Verlagen

Vragen over al dan niet Galants die nergens anders onder passen.
Plaats reactie
BeaSTarion
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jul 2014, 19:54

Verlagen

Bericht door BeaSTarion » 20 okt 2014, 21:40

Beste forum leden,

Graag wil ik mijn galant een beetje verlagen. Nu wil ik er niet teveel geld tegenaan gaan smijten. Na wat op zoekwerk kwam ik uit op de verlagingsveren van H&R of de Eibach Pro kit. Nu mijn vraag, zit er verschil in de veren tussen een 2.0 en een 2.5 V6? Je kan namelijk verschillende sets van Eibach terugvinden voor de Galant... Zijn de veren van een 2.5 sowieso al korter dan die van een 2.0 dan of is hier geen verschil? Mvg, BeaSTarion

Gebruikersavatar
marksanne
GF Team Member
GF Team Member
Berichten: 3267
Lid geworden op: 05 mar 2012, 14:11
Locatie: Gouda

Re: Verlagen

Bericht door marksanne » 21 okt 2014, 14:15

Alle veren en schokbrekers passen zijn uitwisselbaar. Het verschil tussen 2.0 en 2.5L V6 is qua gewicht maar 50 kg, dus volstrekt verwaarloosbaar. De GDI versies zijn zover ik weet in een specifieke serie iets verlaagd geleverd. Hoe dan ook: willekeurig iedere 8G galant schokbreker en verenset past en zoals ik zei, het gewicht is nagenoeg gelijk tussen de modellen (behalve de VR4's, die zijn fors zwaarder).
driving the first VR2 in NL since 2006 (project VR2)

---co-founder of GalantFans---

m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 14:41

Re: Verlagen

Bericht door m4v3r1ck » 21 okt 2014, 14:26

BeaSTarion schreef:Beste forum leden,

Graag wil ik mijn galant een beetje verlagen. Nu wil ik er niet teveel geld tegenaan gaan smijten. Na wat op zoekwerk kwam ik uit op de verlagingsveren van H&R of de Eibach Pro kit. Nu mijn vraag, zit er verschil in de veren tussen een 2.0 en een 2.5 V6? Je kan namelijk verschillende sets van Eibach terugvinden voor de Galant... Zijn de veren van een 2.5 sowieso al korter dan die van een 2.0 dan of is hier geen verschil? Mvg, BeaSTarion
Neem dan gewoon H&R?

BeaSTarion
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jul 2014, 19:54

Re: Verlagen

Bericht door BeaSTarion » 29 okt 2014, 22:15

Probleem is dat je ook bij H&R verschillende hebt. Maar heb reeds gevonden wat ik zoek. Er zit toch wel verschil in al die veren. Waarschijnlijk is het verschil tussen die voor een V6 of die voor een 2.0 nihil. Enkel degene voor een VR4 of een station met niveauregeling verschillen. Die moet je dus niet hebben. Het wordt dus vooraan evenveel verlagen als achteraan. Want zowel de set van H&R of die van Eibach belooft 30mm voor en 30mm achter. Wie heeft ervaring met welke veren? Wat zal het beste resultaat opleveren? Of zal hier pracktisch geen verschil zijn in rijkwaliteit? Mvg, Jari

Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1059
Lid geworden op: 06 mar 2012, 23:06
Locatie: Uelsen (Dld)
Contacteer:

Re: Verlagen

Bericht door Xenon » 30 okt 2014, 00:04

Greeny heeft de Eibachs eronder. Ik kan ze niet vergelijken met H&R, want heb daar geen ervaring mee. Persoonlijk ben ik zeer tevreden met de Eibachs: de auto blijft comfortabel omdat ze prettig progressief stugger worden. Bochtenwerk is duidelijk merkbaar strakker. Kortom: Eibach = aanrader
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|IS250 '07 |Lexxy \\
// 2017->>>|GS300 '08|Lexxy XL \\

Gebruikersavatar
KNOEI 8G
GF Team Member
GF Team Member
Berichten: 2899
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:45
Locatie: Deurne (Noord-Brabant)

Re: Verlagen

Bericht door KNOEI 8G » 30 okt 2014, 00:25

Ik heb ook eibach veren eronder, wel icm gele koni's, maar niets op aan te merken.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”