplaat ziet hij er echt nog wel heel erg goed uit...
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Bedankt alleen voor de reactie's maar idd wist dat hij wel wat slap was daar en bij lange na nog geen afkeur was op dat punt (bodem) maar dat hij zo ernstig er aan toe was (wat mark sanne ) al zei als je het goed schoonborsteld werd het alleen maar groter. Wat ik wel wist waren de scheuren onder de veerpootbrug. Dat is zeker een afkeur daarom ook de veerpootbrug er op gezet toen der tijd. Puur omdat ik er nog geen tijd voor had om het te repareren. Maar het was niet te zien. Wat ik wel over het hoofd had gezien is dat het chassis achterin gewoon geschreurd was en dat was eigenlijk de druppel de auto moest gewoon uit elkaar en goed gemaak worden.
En idd ben zelf keurmeester maar ik pak als ik twijfel ook de hamer of een schroevendraaier. Maar tectyleer wel alles weer netjes als ik blank ijzer heb !!. Zo toevallig van de week een citroen picasso die hebben van die mooie bitumen steenslag beschermers onder op de dorpels. Ik sloeg er gewoon een gat in van 43 cm breed en 10 cm hoog !!!!!!!!! Duss afkeur. In al die jaren niet gezien (was trouwens de eerste keer dat hij bij ons op de zaak kwam voor apk) Wordt trouwens wel opgelost.
@ nico : op zich valt het reuze mee het ontvouwd zich bijna vanzelf die bedrading maar het is idd een hoop werk. Maaaaaar komt uiteindelijk goed
galandy : De auto is van feb 1994. Op de klok een stand van 287.000 km ! De auto is wel 7 jaar geleden ongeveer opnieuw gespoten aan de buitenkant en natuurlijk goed onderhouden aan de buitenkant en technisch
Gr. remco
En idd ben zelf keurmeester maar ik pak als ik twijfel ook de hamer of een schroevendraaier. Maar tectyleer wel alles weer netjes als ik blank ijzer heb !!. Zo toevallig van de week een citroen picasso die hebben van die mooie bitumen steenslag beschermers onder op de dorpels. Ik sloeg er gewoon een gat in van 43 cm breed en 10 cm hoog !!!!!!!!! Duss afkeur. In al die jaren niet gezien (was trouwens de eerste keer dat hij bij ons op de zaak kwam voor apk) Wordt trouwens wel opgelost.
@ nico : op zich valt het reuze mee het ontvouwd zich bijna vanzelf die bedrading maar het is idd een hoop werk. Maaaaaar komt uiteindelijk goed
galandy : De auto is van feb 1994. Op de klok een stand van 287.000 km ! De auto is wel 7 jaar geleden ongeveer opnieuw gespoten aan de buitenkant en natuurlijk goed onderhouden aan de buitenkant en technisch
Gr. remco
Re: Evo driver ....
De tering.. dat is nog eens een gat.. arm stokbroodje..
blijf vooral foto's posten.. is reuze leerzaam
Een klein dingentje..waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar tectyleer op blank ijzer is echt een hele grote No-No
blijf vooral foto's posten.. is reuze leerzaam
Een klein dingentje..waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar tectyleer op blank ijzer is echt een hele grote No-No
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Evo driver ....
psssst, hoe staat het met je evo Remco?!?!?!?! Of ligt hij al bij het oud ijzer?.......
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Eyy Nico
Het ligt idd een klein beetje stil. Maar komt goed !!!
Foto's maken heb ik ook even geen tijd meer voor gehad.
Zaterdag ga ik iig de bussen van de achterwielophanging en wiellagers van de achteras vervangen.
Ook de banden demonteren van de velgen zodat die ook geschuurd kunnen worden.
Gr. remco
Het ligt idd een klein beetje stil. Maar komt goed !!!
Foto's maken heb ik ook even geen tijd meer voor gehad.
Zaterdag ga ik iig de bussen van de achterwielophanging en wiellagers van de achteras vervangen.
Ook de banden demonteren van de velgen zodat die ook geschuurd kunnen worden.
Gr. remco
Re: Evo driver ....
Dus nog steeds lekker bezig, keep up the good work!
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Zoo even wat stof afblazen hier.
