Af en toe inhouden
- Duke of Zeeland
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 27 okt 2012, 20:23
- Provincie: Zeeland
Af en toe inhouden
Hey allemaal,
Nog maar net actief en nu al problemen, nou valt mee hoor!
Ik heb alleen af en toe het probleem dat de Galant inhoud, vooral als ie koud is.
Heb inmiddels bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap vervangen maar hij heeft het nog steeds.
Heeft een van jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
Het gaat om een galant 1.8 hatchback van 1991.
Groeten Jaap
Nog maar net actief en nu al problemen, nou valt mee hoor!
Ik heb alleen af en toe het probleem dat de Galant inhoud, vooral als ie koud is.
Heb inmiddels bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap vervangen maar hij heeft het nog steeds.
Heeft een van jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
Het gaat om een galant 1.8 hatchback van 1991.
Groeten Jaap
Zeeuwish House Maffia
Re: Af en toe inhouden
inhouden, als in schokken?
of inhouden als in, je geeft wel gas maar d'r gebeurt niet echt wat?
of inhouden als in, je geeft wel gas maar d'r gebeurt niet echt wat?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
- Duke of Zeeland
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 27 okt 2012, 20:23
- Provincie: Zeeland
Re: Af en toe inhouden
Het is duidelijk een geval van gasgeven maar niet veel doen, als de motor warm is duidelijk minder last.
Zeeuwish House Maffia
Re: Af en toe inhouden
'k zou er eens een scanner aanhangen.
en kijken of alle sensoren wel reageren en 'normale' waardes hebben.
ik vermoed iets met benzine-injectoren, een MAF/temperatuursensor, of de computer.
de injectoren kunnen bv. vervuild zijn als ie een tijd stilgestaan heeft.
rij je op LPG of benzine?
als je contact aan zet, zie je dan een paar seconden het "Check Engine" lampje aan?
Of komt het helemaal niet aan?
en kijken of alle sensoren wel reageren en 'normale' waardes hebben.
ik vermoed iets met benzine-injectoren, een MAF/temperatuursensor, of de computer.
de injectoren kunnen bv. vervuild zijn als ie een tijd stilgestaan heeft.
rij je op LPG of benzine?
als je contact aan zet, zie je dan een paar seconden het "Check Engine" lampje aan?
Of komt het helemaal niet aan?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
- KissMyExhaust
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 15:53
- Provincie: Flevoland
Re: Af en toe inhouden
Heb je onlangs je motorblok toevallig schoongespoten??
Re: Af en toe inhouden
Een galant van 1991 heeft geen check engine lampje!Net als dat ik die ook niet heb van een galant van 1996!Het is geen 8 G!foks schreef:'k zou er eens een scanner aanhangen.
en kijken of alle sensoren wel reageren en 'normale' waardes hebben.
ik vermoed iets met benzine-injectoren, een MAF/temperatuursensor, of de computer.
de injectoren kunnen bv. vervuild zijn als ie een tijd stilgestaan heeft.
rij je op LPG of benzine?
als je contact aan zet, zie je dan een paar seconden het "Check Engine" lampje aan?
Of komt het helemaal niet aan?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Af en toe inhouden
Uhmmm jawel.. ik dacht dat die zelfs meerkleurig is. iig rood.Lowlands schreef: Een galant van 1991 heeft geen check engine lampje!
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Af en toe inhouden
Ook ik heb dat check engine lampje heur (6G)
Zit uit mijn hoofd naast het accu lampje
Zit uit mijn hoofd naast het accu lampje
Re: Af en toe inhouden
Nog nooit gezien dan.Wanneer licht het dan op??Of heb ik een te veel een basis uitvoering??Zou natuurlijk kunnen dat die kapot is,zo uit mijn hoofd heb ik ook geen acculampje.Als ik start gaat alleen het oliedruklampje even aan en het handremlampje,meer niet.
Laatst gewijzigd door Lowlands op 29 okt 2012, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Af en toe inhouden
als je het contact aanzet, een paar seconde (om te kijken of je waarschuwings lampjes het nog allemaal doen) en als je problemen hebt met de motor (duh).. als hij nooit brand dan issie stuk.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Af en toe inhouden
Zal kijken..Ik houd van lampjes,had ook graag zo'n electronisch dashboard...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Af en toe inhouden
koop een kerstboomLowlands schreef:Ik houd van lampjes
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Af en toe inhouden
whahahahhaaa LOLtwain schreef:koop een kerstboomLowlands schreef:Ik houd van lampjes
Het is een 1.8 Limited edition.....
Al een keer een lange afstand meegereden om hem schoon te rijden?
meestal enige 2 probleme die ermee zijn is de ECU en roest bij het schutbord(goot zo nu en dan schoonmaken dan voorkom je dat probleem).
geen id of het probleem veroorzaakt zou kunnen worden door de ECU maar zoja en als die nog nooit is nagekeken is dat misschien wel raadzaam want op de elco`s wil die nog wel eens gaan lekken.
