Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Detailing tot in de kleinste details. Alle benodigde know-how voor oogverblindende resultaten. Tip: houd je zonnebril binnen handbereik!
Plaats reactie
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door Uray25 »

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet er interessant uit, mits...
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Nee, helaas, nog geen ervaring mee. Je kunt meer info vinden op [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
De reacties die ik tegenkom zijn heel positief, maar hou er rekening mee dat er een fikse handleiding bij hoort. Dus voordat je er mee aan de gang gaat zul je je heel goed moeten voorbereiden.
Je brengt met deze producten feitelijk geen waxlaag aan, maar een coating. Een coating die tot wel 1 micron dik kan zijn.

Dus: Lezen, lezen en lezen voordat je na gaat denken over aanschaf.

Om aan te geven waar o.a. het verschil met de normale waxklussen in zit:
- Lak moet volledig en perfect ontvet worden (ipa of zeer sterke ontvetter)
- Doeken die je gebruikt om uit te poetsen moeten DIRECT na gebruik gewassen worden (en getest voordat je ze weer gebruikt) of je moet ze weggooien.
- Swipetest om te kijken of je product klaar is om af te nemen is "Not Done" omdat je die swipe blijft zien na het uitpoetsen als het product nog niet uitgewerkt is.
- Bij een aantal producten krijg je standaard een gezichtsmasker meegeleverd.

Dus: Mooie en professionele producten die je alleen als ervaren detailer moet gebruiken (tot voor kort mochten alleen gecertificeerde bedrijven met deze producten werken).
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door Uray25 »

Ik houdt het wel bij m'n Collinite 915... :)

Thanks for clarifying that up...
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Vrijdag heb ik o.a. Gyeon - Q²M Bathe+ besteld bij mijn huisleverancier. Omdat ik de producten van dit merk toch wel eens uit wil proberen na alles wat ik er van gelezen heb. Aangezien ik rustig wil beginnen (kijk maar naar de prijzen van die merklijn) heb ik dit keer een flesje shampoo van 400 ml besteld voor € 18,99. Ja, ik weet het, iedereen verklaart je voor gek als je zoveel uitgeeft voor een shampoo. Maar ik ben er ondertussen wel achter dat er wel degelijk middelen zijn die het geld waard zijn. :D

Dus gisteren de Outlander gewassen. Met de gewone NXT shampoo. Auto afgespoeld en daarna de Gyeon - Q²M Bathe+ direct op de washmitt en op de lak aangebracht. De auto dus niet gedroogd voorafgaand aan deze verwenpartij (moet wel opmerken dat er niet meer als een paar druppels op de lak liggen omdat de onderlaag goed in de wax zit). Als je een paneel gedaan hebt spoel je de auto af met een flinke straal water. Het effect dat je dan voor je ogen ziet optreden is bijna idioot. Dit filmpje laat het heel goed zien:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Op die manier dus de hele auto gedaan en daarna nog even snel de droogdoek er overheen. De lak is spekglad, bijna nog gladder dan op het moment dat er net een verse waxlaag op zit. En de glans die je krijgt van de shampoo is idioot. Die komt bijna overeen met de glans die een heel goed wax oplevert. 8-) Water op de lak? Welk water. Knipper met je ogen en het is eraf gelopen. :shock:
Je bent op deze manier een half uurtje extra bezig, maar deze laag schijnt tot 8 weken te (kunnen) blijven zitten. Ik ben heel benieuwd. Volgens mij heb ik niet meer dan 20 tot 30 ml van de shampoo gebruikt.
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door Uray25 »

OK, het is er bijna weer de tijd voor, misschien ga ik deze ook maar proberen...
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Peter, mijn zoon, heeft vanmiddag zijn oude BMW gewassen met deze shampoo. Dan gebruik je gewoon 20ml als shampoo in de grote emmer. Het komt dan als minder sterke laag op de lak, maar geeft wel de glans en het waterafstotende effect heb ik gelezen. Gemene is dat ik hem dit alles niet verteld heb op dat moment. Het resultaat heb ik nog niet "live" gezien, maar ik heb wel een foto van hem gekregen. Vergelijk die BMW eens met die rode auto die er naast staat. Idioot bijna man........ 8-)
bba69c605ee6ae17d365618d3eb921bf.jpg
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door menno3x8g »

Bijzonder goedje. Wat is het fabrieksgeheim?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Goede vraag Menno. Heb ik opgezocht, dus komt 'ie:

Bescherming op basis van siliciumdioxide (SiO2) is de meest geavanceerde technologie in autobescherming ooit ontwikkeld. Tot nu toe werd het vooral ingezet door veeleisende afnemers uit de elektronica industrie. Of het werd toegepast op treinen om ze te beschermen tegen graffiti en andere soorten vandalisme.