Ondertussen flinke stappen kunnen maken met de evo alleen loopt alles toch niet zoals je in gedachten had ....
Scheuren op de veerpoot torens.
Scheur in de parrafan gedeelte
Schoongemaakt en motorsteun verwijderd. Maar had het vermoeden dat er onder de motorsteun ook nog roest zat en jahoor nouja uiteraard een scheur..
Scheurtje.
Bakken en braden met remco
Motorsteun weer terug geplaats en tegen roest beschermt.
Toen was de onderzijde aan de beurt. Eerst alles schoon geborsteld en 1 voor 1 de verstevigings platen weghalen. Man wat een klus heeft met zeker 6 uur gekost om 3 klote plaatjes los te halen.... Heeft schade gehad en ala beun opgeknapt Lekker dus. En geen wonder dat hij daar is doorgerot ! Plaatjes zeggen meer dan woorden..
Lekkere pizza bodem. Nou was eigenlijk de maat vol ! Ben op zoek gegaan naar een andere body en met toeval eentje gevonden. Wel met schade maar wel te repareren. Het allerbelangrijkste was dat de auto hard was en dat is deze !
Toen de knoop doorgehakt was dat mijn body dus weg zou gaan ben ik hem totaal wezen strippen tot alleen het voorruit er nog in zit .
En in de achteras nieuwe rubbers etc die waren totaal uitgedroogd en versleten (mag ook wel na zoveel jaar )
Kan zo de scredder in.
Jum jum nieuw parts !
Zoo weer verse rubbers en wiellagers !
De nieuwe body opgehaald bij de schade hersteller en de achterschade is weer voor 90 % recht getrokken. Alleen nog een nieuw achter paneel er in dan is de achterkant weer strak. Maar eerst nu ik vakantie heb kan ik lekker aan de gang gaan en grote stappen nemen !
Dus het strippen kan opnieuw beginnen Pfffff
Het gedeelte waar de tank zat en de achterwiel ophanging en achterzijde geheel schoongemaakt, ontvet, ontroest en met een speciaal goedje behandeld. Dit gaat in de roest zitten en kapselt het in. En dan dicht het af met een lichte epoxy laag. Echt super spul. Na een paar lagen slaat de roest en blank metaal paars tot zwart uit en dan kan de afdeklaag er overheen dmv een dikke laag bodysave.
Volgende dag een mooi zwart resultaat !!
Ook diverse ophangdelen en diff gespoten weer in een mooi laagje mat zwart nouja het dekt af. Hoeft ook niet helemaal 100 % nieuw dan had ik het moeten stralen en daar zijn de centjes niet voor helaas.
Ook de schroefset geheel gedemonteerd en schoongemaakt ! Ook weer met spuitvasaline (vorige keer op de zaak gebruikt en nu weer een verse gehaald) ingevet echt prima spul ! Na 2 jaar ongeveer was het schroefdraad nog steeds aardig schoon en alles nog soepeltjes.
Echt een aanrader voor iemand met een schroefset !
Diverse delen van de aandrijving en ophanging gemonteerd.
Toen de voorzijde aan de beurt
De boel schoongemaakt en ontvet en voorbehandeld met het goedje voor de roest
Zo de boel afgeplakt en getectyleerd !
Ook het subframe voor wordt vertroeteld roest weg en een vers laagje verf er overheen.
Zo weer aardig wat lees en kijk voer !
Wordt vervolgd
Gr. remco
Ondertussen flinke stappen kunnen maken met de evo alleen loopt alles toch niet zoals je in gedachten had ....
Scheuren op de veerpoot torens.
Scheur in de parrafan gedeelte
Schoongemaakt en motorsteun verwijderd. Maar had het vermoeden dat er onder de motorsteun ook nog roest zat en jahoor nouja uiteraard een scheur..
Scheurtje.
Bakken en braden met remco
Motorsteun weer terug geplaats en tegen roest beschermt.
Toen was de onderzijde aan de beurt. Eerst alles schoon geborsteld en 1 voor 1 de verstevigings platen weghalen. Man wat een klus heeft met zeker 6 uur gekost om 3 klote plaatjes los te halen.... Heeft schade gehad en ala beun opgeknapt Lekker dus. En geen wonder dat hij daar is doorgerot ! Plaatjes zeggen meer dan woorden..
