Galant uit de UK halen.

Vragen over al dan niet Galants die nergens anders onder passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Galant uit de UK halen.

Bericht door Fluff »

Ik zit al een tijdje te kijken hoe ik het beste een galant (die volgens mij geen MOT oftewel APK heeft) naar Nederland kan krijgen maar ik kom er niet uit.
Op een aanhanger zetten en door de tunnel met de trein blijkt rond de 450 euro te kosten!! :shock: En dan heb ik het alleen maar over de treinreis..
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Steef
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door miss_laatjuh »

Mijn frontcut komt uit Japan, 600 al in met de boot in een container,
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Fluff »

Ja maar dan heb je weer het nadeel dat je niet zeker weet wat je koopt tot je de auto hier hebt staan. Ik wil toch wel het liefst eerst weten wat ik koop..
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door marksanne »

Laten brengen kost ook zoiets, scheelt gedoe en 'eigen' kosten. Al gekeken of het met de boot wat goedkoper is misschien?

Over 'weten wat je koopt'... dat weet je toch niet. Alles waar het jou om gaat van zo'n auto kun je aan de buitenkant niets of nauwelijks iets van/aan zien. De hele body gooi je tenslotte toch weg...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Echo Whiskey »

Ik heb er toendertijd ook al eens naar gekeken en het is inderdaad duur, mijn idee was om er met het vliegtuig heen te gaan en terug te rijden.
Anders moet je inderdaad óf een externe vervoerder regelen óf met de auto en een trailer daarheen.

Puntje bij paaltje, een auto uit de UK halen kost gewoon een paar honderd piek. :yes:
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Twain »

daarheen rijden met 2 mensen nederlandse plaaten van een galant (bij voorkeur in de zelfde kleur) op die nieuwe bak.. terug rijden en al vast op kenteken een plekje reserveren.. en hoppa... hijs in HvH.

of met de kentekenplaten in je rugzak met het vliegtuig :)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Fluff »

Ik hoopte ook dat ik heen kon vliegen en terug kon rijden maar dat zit er niet in ben ik bang, Heb de eigenaar een berichtje gestuurd met de vraag of er MOT op zit en zo niet wat er moet gebeuren om er MOT op te krijgen maar hij reageert echt super traag :bump:
Met de boot is ook redelijk duur, 250 euro ongeveer, dan heb je alleen de bootreis en verder niets..
Laten brengen begint toch steeds aantrekkelijker te worden. Of ik moet met dealerplaten hier heen kunnen rijden maar ik denk niet dat dat zomaar kan :P
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Fluff »

Das nog geen slecht plan met die kentekens, maar het stuur zit wel in het dashboardkastje, denk je niet dat dat opvalt?
En hij kijkt een beetje scheel ;)
$(KGrHqR,!lgFJjL!KQu0BSds(zo!-!~~60_12.JPG
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door KNOEI 8G »

tjsah, in de UK zal het niet opvallen en in NL. geen idee. zal dan gewoon de wagen 's nachts naar huis rijden ipv overdags! gewoon proberen die lamp terug op de "juiste" plek de buigen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door cvw »

Ik snap heel goed dat je probeert om de auto naar NL te krijgen met een laag kostenplaatje, maar hoe zit dit verzekeringstechnisch met die opgeplakte platen? Volgens mij heb je een gigantische uitdaging als er onverwacht iets gebeurt en er verzekeringszaken aan de orde komen.
De klus die je wilt gaan doen m.b.v. deze auto gaat veel geld kosten. En naar mijn idee horen de transportkosten van GB naar NL daar ook bij. Ik zou hem op een trailer zetten, even slikken bij het boeken van de trein of bootreis en hem zo naar NL halen.
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Fluff »

