Evo driver ....
- Evo driver
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 15:10
- Provincie: Noord-Holland
Evo driver ....
Nou ook ik zal me in het rijtje voegen om mijnzelf even voor te stellen.
Voor diegene die mij nog niet kennen, ik ben Remco Vrolijk, 29 jaar, (nog aan de goede kant ) getrouwd en ben te vinden in Hoofddorp en ben al 13 jaar werkzaam bij een Mitsubishi Dealer bedrijf.
Daar ben ik een beetje het manusje van alles doe daar van aflevering van nieuwe en gebruikte auto's, in en opbouw van accesoires, onderhoud, schade de-montage, storingzoeken, versnellingsbak revisie's etc etc.
Daarnaast ben ik samen met mijn compagnon verantwoordelijk voor het rijlen en zijlen van md-performance die wij vanaf 1-11-2011 van Mark Deen hebben overgenomen.
Ikzelf zal niet veel posten op het forum ben natuurlijk geen galant rijder maar alleen in het daarvoor bestemde topic zal ik een threat starten van mijn auto, geen galant maar een Lancer evolution II voor diegene die het leuk vinden om de projecten van mij met de voet te volgen.
En eventueel technisch advies zal ik zeker geven als daar om gevraagd wordt.
Nog een paar fototje's van de auto in wintertrim maar die is inmiddels wel aardig bekent zeg maar
Gr. Remco
Voor diegene die mij nog niet kennen, ik ben Remco Vrolijk, 29 jaar, (nog aan de goede kant ) getrouwd en ben te vinden in Hoofddorp en ben al 13 jaar werkzaam bij een Mitsubishi Dealer bedrijf.
Daar ben ik een beetje het manusje van alles doe daar van aflevering van nieuwe en gebruikte auto's, in en opbouw van accesoires, onderhoud, schade de-montage, storingzoeken, versnellingsbak revisie's etc etc.
Daarnaast ben ik samen met mijn compagnon verantwoordelijk voor het rijlen en zijlen van md-performance die wij vanaf 1-11-2011 van Mark Deen hebben overgenomen.
Ikzelf zal niet veel posten op het forum ben natuurlijk geen galant rijder maar alleen in het daarvoor bestemde topic zal ik een threat starten van mijn auto, geen galant maar een Lancer evolution II voor diegene die het leuk vinden om de projecten van mij met de voet te volgen.
En eventueel technisch advies zal ik zeker geven als daar om gevraagd wordt.
Nog een paar fototje's van de auto in wintertrim maar die is inmiddels wel aardig bekent zeg maar
Gr. Remco
[External Link Removed for Guests]
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 10 mar 2012, 19:53
- Provincie: Flevoland
Re: Evo driver ....
Hey Remco,
Wat ziet die Evo van jou er dik uit met die bumper zeg wow.
Ik zie je binnenkort wel weer op een event!
Groeten,
Armando
Wat ziet die Evo van jou er dik uit met die bumper zeg wow.
Ik zie je binnenkort wel weer op een event!
Groeten,
Armando
Re: Evo driver ....
Wow, mooie wagen!
Is ie voor dagelijks gebruik?
Zal wel een beetje lastig over de drempels gaan of niet?
Is ie voor dagelijks gebruik?
Zal wel een beetje lastig over de drempels gaan of niet?
Re: Evo driver ....
damm mooie auto prachtig
Re: Evo driver ....
Hij blijft mooi remco !!
Re: Evo driver ....
supermooie lancer! echt gaaf! ik had je projectfotos al eens gezien op het oude forum maar wat heb je daar veel mee gedaan zeg!
Ooit een nieuwe lancer als project? Die vind ik echt zo mooi he die neus!
nou groete
Ooit een nieuwe lancer als project? Die vind ik echt zo mooi he die neus!
nou groete
- Evo driver
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 15:10
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
@ kunfu : Zeker weet niet of je nog op het JAF bent ik ben daar iig wel weer op de MOC stand.
@ Fluff : Ja het is mijn enige en dagelijkse auto op de auto van mijn vrouw na dan (lancer wagon) Maar ach sommige drempeltjes wat scheef en stapvoets nemen dan gaat het wel goed. (gelukkig )
@ bs-1987 : Thanks !!
@ Martijn : Zekers alleen begint de roest duivel een beetje op te steken maar dat lossen we ook wel weer op.
@ Funk3 : Mmm als de jackpot een keer valt dan misschien wel. Misschien een mooie 6 ofzo....... wie weet. Maar het oude spul heeft ook wel wat hoor gewoon puur vermogen zonder electronische hulpmiddelen enzo lekker puur autorijden
@ Fluff : Ja het is mijn enige en dagelijkse auto op de auto van mijn vrouw na dan (lancer wagon) Maar ach sommige drempeltjes wat scheef en stapvoets nemen dan gaat het wel goed. (gelukkig )
@ bs-1987 : Thanks !!
@ Martijn : Zekers alleen begint de roest duivel een beetje op te steken maar dat lossen we ook wel weer op.
@ Funk3 : Mmm als de jackpot een keer valt dan misschien wel. Misschien een mooie 6 ofzo....... wie weet. Maar het oude spul heeft ook wel wat hoor gewoon puur vermogen zonder electronische hulpmiddelen enzo lekker puur autorijden
[External Link Removed for Guests]
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
Re: Evo driver ....
Ey welkom nieuweling
Nu moet je dr alleen nog een foto van jezelf bij plaatsen zodat men weet hoe je eruit ziet
Nu moet je dr alleen nog een foto van jezelf bij plaatsen zodat men weet hoe je eruit ziet
- Evo driver
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 15:10
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Sorrie houd niet op digitaal of papier
[External Link Removed for Guests]
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Een iets mindere update ....
Vanavond een kleine aanrijding gehad met een citroën berlingo ding. Reed op een voorrangsweg en hij kwam uit een woonwijk en zette hem in mijn zijkant.
Foto's zeggen meer dan woorden....
1 voordeel de wielkasten waren al aardig aan het roesten dus dat is meteen weg.
Ook zit ik te denken om alle stickers te verwijderen en de auto in zijn geheel over te laten spuiten en alle roest en oxidatie punten aan te pakken zoals motorkap en andere wielkast aan de linker kant.
Dan in de kleur van de prius wit.
Dan de orginele stickers op de deuren.
Een orgineel evo 3 spoiler scoren of een orgineele evo 2 spoiler en klaar is kees.
Dit gaat even in mijn om eerst maar zien hoeveel ik terug krijg van de verzekering.
gr. remco
Vanavond een kleine aanrijding gehad met een citroën berlingo ding. Reed op een voorrangsweg en hij kwam uit een woonwijk en zette hem in mijn zijkant.
Foto's zeggen meer dan woorden....
1 voordeel de wielkasten waren al aardig aan het roesten dus dat is meteen weg.
Ook zit ik te denken om alle stickers te verwijderen en de auto in zijn geheel over te laten spuiten en alle roest en oxidatie punten aan te pakken zoals motorkap en andere wielkast aan de linker kant.
Dan in de kleur van de prius wit.
Dan de orginele stickers op de deuren.
Een orgineel evo 3 spoiler scoren of een orgineele evo 2 spoiler en klaar is kees.
Dit gaat even in mijn om eerst maar zien hoeveel ik terug krijg van de verzekering.
gr. remco
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Evo driver ....
Rare aanrijding, als ik de 2e foto zo zie lijkt het erop dat de tegenpartij vrij zicht in jouw richting had.
Re: Evo driver ....
Oooooooooooo...... Zonde remco.....
Hopelijk krijg je snel reactie van de verzekering! En jah, ik vind je stickers nog steeds ubervet!!
Hopelijk krijg je snel reactie van de verzekering! En jah, ik vind je stickers nog steeds ubervet!!
Re: Evo driver ....
Mijn aversie tegen Citroën rijders is hierdoor alleen nog maar verder toegenomen...
Zonde Remco. En wat een gemene plek zo op die wielkastrand .
Ik hoop voor je dat de verzekeringskwestie soepeltjes verloopt. Succes.
Zonde Remco. En wat een gemene plek zo op die wielkastrand .
Ik hoop voor je dat de verzekeringskwestie soepeltjes verloopt. Succes.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Evo driver ....
Ja!En het is nou niet zo dat hij niet op valt!Echo Whiskey schreef:Rare aanrijding, als ik de 2e foto zo zie lijkt het erop dat de tegenpartij vrij zicht in jouw richting had.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Ik hoop ook dat alles snel en soepel verloopt. Iig dinsdag komt er een expert dus hopelijk maakt hij een mooi bedrag.
Re: Evo driver ....
jeetje wat een drama, altijd weer die franse bakken.
Suc-6 met de wederopbouw remco.
Suc-6 met de wederopbouw remco.
Re: Evo driver ....
Aiii nooit leuk zo'n foto's te zien.
Lekte die berlingo meteen kvs of had het flink geregend een tijdje daarvoor?
Hoop voor je dat de schade afhandeling spoedig verloopt.
De plannen wat je met het verz. geld doet klinkt in ieder geval wel goed (Y)
Lekte die berlingo meteen kvs of had het flink geregend een tijdje daarvoor?
Hoop voor je dat de schade afhandeling spoedig verloopt.
De plannen wat je met het verz. geld doet klinkt in ieder geval wel goed (Y)
Re: Evo driver ....
Ahh balen man!
Altijd kut om schade te krijgen aan een auto waar je zo veel tijd (en geld) in hebt gestoken..
Ik ben van de week ook bijna geraakt door een bus chauffeur die door rood reed
Altijd kut om schade te krijgen aan een auto waar je zo veel tijd (en geld) in hebt gestoken..
Ik ben van de week ook bijna geraakt door een bus chauffeur die door rood reed
Re: Evo driver ....
Tering... of ze schoppe een deuk in je wagen of ze rammen er een hele wagen in...
Volgens mij kunnen ze het gewoon niet hebbe dat jij zo bolide heb.
Sterkte en hopelijk issie weer snel in orde.
Volgens mij kunnen ze het gewoon niet hebbe dat jij zo bolide heb.
Sterkte en hopelijk issie weer snel in orde.
Re: Evo driver ....
Aauw, zonde zo´n . Succes met de afhandeling.
Heb je nog getuigen? Kan de afhandeling stuk sneller gaan.
Een keer gehad moest ik, omdat ik geen getuigen meer kon vinden, een jaar wachten op de uitbetaling .
Maar lijkt me hier vrij duidelijk.
Heb je nog getuigen? Kan de afhandeling stuk sneller gaan.
Een keer gehad moest ik, omdat ik geen getuigen meer kon vinden, een jaar wachten op de uitbetaling .
Maar lijkt me hier vrij duidelijk.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Evo driver ....
damm das zonde man zo'n mooie auto
maar heb er vertrouwen in da die snel weer in orde is
maar heb er vertrouwen in da die snel weer in orde is
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Hopelijk komt het ook goed. En snel af te handelen natuurlijk !!
Helaas geen getuigen want het was net een mierenhoop maar niets tegen de buitenlanders hoor maar er was een klap en er kwamen meteen 10 tallen om ons heen en tsja ik als enige nederlander vind je natuurlijk geen getuigen maar idd de aanrijding is meer dan duidelijk. Ook heb ik bij de papieren naar de verzekering een beeld vanuit google maps er bij gedaan en aangegeven hoe en wat.
De citroen was meteen klaar met rijden want de radiateur was gesprongen daarom de plas water.
Dindsag de expert even afwachten
Gr. remco
Helaas geen getuigen want het was net een mierenhoop maar niets tegen de buitenlanders hoor maar er was een klap en er kwamen meteen 10 tallen om ons heen en tsja ik als enige nederlander vind je natuurlijk geen getuigen maar idd de aanrijding is meer dan duidelijk. Ook heb ik bij de papieren naar de verzekering een beeld vanuit google maps er bij gedaan en aangegeven hoe en wat.
De citroen was meteen klaar met rijden want de radiateur was gesprongen daarom de plas water.
Dindsag de expert even afwachten
Gr. remco
Re: Evo driver ....
Fijne paasdagen... Jeemig wat zonde weer! Wel lekker dat je die instelling hebt van " elk nadeel heb z'n voordeel! ". Succes (weer)!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Evo driver ....
Aiii zo zonde man. Laat de verzekering maar snel en soepeltjes verlopen.
Nu kun je de EVO wel helemaal over spuiten. Wil je hem nog steeds blauw? daar heb je het weleens over gehad kan ik me nog herinneren.
En zou voor een EVO 3 spoiler gaan. Aangezien je meerdere delen van een 3 erop heb zitten.
In ieder geval sterkte met de afhandeling en wederopbouw van je bolide.
Nu kun je de EVO wel helemaal over spuiten. Wil je hem nog steeds blauw? daar heb je het weleens over gehad kan ik me nog herinneren.
