Kopen of niet kopen

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Loovie
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2012, 14:04

Kopen of niet kopen

Bericht door Loovie »

Ik had dit ook al gepost bij de algemeen vragen, maar dit gaat over een g8, dus heb k hem maar hier geplaatst..

Beste Galant Freakies

Mijn naam is Vincent Loof 39 jaar en sta op het punt om een mooie galant te kopen. Ik vind die galant er stoer en galant uit zien.

Ik zit met een dilemma.

1. Er staat een galant te koop, een station uit 2001 met 100dkm op de teller. Uit RDW gegevens blijkt dat hij voor het laatst in 2005 een apk heeft gehad, dit betekent dat de auto maar 4 jaar effectief gereden heeft (25.000p/j). Aan de andere kant staat deze auto ook 7 jaar stil!! Ik ben naar het autobedrijf geweest en heb met de eigenaar gesproken (mastenbroek hardenberg). Er zit een plekje aan de rechter achterzijde en er zitten verf spatters in de achterbak. Deze auto is van een schildersbedrijf geweest zegt hij. Zit er van binnen bijna als nieuw uit, velgen zijn oke. Krijgt bij aflevering een afleveringsbeurt; Nieuwe accu, nieuwe banden en de remmen worden los gehaald. Ik kan er dus nu geen proefrit mee maken (niet gevraagd trouwens).
[External Link Removed for Guests]? ... 6840000000

2. Bij hetzelfde bedrijf staat ook een station maar dan uit 1999 een 2.4 GDI uitvoering. Ook 100dkm op de teller en van binnen als nieuw. Laatste APK uit 2002!! staat waarschijnlijk meer dan 10 jaar stil. Van buiten ziet deze er iets beter uit, zover ik het kon zien. Ook nog geen proefrit mee gemaakt.
[External Link Removed for Guests]? ... 7000000000

NU is mijn vraag: Wat is jullie ervaring? Is het een probleem als deze auto zooooo lang stil staan? Zet mij wel aan het denken. Wat denken jullie (als kenners) hiervan?

Graag reactie aub....plz

mvg
Vincent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door foks »

he vincent; je links doen het niet goed. er is een deel weggevallen.

dit zijn de juiste:
1 [External Link Removed for Guests]
2 [External Link Removed for Guests]

het is opmerkelijk dat de auto's zo lang gestaan hebben op zo'n lage leeftijd.
De meeste rijden zowiezo zonder problemen 10+ jaar.

Je moet zo'n auto niet proberen te starten.
Alle vloeistoffen en alle filters moeten vervangen worden.
Laatst gewijzigd door foks op 09 dec 2012, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Lowlands »

Tja,er zal in ieder geval de benzine afgetapt moeten worden,want dat is niet goed als die zo lang in de tank blijft zitten.En de olien is ook beter om te vervangen,dus een grote beurt moeten ze wel hebben.En krijg je nog een garantie of zo??
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door KNOEI 8G »

Garantie is denk ik wel wenselijk als ze zo lang stil hebben gestaan. Vooral de rubbers zullen dit niet zo fijn vinden denk ik...
Ik zou gaan voor de 2 liter en er gas in laten bouwen ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door martijn »

Persoonlijk zou ik ook voor de 2 liter gaan ....
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Echo Whiskey »

Ook ik zou voor de 2 liter gaan, erg betrouwbare blokjes wat je van de GDI's niet zo kan stellen.
De 2 liter klinkt ook veel mooier, de GDI's lijken wel diesels. ;)

Sowieso zou ik eens doorvragen over waarom deze wagens zo lang stil hebben gestaan.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door marksanne »

Ook ik zou eerder de 2L kiezen. En zoals gezegd: alle vloeistoffen MOETEN vervangen worden voordat ze opnieuw gestart worden, motorolie, versnellingsbakolie, remolie en koelvloeistof.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door menno3x8g »