Re: Af en toe inhouden
^^what he says^^
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- Duke of Zeeland
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 27 okt 2012, 20:23
- Provincie: Zeeland
Re: Af en toe inhouden
Wat een reacties allemaal weer !
Het is inderdaad een LE op benzine.
Na 4400 km in een week te hebben gereden, zou schoonbranden niet het probleem moeten zijn.
Ook is er al een motorreiniger ingegaan.
Het check engine lampje (wat natuurlijk niet kon ontbreken aan deze zeer complete auto ) brand langer als de rest van de lampjes die even aan springen bij starten. Heb een reserve ECU liggen, misschien die maar eens proberen dan?
Het is inderdaad een LE op benzine.
Na 4400 km in een week te hebben gereden, zou schoonbranden niet het probleem moeten zijn.
Ook is er al een motorreiniger ingegaan.
Het check engine lampje (wat natuurlijk niet kon ontbreken aan deze zeer complete auto ) brand langer als de rest van de lampjes die even aan springen bij starten. Heb een reserve ECU liggen, misschien die maar eens proberen dan?
Zeeuwish House Maffia
Re: Af en toe inhouden
Ah okee. Dat is normaal.
Als 't lampje namelijk helemaal niet aankomt kan het zijn dat één of andere joker het lampje losgekoppeld heeft
Ja, prik die reserve er eens in zou ik zeggen. Bij mijn eerste Galant had ik ook wat rare dingen en dat bleek uiteindelijk toch de ECU te zijn, ondanks dat ie wel normaal -leek- te werken. ECU zit helemaal rechts (passagierskant) "naast" het handschoenenvakje tegen de zijkant van de auto.
Anders MAF sensor eens schoonmaken?
Die zit in je luchtfilterhuis. Wel opletten dat je het goede middeltje gebruikt. Ik weet niet precies wat je er voor moet gebruiken overigens.
hoeveel toeren loopt-ie stationair koud? en warm? Zeg maar 1500 en 800 ongeveer?
Domme vraag, maar zit je benzinefilter niet verstopt ofzoiets?
Het zou me niet verbazen als die er al 100 jaar in zit
Als 't lampje namelijk helemaal niet aankomt kan het zijn dat één of andere joker het lampje losgekoppeld heeft
Ja, prik die reserve er eens in zou ik zeggen. Bij mijn eerste Galant had ik ook wat rare dingen en dat bleek uiteindelijk toch de ECU te zijn, ondanks dat ie wel normaal -leek- te werken. ECU zit helemaal rechts (passagierskant) "naast" het handschoenenvakje tegen de zijkant van de auto.
Anders MAF sensor eens schoonmaken?
Die zit in je luchtfilterhuis. Wel opletten dat je het goede middeltje gebruikt. Ik weet niet precies wat je er voor moet gebruiken overigens.
hoeveel toeren loopt-ie stationair koud? en warm? Zeg maar 1500 en 800 ongeveer?
Domme vraag, maar zit je benzinefilter niet verstopt ofzoiets?
Het zou me niet verbazen als die er al 100 jaar in zit
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Af en toe inhouden
Zou even die andere ECU proberen en kijke of het daarmee verholpe is.
Het blijft toch het meest zwakke punt van dit type.
Het blijft toch het meest zwakke punt van dit type.
Re: Af en toe inhouden
maf reiniger
[External Link Removed for Guests]
vraag me niet waarom, maar kwam het toevallig eerder vandaag tegen op de site van conrad
Veder wat Ghino zegt .
[External Link Removed for Guests]
vraag me niet waarom, maar kwam het toevallig eerder vandaag tegen op de site van conrad
Veder wat Ghino zegt .
Awesomeness = Verveling x Talent
- Duke of Zeeland
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 27 okt 2012, 20:23
- Provincie: Zeeland
Re: Af en toe inhouden
Ga ik zaterdag die andere ECU erin knutselen.
Bedankt voor de info allemaal!
Bedankt voor de info allemaal!
Zeeuwish House Maffia
Re: Af en toe inhouden
Voordat je die andere ECU inbouwt: open het metalen deksel van die 'losse' ECU even en ruik aan de printplaat. Als het vreemd ruikt is het meteen al 'bingo' maar ook zonder reuk, controleer de rechtopstaande (meestal blauwe of zwarte) ronde 'tonnetjes' op de printplaat. Dat zijn de Elco's (Elektrolytische condensator, lees en zie evt: [External Link Removed for Guests]). Als het 'dekseltje' van de elco's opengebarsten is: 'bingo'. Als er smurrie rondom de elco op de printplaat en andere componenten zit: 'bingo'.
