how-to distributieriem vervangen 2.4 gdi
how-to distributieriem vervangen 2.4 gdi
Hallo Galantfans
Zaterdag ga ik met mn pa de distributie-riem vervangen, en zal in dit topic updates maken met fotos.
Allereerst is het handig om een Manual in handen te krijgen en dat kan als je hier lid van de club wordt!
Er is namelijk ook speciaal gereedschap nodig waar je niet zomaar aan kan komen. dit kan je mischien wel kopen of zelf maken
Zal proberen om zoveel mogelijk goed in beeld te brengen met fotos het scheelt een hoop geld en we willen allemaal de galant rijdend houden.
hier vast een paar foto's van het gereedschap wat we gefabriceerd hebben En van de kit
nog onder constructie 1 april
Zaterdag ga ik met mn pa de distributie-riem vervangen, en zal in dit topic updates maken met fotos.
Allereerst is het handig om een Manual in handen te krijgen en dat kan als je hier lid van de club wordt!
Er is namelijk ook speciaal gereedschap nodig waar je niet zomaar aan kan komen. dit kan je mischien wel kopen of zelf maken
Zal proberen om zoveel mogelijk goed in beeld te brengen met fotos het scheelt een hoop geld en we willen allemaal de galant rijdend houden.
hier vast een paar foto's van het gereedschap wat we gefabriceerd hebben En van de kit
nog onder constructie 1 april
- Bijlagen
-
- probeer de kleine balance-as riem achter de segmentplaat (van de krukas toeren opnemer) te krijgen, lukt dat niet dan moet het distributie-wiel (tandwiel waar de distr.riem over loopt) van de krukas gehaald worden (bij de 6 bolts motor), deze motor (7 bolts-motor) lukt het wel de riem er achter weg te krijgen,
-
- onder de krukas poelie als hij rond is en niet zoals op foto 1 recht. Dan is hij zevenbolt
- oilpans-02.jpg (9.68 KiB) 2836 keer bekeken
Laatst gewijzigd door FUNK3 op 01 apr 2012, 11:39, 9 keer totaal gewijzigd.
Re: how-to distributieriem vervangen 2.4 gdi
Mijne is gelukkig 15000 km geleden gedaan.Was niet goedkoop idd.
Maar lijkt mezeker een nuttige how to!
Succes!
Maar lijkt mezeker een nuttige how to!
Succes!
Re: how-to distributieriem vervangen 2.4 gdi
@mick mag ik vragen om welk type motor het ging en wat je kwijt was??? bij een dealer of een gewone garage???
groeten Patrick
groeten Patrick
Re: how-to distributieriem vervangen 2.4 gdi
Snap er nog niet veel van!Is dat om de krukas vast te zetten op een bepaald punt??
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: how-to distributieriem vervangen 2.4 gdi
hoi lowlands
Die krukas stop- waar ik het over had was eigenlijk gereedschap wat men ook wel Pensleutels noemt om het krukaswiel vast ze houden en zo los te krijgen om de kleine riem achter de toerenopnemer langs te krijgen maar dat was bij deze motor niet nodig zoals de fotos laten zien.
@iedereen hoop dat iemand er wat aan heeft! Het speciale gereedschap stel ik ter beschikking voor leden.
Die krukas stop- waar ik het over had was eigenlijk gereedschap wat men ook wel Pensleutels noemt om het krukaswiel vast ze houden en zo los te krijgen om de kleine riem achter de toerenopnemer langs te krijgen maar dat was bij deze motor niet nodig zoals de fotos laten zien.
@iedereen hoop dat iemand er wat aan heeft! Het speciale gereedschap stel ik ter beschikking voor leden.
- Evo driver
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 15:10
- Provincie: Noord-Holland
Re: how-to distributieriem vervangen 2.4 gdi
Hoi Patrick
Ik hoop alleen dat je de balansas riem niet al te strak hebt gezet anders gaat deze janken. Ongeveer 1 cm speling van ingedrukte spanning tot uitgedrukte spanning.
De was spanner moet je echt enorm langzaam terug draaien met de bankschroef anders is hij binnen een paar weken versleten en kan je riem gaan overslaan met motorschade als gevolg.
Dit zijn een paar aandachtspuntjes voor erbij maar mocht je er niet aan willen beginnen of niet durft begin er dan niet aan !!!! en laat het doen want dan is goedkoop een stuk duurder met een andere motor!!
Gr. remco
Ik hoop alleen dat je de balansas riem niet al te strak hebt gezet anders gaat deze janken. Ongeveer 1 cm speling van ingedrukte spanning tot uitgedrukte spanning.
De was spanner moet je echt enorm langzaam terug draaien met de bankschroef anders is hij binnen een paar weken versleten en kan je riem gaan overslaan met motorschade als gevolg.
Dit zijn een paar aandachtspuntjes voor erbij maar mocht je er niet aan willen beginnen of niet durft begin er dan niet aan !!!! en laat het doen want dan is goedkoop een stuk duurder met een andere motor!!
Gr. remco
[External Link Removed for Guests]
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
INFO@MD-PERFORMANCE.NL
[External Link Removed for Guests] Online sim-racing
Re: how-to distributieriem vervangen 2.4 gdi
@ funk3
Ik heb een GDI. Heeft me zwart 600 euro gekost
Ik heb een GDI. Heeft me zwart 600 euro gekost
Re: how-to distributieriem vervangen 2.4 gdi
hey luitjes
@ mick 600 euro tjeetje ja dat dacht ik wel, das iets minder dan de helft van de waarde van de hele wagen, en nog niet eens bij de garage
gelukkig kan je het dus ook zelf doen met een beetje technisch inzicht en goed gereedschap en een manual (werkplaatshandboek)! Ik was 125,38 euro kwijt bij ome bre-san met zeer veel familiekorting 40%. En dertig euro voor de andere riempjes en 8 manuren ongeveer. Ook nog een motorolie ververst en een oliefilter erop. Voor 200 euro in totaal.
@ Remco Bedankt voor de attendering van de riem voor de balansas deze heb ik indd niet heel strak gezet en had ongeveer zo veel spanning als wat ook in de manual staat als je hem indrukt 3.0 mm tot 4.5 mm dus naar bijde zijden is dat 0,9 cm dus dat klopt wel en dat had ik ook ongeveer.
Van de spanner dat zei mn vader al en dat hebben we ook gedaan slag voor slag in de bankschroef! Net als het kwartiertje wachten nadat je de riem erop hebt liggen en even de krukas een slag geeft voordat je weer verder gaat met monteren, Wat dat betreft krijgt mn pa alle credits We hebben samen bij mijn autos al zon beetje alles gedaan wat je aan een auto kan doen; van koppelingsplaten aandrijfassen en complete motorswap en een lol dat we hebben. Dus met een beetje technisch inzicht en goed gereedschap en een manual (werkplaatshandboek) En dit soort topics Met de fijne kneepjes kan iedereen het die het lef heeft! ik heb gewoon mn best gedaan om een handige en nuttige how-to te maken die je samen met een manual van de club kunt gebruiken om dit zelf te doen. Bovendien is er bij de garage ook geen garantie dat het goed gaat en of je nog garantie krijgt want je hebt je auto dan als scheurijzer gebruikt als het misgaat! Verder heb ik nu al zon 500 kilometer gereden sinds de vervanging en niks geen gepiep of iets gehoord, hij rijd heerlijk en het lijkt of ze wat soepeler en rustiger is geworden en wat sneller oppakt als je gas geeft maar dat zal wel verbeelding zijn.
groeten Patrick
@ mick 600 euro tjeetje ja dat dacht ik wel, das iets minder dan de helft van de waarde van de hele wagen, en nog niet eens bij de garage
gelukkig kan je het dus ook zelf doen met een beetje technisch inzicht en goed gereedschap en een manual (werkplaatshandboek)! Ik was 125,38 euro kwijt bij ome bre-san met zeer veel familiekorting 40%. En dertig euro voor de andere riempjes en 8 manuren ongeveer. Ook nog een motorolie ververst en een oliefilter erop. Voor 200 euro in totaal.
@ Remco Bedankt voor de attendering van de riem voor de balansas deze heb ik indd niet heel strak gezet en had ongeveer zo veel spanning als wat ook in de manual staat als je hem indrukt 3.0 mm tot 4.5 mm dus naar bijde zijden is dat 0,9 cm dus dat klopt wel en dat had ik ook ongeveer.
Van de spanner dat zei mn vader al en dat hebben we ook gedaan slag voor slag in de bankschroef! Net als het kwartiertje wachten nadat je de riem erop hebt liggen en even de krukas een slag geeft voordat je weer verder gaat met monteren, Wat dat betreft krijgt mn pa alle credits We hebben samen bij mijn autos al zon beetje alles gedaan wat je aan een auto kan doen; van koppelingsplaten aandrijfassen en complete motorswap en een lol dat we hebben. Dus met een beetje technisch inzicht en goed gereedschap en een manual (werkplaatshandboek) En dit soort topics Met de fijne kneepjes kan iedereen het die het lef heeft! ik heb gewoon mn best gedaan om een handige en nuttige how-to te maken die je samen met een manual van de club kunt gebruiken om dit zelf te doen. Bovendien is er bij de garage ook geen garantie dat het goed gaat en of je nog garantie krijgt want je hebt je auto dan als scheurijzer gebruikt als het misgaat! Verder heb ik nu al zon 500 kilometer gereden sinds de vervanging en niks geen gepiep of iets gehoord, hij rijd heerlijk en het lijkt of ze wat soepeler en rustiger is geworden en wat sneller oppakt als je gas geeft maar dat zal wel verbeelding zijn.
groeten Patrick
Laatst gewijzigd door FUNK3 op 02 apr 2012, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: how-to distributieriem vervangen 2.4 gdi
Netjes hoor!!