2.0 liter definitely, en ja LPi plaatsen (moet voor rond de 2000 euri kunnen).
Vergeet niet dat de rubbers uitdrogen bij stilstand, bijvoorbeeld van de airco. Betekent: controle met afpersen, liefst paar uur zo laten staan.
Auto's moeten rijden, dan onderhouden ze zich het beste.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door foks »

en de onderkant bijzonder goed inspecteren.
Als ze buiten stilgestaan hebben kunnen ze behoorlijk gaan roesten, met problemen van dien.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Twain »

ben ik dan de enige die 2500 euro wat teveel geld vindt ...??.. weinig rijden? Daar kunnen die galants redelijk tegen, mijn v6 uit duitsland heeft in zijn leven ook een paar jaar stil gestaan, na het vervangen van de vloeistoffen (was al gedaan door het bedrijf) viel alleen een kleine olie lekkage op.. en dat komt omdat die pakking droog heeft gestaan.. en zoals al meer mensen zeggen.. dat vinden ze niet fijn.. dus goed inspecteren!!!

als ik het wel zou doen ging ik zeker weten voor de 2 liter, met extra goede garantie ;) (want iets vertrouw ik niet, mij ga je niet vertellen dat ze voor het vervoer en het schoonmaken enzo die auto nooit hebben gestart, dus nu zit waarschijnlijk de benzine filter vol met drap)

het bedrijf staat veder geloof ik ook niet echt bekend als oplichters, dus zolang je straks wel kan proefrijden , zal het allemaal wel loslopen.. ... eigenlijk help ik je dus totaal niet met je dilema :bye

P.S. voor 2500 euro mag je ook best mijn v6 hebben hoor :p
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Echo Whiskey »

Mwa, het is een wat nieuwere auto en daar betaal je gewoon voor.
Ik ben het met je eens dat je beter minder kan betalen voor een wat oudere auto met wat meer kilometers.
Kilometerstand is tegenwoordig gewoon minder interessant, zeker bij dit type auto.
Mijn eigen karretje bijvoorbeeld heeft bijna 260.000km gelopen en maakt nog steeds geen geluid en verbruikt geen olie.
Ook het argument van rubbers ed zijn na x kilometers verdroogd, kapot oid gaat hier misschien niet op omdat het stilstaan van deze auto misschien wel schadelijker is.
Waarom neem je de 2.5 V6 eigenlijk niet in overweging?
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Buzz Fuzz »

Misschien moet je dit even lezen:

[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Twain »

Buzz Fuzz schreef:Misschien moet je dit even lezen:

[External Link Removed for Guests]
Die was ik gisteren ook tegen gekomen.. maar dat verhaal mist echt heel veel info.. (garantie voorwaarde, de argumenten van de garage houder, etc) beetje eenzijdig geschreven. veder kon ik niet veel negatiefs vinden op de interwebs ook het tijdstip van de review is wat vaag.. (4 maanden na de oplossing) het lijkt erop alsof er nog een confrentatie is geweest, en toen de schrijver heeft besloten om via internet zijn gram te halen.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door cvw »

Ik vindt het toch wel heel apart allemaal hoor.

De 2.0 GLXi heeft inderdaad van 2001 tot 2005 rondgereden in bezit van een particulier. Daarna gaat de 8G naar een bedrijf. 34 dagen laten wordt hij doorgeschoven naar een volgend bedrijf waar de auto 334 dagen rondhangt. Vervolgens is bedrijf nummer 3 aan de beurt op wiens naam de auto nu al 2451 dagen staat. En maak je geen illusie, er is met deze auto gereden. Waarschijnlijk minimaal, maar alleen al voor de foto's is hij door de wasserette gehaald en heen en weer gereden (check de foto's).

De GDi is van 1999 tot 2002 aan het rondtoeren geweest. Dan gaat de auto naar een bedrijf waar hij 1255 dagen staat. Vervolgens wordt de GDi doorgeschoven naar een volgend bedrijf en daar staat de auto nu 2451 dagen. Exact evenveel dagen als de 2.0 8G.