En nu introduceert GYEON deze formule in de automobielindustrie. In complexe chemische processen wordt silica vermengd met speciaal samengestelde oplosmiddelen die ervoor zorgen dat deze stof zich kan hechten aan de lak van uw auto.

Gyeon Q²M Bathe+ is de eerste pH neutrale shampoo met SiO2 ter wereld. Zelfs een snelle wasbeurt laat een sterk waterafstotende laag achter die vocht en vuil afstoot en er voor zorgt dat u de volgende wasbeurt nog een tijdje kunt uitstellen. Wassen met Q²M Bathe+ is al een plezier op zich. De shampoo is prettig in gebruik en heeft die karakteristieke geur die liefhebbers van de hele GYEON range zo weten te waarderen.


De siliciumdioxide is dus het fabrieksgeheim. En het geurtje is inderdaad best prettig. :D
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door m4v3r1ck »

Zal het proberen, thanks!
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Alleen wassen met dit spul als shampoo heeft al effect. Vanochtend trof ik de BMW aan op de oprit en die was droog en stond gewoon vet te glimmen alsof hij een deftige detailbehandeling had gehad. 8-) Het heeft vannacht toch geregend? Heb ik gehoord.......... of ik moet wel erg hard gedroomd hebben. :lol:
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door Twain »

cvw schreef: Tot nu toe werd het vooral ingezet door veeleisende afnemers uit de elektronica industrie.

pffff beetje duimen zuigen doen ze wel zeg...

vertellen dat het een belangrijk ingrediënt in portland cement is en de nummer 1 toepassing van siliciumdioxide het fabriceren van glas is zal vast slechter zijn voor de verkoop cijfers..... :puke:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Hahahaha, Anton. Azijnzeiker! :wha: :mean: Ik heb geen ervaring met Portland Cement dus kan ik niet beoordelen of het verhaal klopt. Voor de rest zal het verkoopverhaal mij worst wezen. Ik weet nu uit eigen ervaring wat het doet en da's mijn referentiekader. ;)

Gisteravond de Outlander na een buitje binnen gezet. Dit is de beading die je van de Bathe+ krijgt. De druppels staan strak op de lak.

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Behandelwijze:

1) Auto wassen
2) Auto afspoelen
3) Auto NAT laten
4) een paar druppels op een mitt of spons
5) Per paneel inwrijven
6) Na inwrijven DIRECT met veel water afspoelen
7) Vervolgens naar het volgende paneel en stap 4 t/m 6 herhalen
8) Tussentijds de reeds behandelde panelen steeds nat houden
9) Als alle panelen behandeld zijn auto geheel naspoelen
10) Auto afdrogen

Dit naar aanleiding van een opmerking die ik tegenkwam op andere sites:
Dat bathe+ puur aanbrengen lijkt toch niet echt te werken... Althans werkt wel, maar krijg van die was sporen...
En moet frickin' hard wrijven om het uitgepoetst te krijgen


Mocht je hier mee te maken krijgen, dan kun je het met een detailerspray wegkrijgen of nogmaals met Bathe+ wassen en naspoelen.

Mijn ervaring tot dit moment? De idiote glans blijft, beading is prachtig en sheeting is zo idioot dat ik de droogdoek niet eens nat krijg bij het drogen van de auto. Vuil hecht veel slechter.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door foks »

tjonge, kijk die foto's eens. Lijkt wel nieuw!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Houdt best goed die Gyeon. Na een week of 4 nog steeds beading en ook de glans blijft. Vandaag wel weer de auto gewassen met Bathe+ en daarna nog extra verwend met Last Touch. Het zijn tenslotte feestdagen....... :D

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Lekker spul hoor. Vuil hecht veel minder en na het wassen spoel je de auto af en is hij bijna droog.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door menno3x8g »

Dat ziet er goed uit :D .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door miss_laatjuh »

Nondeju !! Daar ben ik zwaar jaloers op !!
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Dankzij een geslaagde herstelactie van een "schade-door-het-verwijderen-van-uitgedroogde-vogelpoep" (wetsanden en verschillende gradaties polijsten van zeer grof naar heel fijn)......
Voor en na resultaat.jpg
...... deed zich de mogelijkheid voor om Gyeon Q2 Wetcoat aan te schaffen. Waar Bathe+ 6 tot 8 weken effect en bescherming levert, gaat Wetcoat tot een week of 12. Ook dit spul heeft een handleiding waar ik nog op terug zal komen. Nu eerst maar eens kijken hoe lang het blijft zitten. Voorlopig zit ik hier met een Outlander die gladder is als elke auto die hier ooit voor de deur heeft gestaan en glanst als een idioot. 8-)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door KNOEI 8G »

Ahhhh lekker hoor die glans!! Topjob Cees!! :thx:
Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door marksanne »

Jeetje wat een resultaat! Spiegelgladglimmendkeigaaf!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door menno3x8g »

Tsja, dit is ongelooflijk :o .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Camerawerk gaat me niet perfect af tijdens het wassen en drogen van de Outlander. :?
Who cares! De outlander is voorzien van een waxlaag (maand geleden), daarna behandeld met Gyeon Bathe+ (3 weken geleden) en alles is afgerond met een laagje Gyeon Wet Coat (1 week geleden). Droog voelt de lak spiegelglad aan, wordt minder snel vuil en is na het wassen zo droog........ 8-) Check de beading en sheeting op de motorkap.

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

En zorg, voordat je met al dat spul gaat smeren, dat de lak schoon is. Clayen dus, dan is het effect optimaal. ;)
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Het werkt ook op een 16 jaar oude (1999) BMW 318.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier heb ik de Wet Coat gebruikt als laatste behandeling na een detailjob (van een uurtje of 17).
11705779_1005594526141635_4938799558748049734_o.jpg
Dit is het recept dat voorafging aan de Gyeon Wet Coat behandeling.
11807342_1005594332808321_7242986786323041954_o.jpg
Er was iemand heel blij toen 'ie terugkwam van vakantie. :)
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door Uray25 »

Errug Strak Weer...
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door TPA »

Daar word je wel vrolijk van als je zoiets ziet :)
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Just for the record:

De Outlander heeft de winter perfect overleefd op basis van een wasdieet dat bestond uit Gyeon Bathe+ shampoo en 2x een Monello Aquafobia behandeling. Dus wassen - afspoelen als basis en 2x spray on - rinse off aquafobia. Glans, beading en sheeting bleven perfect in orde. Eind deze maand wil ik het hele rondje weer eens doen en kijken wat er dan (alsnog) van de lak afkomt.

[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Voor iedereen die tijdens onze meeting naar de Gyeon handleidingen vroeg:

Er is Gyeon Bathe shampoo (zonder het coating component) en Bathe+. Deze handleiding gaat over de + shampoo

Gyeon Bathe+ als shampoo:
- 20ml op 10 liter water gebruiken (verhouding is belangrijk!!)
- Wassen met ruim water per paneel
- Afspuiten met sproeier die enige kracht heeft
- Zorg dat de lak niet te heet is, zeker NIET IN DE ZON!

Wacht je te lang met afspuiten dan krijg je witte sporen op de lak. Was dat deel dan opnieuw of gebruik een detailerspray.

Gyeon Bathe+ puur gebruiken (Levert een coating op die een week of 8 aanwezig blijft)

Behandelwijze:
1) Auto wassen
2) Auto afspoelen
3) Auto NAT laten
4) een paar druppels op een mitt of spons
5) Per paneel inwrijven
6) Na inwrijven DIRECT met veel water afspoelen
7) Vervolgens naar het volgende paneel en stap 4 t/m 6 herhalen
8) Tussentijds de reeds behandelde panelen steeds nat houden
9) Als alle panelen behandeld zijn auto geheel naspoelen
10) Auto afdrogen

Dit naar aanleiding van een opmerking die ik tegenkwam op andere sites:
Dat bathe+ puur aanbrengen lijkt toch niet echt te werken... Althans werkt wel, maar krijg van die was sporen...
En moet frickin' hard wrijven om het uitgepoetst te krijgen

Mocht je hier mee te maken krijgen, dan kun je het met een detailerspray wegkrijgen of nogmaals met Bathe+ wassen en naspoelen.

Check hier de beelden van behandeling en effect: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Gyeon Q2M Wetcoat
Waar Bathe+ 6 tot 8 weken effect en bescherming levert, gaat Wetcoat tot een week of 12. Ook dit spul heeft een handleiding.
1. auto wassen
2. auto afspoelen
3. auto hoeft niet droog gemaakt te worden
4. per paneel behandelen met 3 spray's en direct afspuiten met hoge druk spuit.
5. auto afspoelen en drogen.

Zo'n behandeling levert dit resultaat op:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie hier hoe het werkt (al gebruik deze meneer veel te veel wetcoat): [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Monello Aquafobia is vergelijkbaar met Gyeon Q2 Wetcoat maar kan met een waterstraal waar wat kracht achter zit afgespoten worden, geen HD spuit nodig. Het verbruik van deze spray is iets hoger als de Gyeon, maar het ruikt lekker en werkt ook perfect.

