GF After Summer Meet (leuke update!! pagina 2)

Speciale 'goodies' voor geregistreerde GalantFans plus het centrale topic voor evenementen en meetings.

Welke zondag in september???

Peiling eindigde op 13 mei 2012, 20:13

Zondag 2 september
4
17%
Zondag 9 september
10
42%
Zondag 16 september
2
8%
Zondag 23 september
6
25%
Zondag 30 september
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: GF After Summer Meet (leuke update!! pagina 2)

Bericht door Twain »

hmmm ik heb een mx5 gezien.. telt dat ook?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: GF After Summer Meet (leuke update!! pagina 2)

Bericht door cvw »

Geen idee!!! :wha: Ik kwam de opmerking tegen op dat forum en vond hem wel leuk. Heb er helemaal niet opgelet of er een 323F zondag in De Meern is geweest. Zou het op de foto's na kunnen kijken, maar daar heb ik geen zin in. Not interested. ;) Toch komen heel wat foto's bij een "Mazda fotograaf" vandaan. Meer dan de helft van zijn fotoset bestaat uit Mitsubishi foto's. 8-)
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: GF After Summer Meet (leuke update!! pagina 2)

Bericht door Uray25 »

cvw schreef:Phew, da's een geruststelling. Volgens de meldingen hebben ze gisteren (richting het noorden) alleen in de ochtend op de A28 na Hoevelaken richting Harderwijk gestaan. Gistermiddag is er net voor 16.00 uur een melding gedaan over een flitscontrole bij Driebergen, richting Arnhem. Bij hmp 75,1 oftewel op het stuk waar je 120 mag.

Geniet van "Het Beest" :lol:
Gelukkig Maar...
Bedankt voor de Info...
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: GF After Summer Meet (leuke update!! pagina 2)

Bericht door Uray25 »

foks schreef:
Uray25 schreef:Jammer alleen dat ie Stationair niet blijft lopen, en de keuring vandaag was tot nu toe ook niet echt een succes.
CO2 anyone...
stationair blijven lopen kun je toch bijstellen met het schroefje bij de gasklep?
Het fijnstellen deed ik als volgt; laat de auto (warm) 15 minuten afkoelen.
Daarna starten en VOOR het ding gaat bijstellen (duurt een seconde of wat) zie je al waar je stationair op uitkomt, gelijk weer uitzetten.
Schroefje verzetten, en weer starten. Goed kijken naar je toerenteller, en weer gelijk uit voor het ding de kans heeft om 'm bij te stellen.
Of je het goed gedaan hebt: zie je de toerenteller direct naar hetzelfde toerental komen, als na de correctie door de computer.
Ofwel, je ziet de toerenteller niet duidelijk meer "inzakken" voor de computer 'm bijstelt.

ik zou een kwart slag doen per poging, kijkt redelijk precies. mijn theorie is dat de computer de IAC altijd naar hetzelfde punt stuurt zodra de motor loopt, en daarna pas gaat bijstellen tot het gewenste toerental. Als ie dan nog uitvalt bij koude motor en je bent 3 straten verder -> oliepeil versnellingsbak controleren! Als dat te laag is dan valt de motor uit bij het terugschakelen naar de 1, althans dat heb ik gehad helemaal in het begin.

bij mij is dat iets van 800 toeren, maar het zal me niet verbazen als het bij jou een fractie hoger is, 900 ofzo.

JA IK WEET dat je het netjes met een scanner moet doen, zodat je kan zien hoever de "idle air control" werkt. Maar de scanner heb ik niet, en zo werkt het ook. Uitvallen doet ie niet meer en keurig stationair.

En als ie teveel CO heeft...inderdaad... tank tot een kwart leegrijden, liter alcohol erbij en keuren maar, helpt meestal wel.
ZO simpel is het bij deze helaas niet... Zeg alleen EVO III Turbo, RalliArt Computer en wat andere ongein...
Oja, hij heeft er juist last van als ie op bedrijfstemperatuur is...
Maar ik zal dit Topic niet verder vervuilen met info over de VR4...
APK is inmiddels wel een Feit, echter met de FabrieksComputer...
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: GF After Summer Meet (leuke update!! pagina 2)

Bericht door KNOEI 8G »

Ik heb iig 1 groen "Fje" gespot daar
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: GF After Summer Meet (leuke update!! pagina 2)

Bericht door MarkDuffy »

Die van mij zeker, een groene galantFan ;)
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: GF After Summer Meet (leuke update!! pagina 2)

Bericht door Buzz Fuzz »

Ik heb er 2 gezien..

Een groene (5deurs) en een witte (3deurs) met geblokt dak!
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: GF After Summer Meet (leuke update!! pagina 2)

Bericht door speedy500 »

Buzz Fuzz schreef:Ik heb er 2 gezien..

Een groene (5deurs) en een witte (3deurs) met geblokt dak!

Die met t geblokt dak was de mazda fotograaf
Kwam ook naar de Galantjes kijken enzo, miss moeten we em maar naar een Galant praten :p
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: GF After Summer Meet (leuke update!! pagina 2)

Bericht door Twain »

gewoon een keertje laten rijden... zo "verkoop"ik meestal de auto aan mensen... zijn dan ook opslag verliefd.. helaas wint bij de meeste mensen de logica van hun gevoel.. duurder in wegenbelasting .... of te groot voor in de stad etc etc zijn uiteindelijk de argumenten waarom ze het niet doen...
Grappig is dan wel dat elke keer als ze erin zitten of naar kijken, "blijft echt een mooie bak" mompelen. En natuurlijk waneer er iets fout gaat bij hun stokbroodje lachend zeggen : "Koop dan toch ook een echte auto!!"
Awesomeness = Verveling x Talent
Plaats reactie

Terug naar “GalantFans exclusives & events/meetings”