Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Bericht door janmitsv6 »

Goedendag allemaal,,,ja ja ik weet het ,,heb geen galant meer
maar had na m,n v6 galant 3 verschillende mitsu,s gehad en op.t laatst een
2.4 GLX spacewagon gekocht,,,,voor de hoge instap , maar dit was bijna een miskoop,
er mankeerde achter af van alles aan , versnellingsbak geluiden klepstoters moesten
vervangen worden , en roest,,,,ding was van 1999 en t,was geen automaat waar ik dus
fan van ben ,,,,heb nu toch weer een andere spacewagon gekocht, van 2001, met automaat .
en alle opties wat maar mogelijk is zit er op , donker glas achter origineel navigatie , sportvelgen
cruise contr, tract, contr trekhaak voor de sleurhut..exstra mistlampen ,,spoiler achter zonder tikkende klepstoters, en geen roest,,,maar goed ding was nog bijna 3500 euries, maar we zijn er blij mee, nu een vraag . hoor verschillende verhalen over het soort olie wat er in moet en de galant 2,4 is toch hetzelfde blok ??
Dus graag tips wat voor soort olie er in moet,,,PS Als ik deze auto niet meer nodig ben om wat voor reden dan ook,,komt er wel weer een v6 galant maar hoop dat ik deze wagon nog lang nodig heb, ( Dan heb ik m,n liefje ook nog thuis als je begrijpt wat ik bedoel) Alvast bedankt en goed weekend !! Gr Jan.. :thx: :thx: Oja zal nog even een fototje plaatsen,,,
Bijlagen
achterkant spacewagon.jpg
exstra mistlampen plus chromen chrill.jpg
zijkant space wagon.jpg
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Bericht door Lowlands »

Ja,ik zie dat wel meer bij Spacewagon eigenaars,dat ze bijzonder weinig aan hun auto doen.Ze zien er bijna allemaal ongeliefd uit.Hoe komt dat nou toch?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Bericht door Twain »

das een boel centjes.. maar hele nette wagen hoor jan... jij bent de enige persoon die ik nu niet meer in een galant wil zien, veel plezier met deze auto en de ritjes met je vrouw... geniet ervan !
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Bericht door janmitsv6 »

Ja de meeste spacewagons zijn echt uitgeleefd !! Maar ja ze worden echt als trekpaarden gebruikt,,,,en hier komt zo,n aangepaste stoel in,,is een galant te laag voor helaas,,,maar ik klaag niet hoor ,,,ding zweeft over de weg !! en trekt goed ! Maar twain,,,mijn hart ligt bij een galant hoor,,,,ha ha ,,,heb er in totaal in m,n autohistorie een stuk of 8 gehad ! zonder problemen,,
Gebruikersavatar
4Koen63
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2015, 13:26
Provincie: Limburg

Re: Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Bericht door 4Koen63 »

Beetje lekker laat maar in mijn Galant 2.4 GDI zit 0W-40. Bij de volgende verversing ga ik flushen en 0W-30 proberen omdat de motor nog steeds lichtjes tikt.
Previous cars: Eclipse 1G CT 2.0 GS (1993), Eclipse 1G 2.0 GS (1994)

Nürburgring lap counter: 6
dtdeg
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 21:01

Re: Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Bericht door dtdeg »

4Koen63 schreef:Beetje lekker laat maar in mijn Galant 2.4 GDI zit 0W-40. Bij de volgende verversing ga ik flushen en 0W-30 proberen omdat de motor nog steeds lichtjes tikt.
ik heb er gewoon goedkope shell helix 5w-40 in zitten. heeft er altijd al ingezeten volgens de boekjes. motor vind ik voor een mitsu stil qua tikken.
Gebruikersavatar
4Koen63
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2015, 13:26
Provincie: Limburg

Re: Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Bericht door 4Koen63 »

Volgens MD-Performance schrijft Amsoil 10W-30 voor voor de GDI motor.

Dit ga ik in de toekomst dus proberen in combinatie met de revised 3G lifters. Dan zal het tikken zeker wel voorbij zijn.
Previous cars: Eclipse 1G CT 2.0 GS (1993), Eclipse 1G 2.0 GS (1994)

Nürburgring lap counter: 6
dtdeg
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 21:01

Re: Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Bericht door dtdeg »

4Koen63 schreef:Volgens MD-Performance schrijft Amsoil 10W-30 voor voor de GDI motor.

Dit ga ik in de toekomst dus proberen in combinatie met de revised 3G lifters. Dan zal het tikken zeker wel voorbij zijn.
ik laat me verrassen. die lifter gaan meer doen dan die olie, ook al heb ik geen ervaring met dat merk.. hetzelfde geval als bij 4g63. Voor de GDI ga ik niet die dure olie inflikkeren die ik voor de gst-x gebruik. Daar zit bijna 70 eu tussen.. hou het gewoon bij de vol syntheet zou ik zeggen met goede schoonmaak additieven. but thats me.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Bericht door KNOEI 8G »

Amsoil heeft zeker goede vloeistoffen en met de ervaring die MD-Performance heeft kun je dat advies sowieso blindelings volgen! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
4Koen63
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2015, 13:26
Provincie: Limburg

Re: Welke olie in de 2,4 GDI motor,,,

Bericht door 4Koen63 »

Dat doe ik dan ook haha :)

Het is ff rijden maar ben er al een tijd vaste tevreden klant!
Previous cars: Eclipse 1G CT 2.0 GS (1993), Eclipse 1G 2.0 GS (1994)

Nürburgring lap counter: 6
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”