Er zit inderdaad een risico aan als er onderweg wat zou gebeuren.
Hij stelt nu voor om hem zelf te komen brengen omdat de auto op zijn naam verzekerd is.
Toch vind ik dat vreemd omdat hij zegt niet te weten of er MOT op zit, maar het lijkt mij toch dat je MOT nodig hebt om hem te verzekeren toch?
Maar als hij hem wil komen brengen vind ik het prima, ik ga hem vantevoren in ieder geval geen geld betalen, dat krijgt ie bij aankomst.
SstennizZ
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 sep 2013, 21:18

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door SstennizZ »

Simpel.. Als de eigenaar niet gehecht is aan zijn platen mag je er mee naar nederland rijden en hem dan tijdelijk verzekeren op chassis nummer (kan bij verschillende verzekeraars). Is hij zonder platen, dan contact opnemen met de DVLA ([External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;) om het voertuig alsnog te registreren onder je naam en verzekerd terug te mogen rijden met het voertuig.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door cvw »

De Vr4 is verzekerd volgens de Engelse verzekeringssite. Tot 1 april 2014 is er ook belasting betaald. Maar de MOT status kun je niet alleen op basis van het kenteken achterhalen. Daarvoor heb je het huidige MOT formulier nodig, het afkeuringsformulier of het MOT logboek (dat er schijnt te zijn). Die documenten zijn in het bezig van de eigenaar, dus moet hij op kunnen zoeken wat de huidige status is.
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door m4v3r1ck »

Oh wow .... veel succes
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door miss_laatjuh »

Mocht het er van komen dat je een vr4 gaat kopen laat het me dan even weten, misschien wil ik je achterdifrentieel (en benzinetank ;)) wel van je overnemen, pm anders je tel nr even gr peter, ik heb mijn achterdifrentieel versnellingsbak en assen toen verkocht maar heb daar nog steeds (stiekem) spijt van :(
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Fluff »

Oke thanks! Maar wat is MOT dan precies? Is dat niet hetzelfde als apk? En om de auto te verzekeren heb je dus geen MOT nodig of begrijp ik het verkeerd?
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door ghino »

Mot = APK
zonder Mot kan die dus niet verzekerd wezen:)
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Twain »

niet helemaal waar voor export kentekens hoeft de auto niet in elk land een geldige apk te hebben .. verzekeren is dan alleen zo idioot duur. beetje vaag allemaal ik weet het :D

mede daarom de tip om het juiste kenteken op de verkeerde auto te plakken ;) rondom Rotterdam heb je wel het probleem van die camera's boven de snelweg.... dus de juiste kleur op de auto papieren is wel een goed idee ook zorgen dat je verlichting en uitlaatgeluid in orde zijn (daar wordt je in de meeste gevallen voor aan de kant gezet ) veder zet ik je helemaal niet aan tot het breken van de wet ofzo hoor;) maar na mijn duitsland aankoop heb ik het wel een beetje gehad met netjes doen.. het kost je echt debiel veel tijd om het netjes te doen, en uiteindelijk heb je er echt geen klote aan.. en daarnaast is hetook nog idioot duur en waarschijnlijk als het puntje bij paaltje komt trekt de buitenlandse verzekering zijn handen nog van je af ook.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door ghino »

tussen breken en omzijlen zit groot verschil.
wel handig om normale koplampen mee te nemen. als je via de boot gaat ff op de boot om switchen en voila..... klaar...
een blauwe verzekerde galant is een blauwe verzekerde galant :)
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door marksanne »

Inderdaad, zorg dat je KEURIG rijdt (hoe verleidelijk het ook zal zijn om 'm in te trappen) zorg dat alle lampen werken en er dus NIETS raars of opvallends aan de auto is. Dan is de kans dat je eruitgepikt wordt echt heel klein.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door ghino »

ow en van te voren specifieke kenteken/ bewuste dag niet online neerzetten.
Just in case...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Lowlands »

