LED lampen voor in de auto.

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Lowlands »

Nou nee,dat schreef ik al,valt gewoon tegen.Zal niet zeggen dat het net zo slecht was als met halogeen,maar goed is het niet.Zeker niet na dat de APKmonteurs mijn twee andere dimlichten uit gemaakt hebben.En ik te lui ben om die toch weer aan te sluiten.Er zit dus in de grootlichtbehuizingen een BiXenon.Dus ook dimlicht in de koplamp als er dimlicht mot.Dat mag van de APK,maar die hebben het toch verandert.
Maar ik zal er mee moeten leven dat het nooit zo goed wordt als de moderne auto's..Die wel in je spiegel je verblinden.. :puke:

Maar vroeger had je dus LEDS die geen 270 graden schenen,maar tegenwoordig wel.Als ik dus kijk naar die LEDlamp in mijn badkamer,zie ik toch geen verschillende stralen.Ok,er zit nog een soort plastic over heen met de vorm van de gloeilamp,en die zal zeker daar ook toe bijdragen.Maar dat kan dan toch ook in een autolamp?
Laatst gewijzigd door Lowlands op 17 sep 2015, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Twain »

Integra schreef:
Twain schreef: Wat er aan je TL hangt is een Inverter (en eigenlijk bij Xenon ook) Inverter is een omvormer van laag naar hoog spanning.... min of meer een omgekeerde trafo :P
psies... ballast

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

An electrical ballast is a device intended to limit the amount of current in an .... to power a fluorescent lamp, neon lamp, or high intensity discharge (HID) lamp

(dat laatste is dus xenon)


Maargoed dan noemen we het grote kastjes voortaan de engelse ballast van electrical ballast .. en de weerstandjes en andere prut in het kleine kastje noemen we nederlandse "ballast" van de belasting.
en als we dan toch bezig zijn. Wanneer we het hebben over een ballast welke geschikt is voor canbus zonder kleine vierkanten ballastjes dan noemen we het canbus ready ballast met links draaiende vreutelmeuten. (made in china uiteraard)
ik heb zoon idee dat dit iets wat verwarrend is.. het is gewoon niet handig om iets waar vooral engelse (internationale) termen inzitten ( ellectrical ballast HID Xenon etc) ineens een nederlandse ballast te gaan zitten introduceren in een product veld waar ookal een engelse ballast zit en iets totaal anders is, is gewoon vragen om verwarring. 1 keer raden wat je te zien krijgt als je in google "xenon ballast" in toetst. (en nee dat is niet vincent die overboord wordt gekieperd)

@Joop wat een bere goed argument man, jij kan echt goed discuseren, petje af hoor, geen spelt tussen te kijgen. Gelukkig hoef ik aan jouw hersenpan niet te twijfelen hoor, allemaal prima pico bello in orde.
Ga maar lekker vroeg slapen, dan kan je morgen weer van de duizelingwekkende argumenten opschrijven, ik kan niet wachten!!!!!
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Lowlands »

Ik geef het op hoor,met jou... :bump:
En ik ga nooit vroeg naar bed,lijkt maar zo,maar die klok van dit forum loopt een uur achter.Of ik heb dat niet gewijzigd,dat kan ook,maar dat ga ik nou niet meer doen.Het is dus nu 00:17..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door speedy500 »

Lowlands schreef:Tja,hij is ook niet ontworpen voor een Xenon...

En het is NIET hetzelfde,anders zou die niet apart aangesloten moeten worden.Maar goed,de LEEK zal het wel balast blijven noemen..

En de leek zal dat ook blijven doen, dus eindeloze discussie

En je zomertijd moet je zelf instellen in je profiel, ook soort van weerstand, voor luie mensen :lol: :lol: :wha:

En je "ziet" idd geen verschillende stralen, maar plaats em eens in je koplamp achter t kappie, dan schijnt em alle kanten op, behalve naar voor, waar je t licht wilt hebben
Zelfde shit als xenon in een slechte koplamp, veel licht, tegenligger verblind, maar zelf zie je geen steek

Zijn er absoluut bij die goed zijn, maar de galant gaat nog t beste op gewone halogeen, of goed afgestelde xenon (die een apk keurmeester weer mooi verkloot bij de apk)
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:Ik geef het op hoor,met jou... :bump:
En ik ga nooit vroeg naar bed,lijkt maar zo,maar die klok van dit forum loopt een uur achter.Of ik heb dat niet gewijzigd,dat kan ook,maar dat ga ik nou niet meer doen.Het is dus nu 00:17..
Je geeft het op en vervolgens ga je toch weer reageren... je blijft een bijzonder mens.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door SisterOfMercy »