En zou voor een EVO 3 spoiler gaan. Aangezien je meerdere delen van een 3 erop heb zitten.
In ieder geval sterkte met de afhandeling en wederopbouw van je bolide.
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
PPPPppppfffffffffffftttttttttttttttttttt zo even het stof van dit topic afhalen. Maar de verzekering heeft eindelijk uitbetaald en kan er aan de evo gestart worden.
Het was al bij meerdere mensen bekend dat mijn evo een flinke opknap beurt krijgt en een totale restauratie.
Even in het kort de plannen :
Bodem van de auto herstellen en diverse plaatsen nieuwe stukjes in lassen.
Chassis doorlassen om scheuren te voorkomen en het chassis stijver te maken.
Motor en bak demonteren inclusief alle draag armen etc etc etc zodat het een kaal chassis wordt.
In eerste instantie blijft het dashboard zitten.
Motorruim geheel ontdoen van alles wat er zit (wordt ook gespoten)
Motor uit elkaar halen en geheel controleren
Klepveren vervangen door piper klepveren (nokkenassen waren al van piper)
Klepseals vervangen
Drijfstang en krukas lagers controleren ( zijn nog goed maar na 280.000 km even checken)
Krukas controleren op crankwalk
Zuigerveren en olie schraapveren controleren
Uitlaatspruitstuk vervangen en elbow vervangen Autobahn 88 (ligt al klaar)
ARP drijfstang boutjes monteren.
Bak uit elkaar halen en controleren olie toevoer naar de 5de versnelling is niet zo goed.
Tussenbak uit elkaar halen en controleren op versleten lagers
Achterdiff uitelkaar halen en controleren op versleten lagers
Draagarm rubbers vervangen die uitgesleten zijn.
Remleidingen rondom vervangen.
Schroefset opnieuw schoonmaken en camberplates spuiten.
Oliekoeler weer monteren.
Dit waren de mechanische en technische delen. Zal vast wel wat vergeten zijn maar de update's komen vanzelf !
De cosmetische ingrepen :
Beide achterschermen vervangen ivm roest.
Achterklep vervangen door een strakke zonder gaten
Orginele evo III spoiler monteren
Stickers verwijderen
Camera gat in de achterbumper weer dichtmaken heb wat anders verzonnen.
Roest op de voorschermen en dorpel en motorkap verhelpen
Deuren en sponningen en motorruim schoonmaken en schuren
Auto strak maken voor spuiten
Auto wordt geheel gespoten in de kleur van de outlander 2012 model pearl white als de kosten wat meevallen anders gewoon orgineel wit.
Orginele stickers op de portieren plaatsen.
RA velg repareren en allemaal schuren voor te spuiten in de kleur van de auto.
Dan nog wat kleine dingen zoals bedrading uitzoeken van dingen die zijn gemonteerd en wat dingen verleggen
En als de auto weer onroad komt dan wordt de auto voorzien van een electro brein kuurtje.
Evo VIII ecu komt er in en wordt de auto goed afgesteld en de druk wat verhoogd en met wat leuke functies er op zoals launch controll en pops and bangs etc dus lekker knallen !!!
Updates komen vanzelf wel in dit topic
Gr. remco
Het was al bij meerdere mensen bekend dat mijn evo een flinke opknap beurt krijgt en een totale restauratie.
Even in het kort de plannen :
Bodem van de auto herstellen en diverse plaatsen nieuwe stukjes in lassen.
Chassis doorlassen om scheuren te voorkomen en het chassis stijver te maken.
Motor en bak demonteren inclusief alle draag armen etc etc etc zodat het een kaal chassis wordt.
In eerste instantie blijft het dashboard zitten.
Motorruim geheel ontdoen van alles wat er zit (wordt ook gespoten)
Motor uit elkaar halen en geheel controleren
Klepveren vervangen door piper klepveren (nokkenassen waren al van piper)
Klepseals vervangen
Drijfstang en krukas lagers controleren ( zijn nog goed maar na 280.000 km even checken)
Krukas controleren op crankwalk
Zuigerveren en olie schraapveren controleren
Uitlaatspruitstuk vervangen en elbow vervangen Autobahn 88 (ligt al klaar)
ARP drijfstang boutjes monteren.
Bak uit elkaar halen en controleren olie toevoer naar de 5de versnelling is niet zo goed.