Ik denk dat de Galants rondgetourd hebben tussen de verschillende vestigingen van Mastebroek's automobielbedrijven. Hoogeveen, Hardenberg, De Krim en Utrecht in ieder geval.
Stilstaan en korte stukjes rijden is niet best voor een auto. Verwacht niet dat er in die tijd iets aan technisch onderhoud gedaan is, "want dat doen we altijd bij aflevering". Er zit ook een risico in dat de banden platte stukken hebben t.g.v. het lange stilstaan.

Dus ja, wat moet je met deze auto's. Heeeeeeel erg goed (laten) controleren? Vooral op het gebied van uitgevoerd onderhoud sinds 2005 en 2002. En check de vloermatten heel goed. Vooral die van de chauffeur. Is de auto als "leenauto" ingezet? Zoek naar de onderhoudsboekjes en check die. Hoeveel km heeft de auto gereden sinds het inruilmoment? Kun je ook met NAP achterkomen natuurlijk mits je een overzicht van km registraties daarbij hebt.
Als de auto's echt zoveel jaren volledig stilgestaan hebben dan zou ik mij eens goed achter de oren krabben of ik deze modellen wel wil. Tricky hoor. Hou dan rekening met extra onderhoudskosten als je weer volop gaat rijden.

Menno en Foks geven denk ik al heel goede tips voor het controlerondje. Ik zou, voordat ik een beslissing neem, heel goed willen weten hoe deze Galant's hun "Bedrijfsjaren" hebben doorgebracht voordat ik tot aankoop over zou gaan. En dat moet dan wel aantoonbaar zijn......
Loovie
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2012, 14:04

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Loovie »

Hallo!

Ontzettend bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten om eerst maar eens even verder te kijken. Ik vetrouw het gewoon niet helemaal. Voor mijn gevoel kan ik beter 500 euries meer uitgeven dan 1 van deze auto('s) kopen. Het feit dat ze zolang stil hebben gestaan, draagt ook niet bij aan de keuze. Ik heb mastenbroek zelf wel gsproken en die vertelde dat ze een afleveringsbeurt zouden krijgen. Dit zou het volgende inhouden: Nieuwe banden + de remmen loshalen en APK. Garantie krijg ik toch niet! Maar als ik zo de reacties lees, zouden alle vloeistoffen vervangen moeten worden, volgens mij begint deze meneer hier niet aan!

Mijn intuite zegt; niet doen, krijg je spijt van.

Ik heb verder ook geen haast met het aanschaffen, dus ik kijk rustig verder rond. Ik heb ook al in duitsland gekeken....daar staan erg mooie auto's! ;-) Het aanbod van twain is ook erg aantrekkelijk, hahaha.

Ik wil jullie ontzettend bedanken voor jullie reacties! Echt top. TNX!!!!!

En om de pret niet te bederven, wil ik jullie graag op de hoogte houden van al mijn bevindingen.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Twain »

hmmm nu schaam ik me een beetje ;)

ik denk dat het de juiste keuze is om weg te lopen.. er komen altijd weer nieuwe auto's op de markt:)
de duitse markt is een erg leuke markt om galantjes vandaan te halen, duitsers hebben de neiging om fulloption te gaan. dus de auto's zijn vaak veel beter uitgerust. en bijna altijd in technisch betere staat (strengere apk regels, en het is daar behoorlijk strafbaar om pech te krijgen waneer je er zelf nog iets aan had kunnen doen ;) )
als je het wilt lezen staan hier mijn import ervaringen, misschien kan je er iets van leren

http://galant-fans.nl/oldforum/bravo.me ... tml?t=4531
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door foks »

Loovie schreef:Het aanbod van twain is ook erg aantrekkelijk, hahaha.
Het is geen station, maar de v6 is een erg fijne en rustige motor.
Dat merk je gelijk zodra je instapt. Ga daar anders eens een proefritje in maken, dan weet je gelijk wat je mist met een 4-cilinder :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Twain »

foks schreef:
Loovie schreef:Het aanbod van twain is ook erg aantrekkelijk, hahaha.
Het is geen station, maar de v6 is een erg fijne en rustige motor.
Dat merk je gelijk zodra je instapt. Ga daar anders eens een proefritje in maken, dan weet je gelijk wat je mist met een 4-cilinder :)
goed punt... denk niet dat je nog iets anders zou willen.... :oops: vele van ons (met v6) zijn zwaar verslingerd aan dat blok.. :uhu:


mocht je hier uit de buurt komen ben je welkom hoor
Awesomeness = Verveling x Talent
Loovie
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2012, 14:04

