onverlichte snelwegen

Post hier je fun, ga volledig off-topic of klets erop los tot je een ons weegt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

onverlichte snelwegen

Bericht door Twain »

soms hoef je zelf niet in de pen te klimmen en doen mensen het voor je!!
Och heden, huilende jankebalken in de media. Kijk dan toch. Volgens allerlei klachteninzamelorganisaties zijn veel mensen doodsbang voor onverlichte snelwegen. Jawel. Voor onverlichte snelwegen. Dat vinden "veel" automobilisten eng. Daarvan liggen ze 's nachts wakker. Daarvoor moeten ze in therapie. We noemen dit soort automobilisten ook wel 'vrouwen'. Of, in geval ze in bezit zijn van een primitieve penisverschijning tussen de benen, 'aanstellers'. Er zijn maar drie dingen waar je bang voor moet zijn tijdens een nachtelijke autorit: giftige slangen die uit je toiletpot kruipen tijdens je nachtelijke zitsessie, de macht van de EUristocratie en, uiteraard, de islam (hashtag pvv). Maar niet voor lampjes die uit staan. Serieus, als je kampt met donkerewegfobie, moet je misschien maar gewoon helemaal niet achter het stuur van een auto kruipen. Dat soort panische bestuurders haalt sowieso altijd de meest gevaarlijke capriolen uit op een verder volkomen logisch ingedeeld Nederlands wegennet. Als je natte plekjes in je boxershort krijgt van onverlichte wegen, is ons advies dat je maar beter gewoon thuis op de bank kunt blijven zitten. Ja maar, ja maar, ja maar, bochten komen ineens zo onverwachts. En op- en afritten worden zo onoverzichtelijk. En, en, en, ik zie zo weinig van de omgeving. Joh, luister dan, rilstengel, je hebt toch koplampen? Je kunt toch verkeersborden lezen? Je kan toch de belijning volgen? Onverlichte wegen scheiden de mannen van de stotterende poepvlekproducenten. Deal with it of blijf lekker in je bed liggen. Met een nachtlampje.
[External Link Removed for Guests]
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door Echo Whiskey »

Tja, de medeweggebruiker, bron van eeuwige discussie. :)
Ik probeer me er maar zo min mogelijk aan te ergeren en er door defensief rijden zo min mogelijk last van te hebben.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door Twain »

als je ergens bang voor bent in het verkeer, heb je op die plek en op die tijd echt niets te zoeken.. toen ik in het begin voor mijn gevoel nog niet helemaal door had hoe breedt de auto is was ik ook niet te vinden op die 2 meter stroken bij wegwerkzaamheden op de snelweg. maar defensief rijden is idd de enige juiste oplossing voor het individu en gezien de politie eigenlijk alleen maar hardrijders bonnen geeft zullen al die met 50 invoegende bejaarde nog wel een aantal jaar op de weg blijven ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door cvw »

Bam jonguh! Gewoon met 200 over de onverlichte Duitse autobahn cruisen. Gewoon, omdat het kan. :D
Ook zonder boxershort. :wha:
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door marksanne »

cvw schreef:Bam jonguh! Gewoon met 200 over de onverlichte Duitse autobahn cruisen. Gewoon, omdat het kan. :D
Ook zonder boxershort. :wha:
Je vergeet 'in de mist' :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door Xenon »

Ach, weet je: licht uit is niet goed (te donker), licht aan is niet goed (energieverspilling), hier is teweinig verlichting, daar is teveel verlichting, hier brandt 't te vroeg al, daar veel te laat nog, of is te hoog of te laag aangebracht (doet pijn aan de ogen)...
En heb je dan eindelijk de ideale mix (klachtengrens onder de 60%) van de voorgaande opties gevonden, dan deugt ineens toch de kleur van het licht niet. :emo:

Ik lig er niet wakker van. Ik heb geen moeite met verlichte wegen. Evenmin met onverlichte wegen. Maar frappant blijft wel dat NL de afgelopen jaren langs de snelwegen ontelbare lantarens de grond in heeft gemept om deze... eh... :bump: . Nou ja, zie het positief: als je niks hebt om in te schakelen, heb je ook niks om uit te kunnen schakelen... toch? :hypo:

Kost wat, maar dan heb je ook niks! Daar zijn we erg goed in in NL! :bye
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door ghino »

Snelwegen onverlicht vind ik eignelijk zelf het makkelijkst.
zodra je lichtstraal naast je ziet weet je dat je even moet wachten met je voor gangerin te halen :D:D
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door TPA »

Vind verlicht veel fijner rijden en iets veiliger.