Tussenbak uit elkaar halen en controleren op versleten lagers
Achterdiff uitelkaar halen en controleren op versleten lagers
Draagarm rubbers vervangen die uitgesleten zijn.
Remleidingen rondom vervangen.
Schroefset opnieuw schoonmaken en camberplates spuiten.
Oliekoeler weer monteren.
Dit waren de mechanische en technische delen. Zal vast wel wat vergeten zijn maar de update's komen vanzelf !
De cosmetische ingrepen :
Beide achterschermen vervangen ivm roest.
Achterklep vervangen door een strakke zonder gaten
Orginele evo III spoiler monteren
Stickers verwijderen
Camera gat in de achterbumper weer dichtmaken heb wat anders verzonnen.
Roest op de voorschermen en dorpel en motorkap verhelpen
Deuren en sponningen en motorruim schoonmaken en schuren
Auto strak maken voor spuiten
Auto wordt geheel gespoten in de kleur van de outlander 2012 model pearl white als de kosten wat meevallen anders gewoon orgineel wit.
Orginele stickers op de portieren plaatsen.
RA velg repareren en allemaal schuren voor te spuiten in de kleur van de auto.
Dan nog wat kleine dingen zoals bedrading uitzoeken van dingen die zijn gemonteerd en wat dingen verleggen
En als de auto weer onroad komt dan wordt de auto voorzien van een electro brein kuurtje.
Evo VIII ecu komt er in en wordt de auto goed afgesteld en de druk wat verhoogd en met wat leuke functies er op zoals launch controll en pops and bangs etc dus lekker knallen !!!
Updates komen vanzelf wel in dit topic
Gr. remco
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
Afgelopen donderdag al begonnen aan de evo. Haalt toch wel weer herineringen op van een paar jaar geleden een jaar of 6 a 7. Dat ik ook al met de auto bezig ben geweerst. Het voorbereidende werk gedaan en het interieur gestript ook ivm met laswerkzaamheden een goed en veilig gevoel.
En gisteren op de brug gezet om vandaag dus flink aan de bak te gaan. Eerst nog even de auto van het vrouwtje gedaan en zonder kleerscheuren wederom door de apk nouja even 2 bandjes waren door de oudheid gescheurt tot aan het kanvas. Daarna direct op de evo gestart.
Zoals je al ziet heb ik er een andere achterklep op gezet ivm de orginele spoiler die er op komt. Deze is nog helemaal strak zonder gaatjes.
Ook kan dan de hoes die ik heb over de gehele auto heen als hij buiten staat te wachten op volgende week zaterdag.
Lekker kaal interieurtje
Vandaag echt begonnen met de voorbumper er af te halen en de sideskirts zodat de auto ook op een 2 koloms brug kan zonder dat de poten van de brug mijn skirts omvouwen.
Nadat de voorbumper had gedemonteerd op de 4-kolommer en met de voetjes van de vloer om de skirts er af te halen om hem ook op een 2 koloms brug te zetten.
Staat toch wel erg imposant zo zonder voor bumper
Maar het is tijd om wat smerige handjes te krijgen...
Zo ziet de engine bay er uit na uren veel werk afgelopen winter is er niets meer veel van te zien. Spruitstuk is echt overleden en spuugt lekker op de klepdeksel en het is zelfs zo heet geweest dat de sparkplug cover is gesmolten
Nog een paar fototjes van de roest die onder de bejaarde opa zit :
Dit is eigenlijk het vaste punt bij de coltjes en lancer kwa roest. HEt water gaat onder de kit door en gaat het lekker liggen broeien....
Dit is de andere kant.
Voorzijde links en hier onder voorzijde rechts :
Zoals te zien is op de foto's is er aardig wat roest. Maar nu al zijn de plannen gewijzigd. Ik ga van een donor auto de halve bodem omlassen tot ongeveer aan de helft van het stuk van de voetplaat waar je dus met je voeten zit inclusief de dorpel. Aan de linker kant heeft hij een aardige puist zitten en een deuk. Dus dan heb ik ook weer een strak randje waar de krik op gezet wordt. Dit zal een hoop tijd schelen want recht toe recht aan lassen is niet zo erg moeilijk. Dan van onder en boven goed doorlassen en afsealen met bodykit.
Zo al aadig op weg met demontage...
En daar het hart van de evo met bijna 280.000 km op zijn klokje. Het ging redelijk vlot en het motortje lag er met 3.5 uur lag de motor er naast.