Lekkere pizza bodem. Nou was eigenlijk de maat vol ! Ben op zoek gegaan naar een andere body en met toeval eentje gevonden. Wel met schade maar wel te repareren. Het allerbelangrijkste was dat de auto hard was en dat is deze !
Toen de knoop doorgehakt was dat mijn body dus weg zou gaan ben ik hem totaal wezen strippen tot alleen het voorruit er nog in zit .
En in de achteras nieuwe rubbers etc die waren totaal uitgedroogd en versleten (mag ook wel na zoveel jaar )
Kan zo de scredder in.
Jum jum nieuw parts !
Zoo weer verse rubbers en wiellagers !
De nieuwe body opgehaald bij de schade hersteller en de achterschade is weer voor 90 % recht getrokken. Alleen nog een nieuw achter paneel er in dan is de achterkant weer strak. Maar eerst nu ik vakantie heb kan ik lekker aan de gang gaan en grote stappen nemen !
Dus het strippen kan opnieuw beginnen Pfffff
Het gedeelte waar de tank zat en de achterwiel ophanging en achterzijde geheel schoongemaakt, ontvet, ontroest en met een speciaal goedje behandeld. Dit gaat in de roest zitten en kapselt het in. En dan dicht het af met een lichte epoxy laag. Echt super spul. Na een paar lagen slaat de roest en blank metaal paars tot zwart uit en dan kan de afdeklaag er overheen dmv een dikke laag bodysave.
Volgende dag een mooi zwart resultaat !!
Ook diverse ophangdelen en diff gespoten weer in een mooi laagje mat zwart nouja het dekt af. Hoeft ook niet helemaal 100 % nieuw dan had ik het moeten stralen en daar zijn de centjes niet voor helaas.
Ook de schroefset geheel gedemonteerd en schoongemaakt ! Ook weer met spuitvasaline (vorige keer op de zaak gebruikt en nu weer een verse gehaald) ingevet echt prima spul ! Na 2 jaar ongeveer was het schroefdraad nog steeds aardig schoon en alles nog soepeltjes.
Echt een aanrader voor iemand met een schroefset !
Diverse delen van de aandrijving en ophanging gemonteerd.
Toen de voorzijde aan de beurt
De boel schoongemaakt en ontvet en voorbehandeld met het goedje voor de roest
Zo de boel afgeplakt en getectyleerd !
Ook het subframe voor wordt vertroeteld roest weg en een vers laagje verf er overheen.
Zo weer aardig wat lees en kijk voer !
Wordt vervolgd
Gr. remco
- KissMyExhaust
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 15:53
- Provincie: Flevoland
Re: Evo driver ....
Weer lekker bezig Remco..
Goede beslissing om die andere body te halen..
Scheelt een zooi werk lijkt me!
Succes verder
Goede beslissing om die andere body te halen..
Scheelt een zooi werk lijkt me!
Succes verder
Re: Evo driver ....
Wauw!!! Dat wordt echt een auto maar dan beter-als-nieuw! Schitterend project Remco!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Evo driver ....
Oooh je bent al bijna klaar.............
Lijkt me toch een lastige beslissing om afscheid te nemen van je oude body!
Lijkt me toch een lastige beslissing om afscheid te nemen van je oude body!
Re: Evo driver ....
Als je 't niet erg vindt, dan ik nog ff door...
Top werk man!
Top werk man!
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Evo driver ....
Echt ziek!
Re: Evo driver ....
Maak ons gek Remco! Blijf foto's posten, dan hul ik mij in respectvol zwijgen.
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Leuk jongens die reactie's !!!
Vandaag ook nog wat kleine dingen gedaan :
De plek waar het subframe komt te zitten alvast tegen roest behandeld en getectyleerd zodat straks de wielophanging subframe etc er weer onder komt zodat de auto weer wat meer omhoog kan om de rest van de bodem te behandelen.
Eind resultaat wielkasten
Even flink de bezem er doorheen gehaald en even goed schoon gezogen en nee niet de stoelen
Zo ook deze is totaal leeg maar de kabelboompjes mogen nu blijven zitten
Subframe in een mooie zwarte lak gespoten samen met het stuurhuis schoongemaakt en de beugels gespoten. Ook is de stabilisatorstang gespoten met de beugels. Meteen ook nieuwe rubbertjes er tussen. Ook een nieuwe stuurhuishoes er op. De boel weer gemonteerd en ligt nu te drogen. Had wat stukjes vergeten .
