Van 6 naar 8 G

Alles wat je te koop wil zetten dat NIET (!) bij de 6G/7G/8G te koop rubrieken kan!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke of Zeeland
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 okt 2012, 20:23
Provincie: Zeeland

Van 6 naar 8 G

Bericht door Duke of Zeeland »

Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma. Ik zal het even uitleggen voor jullie.
Ergens in de buurt van de zesde september zal mijn dochtertje geboren worden en daarmee zal veel veranderen.
Zo ga ik bijvoorbeeld op de zaterdagen werken en ben ik woensdagmiddag vrij zodat we de (veel te dure) opvang zo min mogelijk hoeven te gebruiken. Dit betekend dat ik minder tijd heb om in mijn project te steken en tevens ook minder geld.
Het komt er dus op neer dat de 6G waarschijnlijk zal moeten verdwijnen (spijtig maar waar) voor iets waar ik weinig tot geen werk aan heb. Dus ik zat te denken daar een 8G voor in de plaats te doen :D.
Nou is mijn vraag of iemand interesse heeft in de 6G (eventueel voor onderdelen) en of iemand een goede 8G weet te staan? (het liefst met niet al te veel kilometers en geen V6 of station)

Zoals je in het voorsteltopic kunt lezen is er het nodige aan de 6G vernieuwd, waaronder einddemper, koppelingsplaat, disriem (inclusief spanners, multiriemen en balansasriem), carterpakking, klepdekselpakking, nokkenaskeerring, radiateur, fuseekogel links voor en een stabilisatorverbinding rechts voor, vloermatjes.
Voor de rest is het interieur vrij netjes en werkt alle elektronica (electr. spiegels, ramen e.d.) nog naar behoren.
Het plaatwerk is in slechte conditie, geen roest(behalve een kleine plek op dorpel links onder), maar wel veel deukjes en verflagen.
Dit omdat hij natuurlijk van blauw, naar oranje en toen naar zwart is getransformeerd!
Wat ik er nog voor hoop te krijgen is €500,-

Wat ik zou ik toch graag in 6G blijven rijden, nog maar even van genieten zo lang als het duurt.

Groeten Jaap
Zeeuwish House Maffia
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Twain »

leuk dat je een kleine op komst hebt.. maar mag ik vragen waarom je geen v6 wil?

ik zou mijn zoektocht beginnen in duitsland.. daar staan eigenlijk altijd wel een paar leuke 8g's tekoop met weinig km's .. ook hebben ze daar vaak meer opties
als je twijfelt over de echtheid van de km's kan je in duitsland de duitse rdw bellen.. die houden namelijk al jaren lang de geschiedenis van auto's bij.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door marksanne »

Ik zou geen andere dan een V6 willen rijden. Ze zijn gemiddeld niet tot nauwelijks dorstiger dan een 4cylinder versie. Heel degelijk spul ook nog ns. Succes met de zoektocht!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door foks »

Ik zou even goed overwegen of een 8G echt is wat je zoekt. Die dingen hebben ook hun problemen (roest, zwakke ophanging, versnellingsbak is soms een punt).
Het komt op mij over dat je gewoon graag een andere auto wilt en er eentje weg doet waar je juist alles aan hebt vervangen.
Het is natuurlijk jouw beslissing, maar een belangrijke reden om een 8G te kiezen is de ...........v6 motor.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door ghino »

Mijn advies: lekker in de 6G blijven rijden.

Alles wat je al vervangen heb hoef je voorlopig niet meer te vervangen.
En de 6G is en blijft toch 1 van de sterkste en betrouwbaarste wagens ooit gemaakt.

Qua cosmotisch tja..... Dat is natuurlijk een eigen keuze of je er erg aan irriteert of je er bij neerlegt.

