Nieuw koelvloeistof??

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Nieuw koelvloeistof??

Bericht door Lowlands »

Een water loos koelvloeistof,zo dat het water niet meer je koelsysteem van binnen uit kan laten verroesten. :) :) [External Link Removed for Guests]
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Nieuw koelvloeistof??

Bericht door Twain »

Qua marketing is het echt een heel dom product... normale koelvloeistof moet je natuurlijk heel vaak vervangen.. maar dit hoef je blijkbaar nooit te vervangen.. maarja als je 40 dollar per fles vraagt agh ja

maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat jay de verkeerde vloeistof in zijn doesie had.... put a litle water in.. DUH natuurlijk gaat dat roesten .. en je moet bij aluminium nooit iets anders doen dan rode koelvloeistof...

Edit: mja in een ander filmpje heeft hij het over groene vloeistof... wat een mongool voor een auto liefhebber....
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Nieuw koelvloeistof??

Bericht door Lowlands »

Ja,dat is zeker normaal daar dat je voornamelijk water er in doet.Ik koop gewoon zo'n fles als ik die wil vervangen..En gooi er geen water in.Begon al te twijfelen of ik het wel goed deed!Maar de huidige koelvloeistof zit geen water in???
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Nieuw koelvloeistof??

Bericht door Twain »

jawel er zit in koelvloeistof gedeminiraliseerd water .. (vooral om het zout eruit te halen) .. als toevoeging zit er een antioxidant bij en nog wat toevoegingen... nu klopt het zeker dat die toevoegingen wegvallen.. die doen hun werk en raken uitgewerkt .. daarom dus met enige regelmaat de vloeistof geheel vervangen..

maar koelvloeistof gebruiken in aluminium blokken .. (of onderdelen van alumium zoals de waterpomp of pijpleidingen ) dan moet je gewoon de rode vloeistoi gebruiken. je weet zeker dat je problemen krijgt over de jaren heen als je het anders doet.. en waarschijnlijk heeft die doesie van lay in zijn leven heel wat verkeerde rommel te verwerken gekregen.

ohw en als je bijvult vul dan altijd bij met het zelfde product.. die pasta achtige spullen waar je water bij moet gooien zou ik een heel eind uit de buurt blijven (of je moet het aanvullen met ged. water. maarja..) En als je rood en groen mengt krijg je ook een soort vlokvorming trouwens.... ook dat is geen goed idee
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Nieuw koelvloeistof??

Bericht door Lowlands »

Ik zie eigenlijk alleen maar rode koelvloeistof aan geboden...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”