Als je dus 'bingo' hebt, dan win je een retourtje naar de dichtsbijzijnde electronica reparateur. Die kunnen natuurlijk niet echt testen of het ding na vervangen elco's en schoonmaken van de printplaat ook echt correct werkt, maar in 90% van de gevallen heb je dan een prima werkende ECU en zijn de kosten ongeveer slechts 35-50 euro. Ik heb er in totaal een stuk of 10 laten repareren en slechts 1 bleek na reparatie alsnog niet te werken. Normale ECU revisie bij gespecialiseerde bedrijven kost overigens al gauw een paar honderd euro.
Hopelijk blijft de 'bingo' uit bij jouw reserve-ECU en werkt de auto daarna weer zoals het hoort! En als dat allemaal zo is: laat dan preventief die 'half'-kapotte ECU fixen, dan heb je alvast een back-up. Laat de half-defecte ECU niet liggen om 'later' te repareren, want het zuur uit die lekkende ELCO's blijft gewoon doorvreten, ookal gebruik je de ECU niet.
Als je dus 'bingo' hebt, dan win je een retourtje naar de dichtsbijzijnde electronica reparateur. Die kunnen natuurlijk niet echt testen of het ding na vervangen elco's en schoonmaken van de printplaat ook echt correct werkt, maar in 90% van de gevallen heb je dan een prima werkende ECU en zijn de kosten ongeveer slechts 35-50 euro. Ik heb er in totaal een stuk of 10 laten repareren en slechts 1 bleek na reparatie alsnog niet te werken. Normale ECU revisie bij gespecialiseerde bedrijven kost overigens al gauw een paar honderd euro.
Hopelijk blijft de 'bingo' uit bij jouw reserve-ECU en werkt de auto daarna weer zoals het hoort! En als dat allemaal zo is: laat dan preventief die 'half'-kapotte ECU fixen, dan heb je alvast een back-up. Laat de half-defecte ECU niet liggen om 'later' te repareren, want het zuur uit die lekkende ELCO's blijft gewoon doorvreten, ookal gebruik je de ECU niet.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- Duke of Zeeland
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 27 okt 2012, 20:23
- Provincie: Zeeland
Re: Af en toe inhouden
Vanochtend in een paar vrije uurtjes lekker aan de slag geweest. Reserve ECU gemonteerd en dan maar kijken wat hij doet.
Helaas wilde de Galant niet starten. De oude weer aangesloten en toen startte hij weer wel. Dus wat te doen? Dan maar even zoeken op zolder tussen de oude onderdelen.
En jawel, nog een ECU gevonden met dezelfde aansluitingen alleen ietsje dikker. Deze maar aangesloten en wat denk je, hij loopt als een zonnetje. Stationair toerental is beter afgeregeld en heb hem nog niet kunnen betrappen op inhouden. heb zelfs het idee dat nu een stuk harder loopt.
Aangezien de oude ECU vastzat met 2 verschillende boutjes en het kapje wat je moet verwijderen vastzat met één parkertje, terwijl dat er 3 zouden moeten zijn, ga ik er vanuit dat de ECU al een keer vervangen is en waarschijnlijk de verkeerde erin gezet is. Heb de oude nog opengemaakt maar hier was niets aan te zien, van lekkages of dergelijke.
Al met al een geslaagde reparatie geweest, thnx voor de info allemaal!
Helaas wilde de Galant niet starten. De oude weer aangesloten en toen startte hij weer wel. Dus wat te doen? Dan maar even zoeken op zolder tussen de oude onderdelen.
En jawel, nog een ECU gevonden met dezelfde aansluitingen alleen ietsje dikker. Deze maar aangesloten en wat denk je, hij loopt als een zonnetje. Stationair toerental is beter afgeregeld en heb hem nog niet kunnen betrappen op inhouden. heb zelfs het idee dat nu een stuk harder loopt.
Aangezien de oude ECU vastzat met 2 verschillende boutjes en het kapje wat je moet verwijderen vastzat met één parkertje, terwijl dat er 3 zouden moeten zijn, ga ik er vanuit dat de ECU al een keer vervangen is en waarschijnlijk de verkeerde erin gezet is. Heb de oude nog opengemaakt maar hier was niets aan te zien, van lekkages of dergelijke.
Al met al een geslaagde reparatie geweest, thnx voor de info allemaal!
Zeeuwish House Maffia
Re: Af en toe inhouden
oja ware vergete erbij te vertellen dat in de 6G verschillende types ECU zijn gebruikt....
vandaar de ene wel pakt en de ander niet.
gelukkig doet die t weer....
vandaar de ene wel pakt en de ander niet.
gelukkig doet die t weer....
Re: Af en toe inhouden
dat is geheel correct.
Ik heb een keer Schiedam <-> Maastricht gereden voor het verkeerde type ECU, dus wees blij dat je d'r nog 1 had op zolder !!
Ik heb een keer Schiedam <-> Maastricht gereden voor het verkeerde type ECU, dus wees blij dat je d'r nog 1 had op zolder !!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Af en toe inhouden
Problem solved, nice
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Af en toe inhouden
'defecte' ecu's mag je altijd naar mij opsturen, hoor
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]