En hangt de boel er een beetje zielig bij ..
Echoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.
Vanavond richting loods gegaan en daar de motor op de nieuw aangeschafte motorbok op te hangen en daar lekker aan te gaan sleutelen.
Dit is tot nu toe de status wat ik gedaan heb vandaag en de auto is totaal kaal aan de voorzijde dwz alleen de bedrading zit er nog in en het subframe met de leidingen en stuurbekrachtiging dus dat wordt het volgende stap om volgende week mee te beginnen.
Gr. remco
En gisteren op de brug gezet om vandaag dus flink aan de bak te gaan. Eerst nog even de auto van het vrouwtje gedaan en zonder kleerscheuren wederom door de apk nouja even 2 bandjes waren door de oudheid gescheurt tot aan het kanvas. Daarna direct op de evo gestart.
Zoals je al ziet heb ik er een andere achterklep op gezet ivm de orginele spoiler die er op komt. Deze is nog helemaal strak zonder gaatjes.
Ook kan dan de hoes die ik heb over de gehele auto heen als hij buiten staat te wachten op volgende week zaterdag.
Lekker kaal interieurtje
Vandaag echt begonnen met de voorbumper er af te halen en de sideskirts zodat de auto ook op een 2 koloms brug kan zonder dat de poten van de brug mijn skirts omvouwen.
Nadat de voorbumper had gedemonteerd op de 4-kolommer en met de voetjes van de vloer om de skirts er af te halen om hem ook op een 2 koloms brug te zetten.
Staat toch wel erg imposant zo zonder voor bumper
Maar het is tijd om wat smerige handjes te krijgen...
Zo ziet de engine bay er uit na uren veel werk afgelopen winter is er niets meer veel van te zien. Spruitstuk is echt overleden en spuugt lekker op de klepdeksel en het is zelfs zo heet geweest dat de sparkplug cover is gesmolten
Nog een paar fototjes van de roest die onder de bejaarde opa zit :
Dit is eigenlijk het vaste punt bij de coltjes en lancer kwa roest. HEt water gaat onder de kit door en gaat het lekker liggen broeien....
Dit is de andere kant.
Voorzijde links en hier onder voorzijde rechts :
Zoals te zien is op de foto's is er aardig wat roest. Maar nu al zijn de plannen gewijzigd. Ik ga van een donor auto de halve bodem omlassen tot ongeveer aan de helft van het stuk van de voetplaat waar je dus met je voeten zit inclusief de dorpel. Aan de linker kant heeft hij een aardige puist zitten en een deuk. Dus dan heb ik ook weer een strak randje waar de krik op gezet wordt. Dit zal een hoop tijd schelen want recht toe recht aan lassen is niet zo erg moeilijk. Dan van onder en boven goed doorlassen en afsealen met bodykit.
Zo al aadig op weg met demontage...
En daar het hart van de evo met bijna 280.000 km op zijn klokje. Het ging redelijk vlot en het motortje lag er met 3.5 uur lag de motor er naast.
En hangt de boel er een beetje zielig bij ..
Echoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.
Vanavond richting loods gegaan en daar de motor op de nieuw aangeschafte motorbok op te hangen en daar lekker aan te gaan sleutelen.
Dit is tot nu toe de status wat ik gedaan heb vandaag en de auto is totaal kaal aan de voorzijde dwz alleen de bedrading zit er nog in en het subframe met de leidingen en stuurbekrachtiging dus dat wordt het volgende stap om volgende week mee te beginnen.
Gr. remco
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Evo driver ....
Lekker bezig Rem, wordt hij weer als nieuw!
Re: Evo driver ....
Wat een lijst zeg.....pffffff.....
Blijven updaten Remco!!! Dit is een mooooooi project om te volgen Respect!
Blijven updaten Remco!!! Dit is een mooooooi project om te volgen Respect!
Re: Evo driver ....
Pfjew wat een klus! Eigenlijk een complete roestauratie dus?! Respect!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Evo driver ....
Ik zeg: 9 september / De Meern gaat ie niet halen...
Kolere nog an toe, dit mag je gerust een project noemen. Is een beste klus!
Succes Remco
Kolere nog an toe, dit mag je gerust een project noemen. Is een beste klus!
Succes Remco
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Evo driver ....
leuk project man ! ben benieuwd naar het verloop ! hou ons op de hoogte
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Evo driver ....