Gok dat als je de 6G weg doet dat je er uit eindelijk toch erg spijt van krijgt.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door marksanne »

^^what he says!!^^
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Duke of Zeeland
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 okt 2012, 20:23
Provincie: Zeeland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Duke of Zeeland »

Alsof het lot ermee speelt zeg!
Na gisteravond nog eens even op het internet gekeken te hebben blijkt er in een dorp in de buurt een 6G te koop te staan.
Tevens is deze altijd bij ons Tramper Goes in onderhoud geweest, prima dus.
Ook is de staat van de lak nog erg goed. Ik ga vanavond even kijken!
Wordt vervolgd.
Zeeuwish House Maffia
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Neo-- »

Ik zou ook de 6G houden.
Je weet uiteindelijk wat je hebt aan deze auto!
Dat weet je met geen enkele andere auto die nog aangeschaft moet worden, das altijd maar weer een verrassing ;)
Afbeelding
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door m4v3r1ck »

Zou ook bij die blijven
Gebruikersavatar
Daan777
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 dec 2012, 10:58
Provincie: Noord-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Daan777 »

marksanne schreef:Ik zou geen andere dan een V6 willen rijden. Ze zijn gemiddeld niet tot nauwelijks dorstiger dan een 4cylinder versie.
Dat kan ik me niet voorstellen mark, ik vind de 2.5 een vrij dorstige motor.
Ik hoor en heb ervaren dat de automaat rond de 1 op 8,5 en 1 op 10 rijdt. Dat vind ik best dorstig.
Tuurlijk is de handbak al zuiniger, maar daar haal je geen 1 op 15 mee zoals met de 2 liter (op de buitenweg offcourse)
Gebruik je verstand, koop een Galant
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door marksanne »

Handbak scheelt enorm. Ik weet niet hoeveel 8G 2.0L met een automaat er rondrijden, maar ik schat niet veel (als ze uberhaupt bestaan?). Kortom, handbak-met-handbak vergeleken (gemiddeld verbruik) is het echt niet zo'n zuipert. En 1 op 15 met een 2L? Ik hoor dat soort cijfers eigenlijk nooit...?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Twain »

je verbruik ligt echt voor 99,9% aan je eigen rechter pootje..
met een v6 is het makkelijker zuiniger rijden dan met een 2l mits je je rechter voet in bedwang kan houden.. dat komt mede omdat je bij 40km/h al in zijn 5 kan rijden en een automaat zou ik zeker niet doen die schakelt veel te laat als je zuinig wil rijden. en je kan trouwens met gemak 1:15 halen met een v6... met 160 op de cruiscontrol haal je de 1:11 nog ruim.. met een beetje goed onderhouden wagen zit je al snel boven de 1:12 bij de 160 km/h het zwakkepunt van de v6 is in de bebouwde kom rijden.. je trapt eigenlijk altijd het gas iets tever in waardoor je onnodig veel vermogen vraagt van de 2,5l in het vooronder.
onderhoud is wel belangrijk.. het is een beetje een zeurpiet dat blok.. hij wil bv heel graag en vaak verse en goede olie .. je moet dus echt een wagen hebben die zijn jaren bij de dealer in service heeft doorgebracht.. de ene v6 is echt de andere niet.. ik heb ze gereden waar nog het vermogen van een broodrooster inzat.. echt compleet gaar gereden. dan gaat het verbruik omhoog en de paarden zijn dan ook al afgestapt.

kortom de v6 handbak is ideal om het nieuwe rijden tot in extremen door te voeren.. mits je je kan bedwingen als er een golfje met een petje naast je staat.... (en nee dat kan ik niet,... dus ik heb geen verbruik van 1:15 .. ik heb meestal wel een verbruik van 1:11 1:12 en ik rij vrij veel in de stad. (woon er middenin)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Duke of Zeeland
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 okt 2012, 20:23
Provincie: Zeeland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Duke of Zeeland »

Die 6G was een helaas een teleurstelling.

Nooit geweten dat er met een V6 ook zuinig te rijden valt :? .
Heb eens een Alfa 156 2.5 V6 gehad en no way dat daar zuinig mee te rijden was.
Is het onderhoud van een V6 nou veel duurder of?
Zeeuwish House Maffia
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door marksanne »

Onderhoud is nagenoeg gelijk. Hooguit dat je 2 bougies extra moet kopen, net als een extra pakking als je voorpijp 'ns gewisseld zou moeten worden en dat soort kleine verschillen. Deze V6 blokjes zijn knap sterk en betrouwbaar mits, zoals Anton al schreef, ze wel een beetje nogmaal onderhoud krijgen (goede olie is wellicht het sleutelwoord).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door ghino »

Oftewel, de 6G is sterker:)
Vooral als je de 1.8 heb zal de 6G minder kosten dan de 8G
Super Top
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:53
Provincie: Gelderland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Super Top »

ghino schreef:Oftewel, de 6G is sterker:)
Vooral als je de 1.8 heb zal de 6G minder kosten dan de 8G
Nou Jac. Geen enkele motor heeft me zoveel problemen gegeven als de 4G37 1.8 in de Lancer. (Zelfde motor als in de Galant 6G 1.8)
Daarbij vond ik 'm ook niet zuinig. Tussen de 1:8 en 1:10.
Hoop dat het straks beter is met m'n Lancer als ik het 4G67 blok erin heb.

