Hoe reinig je het Gasklephuis

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

Gisteren mijn galant gdi 2.4 opgehaald fantastische auto ben er erg blij mee.

Het enige probleem wat ik heb is erg laag stationair lopen en daarom heeft een vriend van mij de auto opnieuw ingeleerd dit ook omdat de airco het tot gisteren niet deed (moest gevuld worden).

Tot op heden gaf dit geen succes dus nu wil ik het Gasklephuis reinigen maar ik weet niet hoe en wat.

Ik hoop dus dat iemand mij kan helpen met een uitleg weer eigenlijk niet eens waar het Gasklephuis zit.

Alvast bedankt

Groet Peter
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Tobias »

Ik neem aan dat je weet waar het luchtfilter zit, als je deze demonteert inclusief aanzuigbuis, kijk je zo op het gasklephuis (zit een koperkleurige klep in) als je er tegenaan duwt, dus helemaal dicht, heb je kans dat ie bij het loslaten wat blijft plakken, dan moet je m schoonmaken. Ik heb hier ergens gelezen dat deze gasklephuizen voorzien zijn van een coating en dat je niet in de weer moet met carburateur- of remmenreinger. Ik heb m dus gereinigd met wd40 en een doek. Als je alle aanslag van het huis en klep af hebt, blijft ie niet meer plakken. Haal in ieder geval niet de sensor los die op de achterkant geschroefd zit (is best lastig weer goed terug te plaatsen) Algemene tip; tank voortaan 98, verontreinigd minder en doen de gdi blokjes het echt beter op. Daarbij komt het stationair inleren best precies.
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

Bedankt voor je reactie net gedaan en hij loopt stukken beter stationair maar ook in de lage en hoge toeren voelt het allemaal veel krachtiger.

Groet peter
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door MD »

Daar ga je een beetje de fout in.
De gdi heeft een electronische gasklep, die staat altijd op spanning door de magneten, en daar mag je niet tegen aan drukken.
Het kan wel een beetje maar het wordt toch echt afgeraden.
Je kan wel de gasklep eraf halen, magneten eruit en dan schoon maken.
Dan ken je meteen je inlaatspruitstuk wat schoonmaken.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Tobias »

Wat is het risico dan?
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

Ik had weinig optie ik ben deze week op vakantie en kon het risico niet lopen van een stukke pakking onregelmatig lopen is ook weer terug beetje jammer.

Heeft er verder iemand ervaring met amsoil power foam ?????!


Groet peter
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

zoals ik al vertelde auto loopt weer onregelmatig stationair mist ook wat vermogen dus maar een busje power foam besteld ga het maar proberen.

nou schijnt dat de bougies al vervangen hadden moeten wezen heeft iemand een tip welke bougies.

alvast bedankt groet peter
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Tobias »

Ben wel benieuwd naar de resultaten van de foam! Bougies moeten iridium zijn, schrik niet, zijn schreeuwend duur! Heb zelf gekozen voor Bosch.
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door MD »

Ik heb de foam geregeld gebruikt.
Werkt goed.
Laat het goed in werken
Dit is een filmpje dat ik heb gemaakt er voor.
Ook bij een gdi
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

power foam ging niet goed eindelijk account maar duurde te lang ben ongeduldig haha.

dus bij de brezan een redelijke vervanging gehaald maar dit had niet het gewenste resultaat.

Dus gasklephuis en inlaatspruitstuk gedemonteerd en schoongemaakt daar zat me toch een bagger in.

goed na montage beetje spannend starten en lopen ik moet zeggen loopt veel beter maar bij warme moter toch weer toerental onzeker vooral met airco aan.

misschien toch de bougies schijnen duur te zijn beetje jammer natuurlijk als het voor niks is en kan dit met een normale sleutel ?????

alvast bedankt.

groet Peter
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Tobias »

Hoe is ie ingeleerd?
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door cvw »

4 Iridium bougies voor de Outlander (4G63 blok) kosten € 136,-. Heb je een idee.
Daar past een gewone bougiesleutel op.
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

Ok bedankt duur dus haha hij is ingeleerd eerst 10 zonder iets aan en toen met airco en lampen aan ??

Kan dat het wezen ????