@ Xenon nee dat gaat hem zeker niet worden hahaha.
Maar gisteren weer druk bezig geweest en damn wat was het warm maar ach gewoon doorgaan !!!!!
Ook meteen een aardig eind kunnen komen. Ditmaal was de achterzijde aan de beurt.
Complete wielophangingen er af gehaald remleidingen etc etc etc
Alleen zaten de bouten waamee je de sporing en camber afsteld aan de achterzijde lekker vastgerot in de bussen van de draagarmen dus helaas de slijper er in en nieuwe bestellen.
Maar dan kan iig de auto weer snaarstrak op de weg gezet worden. Want waarschijnlijk maar denk wel is tijdens het uitlijnen de bussen gedraaid in het rubber en in loop der tijd weer terug gedraaid en dus de auto weer helemaal scheef stond. Ook te zien aan mijn achterbanden trouwens.
Ook alle draagarm rubbers en ophanging van het achterdiff helemaal vergaan en nu even op zoek naar polythuraan bussen of gewoon orgineel. Eens zien wat de prijzen doen.
Nou foto's zeggen meer dan woorden en over 2 weken gaan we weer verder met het motorruim bedrading er uit en dan kan het plaatwerk aangepakt worden.
De auto op de brug gezet en begonnen met de langsdragers er af te halen.
Tank en diff etc zit er nu nog onder.
Tank, subframe en diff weg.
Toen de voorzijde leeghalen subfram er af halen en de brandstof en remleidingen er af halen
Tsja het is even vloeken op een mitsu forum maar heb in de tussentijd een peug 106 met een dikke 1.1 L motor aangeschaft en is een mooie vervoers auto wat ook niet verkeerd rijdt voor een normale auto maar ik denk dat er weer een wereld open gaat als ik weer met de evo ga rijden
De evo weer op een pallet weer naar buiten naast een galant waar hij mag staan. Tot over 2 weken en dan weer aan de slag met de rest van het motorruim leeg te trekken.
Weltrusten
Gr. remco
Maar gisteren weer druk bezig geweest en damn wat was het warm maar ach gewoon doorgaan !!!!!
Ook meteen een aardig eind kunnen komen. Ditmaal was de achterzijde aan de beurt.
Complete wielophangingen er af gehaald remleidingen etc etc etc
Alleen zaten de bouten waamee je de sporing en camber afsteld aan de achterzijde lekker vastgerot in de bussen van de draagarmen dus helaas de slijper er in en nieuwe bestellen.
Maar dan kan iig de auto weer snaarstrak op de weg gezet worden. Want waarschijnlijk maar denk wel is tijdens het uitlijnen de bussen gedraaid in het rubber en in loop der tijd weer terug gedraaid en dus de auto weer helemaal scheef stond. Ook te zien aan mijn achterbanden trouwens.
Ook alle draagarm rubbers en ophanging van het achterdiff helemaal vergaan en nu even op zoek naar polythuraan bussen of gewoon orgineel. Eens zien wat de prijzen doen.
Nou foto's zeggen meer dan woorden en over 2 weken gaan we weer verder met het motorruim bedrading er uit en dan kan het plaatwerk aangepakt worden.
De auto op de brug gezet en begonnen met de langsdragers er af te halen.
Tank en diff etc zit er nu nog onder.
Tank, subframe en diff weg.
Toen de voorzijde leeghalen subfram er af halen en de brandstof en remleidingen er af halen
Tsja het is even vloeken op een mitsu forum maar heb in de tussentijd een peug 106 met een dikke 1.1 L motor aangeschaft en is een mooie vervoers auto wat ook niet verkeerd rijdt voor een normale auto maar ik denk dat er weer een wereld open gaat als ik weer met de evo ga rijden
De evo weer op een pallet weer naar buiten naast een galant waar hij mag staan. Tot over 2 weken en dan weer aan de slag met de rest van het motorruim leeg te trekken.
Weltrusten
Gr. remco
Re: Evo driver ....
Wat een werk remco....
Re: Evo driver ....
lekker bezig pik !!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Evo driver ....
sodeju, wat een klus
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Evo driver ....
Zo dan, das echt flinke klus waar je zo ff mee gaat beginnen
Re: Evo driver ....
Lekker bezig!!!
Re: Evo driver ....
Mooi werk, nog veel te doen. Veel succes met het vervolg
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Evo driver ....
damn.... aardig karwei remco