Gestolen! Iemand gezien?

Van ons / aan ons
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door menno3x8g »

cvw schreef: ... in opperste vertwijfeling achter met de opmerking "Kun je nagaan hoe hij er uit ziet als hij gewassen is............" :wha: 8-)
:lol: , die ga ik onthouden.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

cvw schreef:Zelfde ervaring hier. Afgelopen vrijdag nog; airco onderhoudsbeurt. "Welk bouwjaar is deze auto meneer? januari 2000" antwoord ik. "Doet de airco het nog? Jazeker, maar het is bijna 4 jaar geleden dat hij onderhoud heeft gehad dus wil ik hem nu laten controleren en onderhouden" antwoord ik. "Mooi!" zeg de aircoman, "De meesten wachten tot de airco er mee stopt en meestal is de pomp dan ook al een eind heen".
Dus wordt de Galant aan de apparatuur gehangen en krijgt zijn controle + vervanging van het het aircobloed en de smering. Dat gaat allemaal probleemloos in een klein uurtje. "Nog even controleren of hij goed op temperatuur komt en dan is het klaar" meldt Mister airco terwijl hij een temperatuursonde in het dashboardventilatiegat steekt. "Zo, 7 graden en dan slaat de pomp netjes af. Dan loopt hij op naar 9 graden en dan pakt de pomp het weer op. Perfect! Ik maak de bon even in orde zodat u af kunt rekenen". Vervolgens drukt hij op het knopje om de ODO tellerstand in beeld te krijgen. En toen ging het bijna mis............ :wha:
De onderkaak zakte bijkans tot de onderrand van het stuur. Zijn ogen rolden uit hun kassen en terwijl er een licht gegorgel uit zijn keel omhoog kwam bleef hij gebiologeerd naar de tellerstand die hij in beeld had kijken. Zijn vegetatieve toestand duurde ongeveer tien seconden waarna hij langzaam zijn hoofd in mijn richting draaide (met nog steeds die verbaasde blik in de ogen) en vroeg: "Is dit echt de kilometerstand of staat er een 3 teveel voor?". Voordat ik kon antwoorden moest ik eerst mijn lach onderdrukken. Iedere keer weer zie ik dit gebeuren als ik de Galant ergens voor onderhoud aanbiedt en die stand in beeld komt. "Nee hoor" zie ik tegen hem, "die tellerstand is correct. Hoezo?". Ondertussen stonden een aantal monteurs uit de werkplaats al om ons heen om mee te luisten en te kijken. De uitlijncollega kreeg uiteindelijk de aircoman weer helemaal bij zijn positieven door hem mee te delen dat die stand van 342K toch echt klopte. Dat had hij een jaar geleden al eens gecontroleerd en bevestigd gekregen. ;)

Na het afrekenen stapte ik in en reed ik de werkplaats uit. De V6 zachtjes brommend op stationair toerental. "Ziet er prachtig uit meneer, als nieuw". Ik liet hem, na een bedankje, in opperste vertwijfeling achter met de opmerking "Kun je nagaan hoe hij er uit ziet als hij gewassen is............" :wha: 8-)
Hahahahaha en daarom was ik mijn auto ook elke week. Ik word super blij met een super mooie auto.
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

Kom er uit. Binnen een paar maanden zal ik een nieuwe Mitsubishi in de familie verwelkomen. De witte Space Star
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”