Mitsubishi brengt geen nieuwe modellen meer naar Europa

Van ons / aan ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Mitsubishi brengt geen nieuwe modellen meer naar Europa

Bericht door Yeti »

Volgens de geruchten gaat Mitsubishi geen Toekomstige Nieuwe modellen meer naar Europa brengen.

Naar het schijnt gaat er samen gewerkt worden met Renault/Nissan.

Mitsubishi ziet geen toekomst in Europa als zelfstandig merk.

Ben dan ook benieuwd hoe lang het Dealerschap in Europa nog blijft bestaan.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Mitsubishi brengt geen nieuwe modellen meer naar Europa

Bericht door Esperante »

Heel eerlijk... zo erg vind ik dit niet.

Het enige dat Mitsubishi nog 'goed' verkocht waren de PHEV's, en de simpele eco-boxes zoals de Space Star.
Was verder niets leuks meer binnen het merk, op het verleden na. Renault en Nissan hebben nog auto's in het aanbod voor de hobbyrijder, zoals Renault de cup auto's en Nissan heeft nog de GT-R en Z familie.

Ik zal Mitsubishi dan ook niet missen. Misschien maar beter dat ze stoppen in Europa, dan proberen het merk te redden en alle gave auto's van vroeger terugbrengen als een saaie crossover.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mitsubishi brengt geen nieuwe modellen meer naar Europa

Bericht door foks »

Tja, ik heb er ook niets aan toe te voegen. Ze zijn volgens mij al jaren op zoek naar een eigen identiteit en dat lukt niet al te best.
Ik heb me altijd afgevraagd hoe zo'n nieuw ontwerp nou op de markt komt. Er lopen bij Mitsu echt vast genoeg knappe koppen rond die innovatie en stijl wel samen kunnen brengen. Maar je moet het ook kunnen verkopen, financieel gezien, en misschien levert dat juist die suffe karretjes op .
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Mitsubishi brengt geen nieuwe modellen meer naar Europa

Bericht door Yeti »

Op zich hebben jullie gelijk en met de huidige aangeboden modellen ga je ook geen potten breken.

Eerlijk gezegd hebben ze het na 2000 niet echt spannende modellen meer geleverd. De 2G Eclipse (turbo) heeft me bij het merk getrokken (omdat de 3000GT net te duur was). Na de 8G Galant verbijsterd wat de opvolger werd.

Maar als ik dan de ontwerpen zie van de 4000GT daar wordt ik dan wel weer blij van. Helaas trekken ze dat ontwerp niet door naar de andere modellen.

[External Link Removed for Guests]

Ik ben ook niet zo van de cross overs en heb liever ouderwets een sedan of station en dan kom je uit op andere merken.

Wel jammer dat het merk waar je bijna 30 jaar trouw aan was nu uit europa verdwijnt. Tot nu toe Heb ik Mitsubishi zeer betrouwbare auto's gevonden en denk dat de samensmelting met Renault en Nissan dit de betrouwbaarheid niet ten goede komt.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi brengt geen nieuwe modellen meer naar Europa

Bericht door Qualconu »

Alliantie Renault, Nissan, Mitsubishi: andere rolverdeling
[External Link Removed for Guests]
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Peke
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 jun 2016, 21:46
Provincie: Groningen

Re: Mitsubishi brengt geen nieuwe modellen meer naar Europa

Bericht door Peke »

Na Honda, wat altijd mn favoriet is gebleven, nu dus ook Mitsubishi. Toch jammer, Europa maakt meer kapot dan je lief is.
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon '00
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Mitsubishi brengt geen nieuwe modellen meer naar Europa

Bericht door Yeti »

Als ik kijk wat er rijdt op de Europese wegen dan heb ik het idee dat vaak gekozen wordt voor een auto die net iets duurder is dan die van de buren.
Ondanks dat status niet meer zo veel invloed zou moeten hebben zie je nog steeds dat de Auto's van het Volkswagen imperium en BMW's massaal gekocht/geleased worden. (of van de bank of van de baas is). Okay het zijn zeer innovatieve merken maar de burger betaald daar wel heel veel geld voor. (en een lease bak wordt uiteindelijk door de klant betaald, lees je product is duurder). Daar naast ik heb niet het idee dat deze merken veel betrouwbaarder zijn geworden. Met de instelling van een potentiele klant van, als ik maar beter ben dan de buren en dus daar de keuze van hun voertuig op baseren, vindt ik het niet gek dat de Japanse merken zich terugtrekken uit Europa.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”