Milieuzone Rotterdam

Post hier je fun, ga volledig off-topic of klets erop los tot je een ons weegt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Milieuzone Rotterdam

Bericht door SisterOfMercy »

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt het beter zwakzinnigelucht.nl noemen, want al die rokende teringwrakken komen er nog steeds in. En de stinkbus van de bulgaar mag er natuurlijk ook gewoon in.

Met mijn 6G mocht ik er eerst niet in. Daarna mocht ik er wel in, maar de U9 op m'n 1991 kenteken werd niet herkend door het systeem. En volgends de website is er nu geen 'vuiltje meer aan de lucht' wat betreft mijn G. Ofzoiets.

Zie: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; (dan nog op top 10 vragen klikken)
Q: "In de Tweede Kamer is een motie aangenomen waarin staat dat gemeenten geen milieuzones voor personenauto's meer in mogen voeren. Wat betekent dit voor de milieuzone in Rotterdam, gaat die nog door?"
A: "Ja, de invoering van de milieuzone gaat gewoon door. De uitbreiding van de milieuzone in Rotterdam is door een grote meerderheid van de gemeenteraad besloten. Naast de gebiedscommissies en diverse belangenverenigingen (o.a. ANWB, Milieudefensie) hebben ook brancheverenigingen als TLN en EVO hier een duidelijke stem in gehad. Om de lasten te verdelen onder zowel bedrijven als bewoners en om snel voldoende effect te hebben, is een milieuzone voor zowel vracht-, als bestel- als personenauto's nodig. De gemeente heeft en neemt de verantwoordelijkheid om te zorgen voor gezondere lucht voor iedere Rotterdammer. De milieuzone is een effectieve maatregel om de luchtkwaliteit te verbeteren en een van de maatregelen die de gemeente zelf kan nemen. Dit is door minister Schultz nogmaals bevestigd op vrijdag 19 december."
Kan iemand me uitleggen waarom 't dan nog steeds doorgaat? Wie of wat is TLN en EVO? Waarom hebben ze niks aan mij gevraagd? Ik ben immers de weg, de waarheid en het leven!!! :uhu: Dit haalt echt niks uit om het aantal rokende teringwrakken te verminderen.

Dan nog iets: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Snapt iemand dit? Van de personenauto's in NL mogen 290.000 er niet meer in die milieuzone komen... En hoeveel van die auto's kwamen voorheen in die milieuzone?? :evil:
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Milieuzone Rotterdam

Bericht door Lowlands »

Dus als je maar betaald mag je gewoon de zone in!Dus gewoon een belastingmaatregel!Want bij eerdere milieuzones is gebleken dat het geen sodemieter scheelt in vervuiling.Maar voor de rest begrijp ik die aantallen ook niet echt.290000 die er niet meer in mogen?Lijkt me een te hoog aantal.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Milieuzone Rotterdam

Bericht door Twain »

agh ja... er zijn best wel veel diesels van voor 2001 hoor ;) er worden er duizenden geimporteerd elk jaar opnieuw van bouwjaar 1986 en eerder dat dan wel weer

maar er zijn idd best weinig vervuilende auto's in rotterdam als ik de zone in ga zie ik zelde een "mag er niet in" een enkele keer een oldtimer ofzo. en agh die stink turkenbakken mogen er tenminste niet meer gratis in en dat maakt het allemaal weer goed :P
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Milieuzone Rotterdam

Bericht door Lowlands »

Ja,het heeft ook zijn goede kanten... ;)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Milieuzone Rotterdam

Bericht door foks »

ja, ik ben wel blij dat ik er (kennelijk...) toch weer in mag met mijn pre-1992 Galant.
Eerder in 2015 werd ik midden op de Erasmusbrug begroet door een boos bord met "NEE".
Op oudejaarsdag mocht het dan ineens weer wel, kennelijk de regels herzien of een systeemstoring.
Nou kom ik overigens zelden met de auto in Rotterdam, maar het is leuk om te weten dat het dus wel mag.

Wat mij eigenlijk het meeste stoort is dat er opeens uit het niets een verwijt aan oude auto's komt. Als je nu een nieuwe zou kopen, heb je geen idee wat je over 5 jaar aan maatregelen kunt verwachten. Dat geeft geen vertrouwen in de overheid.

Ik vraag me dan af, welk percentage van het totale wagenpark in Nederland hebben we het dan eigenlijk over?
Het gaat dan om auto's van zeg maar 25-40 jaar oud die in dagelijks gebruik zijn.
Hoeveel zijn dat er dan? 2% ? Kennelijk zijn dat er 290.000 in totaal, maar zou dat nou echt de luchtkwaliteit verbeteren?
Op de ring Rotterdam mag alle verkeer nog lekker doorkachelen, en de zeeschepen in de havens produceren ook alleen maar bloemetjes uit de uitlaat, dus het gaat hier kennelijk ècht over een significante verbetering van het milieu als we een paar oude auto's weghalen uit de binnenstad! :bump:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Milieuzone Rotterdam

Bericht door Twain »

agh je moet erens beginnen .. wel is de manier waarop dit is geregeld en gecomuniceerd belachelijk
auto's weigeren op hun leeftijd terwijl het makkelijk te doen is om de grootste vervuilers eruit te pikken..
ivm de city race en trouwerijen etc moet er natuurlijk een uitzondering worden gemaakt.. en tsja die kan je natuurlijk kopen :D

en boten... breek me de bek niet open van boten.. het meest stompsinge wat ooit is bedacht is wel stookolie voor boten op internationaal water (in de haven moeten ze lopen op "schone" diesel)
die dingen produceren een bak vervuiling waar je u tegen zegt... maarja geen regels voor en we willen graag bij de action gewoon chineese kerstlampjes kunnen kopen voor een euro. geld bepaald uiteindelijk alles..
dit soort maatregelen zijn er alleen maar om de goede wil te tonen aan het stemvee..

om die maatregel vervolgens proberen tegen te houden in denhaag is uiteraard ook om de goede wil te tonen aan het stemvee... je moet natuurlijk niet willen dat ze je gaan houden aan je verkiezings belofte he ;)


een glas, een plas en alles blijft zoals het was.
Awesomeness = Verveling x Talent
Super Top
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:53
Provincie: Gelderland

Re: Milieuzone Rotterdam

Bericht door Super Top »

Hier in Arnhem geldt een milieuzone voor vrachtwagens.
Hier zijn we voor vrijgesteld met ons bergingsbedrijf nadat ze (volgens hun) erg lang moesten wachten voordat de singel weer vrij was.
Wij hadden niet eerder een euro 4 vrachtwagen beschikbaar.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Gebruikersavatar
Eskimo
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:21
Provincie: Noord-Holland

Re: Milieuzone Rotterdam

Bericht door Eskimo »

Wat dacht je van een openhaard of vuurkorf wat daar voor fijnstof afkomt.
Die moeten ze verbieden, kunnen de mensen met astma ook ook weer naar buiten.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Plaats reactie

Terug naar “Kletsen / off-topic / fun / flauwekul”