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Loovie »

Oke heren....dat wordt dus geen V6 dus...haha..

oke...even om te plagen : [External Link Removed for Guests]

en nee...ik ga die niet kopen..;-)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door KNOEI 8G »

Hey Vincent,

je bent 1 van de weinige die het voor elkaar krijgt om zo'n berg reactie te krijgen op z'n eerste post zonder 1 met het verzoek je degelijk voor te stellen!! :thx:

Maar bij deze, we vinden het tof om te horen wie je bent, wat je doet en wat je hebt gereden en dergelijke. Dit kun je doen in dit topic!

Ennuh mocht je in de buurt van Eindhoven/venlo wonen ben je hier welkom om 'n keer in een V6 een rondje te rijden!! ;)
Afbeelding
Loovie
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2012, 14:04

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Loovie »

Zal ik ff doen...pff ben ik toch een knoeiert knoei ;-)

Geeft wel de passie weer van dit forum en de rijders ;-)
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Twain »

passie?? we hebben gewoon niets beters te doen bedoel je.. :p
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Lowlands »

Tuurlijk wel!Kom nou zeg!Rijden in je Galant gaat toch echt voor dit forum hoor.... :mean:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Loovie
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2012, 14:04

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Loovie »

Ach omdat we toch bezig zijn....

zoeken onder de 150dkm..

[External Link Removed for Guests] (40 min bij me vandaan)

[External Link Removed for Guests] (automaat...hmm tja)

[External Link Removed for Guests]

voor de fun....geen station...
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door KNOEI 8G »

Even een vraagje tussendoor, waarom kijk je niet voor een V6?
Afbeelding
Loovie
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2012, 14:04

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Loovie »

Weet ik niet.....verbruiken die niet een beetje veel?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Twain »

dat ligt echt geheel aan je rechtervoet..

ik heb het nu even over mijn normale v6 ik zat bij die auto meestal op 1:11 onder de 1:8 heb ik hem nooit gekregen ( allleen maar stoplicht sprintjes en dingen op het dak vervoeren enzo ) . het mooiste van de v6 is dat ook als je een berg campeer spullen bij je hebt en met 150/160 op de franse tolwegen aan het tuffen bent het verbruik nog steeds 1:10 is cruzen met 90 /110 km/h zullen je zeer verassende gemiddelden opleveren (je moet dan denken aan 1/14 of beter )


mijn andere auto een supercharged v6 op lpg lust een slokje meer, maar ook daarmee heeft mijn buurman 1:11,5 (op gas) gehaald.. ik rij zelf meestal 1:7 op gas .. maar normaal rijden met een v6 op gas zal je een gemiddelde opleveren van 1:9 of beter (de v6 loopt echt heerlijk op lpg)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door cvw »

V6, automaat en LPG. 1x proefrijden en je bent verloren. :yes:
Verbruik ligt bij mij gemiddeld op 1:9.5 op LPG. En da's van alles wat. Rij je langere afstanden dan ligt het verbruik lager.
Toen ik rondkeek voor een 8G Galant heb ik ook naar de 2.0 gekeken. Daarna een proefrit gemaakt met de V6 en zowel de V6 als ik waren verkocht.
Nooit spijt van gehad............. ;)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door KNOEI 8G »

Ik rijd wel "flink door" met m'n V6 op LPG (vialle LPI) en rijd zelf 1 op 7 maar mijn (voormalige) wederhelft reed er 1 op 9.5 mee..... Dus het verbruik ligt toch echt deels aan je rijstijl. Alhoewel zo'n 6-cilinder er wel om vraagt, zooo lekker klinkt ie ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door KNOEI 8G »

Ik heb voordat ik m'n 8G heb aangeschaft bijgevoegd Excel bestandje gemaakt. Ik heb net ook ff een 2.0 in toegevoegd.
Zoals onderaan in het tabblad aangegeven is dit gebaseerd op 20.000km per jaar en in de Provincie Noord-brabant.
Bijlagen
Kosten Benz t.o.v. gas.xls
(23.5 KiB) 111 keer gedownload
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Twain »

goed overzicht nico.. ik mis alleen ongeveer 100 euro aan benzine p/j bij de gasbak of heb je dat in de gasprijs gecombineerd?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door KNOEI 8G »

twain schreef:goed overzicht nico.. ik mis alleen ongeveer 100 euro aan benzine p/j bij de gasbak of heb je dat in de gasprijs gecombineerd?
+1 anton!
Daar was ik me toen niet van bewust.... Maar een 150 euro voor benzine is zeker reeel.
Afbeelding
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Buzz Fuzz »

Hey Vincent!

Welkom!

Inderdaad veel reacties zeg!

Je kunt ook bij mij komen kijken/luisteren voor het V6 geluid.

Ik woon iets dichterbij.

Veel succes met de zoektocht.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door cvw »

:wha: :wha: Jij gaat Vincent helemaal verpesten. Hah, "je mag komen kijken/luisteren voor het V6 geluid". En daarna zeker een rondje rijden............ :yes:
Ga je Vincent dan ook vertellen dat jij 2 van die turbines, ook wel turbo genoemd, op dat 6A13 blok hebt zitten waardoor jouw Galant als VR4 door het leven mag gaan?
Het geluid geloof ik, dat komt wel zo'n beetje overeen. Maar het verschil tussen 163 en 280 pk is toch wel merkbaar tijdens een proefritje..... ;)

@Nico: Mooi rekenvoorbeeld heb je daar gemaakt. Ik rij wat minder km's, maar kom ook op een dergelijk verschil in kosten uit.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door KNOEI 8G »

En ik rijd toch iets meer km's dan vooraf uitgerekend(30K) en een stuk schadelijker dan vooraf uitgerekend(1 op 7 tov 1 op 10). Dus heb mijn investering van de gasinstallatie (2500 euro's) in 1 jaar terugverdiend.......
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Twain »

dat doe je heel netjes nico ... bij mij is de investering de aanschaf van de auto gratis na 2,5 jaar .. mijn kilometers liggen nagenoeg gelijk met die van jouw , maar mijn verbruik is behoorlijk wat hoger .. vooral de benzine lijkt momenteel uit mijn tank te ver(d)ampen.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door marksanne »

Zelfs de letters vervliegen spontaan bij Anton!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Twain »

lol.. :D

zal het ff fixen:p
Awesomeness = Verveling x Talent
Loovie
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2012, 14:04

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Loovie »

Tjonge wat een reacties...haha geweldig.
Ik merk al dat een V6 velen harten doen kloppen.

kwam dit toevallig tegen vandaag:
[External Link Removed for Guests]

tering uit de buurt maar goed.
Reaktie van hem na mijn mail:
De auto is piekfijn in orde zelfs sinds 3 maanden nieuwe apk
Geen roest geen erge dingen.alleen rechts voor heet een iemand denk ik een paaltje mee geraakt maar dat is alleen te zien net boven de koplamp op het zijscherm.
Interieur is ook helemaal in orde.
Zoals in advertentie staat ik MOET hem weg doen vanwege kosten want ik rij er niet mee vanwege de.koppeling. Anders had ik hem echt voor geen goud weg gedaan

Mvg richard

Reaktie op de koppeling:
Dat is dus of starten in zn 1 en dan rustig weg rijden.en door trekken naar 2 en 4 zonder gas geven en koppeling maar ze 5

Of meer gas geven en dan gewoon koppelen dus dr valt mee te rijden
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kopen of niet kopen

Bericht door Twain »

waaaaaaaaaaaat nog steeds geen v6?

koppelingen en versnellingsbakken gaan wel eens stuk bij onze mitsu's .. (vooral bij de v6) dus opzich is het redelijk aanemelijk.
Awesomeness = Verveling x Talent
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”