Gr. remco
Vandaag ook nog wat kleine dingen gedaan :
De plek waar het subframe komt te zitten alvast tegen roest behandeld en getectyleerd zodat straks de wielophanging subframe etc er weer onder komt zodat de auto weer wat meer omhoog kan om de rest van de bodem te behandelen.
Eind resultaat wielkasten
Even flink de bezem er doorheen gehaald en even goed schoon gezogen en nee niet de stoelen
Zo ook deze is totaal leeg maar de kabelboompjes mogen nu blijven zitten
Subframe in een mooie zwarte lak gespoten samen met het stuurhuis schoongemaakt en de beugels gespoten. Ook is de stabilisatorstang gespoten met de beugels. Meteen ook nieuwe rubbertjes er tussen. Ook een nieuwe stuurhuishoes er op. De boel weer gemonteerd en ligt nu te drogen. Had wat stukjes vergeten .
Gr. remco
Re: Evo driver ....
Wauw wat een gave updates ! Goed bezig remco !!
Re: Evo driver ....
Lekker bezig!!!
En wat is je planning om weer te rijden??? Komende zomer?.
En wat is je planning om weer te rijden??? Komende zomer?.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Thanks
@ MD : Dat is zowiezo wel de planning ! Maar moet wel gaan lukken denk ik. Denk zelf richting maart/april weer rijdend te hebben.
@ MD : Dat is zowiezo wel de planning ! Maar moet wel gaan lukken denk ik. Denk zelf richting maart/april weer rijdend te hebben.
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Nog meer plaatjes en het kan weer rollen
Subrame weer op zijn plekkie brengen.
Schokdempers voor schoongemaakt en gangbaar zoek de verschillen
Wielophanging compleet voor
Dat was het voor gisteren inmiddels alweer.
gr. remco
Subrame weer op zijn plekkie brengen.
Schokdempers voor schoongemaakt en gangbaar zoek de verschillen
Wielophanging compleet voor
Dat was het voor gisteren inmiddels alweer.
gr. remco
Re: Evo driver ....
Je gaat hard man! Nog even en je kunt nog voor de kerst de weg op
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Evo driver ....
Goedendag zeg!Dit is gewoon een complete restauratie!!Respekt voor je geduld en montagewerk!!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Evo driver ....
Jij bent bezig als een baas, remco!
Je bent nu precies aan het doen wat mij ook te wachten staat als ik over een paar jaar een huis met garage heb gekocht.
Gek genoeg kijk ik daar nu niet meer naar uit
Je bent nu precies aan het doen wat mij ook te wachten staat als ik over een paar jaar een huis met garage heb gekocht.
Gek genoeg kijk ik daar nu niet meer naar uit
Gebruik je verstand, koop een Galant
Re: Evo driver ....
Lekker bezig ouwe trekpop.
En dan zegt tie tegen mij "hobbybob".
Wat zal je lekker tuffen pik als hij klaar is.
En dan zegt tie tegen mij "hobbybob".
Wat zal je lekker tuffen pik als hij klaar is.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Evo driver ....
Hoe heet dat mooie paars/zwarte spul waarmee je de onderkant hebt behandeld?