ghino schreef:tussen breken en omzijlen zit groot verschil.
wel handig om normale koplampen mee te nemen. als je via de boot gaat ff op de boot om switchen en voila..... klaar...
een blauwe verzekerde galant is een blauwe verzekerde galant :)
Dat hoef je toch niet pas op de boot te doen??Er rijden zo veel continentale auto's in de UK,allemaal met de "verkeerde koplampen"!En zeker richting de boot...Valt niet op hoor,lijkt me,anders heeft de politie er een dagtaak aan om die allemaal te bekeuren of anderzins te bekijken.
Andersom toch ook met die britten die hier op vakantie komen met hun "verkeerde koplampen"?
Kom op zeg,we leven niet meer in de veertiger jaren toen een britse auto in Europa een bezienswaardigheid was en andersom!En als ze commentaar hebben zeg je maar gewoon dat zij de schuld zijn met verkeerde kant van de weg rijden. :P
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Xenon »

Ohoh, Joop, af en toe heb je een gedachtengang... :( :x
Een kijken hoe je erover denkt als jij de sloot inrijdt omdat je zo'n pipo met verkeerde koplampen op de tegenwoordig in NL zo fantastisch brede buitenafweggetjes als tegenligger had...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door KNOEI 8G »

Ze hebben toch ook niet voor niets van die stickers die je op je units kan plakken om een deel van het "lichtbeeld" weg te halen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Twain »

o0ok prima zelf te knippen van een stukje ductape :D
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Fluff »

Bedankt voor alle reacties en goede tips!
Vandaag heeft een maat van mij het er met zijn baas ook nog even over gehad (ook of we eventueel zijn dealerplaten konden gebruiken, maar die gelden alleen in Nederland en België).
Toen kwam zijn baas er ineens mee dat hij iemand kent die vaak auto's uit de UK haalt en dat hij hem misschien mee kon nemen.
Even contact gehad met de beste man en afhankelijk van de plaats waar de auto stond kon hij hem voor 350 euro meenemen, 450 als het ver weg was maar de auto staat in de buurt van Londen dus ik gok dat het rond de 350 euro zal zijn :D
Dat is een erg nette prijs en op die manier loopt er niemand risico :). Nu maar hopen dat dat gaat lukken.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 440
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:54
Provincie: Overijssel

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door richard »

Wel de zekerste en goedkoopste optie!
Je wilt niet beleven, dat je schade veroorzaakt met een verkeerd chassisnummer in je polis!
Kun je niet eens voor op en neer rijden inclusief boot.
Succes met de ombouw, ik ben zeer benieuwd!
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Lowlands »

Xenon schreef:Ohoh, Joop, af en toe heb je een gedachtengang... :( :x
Een kijken hoe je erover denkt als jij de sloot inrijdt omdat je zo'n pipo met verkeerde koplampen op de tegenwoordig in NL zo fantastisch brede buitenafweggetjes als tegenligger had...
Oja,en die britten dan die hier ook rijden?Je gaat mij toch niet vertellen dat die hun koplampen veranderen als ze hier op vakantie komen????Get real men!Je hebt niet meer alleen maar nederlandse auto's op de weg,om nog maar niet te spreken van die gasten die of een hele zware lading achter in hebben zitten zo dat de koplampen de lucht in schijnen,of die gasten die zelf hun Xenon hebben gemonteerd en alles belichten behalve de weg..Ook daar moet je tegen kunnen zal ik maar zeggen.En als dan het resultaat is dat je dan in de sloot belandt,ben je geen goede automobilist.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant uit de UK halen.

Bericht door Fluff »

Thanks! Gaat zeker goed komen, ik denk wel dat ik wacht tot het ergste van de winter voorbij is voordat ik er aan ga beginnen ;).
Maar tegen die tijd zullen jullie het wel zien hier op het forum!
Het is zeker de goedkoopste optie, en stel je voor dat ik iemand invalide rij..
Dan ben ik de rest van mijn leven aan het betalen, zo veel is die motor mij toch niet waard ;).
Nu maar hopen dat de verkoper de auto nog even vast wil houden tot die man weer naar de UK gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen”