Met mijn galant naar spanje.

Post hier je fun, ga volledig off-topic of klets erop los tot je een ons weegt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Met mijn galant naar spanje.

Bericht door janmitsv6 »

Dit was in 1992 dat ik met m,n Galant 2.0 GLI op gas naar platjadaro in spanje , met de vouwwagen op vacantie ging , samen met m,n broer, en een kameraad. We reden ongeveer 130 km , dat mocht toen in frankrijk , weet niet hoe dit nu is ? Dat , m,n kameraad reed en we gingen twee vrachtwagens voorbij, ik zat achter in en m,n broer zat voorin , Toen gebeurde het !! Een knal!! auto plus vouwwagen begon te slingeren maar hij hield de combinatie onder controle , want hij liet alleen het gas los, dus wij stoppen op de vluchtstrook, nou m,n hele voorbumper was weg , allemaal onderdelen van m,n bumper en en spoiler etc etc , en de achterplaat van mijn achterbumper wees naar de stralende zon, De vrachtauto,s ?? Waren verder gereden , hadden waarschijnlijk niet gemerkt dat , bij de voorste vrachtwagen het reservewiel door de lucht vloog en daarbij nam hij ook nog is het reservewiel plus de ijzeren beugel mee van de tweede vrachtauto , nou daar zijn wij dus over heen gegaan !! Daar sta je dan bij lyon op de autobaan , t,was 30 graden en de schrik in de benen !! Nou ,ik heb de onderdelen aan de kant geschoven en auto gecontroleerd als er geen radiateur beschadigd was, en als de remmen en stuurinrichting nog goed werkten, Maar er bleek verder niets aan de hand te zijn ,maar mijn mooie galant zag er niet meer uit . Geen politie bij gehad want die Trukkers waren al lang uit het zicht. We zijn doorgereden naar de camping , en 3 weken heerlijk genoten in Playadaro in Spanje, De terugreis liep zonder problemen , behalve dat mijn broer reed en ik zei , je moet tanken !! Nee zei m,n broer, zit nog zat in!!! en heb nog benzine, maar ik wist dat de benz, tank ook leeg was , en toen moesten we naar boven , en begon de auto al te sputteren,,,,, gelukkig kwamen we na de helling genomen te hebben bij een afslag , en konden toch nog gas en benzine tanken , maar had het zweet wel losss. Terug in Hoogeveen had ik 6000 gulden schade aan mijn auto , en de Mitsubishi dealer in Hoogeveen had ook een schade afdeling en samen met die jongens heb ik toen een speciaal setje bumpers voor mijn galant uitgezocht en na twwe weken had de auto weer klaar ,maar t,was wel een hele ervaring in frankrijk..Die galant had ik weggedaan met 350.000 km op de klok ,en later kwam ik hem tegen bij een boerenerf en sprak die man aan dat ik de vorige eigenaar was , en had toen op gas al meer dan 5ton gedraaid , en die boer , zei :: Ja mien jong gebruuk hem ok as trekker veur de veewaagnn en dot nog best...
Laatst gewijzigd door janmitsv6 op 28 mei 2012, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Met mijn galant naar spanje.

Bericht door ghino »

hehe zeer mooi verhaal, vooral die reactie van die boer haha
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: Met mijn galant naar spanje.

Bericht door MarkDuffy »

*drukt op "vind ik leuk" *
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Met mijn galant naar spanje.

Bericht door janmitsv6 »

Schrik zitten wel spelfouten in , zal wel ddor de warmte komen . t,is hier bijna 30 graden in Hoogeveen.
Vanmiddag maar is een neut nemen !! :agree: :agree:
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Met mijn galant naar spanje.

Bericht door Xenon »

Goeiedag zeg... krijgt me daar even een lading reservewielen op bezoek... :shock: :x: :o
M'n broer heeft wel eens een solo dakluik van een voor hem rijdende tourincar op zich af zien komen. Ook in Frankrijk trouwens.
Het ding steeg eerst op om vervolgens door het vacuum achter de tourincar weer naar beneden gezogen te worden.
En jeemig, zo'n ding wordt groooot als ie dichtbij komt. Het liep met een sisser af: m'n broer kon verder zonder linker buitenspiegel en een kras op het spatbord lv.
Maar een paar reservewielen happen?... Nee, doe me dan maar een dakluikje :emo: .
Mooi verhaal, Jan. Gelukkig gingen de wielen onder jullie door en niet door jullie heen, want die uitdaging hadden jullie verloren :yes:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Plaats reactie

Terug naar “Kletsen / off-topic / fun / flauwekul”