galant halen uit engeland

Vragen over al dan niet Galants die nergens anders onder passen.
Plaats reactie
legnumfan
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 apr 2012, 11:02
Provincie: Noord-Brabant

galant halen uit engeland

Bericht door legnumfan »

kan je een auto uit engeland, daar kopen en dan met misschien een tijdelijk kenteken hierheen halen?? Wie kan mij dit duidelijk uitleggen?? Ik heb al geinformeerd bij de rdw maar die sturen mij door naar de belastingdienst en zij sturen mij weer terug naar de rdw dus..... na een aantal keer heen en weer gebeld te hebben :argue: :? , hoop ik dat er hier iemand is die me wegwijs kan maken.
Ben ik dan ook verplicht om hem hier op kenteken te zetten? Want als ik hem gebruik voor onderdelen, en daarna naar de sloop breng, moet je ook het overschrijvingsbewijs afgeven dus....weer :?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: galant halen uit engeland

Bericht door Fluff »

Als je hem alleen voor de onderdelen gebruikt, kun je er dan niet beter een in Nederland zoeken?
Scheelt een hoop moeite lijkt me..
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: galant halen uit engeland

Bericht door Lowlands »

Een Legnum,hier in Nederland???? :no:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: galant halen uit engeland

Bericht door Fluff »

Dat zou je wel denken als je kijkt naar zijn forum naam he, maar ik heb ergens anders op het forum gelezen dat hij gewoon een sedan rijdt ;)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: galant halen uit engeland

Bericht door KNOEI 8G »

Volgens mij gaat dat gewoon hoor. Hij is dan in engeland uitgevoerd en in nederland volgens de "RDW" niet ingevoerd.
Dus zal een sloper hem zo op de stapel kunnen gooien als je er mee klaar bent!! :D
Afbeelding
White_VR4
Berichten: 150
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:46
Provincie: Zuid-Holland

Re: galant halen uit engeland

Bericht door White_VR4 »

Ik weet dat onze Legnum een tijdje op UK platen in Beverwijk heeft gestaan. Zijn zelfs op de UK platen naar de RDW gereden.
(hadden toen wel een dag kenteken, maar hadden we alleen op papier bij ons)

Verder weet ik nog dat Mark D en Mark S een Legnum Viento zijn wezen halen in Engeland. Vraag eens aan hun hoe ze het gedaan hebben.
Gebruikersavatar
MD-Performance
Berichten: 332
Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
Provincie: Noord-Holland

Re: galant halen uit engeland

Bericht door MD-Performance »

Hihihi dat was op een hele slinxse manier .....

Wat wij hebben gedaan met de evo 5 van richard is met de bood naar engeland en dan afgesproken met die jongne daar bij de haven en toen het geld en dergelijke overgemaakt. Toen weer op de bood en groene platen er op gedaan van het bedrijf. Maar als jij een 1 dags kenteken aanvraagd op de dag dat je er mee wilt rijden lijkt mij dat dit geen probleem kan zijn.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: galant halen uit engeland

Bericht door KNOEI 8G »

Nou het zit zo.
Je mag sowieso niet in nederland rijden met een buitenlandse plaat. Belastingtechnisch.
En 1 dags kentekens van de rdw krijg je alleen voor de dag dat je naar een keuringststation gaat dat kan dus ook niet.
Dus officieel moet je de auto met een trailer naar huis brengen!!
Afbeelding
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: galant halen uit engeland

Bericht door Uray25 »

Wij zijn gewoon onwetend met Engelse platen naar huis gereden, zelfs nog moeten blazen toen we van de Boot afkwamen.. ;)

Hadden wel een 1 dags kenteken bij ons maar niet gebruikt, en om het bedrog compleet te maken, een afspraak bij de RDW die we natuurlijk niet gehaald hebben.

Maarre, dit heb je niet van mij... :D
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: galant halen uit engeland

Bericht door Lowlands »

Er rijden zoveel auto's rond met buitenlandse kentekenplaten!Als er 1 meer is valt het echt niet op.Tenzij je natuurlijk eventjes te veel gas geeft.....
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: galant halen uit engeland

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:Er rijden zoveel auto's rond met buitenlandse kentekenplaten!Als er 1 meer is valt het echt niet op.Tenzij je natuurlijk eventjes te veel gas geeft.....

de normale buitenlandse kentekens niet... de export kentekens......

ontopic.. ik heb uit redelijk betrouwbare bron (belastingdienst) dat je vrijstelling kan krijgen voor 14 dagen.. dan mag je als nederlander dus met een buitenlandskenteken rondrijden.. :yes:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: galant halen uit engeland

Bericht door ghino »

Zolang je maar zorgt dat die verrzekert is
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: galant halen uit engeland

Bericht door Lowlands »

twain schreef:
Lowlands schreef:Er rijden zoveel auto's rond met buitenlandse kentekenplaten!Als er 1 meer is valt het echt niet op.Tenzij je natuurlijk eventjes te veel gas geeft.....

de normale buitenlandse kentekens niet... de export kentekens......

ontopic.. ik heb uit redelijk betrouwbare bron (belastingdienst) dat je vrijstelling kan krijgen voor 14 dagen.. dan mag je als nederlander dus met een buitenlandskenteken rondrijden.. :yes:
Huh?Als jij van uit Engeland hier naar toe komt rijden heb je toch het normale engelse kenteken op de auto?Toch geen export kenteken?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “Vragen”