Groet peter
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

vandaag naar tt assen geweest koude start vanochtend was erg slecht ging gelijk aan en naar een paar kuggen ook weer uit daarna starten lopen ik zat zelf te denken misschien toch nog wat resterend vuil.

verder ongeveer 350 km gereden en auto loopt fantastisch blijft laag stationair lopen maar ga hem anders proberen in te leren.

ik deed tot nu 10 min wachten en dan alles aan maar schijnt te moeten wezen wachten tot hij goed stationair loopt en dan vermogen er 1 voor 1 bijzetten en weer wachten en dan het volgende.

morgen nog is proberen

groet Peter
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

vandaag opnieuw ingeleerd en is wel beter de auto blijft alleen een beetje schoken bij constant toerental en nu piept de vsnaar weer teminste vsnaar multiriem wat is het en heeft dit misschien met elkaar te maken??????

heeft iemand hier tips over ik kan me voorstellen als er iets zwaar loopt dat dit het lopen van de auto en de multiriem beinvloed ??????? of denk ik nu verkeerd.

alvast bedankt.

groet Peter
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

vandaag naar arnhem geweest met vochtig weer dus heenweg alles goed maar terugweg weer erg onrustig lopen en horten en stoten zou het dan toch bobine of bougies zijn????????
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

toch maar weer het gasklephuis gedemonteerd en kwam tot de ontdekking dat het inlaatspruitstuk best wel weer vervuilt is de motor tikt ook weer echt een soort kleppen tik.

als ik dit allemaal samenvat denk ik dat de EGR klep niet goed werkt dit alles lijkt ook te kloppen want deze klep loopt erg stroef.

om deze redenen heb ik nu de EGR klep afgedopt en de stekker eruit gelaten.

het is natuurlijk best raar dat de kleppen van een beetje roet gaan tikken toch??????

ik heb nu dus maar een amsoil power foam bestelt bij md performance en ga als ik de foam heb de motor maar weer reinigen.

heeft iemand misschien nog tips.

alvast bedankt.

Groet Peter
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door MD »

Het zijn niet de kleppen die tikken, maar je klrppenstotters.
Daar word olie doorheen geperst, aan de zijkant van de stotter zit een 2mm gastje waar de olie uitkomt en als daar wat vuil in komt dan gaat hij tikken.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

Oke klinkt logisch maar hoe kan het dan wezen dat de kleppen na het schoonmaken van de luchtinlaat niet meer tikte????

Wat ik dan ook nog apart vind is dat ik de meest vervuilde cilinder ook hoor tikken en de rest niet net of er zooi op je klep zit of zo zou dat kunnen.

Kan toch bijna geen toeval zijn ??

Groet Peter
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

Kan ik deze stoters trouwens zelf reinigen of moeten de kleppen dan opnieuw gesteld worden?????
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door MD »

Kleppen stellen hoeft niet meer tegenwoordig.
Het reinigen ken wel maar dan moet je de nokkenassen eruit halen en de tuimelaars, dan ken je dr bij.
Daarna zal je wel nieuwe riemen moeten plaatsen.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door MD »

Dit is een filmpje van het reinigen van de stiters die ik ooit heb gemaakt.
Deze zijn wel van de twin turbo maar het idee is het zelfde.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

oke goed filmpje.

ik ben op zich best handig maar als ik het goed begrijp moet de hele distributie er dan af en dat is natuurlijk wel effe een moeilijk verhaal zit je natuurlijk met de timing en dergelijke.

de klepstoters is natuurlijk een groot probleem bij deze auto's maar ik heb nog steeds de twijfel op dit wel zo is bij deze auto aangezien het tikken spontaan verdween na het reinigen van de inlaat.

kan het zo zijn dat er door rommel eventueel een klep niet sluit en daarom tikt???

ik ben geen automonteur natuurlijk ik probeer alleen logisch na te denken en hoop natuurlijk ook dat het niet de stoters zijn aangezien ik denk ik ga schrikken wat dit kost ook al doe ik het zelf.

verder is de distributie riem 20 km geleden vervangen dus wel een beetje jammer natuurlijk en dan ook nog kan dit kwaad of tikt dit alleen ??????


groet Peter
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Smokie »

AMSOIL ENGINE FOAM besteld bij MD performance auto gestart met hulp want zonder lmm blijft hij niet lopen en de hele bus foam erin 15 min gewacht ennnnnnnnnnn.


de auto loop weer perfect niet tikken niks trekt weer een stuk beter.

maar omdat ik dit al een keer eerder had lekker effe een poosje gereden om te kijken of het ook zo bleef en ik ben erg tevreden kan ik dan nu eindelijk van deze fijn auto gaan genieten ?????


super bedankt voor alle reacties.

Groet Peter
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: Hoe reinig je het Gasklephuis

Bericht door Tobias »

Fijn peter! Ik ga m ook maar meteen bestellen die powerfoam
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”