Niet dat ik bang ben in het donker ofzo, maar je ziet veel meer/verder wat er op de weg gebeurd. Ja je hebt koplampen.donkerchijnen maar 50m, met xeon misschien 80m. Bij een voorzichtige 130km/u zijn volgensmij al erg krappe marge, mocht er opeens iets op de weg liggen.

2 auto's die op de rechterbaan een aanrijding hadden en geen alarmlichten hadden (kapot en stonden dwars), kon ik gelukkig nog ontwijken. Het is dat de auto's wat glinsteren in het donker, anders was ik er (na flink remmen) met +-150 tegenaan geknald.
Laatst ook nog over een halve verloren bumper oid gereden.

Als je ff niet oplet of het is niet licht weerkaatsend dan kun je wel is wat minder geluk hebben. Zeker s'nachts wanneer je eindelijk lekker door kunt rijden.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door Lowlands »

Xenon schreef:Ach, weet je: licht uit is niet goed (te donker), licht aan is niet goed (energieverspilling), hier is teweinig verlichting, daar is teveel verlichting, hier brandt 't te vroeg al, daar veel te laat nog, of is te hoog of te laag aangebracht (doet pijn aan de ogen)...
En heb je dan eindelijk de ideale mix (klachtengrens onder de 60%) van de voorgaande opties gevonden, dan deugt ineens toch de kleur van het licht niet. :emo:

Ik lig er niet wakker van. Ik heb geen moeite met verlichte wegen. Evenmin met onverlichte wegen. Maar frappant blijft wel dat NL de afgelopen jaren langs de snelwegen ontelbare lantarens de grond in heeft gemept om deze... eh... :bump: . Nou ja, zie het positief: als je niks hebt om in te schakelen, heb je ook niks om uit te kunnen schakelen... toch? :hypo:

Kost wat, maar dan heb je ook niks! Daar zijn we erg goed in in NL! :bye
Dat kan wel zijn,maar het heeft wel banen op geleverd! 8-)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door foks »

Tja, voor wie het wat interesseert ....
1] rij zo hard als je redelijkerwijze kijken kunt (achterlichtjes verderop zijn meestal een goede indicatie dat er niets aan de hand is ;)
Ook op een onverlichte lege snelweg moet je nog tijd hebben om een nood-ruk aan het stuur te kunnen geven. (mooi voorbeeld trouwens, en gelukkig dat het goed afliep, TPA).
Voor zware mist geldt hetzelfde, met dien verstande dat te langzaam rijden ten opzichte van het overige verkeer minstens zo gevaarlijk is.
2] zet je TomTom aan zonder route erin. Deze 2d/3d weergave kondigt bochten aan bij slecht zicht, zware regen, onbekende onverlichte N-wegen, enz.

Ik zelf heb geen problemen met onverlichte snelwegen.
Ik vind het wel gezellig eigenlijk. Kan er goed bij nadenken.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door Lowlands »

Ja,en dat is nou net verkeerd!je aandacht voor het rijden gaat dan verslappen..
Maar het aan zetten zonder route van je navigatie is wel een goede tip.. ;)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: onverlichte snelwegen

Bericht door m4v3r1ck »

Vind zelf beter als de weg onverlicht is. het is hier geen Azië waar er ineens iemand kan oversteken op de snelweg!
Je kan beter de lichten van andere weggebruikers zien in het donker. Ook heb ik geen moeite zoals Cees om 200 over Duitse onverlichte autobahn te cruisen .... gewoon omdat het kan!
Plaats reactie

Terug naar “Kletsen / off-topic / fun / flauwekul”