speedy500 schreef:En leds heb je meestal geen ballast voor nodig, die werken niet op hoogspanning, eerder op laagspanning, en dan zit je met een weerstand die erbij moet, en als die apart in een behuizing zit, wel handig te gebruiken wil je die niet heel fel en heel kort willen gebruiken
Nou, ik denk niet dat het een weerstand is. Er zijn ook ledlampen met E27 fitting, voor op 230 Volt. Daar zit toch ook geen weerstand in om uiteindelijk uit te komen op die paar volts die zo'n ledje nodig heeft? Dat is allemaal geregeld. Ik weet alleen niet hoe, misschien zit er wel een heel klein schakelend voedinkje in, zelfde principe als een voeding van een PC.
speedy500 schreef:Maar vaak zitten in de te gebruiken leds voor autos al de weerstanden in gebakken, alleen krijg je er soms een "ballast" bij die puur en alleen is voor de canbus systemen zodat die niet in storing schiet (led heeft lagere weerstand als halogeen, dus denkt canbus dat je lamp kapot is)
Is dan dus een heel ander soort ballast, als bedoeld bij xenon, dat geval is t puur een weerstandskastje om t zomaar te zeggen
Tsja, goede kans dat het inderdaad alleen een voedingsding is. De gemiddelde autotuner is niet zo slim, dus houden ze het maar bij dezelfde woorden, anders wordt het verwarrend he.
Lowlands schreef:Tja?Misschien omdat jij denkt dat ik niks van elektronica af weet?Waar je dus dan fout denkt..
Nou, gezien de uitspraken die je doet was je kennelijk niet heel erg goed in je werk.
Maar wat moet je eigenlijk met andere koplampen, jouw wagen rijdt toch helemaal niet? Of rijd je toch weer stiekem? ;)
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Lowlands »

Huh?Dat is al weer een paar jaar geleden hoor dat ik niet reed,omdat ik op die manier de apkbekeuring wilde voorkomen,wat dus niet kan.Toen was ik nog "gewoon" werkloos,nu ben ik pensionada.
En als ik niet goed was in mijn electronicawerk zouden ze me dan 21 jaar gehouden hebben denk je?Ik werd alleen ontslagen met de smoes dat ik te duur was en dat de technische dienst opgeheven zou worden.Kwam ik een tijd later er langs om nog even met de excollega's te praten en zat er een goedkope jongen op mijn plek..En eigenlijk was ik wel blij dat ik daar weg was,weg van de terreur van een zoontje van de baas die niet eens de lagere school had af gemaakt..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Twain »

Opendoel allert.




Hoe de neuk kan je nu de lagere school niet afmaken, dan moet hij 16 zijn geweest in groep 7 eventueel in 8
kinderen gaan als ze 4 zijn naar groep 1 daarna heeft hij er 12 jaar over gedaan om 6 groepjes te stijgen.
Ik vermoed dat de beste jongen zijn middelbare school niet heeft afgemaakt.. want als je 14 ben schoppen ze je gewoon van de bassis school met een "diploma", of je nu wil of niet. een 16 jarige geile beer gaat namelijk niet echt werken met 11 jarige meisjes in de klas.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Integra »

Ik heb de basisschool ook niet afgemaakt :P
Het ging goed fout op school... zó fout dat ik nergens meer welkom was....
Uiteindelijk een aantal jaren later in 1,5 jaar tijd m'n mavo diploma gehaald en school verlaten op m'n 16e (ik liep dus gelukkig niet achter ;)
Het kán dus wél, maar de ellende die er achter weg komt wegens leerplicht.....
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door SisterOfMercy »

Ja, ik wil ook nog m'n school afmaken. Eerst een schietijzer scoren.

En zei iemand iets over 11-jarige meisjes? ;-)
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Integra »

foei :P Hoewel, hoe dichter bij de nul... hoe strakker om je....


Euh....

Of topic! :P
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door SisterOfMercy »

Integra schreef:foei :P Hoewel, hoe dichter bij de nul... hoe strakker om je....
Ja, dat zei 'de grote filosoof' jodi bernal toch al? :uhu:

ontopic: Ik ga binnenkort maar ledlampjes in de interieurverlichting ophangen. En ik moet nog een kleinere hebben voor de achterbak. Zie je ook nog eens wat daar.

Zou je niet goedkoop in china alleen zo'n behuizing kunnen scoren? Dus dat aluminium ding waar de boel in gaat. Dat lijkt me wel handig. Ik flep zelf de elektronica en de led module wel.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Twain »

Ik zou willen dat ik had doorgeleerd, dan had ik vast een goede baan met een mooie boom een lieve hond en een burgelijk huisje met een wit hekske en een lease bmw :yes:
zonder onderwijs ben je niks... :no:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door SisterOfMercy »

Twain schreef:Ik zou willen dat ik had doorgeleerd, dan had ik vast een goede baan met een mooie boom een lieve hond en een burgelijk huisje met een wit hekske en een lease bmw :yes:
zonder onderwijs ben je niks... :no:
Een hekske? Je hebt toch al een mokkel?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door speedy500 »

En pas op he, straks gaan de "gekleurde medemensen" weer in storing om dat witte hekske :P
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Integra »

Nah.... Roetzwart is de zwarte Piet, zo zwart is een neger NIET! :P
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: LED lampen voor in de auto.

Bericht door Lowlands »

Tja,hoe hij het voor elkaar heeft gebokst,dat weet ik niet,maar heb dat van collega's gehoord die dichter bij de haard zaten wat betreft informatie.En je kon het ook merken dat het een stom rund was.En toch de baas spelen,want dat heb je met zoontje van de baas..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”