Hallo,
Ik heb een probleem met de radio.
Er zat in mijn Galant een oude radio van de vorige eigenaar.
Die heb ik er uit gehaald en mijn Eigen radio erin gezet en werkte prima.
Ik had hem er half ingeschoven.
Ik trek de radio al spelend weer uit de slede en ineens werkt de radio niet meer.
Gemeten en komt geen spanning meer op de +.
Alle zekeringen (voor zover ik die kon vinden) zijn goed.
Ik moest er mee gaan rijden (naar werk) en heb nu ineens dat hij erg laag stationair loopt.
Ik heb hier en daar gelezen dat het gasklephuis schoongemaakt moet worden.
Dat zal ik wel gaan doen, maar raar dat het gebeurd na de radio storing.
Iemand een idee of een verborgen zekering?
Radio en stationair
- mercedes250
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 23 apr 2016, 16:43
Radio en stationair
m.v.groet
fred
fred
- mercedes250
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 23 apr 2016, 16:43
Re: Radio en stationair
Zit ineens te denken.
Ik heb perongeluk met contact aan een aantal zekeringen eruit gehaald.
Had niet in de gaten dat het contact nog aan stond.
Zal ik hem wel opnieuw moeten inleren.
Blijft het problem met de radio nog.
Ik heb perongeluk met contact aan een aantal zekeringen eruit gehaald.
Had niet in de gaten dat het contact nog aan stond.
Zal ik hem wel opnieuw moeten inleren.
Blijft het problem met de radio nog.
m.v.groet
fred
fred
Re: Radio en stationair
Welke + ?
Je hebt er 2:
eén permanente 12V voor radiogeheugen en bedrijf
eén schakel+, die zit op de accessoire zekering.
Domme vraag, bijna alle radio's hebben nog een zekering aan de achterkant. Is die goed?
Als je die permanente 12v echt nergens terug kunt leiden, kun je die net zo goed opnieuw vanaf de accu trekken (wel met zekering!!!), want die is af fabriek toch al niet erg overbemeten
Dat motor inleren komt vanzelf goed, na een week of 2 is dat wel bijgetrokken.
Als je dat geduld niet hebt, kun je de auto koud starten en in de vrij (Neutraal) op laten warmen tot de temperatuurmeter netjes in het midden staat.
Je hebt er 2:
eén permanente 12V voor radiogeheugen en bedrijf
eén schakel+, die zit op de accessoire zekering.
Domme vraag, bijna alle radio's hebben nog een zekering aan de achterkant. Is die goed?
Als je die permanente 12v echt nergens terug kunt leiden, kun je die net zo goed opnieuw vanaf de accu trekken (wel met zekering!!!), want die is af fabriek toch al niet erg overbemeten
Dat motor inleren komt vanzelf goed, na een week of 2 is dat wel bijgetrokken.
Als je dat geduld niet hebt, kun je de auto koud starten en in de vrij (Neutraal) op laten warmen tot de temperatuurmeter netjes in het midden staat.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
- mercedes250
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 23 apr 2016, 16:43
Re: Radio en stationair
Hallo,
De schakeldraad heft geen + meer.
Zekering in de radio is goed.
Oude radio die er uit kwam deed het ook niet meer.
Anders pak ik wel een andere geschakelde +.
de enige zekeringen kasten zitten toch in de motor ruimte links en onder het klepje links onder het dashboard?
Of zijn er nog meer.
De schakeldraad heft geen + meer.
Zekering in de radio is goed.
Oude radio die er uit kwam deed het ook niet meer.
Anders pak ik wel een andere geschakelde +.
de enige zekeringen kasten zitten toch in de motor ruimte links en onder het klepje links onder het dashboard?
Of zijn er nog meer.
m.v.groet
fred
fred
- mercedes250
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 23 apr 2016, 16:43
Re: Radio en stationair
Hallo,
Het is opgelost.
Er stond geen massa op.
Dus nieuwe massadraad getrokken.
En wat een verschil van rijden als je het gasklephuis schoonmaakt zeg.
Rijd nu nog beter.
Het is opgelost.
Er stond geen massa op.
Dus nieuwe massadraad getrokken.
En wat een verschil van rijden als je het gasklephuis schoonmaakt zeg.
Rijd nu nog beter.
m.v.groet
fred
fred
Re: Radio en stationair
oh, nou mooi, en nog muziek onderweg ook
ja, je kunt zo maar 15 jaar prut schoonmaken, geloof best dat dat soepeler zal rijden!
ja, je kunt zo maar 15 jaar prut schoonmaken, geloof best dat dat soepeler zal rijden!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic