voor wie zich afgrijselijk verveelt en zin heeft in een vreselijk suf filmpje:
vanmiddag heb ik de injectors schoongemaakt van de 4g37.
De galant startte altijd te snel en liep wat rommelig.
Ik verdenk een injector die niet meer sluit.
De benzinerails komt eenvoudig los met 2 schroefjes (10mm) aan elke zijkant voor de aanvoer en afvoer van benzine.
Hou er een doekje bij voor de benzine als je de zijkanten van de rails af haalt.
Daarna nog 2 grotere (12mm) die de rails op z'n plek houden.
Dan trek je heel de rails incl. injectoren er voorzichtig uit.
Ik heb een spuitbus carburator-reiniger gekocht. Dit is wat anders dan remmenreiniger!
Met een stukje benzineleiding heb ik ze aan elkaar verbonden.
Het idee is om korte 12v-stroomstootjes geven om ze vaak open en dicht te laten gaan.
Ik heb ze achterstevoren schoongemaakt, d.w.z. tegen de normale spuitrichting in.
Na het schoonmaken zo snel mogelijk de rails weer teruggezet en de motor gestart.
Ik heb ooit wel eens ergens gelezen dat als de injectors te lang "droog" staan, dat ze mogelijk gaan plakken.
Het resultaat: de motor loopt nu gelijkmatiger.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
injector cleanen met foks
injector cleanen met foks
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: injector cleanen met foks
Ik heb alleen de eerste 43 seconden van het eerste filmpje gezien en vond het nu al alles behalve suf!!
Morgen de overige 4 minuten maar eens kijken
Morgen de overige 4 minuten maar eens kijken