Vettige voorruit...

Vragen over al dan niet Galants die nergens anders onder passen.
Plaats reactie
nilz
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 sep 2015, 22:12
Provincie: Noord-Holland

Vettige voorruit...

Bericht door nilz »

Mijn voorruit is aan de binnenkant nogal vettig, met als gevolg dat hij constant beslaat. Het is ook heel lastig met rijden in de lage najaarszon, omdat je dan echt niks meer ziet behalve de vettige waas.

Ik ben al aan de slag geweest met Dasty (sterke ontvetter van de Wibra), pure azijn en glasdoekjes, maar niets heeft het nog echt verholpen. Normaal zou ik een hoop heet water met veel zeep toepassen, maar dat is precies aan de binnenkant voorruit een beetje een lastig verhaal...

Gouden tip?
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: Vettige voorruit...

Bericht door speedy500 »

Met lauw/warm water met ammoniak je raam afnemen, werkt goed tegen vettige ruiten
Gewoon inzemen, en met een raamtrekker aftrekken (en niet teveel ammoniak gebruiken)

Glasdoekjes ben ik van mening dat je je raam juist vettiger maakt, dan dat je t schoon krijgt
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Vettige voorruit...

Bericht door Lowlands »

Kom je in de 8 G dan wel helemaal naar onder met de raamtrekker?Bij mij niet hoor(7G),en ik zit met hetzelfde probleem..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Vettige voorruit...

Bericht door foks »

oh ja, ik zou zeggen na de ammoniak pak een schone oude theedoek/handdoek om het droog na te wrijven. Zo eentje die een paar keer gewassen is en niet 'zacht' meer is dus.
daarna nog een keer met een (droog) microvezeldoekje om de laatste waasresten af te nemen. Gewoon met je handjes dus ;)

ja de ellende van die glasreinigers enzo is dat je een nog veel grotere waas krijgt van die meuk.
ik vraag me al jaren af of ik het nou gewoon verkeerd doe. Het is toch ........ glasreiniger ?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
nilz
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 sep 2015, 22:12
Provincie: Noord-Holland

Re: Vettige voorruit...

Bericht door nilz »

Je zou het denken inderdaad...

Ik ga het met ammoniak proberen!
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Vettige voorruit...

Bericht door Twain »

als je ruiten nu beslaan heb je echt veel en veel teveel vocht in je auto zorg eerst dat dat eruit gaat. voordat je nogmeer vocht je auto in loopt te spuiten.
vettige ruiten beslaan juist minder snel, smeer maar iets vets op een stukje raam en ga er met de waterkoker onder staan dampen.
laagje voor laagje reinigen werkt echt het beste, die waas die glas reiniger achter kan laten moet je uitwrijven met een droge doek voordat hij helemaal opdroogd andrs droogd het laatste beetje vuil dus gewoon als een dunne film op, ik ben bij reinigen van ruiten nogal verliefd op papier.. gewoon keer op keer nieuw stukje pakken op die manier zit je het vet van plekje a tenminste niet uit te smeren op plekje B

vraag anders ff aan je moeder hoe zei de ramen lapt ik gok op amoniac of spiritus
let bij beide op dat je niet teveel loopt te morsen het kan nogal plastic verkleuren
ik ben hoe dan ook redelijk terughouden met wat ik op ruiten smeer..
van het ene krijg je uiteindelijk olie vlekken van het ander lossen anti glare laagjes op enzo..
heftige ontvetters zoals dusty, dubro etc zijn heel erg leuk em echt heel erg vette rommel en nicotine af te breken, ik zo er niet teveel mee los gaan op ruiten die laten namelijk behoorlijke rotzooi achter als je het niet goed afneemt en laat opdrogen mijn advies gewoon een klein beetje glasreiniger.. of water met aminiac of iets dergelijks en heel veel poetsen met papier want er zitten waarschijnlijk nu gewoon 40 laagjes opgedroogd schoonmaak middel op en dat mag er eerst vanaf :P

oja voor wie niet snapt hoe glasreinigers werken :P

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Vettige voorruit...

Bericht door Lowlands »

Laat ik nou laatst met dat spul van de Lidl mijn achter ramen in mijn huis schoon heb proberen te maken!Waardeloos!
Nee,voor een spiegel of zo iets prima en goedkoop,maar echt vuile ramen krijg je er niet mee schoon.Ook al gebruik je papier om droog te maken.Dus dan heb ik helemaal geen vertrouwen in de voorruit aan de binnenkant van mijn galant.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Vettige voorruit...

Bericht door Twain »

wat verwacht je ?? 1keer spuiten en 10 jaar drek van je ramen? dat spul werkt prima als je het gebruikt waar het voor is..

je moet veel water gebruiken bij veel vervuiling.. spoelen spoelen en spoelen en aangezien in de auto al die liters water niet zo handig is... (ivm beslaan in de toekomst en eventuele paddestoelgroei onder je stoelen...... veel papier en poetsen met zo weinig mogelijk spul.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Vettige voorruit...

Bericht door Lowlands »

Zeg he,de ramen worden wel vaker schoon gemaakt dan 1 keer in 10 jaar.Zo slecht doe ik mijn huishouden of mijn auto nou ook niet... :uhu:(Heb hem pas zeven jaar!)
Maar ik ga wel eens proberen met wat ammonia..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Vettige voorruit...

Bericht door KNOEI 8G »

Ik gebruik altijd Autoglym glass polish.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

En wat anton zegt. Veel papier of doeken. Blijven nawrijven is het belangrijkste. :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Vettige voorruit...

Bericht door Lowlands »

Gebruik je dat ook voor de binnenruit in de auto?

Wel klote als je dat alleen besteld,je alleen al de helft bij moet tellen aan verzendkosten.Denk dat ik toch eerst ga kijken bij Brezan o.i.d.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “Vragen”