winter voorbereiding

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

winter voorbereiding

Bericht door foks »

Het wordt weer koud en nat.
Hebben jullie (behalve winterbanden) nog rituelen?

* Ik loop met een kwast en vaseline de motorkap/deur/achterklep rubbers na.
(ik heb ooit begrepen dat siliconenspray minder moeite kost, nog eens proberen)

* Spuit een bus WD40 leeg op de motorruimte en alle kieren, boutjes en moertjes aan de buitenzijde, deurscharnieren etc.

* Loop de vloeistoffen nog eens na, het is niet altijd duidelijk of, en wat, er precies in mijn ruitesproeier reservoir zit ;)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: winter voorbereiding

Bericht door martijn »

Kzou de accu ook (laten) testen ....

Ook al start ie nu nog zonder problemen dan kan het alsnog na 1 nacht hard vriezen over zijn :shock:
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: winter voorbereiding

Bericht door Twain »

+ extra waxlaagje

Ohw en ik gooi een paar extra flessen water in de auto, om eventueel pekel mee af te spoelen.. ik heb zoon drink dopje van de AA die passen ook op grote flessen .. en afspoelen maar
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: winter voorbereiding

Bericht door Lowlands »

Ja,maar dat moet je dan goed doen en aan de onderkant!Daar roest het ergste,en dat heb ik gemerkt met mijn auto..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: winter voorbereiding

Bericht door Twain »

ik spoel de randjes bij het spatbord vooral... dat roest van zichzelf al tering hard... daar kan ik echt geen zout bij gebruiken.. voor de onderkant ram ik hem wel door de wasstraat (ik sta wel binnen geparkeerd gelukkig)
Awesomeness = Verveling x Talent
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: winter voorbereiding

Bericht door Neo-- »

Wat ik vaak doe (6G) voor beiden voordeuren ACHTER het voorscherm hoopt zich onderin altijd troep op (vooral NA de herfst)
Dit haal ik altijd leeg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: winter voorbereiding

Bericht door foks »

Oja, accu. Da's ook wel een aardige. Binnenkort eens kijken of er nog wel genoeg water in de cellen zit.
twain schreef:+ extra waxlaagje Ohw en ik gooi een paar extra flessen water in de auto, om eventueel pekel mee af te spoelen.. ik heb zoon drink dopje van de AA die passen ook op grote flessen .. en afspoelen maar
oh kijk, daar denk ik dan weer niet aan. Ik neem aan dat je dan als de auto nog nat is gelijk gaat spoelen. Anders krijg je het er zonder spons denk ik maar lastig af?
Neo-- schreef:Wat ik vaak doe (6G) voor beiden voordeuren ACHTER het voorscherm hoopt zich onderin altijd troep op (vooral NA de herfst)
Dit haal ik altijd leeg.
Ja! In mijn vorige G groeide er zelfs een piepklein plantje met groene blaadjes in enkele millimeters zand/aarde op die plek. Ik voelde me bijna bezwaard om zo'n pionierende levensvorm weg te halen. Je moet als plant ook maar lef hebben om daar te gaan groeien :yes:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: winter voorbereiding

Bericht door Lowlands »

Heb je nog een accu met water wat je moet bij vullen???Ga gauw een moderne accu kopen,die onderhoudsvrij is en veel meer startstroom kan leveren!Die ook weinig tot geen last heeft van diep ontladen.
De mijne is al 5 keer diep ontladen geweest omdat ik mijn licht liet branden,nou je merkt er niks van!Moet je met zo'n ouderwetse accu doen,kan je meteen een nieuwe gaan halen voor de winter..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: winter voorbereiding

Bericht door Twain »

Ja, want vroegah.. kocht iedereen ook ,nadat hij een keertje zijn lichten aan had laten staan, een nieuwe accu... :? als iets nog prima is ga je toch geen nieuw spul kopen.. ik heb in de spr ook nog een oude style accu.. helemaal niets mis mee.. ja hij heeft onderhoud nodig nou en..

wat betreft diep ontladen... je kan natuurlijk ook gewoon niet vergeten om je lichten uit te zetten.. :bye
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: winter voorbereiding

Bericht door Lowlands »

Ja wel ,als het piepertje het niet doet om dat de zekering er uit vliegt omdat de claxons sluiting maken...Maar een gewone loodaccu kan daar heel slecht tegen,diep ontladen.Heb ik met mijn motor wel gemerkt,ik moest elke voorjaar weer een nieuwe kopen omdat hij diep ontladen was en niet meer wou laden...

Je hebt overigens een hele mooie avatar!Compliment hoor! :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: winter voorbereiding

Bericht door Twain »

user error ;)

langer stil staan dan 1 maand = accupolen los gooien... tussendoor bijladen is ook geen slecht idee.. hier om de hoek zit zoon 2e hands autohuis, als je door het raam naar binnen kijkt kan je bijna zien welke dag het van de maand is aan welke auto op dat moment aan de lader staat :D

en die avatar is een 3d cadtekening ik verveelde me vorige week.. tnx:)

ontopic.. een vriend van mij heeft een schep, deken, waxine lichtjes etc etc achterin zijn auto liggen ivm sneeuw enzo.. :D
Awesomeness = Verveling x Talent
leblanc
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 mar 2012, 08:43

Re: winter voorbereiding

Bericht door leblanc »

Ik leg een extra reservewiel in de koffer. Het is zo zonde als je op een heerlijke sneeuwdag een mooie parking weet en je het dan al na 1 kapotte band moet opgeven!
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: winter voorbereiding

Bericht door foks »

extra? Dus twee reservewielen?
... wat mij ook op een ander punt brengt... wanneer hebben jullie voor het laatst de spanning van je reservewiel gemeten? :D
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
leblanc
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 mar 2012, 08:43

Re: winter voorbereiding

Bericht door leblanc »

Ja hoor, 2 reservewielen en het is zelfs al nodig gebleken ;). Ik controleer elk onderhoud alle banden (dus ook het reservewiel)
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”