Gebruik je verstand, koop een Galant
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Bedankt voor jullie reactie's
@ Mark : Zekers wel hopelijk is hij snel klaar maaaaar er worden zeker geen overhaastige beslissingen genomen. Heb de tijd en hij staat niet in de weg ! Alles wordt nu goed aangepakt en letterlijk elk boutje wordt schoongemaakt en met vet in elkaar gezet ! Hopelijk is afbreken van boutjes en uitboren verleden tijd. En ach het houd je bezig
@ Daan : Hahaha ik weet het ben er al een paar maanden mee bezig maar ach het voorbereiden en het behandelen is de minst leuke periode daarom doe ik het deel voor deel anders heb je er zo weinig zin in. Mijn tip doe het rustig aan en doe het in 1 keer goed ! En het spul heet brunox roest omvormer [External Link Removed for Guests]
gr. remco
Ps daan mijn collega heeft je al meerder malen gespot in aalsmeer
@ Mark : Zekers wel hopelijk is hij snel klaar maaaaar er worden zeker geen overhaastige beslissingen genomen. Heb de tijd en hij staat niet in de weg ! Alles wordt nu goed aangepakt en letterlijk elk boutje wordt schoongemaakt en met vet in elkaar gezet ! Hopelijk is afbreken van boutjes en uitboren verleden tijd. En ach het houd je bezig
@ Daan : Hahaha ik weet het ben er al een paar maanden mee bezig maar ach het voorbereiden en het behandelen is de minst leuke periode daarom doe ik het deel voor deel anders heb je er zo weinig zin in. Mijn tip doe het rustig aan en doe het in 1 keer goed ! En het spul heet brunox roest omvormer [External Link Removed for Guests]
gr. remco
Ps daan mijn collega heeft je al meerder malen gespot in aalsmeer
Re: Evo driver ....
Remco,
Wat een project is dit geworden zeg...
Welk kenteken komt er nu op, van de donor chassis zeker (chassis nummer klopt anders niet)?
Casper
Wat een project is dit geworden zeg...
Welk kenteken komt er nu op, van de donor chassis zeker (chassis nummer klopt anders niet)?
Casper
Re: Evo driver ....
Oke bedankt! Dat spul ga ik zeker gebruiken, ziet er goed en veelbelovend uit.
Jijzelf of je collega?
Nu ik er aan denk, volgens mij heb ik ooit een keer naast je gestaan op de n201, kruispunt met de van heuven goedhartlaan (centrum)
Tenzij er nog iemand met jouw bestickering rond rijdt
Waar werk je dan? Wiersema en van Wouwe?
Ken je jeroen vreeken toevallig?
Jijzelf of je collega?
Nu ik er aan denk, volgens mij heb ik ooit een keer naast je gestaan op de n201, kruispunt met de van heuven goedhartlaan (centrum)
Tenzij er nog iemand met jouw bestickering rond rijdt
Waar werk je dan? Wiersema en van Wouwe?
Ken je jeroen vreeken toevallig?
Gebruik je verstand, koop een Galant
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Ey Daan
Ja idd werk bij w en w. En klopt heb nu nog wel de enige maar niet meer voor lang dan ga ik weer stickerloos verder....
Jeroen vreeken klinkt wel bekend maar valt nog geen kwartje....
Maar ben weer wat verder gegaan met de evo vandaag nouja gister onderhand.
De voorkant had ook een klein kusje gehad en stond iets naar achter. Dit heb ik met beleid wat terug getrokken en de voorzijde opgebouwd. Met een super resultaat ! Alles sluit weer goed en zonder overdreven kromme of grote kieren zit het perfect !!!
Ook de rest van de bodem tegen roest behandeld met het mega goedje en straks nouja zal wel vanmiddag worden de onderkant in de zwarte tectyl zetten dan is die fase gelukkig klaar wat en werk niet normaal !!! Dan gaan het de monteren van de deuren en kijken welke het beste zijn of die van mij of de witte die in deze body zitten en dan spuitklaar maken. En de eventuele stickers verwijderen.. Weer een paar pkaas minder
Ja idd werk bij w en w. En klopt heb nu nog wel de enige maar niet meer voor lang dan ga ik weer stickerloos verder....
Jeroen vreeken klinkt wel bekend maar valt nog geen kwartje....
Maar ben weer wat verder gegaan met de evo vandaag nouja gister onderhand.
De voorkant had ook een klein kusje gehad en stond iets naar achter. Dit heb ik met beleid wat terug getrokken en de voorzijde opgebouwd. Met een super resultaat ! Alles sluit weer goed en zonder overdreven kromme of grote kieren zit het perfect !!!
Ook de rest van de bodem tegen roest behandeld met het mega goedje en straks nouja zal wel vanmiddag worden de onderkant in de zwarte tectyl zetten dan is die fase gelukkig klaar wat en werk niet normaal !!! Dan gaan het de monteren van de deuren en kijken welke het beste zijn of die van mij of de witte die in deze body zitten en dan spuitklaar maken. En de eventuele stickers verwijderen.. Weer een paar pkaas minder