Dit zijn allemaal producten met een handleiding en prijskaartje. Gebruik die handleiding voor het beste resultaat (want het levert ook een prachtige glans op). Doe je dat niet, dan krijg je in het ergste geval een fikse (polijst)herstelklus voor de kiezen. Dan mag je een verkeerd aangebrachte (silica)coating zien te verwijderen.
Laatst gewijzigd door cvw op 09 sep 2016, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Oh ja, mag je niet vergeten:

Dit zijn producten met NANO technologie. Dit zijn extreem kleine deeltjes die gemakkelijk in onze huid kunnen dringen. Weet dus waar je mee bezig bent bij het verwerken van deze producten en gebruik bij voorkeur beschermende middelen zoals handschoenen, oogbescherming en een mondkap (er zijn producten in deze range waar "out" van gaat als je binnen werkt zonder deze beschermende materialen).

Eigenlijk weten we nog niet exact wat de gevolgen kunnen zijn van dat NANO gedoe, maar het is wel goed om dit risico te signaleren.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Na 14 uurtjes werk met polijsten, glaze, wax, wassen met Gyeon Bathe+ en afspoelen met Aquafobia ziet bouwjaar 1994 en een kleine 300k km's er zo uit. De vraag "is hij overgespoten" is al meerdere keren langsgekomen. 8-)
IMG_1607.JPG
Voorna.jpg
IMG_1639.JPG
IMG_1637.JPG
BMW Individual color Brokat Rot.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door menno3x8g »

Ja, die is overgespoten. Dat zie je zo :yes: .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door foks »

...... :shock:
wat een klus en wat een resultaat.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door SisterOfMercy »

Had je dat niet beter met een (mijn) Galant kunnen doen ipv zo'n turkenbak? :-p
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Dankzij deze klus is het geen petjesmobiel meer maar een mooie "Young Timer". ;)
En omdat ik zie hoeveel tijd, moeite en liefde er in het herstel van de techniek gestoken wordt help ik (als vader) om het optische deel weer perfect te maken.
Ok, ok, ik help ook wel bij de technische klusjes met advies of hand- en spandiensten, maar niet allemaal. (Gedaan: Vervangen remblokken en schijven, rubbers wielophanging, draagarmen voorwielophanging, koppelstukken stabilisatorstangen, koppelingsplaten nieuw, drijfstanglagers vervangen, pakkingen en keerringen vervangen, schroefset geplaatst, vanos vervangen).

Als iemand al deze klussen zelf oppakt (sommige na enige aanmoediging), dan help ik hem detailen als ik die vraag krijg. Echt wel! :yes: :D
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door KNOEI 8G »

Sow, die ziet er weer rete strak uit. Gaaf wagentje, jij geniet ook nog steeds mee van de stortkoker die eronder hangt? :uhu:
Afbeelding
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door cvw »

Thanks Nico. Die stortkoker zat onder de grijze en is met die auto mee gegaan toen die vertrok. Deze heeft (weer) een heel beschaafd 6-in-lijn geluidje. Hier zit het gietijzeren blok nog in dat af-fabriek goed is voor 192pk met af-fabriek een gelimiteerd sperdifferentieel. Vandaag zit hij er mee op Zandvoort bij Bimmerworld en heeft hij daar ook de rondjes op het circuit gedraaid. ;)
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door marksanne »

Jeemig wat een mooi resultaat weer zeg... Ik kijk naar buiten en zie een doffe zilveren 8G neus en een nog doffere zwarte Swift die ik deze plaatjes niet laat zien, want dan worden ze groen van jaloezie!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door KNOEI 8G »

Dat zal ee buurt wel kunnen waarderen of niet? :uhu:

Maar t is een mooie vervanger ;)
Afbeelding
Mich
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:58
Provincie: Gelderland

Re: Iemand hier al ervaring mee, CVW ?! :)

Bericht door Mich »

Dit spul ook een uitgeprobeerd, met name omdat 3 dagen na het wassen de auto's er weer uitzagen alsof dat nooit gebeurd was. Resultaat: idiote glans, nog nooit zoiets gezien en dat met een potje van 14 euro en 10 min extra werk :o

Eerst op de Lancer uitgeprobeerd(die nog nooit gepolijst is), Galant Sigma volgt binnenkort.
Bijlagen
20170525_181815[1].jpg
Plaats reactie

Terug naar “Detailing”