Een waslijst aan klussen...

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
RobbieF57
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:37

Een waslijst aan klussen...

Bericht door RobbieF57 »

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien in één van mijn andere topics gelezen hebben, ben ik toch maar begonnen met het in oude glorie herstellen van mijn trouwe groene G7 1.8 GLi. Om verschillende redenen vind ik het erg moeilijk om afscheid te nemen van deze auto. Bovendien is het een pittige, zuinige en erg betrouwbare wagen.
Volgende week wordt de complete distributie vervangen, en ga ik zelf een andere radiateur plaatsen. Daarna wordt het tijd voor wat cosmetische ingrepen. Op het achterbumperfront is inmiddels enige beweging waarneembaar: met een beetje geluk kan ik er één -in de juiste kleur- overnemen van een medeforummer.
Daarna komt de voorkant aan de beurt. Hier heb ik parkeerschade; midden op de neus, precies op de plek van het rode logo zit een nare deuk. Gelukkig zijn zowel de voorbumper. als de motorkap onbeschadigd gebleven.
Het lijkt erop dat dit een los stuk plaatwerk is, over de gehele breedte van de auto, en dat e.e.a. vastzit met schroeven. Is dit zo? Of komt hier nog laswerk bij kijken?
Als dit onderdeel makkelijk te vervangen is, ga ik uiteraard op zoek hier op het forum....naar een groene.

Daarna wil ik de (verbleekte) stootstrips behandelen met Plastidip, en de raamstijlen en de ruitenwisserarmen opnieuw zwart spuiten (zou het wel willen laten poedercoaten, maar ik ben bang dat deze laag te dik wordt om de portierrubbers weer fatsoenlijk te kunnen terugplaatsen)
Als dat allemaal gedaan is, wil ik ook graag julle mening over een bjzonder irritant rateltje achter het dashboard. Het geluid is toerentalafhankelijk, en klinkt als een relais (ik weet niet of het relevant is, maar de auto heeft airco). Maar goed; dat is voor de toekomst.

Alvast bedankt voor jullie tips
Fijn weekend; geniet lekker van het mooie weer!

Rob
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Een waslijst aan klussen...

Bericht door Lowlands »

Dat stuk kun je inderdaad ook aftermarket kopen,maar misschien beter bij de sloop halen?Het enigste wat achter het dashboard zit is de kachel,met de klep voor meer of minder warmte.Misschien zit die los?Tenminste,dat was in mijn oude G7 twee liter zo.Daar zit een motortje in,misschien zit die de hele tijd te draaien omdat hij nooit af geschakeld wordt?Kan me nog iets herinneren dat het bij mij toen ook zo iets was..Moest een andere kachel hebben,kon het niet maken.Zit achter het handschoenenvak.Maar dat rateltje is dan niet toerenafhankelijk van je motor.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”