Zelf uitlijnen?
Zelf uitlijnen?
Dit vond ik op inet:
[External Link Removed for Guests]
Wat denk je, is het wat voor de DHZ-ers ?
Of is het rommel ?
[External Link Removed for Guests]
Wat denk je, is het wat voor de DHZ-ers ?
Of is het rommel ?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Zelf uitlijnen?
Als ik het goed lees is het alleen voor de voorwielen. Beetje half werk dus lijkt me?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Zelf uitlijnen?
sja... hoe vaak heb je dat nodig in een jaar?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Zelf uitlijnen?
Met 3x8G's in de stal met af en toe werk aan de wielophanging enz is elke besparing welkom. En eentje wegdoen ist nicht im Fragefoks schreef:sja... hoe vaak heb je dat nodig in een jaar?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Zelf uitlijnen?
Ik heb m'n twijfels... Ze spreken over "bestuurbare wielen". Het maakt voor de uitlijning echter nogal verschil of die bestuurbare wielen ook de aandrijvende wielen zijn, of niet. Simpelweg omdat bij een voorwielaandrijver de aandrijfkrachten naar enig toespoor zullen neigen, terwijl voorwielen bij een achterwielaandrijver eerder zullen neigen naar enig uitspoor. Alles natuurlijk met een slag om de arm, want elke fabrikant en model heeft zijn eigen specificaties.
Maar ja, hoeveel waarde kun je dan hechten aan de score van dit apparaat? De krachten op de aangedreven voorwielen zullen bij het "rustig en recht over de plaat rijden" anders zijn dan bij 50-60km/h. Laat staan bij 120km/h...
Wat dit apparaat volgens mij alleen goed zichtbaar kan maken, is of je sporing na het schampen van een stoeprand te lijden heeft gehad.
En ja, de zou meteen na een verse 4-wiel uitlijning een meting kunnen doen op deze platen en die waardes noteren als referentie voor toekomstig vergelijk.
Maar ja, hoeveel waarde kun je dan hechten aan de score van dit apparaat? De krachten op de aangedreven voorwielen zullen bij het "rustig en recht over de plaat rijden" anders zijn dan bij 50-60km/h. Laat staan bij 120km/h...
Wat dit apparaat volgens mij alleen goed zichtbaar kan maken, is of je sporing na het schampen van een stoeprand te lijden heeft gehad.
En ja, de zou meteen na een verse 4-wiel uitlijning een meting kunnen doen op deze platen en die waardes noteren als referentie voor toekomstig vergelijk.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Zelf uitlijnen?
2-punts uitlijning is inderdaad een beetje half werk. 4-punts is het hele werk. Kost bij de bandenboer bij mij op de hoek € 45,-.
Re: Zelf uitlijnen?
Ik heb een paar jaar terug ook gezocht naar DHZ oplossingen en ben wel eea tegengekomen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Zou wel leuk zijn iemand een goede, werkende, betaalbare tool vindt. Ik heb destijds eens zitten loeren naar (ik dacht) een engelse toolset waarmee de gehele auto zelf uit te lijnen is. Ik zal 'ns kijken of ik het kan terugvinden!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Zelf uitlijnen?
You're welcome!marksanne schreef:Ik heb een paar jaar terug ook gezocht naar DHZ oplossingen en ben wel eea tegengekomen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Zou wel leuk zijn iemand een goede, werkende, betaalbare tool vindt. Ik heb destijds eens zitten loeren naar (ik dacht) een engelse toolset waarmee de gehele auto zelf uit te lijnen is. Ik zal 'ns kijken of ik het kan terugvinden!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Zelf uitlijnen?
Ook leuk leesvoer:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Zelf uitlijnen?
Op deze site vond ik ook informatie over zelf doen: [External Link Removed for Guests]
ga naar 'technisch algemeen'.
ga naar 'technisch algemeen'.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Zelf uitlijnen?
Je zou dan eigenlijk zo eentje moeten hebben als Ed,de monteur van Wheeler Dealers...Met lasers...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Zelf uitlijnen?
Ff vragen aan die man met de baard vanavond ...Lowlands schreef:Je zou dan eigenlijk zo eentje moeten hebben als Ed,de monteur van Wheeler Dealers...Met lasers...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Zelf uitlijnen?
Zou echt niet weten hoeveel die kost....
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Zelf uitlijnen?
Dit apparaat heb je gewoon niets aan.
De stuwlijn van de auto. Die dus grotendeels bepalend is welke kant je auto op rijd als je je stuur los laat. Komt van achteren.
Hier hebben wij dus niks aan met onze Galants.
En je kunt je camber ook niet aflezen met dit apparaat.
De stuwlijn van de auto. Die dus grotendeels bepalend is welke kant je auto op rijd als je je stuur los laat. Komt van achteren.
Hier hebben wij dus niks aan met onze Galants.
En je kunt je camber ook niet aflezen met dit apparaat.
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: Zelf uitlijnen?
Juistem de achterzijde is belangrijker dan de voorzijde !