De vraag blijft wel waarom een andere Galant 8G of zelfs een 6G aangezien je bij een andere 6G bent wezen kijken.
Is je huidige 6G in slechte staat ondanks dat je er zoveel aan hebt vervangen?
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door KNOEI 8G »

Verbruik ligt idd erg aan je rechtervoet. Nu heb ik het probleem dat ik deze dus graag gebruik en daarbij nog maar 47 heb... Dus heb ik een verbruik van 1 op 7, maar schadelijker rijden kan dat ook echt niet meer!! Maar er zijn meer mensen die boven de 1 op 10 rijden, en als je er gas in hebt / laat bouwen is het helemaal goedkoop rijden :yes: :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Twain »

ik zou onze japanse v6 niet gaan vergelijk met iets wat uit italie.. of nog erger frankrijk komt... de v6 van renault uit dezelfde tijd krijg je met geen mogelijkheid boven de 1:8

sisterofmercy kart met zijn 6g 1.8 1:15... het zit echt allemaal in je rechter voetje hoor.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door menno3x8g »

Beste optie mi is je 6G houden! Kost het minst en je hebt een zeer exclusieve bak onder je kont waarmee je gezien mag worden.
En een 8G V6 op LPG: aanschaf/ombouw is ff hoesten, maar daarna kan je met rustig rijden 1 op 9 halen (automaat), en 1 op 10 (handbak).
Ombouw naar LPG is overigens een rekensommetje. Als je direct afschrijft op de ombouw kwam ik op de volgende getallen (MRB 2011):
verbruik.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door ghino »

1/8 1/10?
als ik het om ga rekenen kom ik net als sister of mercy op 1:15 uit
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door martijn »

Heb toevallig mijn verbruik op weg naar de uk in de gaten gehouden en kwam uit op 1op11 met 2 volwassenen en een kind en een volle bagebak .
Gemiddeld heb ik zo'n 120 a 130 km/uur geregeden .
Dit is met een 2.0 wagon handbak
Gebruikersavatar
Galant82
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 apr 2013, 19:22

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Galant82 »

Ik rij een 8G station. Het is de 2liter met automaatbak.
Heerlijke auto. Slechts 135d. km en er nog nooit stukken mee gehad.
Dorstig is hij zeker. We rijden er eigenlijk alleen maar korte stukken mee en niet
als een oude lul met een hoedje. Halen we krap de 1 op 9.

Mocht je interesse hebben, hij mag weg. (We gaan waarschijnlijk voor een leasebak van het werk)
Doe maar een pm als je interesse hebt.
We hebben zelf twee kids en nooit ruimte gebrek gehad met de station, onze vorige een 8G sedan was toen voor on te klein.
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door SisterOfMercy »

Andere optie... kind weg doen?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door KNOEI 8G »

Ik zou als ik een kleine had sowieso voor een station kiezen. Zooo veel makkelijker met de buggy e.d.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Duke of Zeeland
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 okt 2012, 20:23
Provincie: Zeeland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Duke of Zeeland »

Om eerlijk te zijn vind ik de station alleen niet zo mooi als de sedan. Kwestie van smaak.

En natuurlijk is er een duidelijk verschil tussen italiaanse en japanse motoren.
Ben wel eens een uur bezig geweest een oliefilter te vernieuwen aan dat kreng.
Deze moest tussen het subframe en een stel aircoleidingen door, wat heb ik daar op lopen vloeken zeg :evil: .
Ik hoop dat dat bij de Japanse V6 anders is.

Gelukkig heb ik de vriendin ervan weten te overtuigen dat we met een andere tweedehands auto misschien de rommel van ander kopen en dat dan de investeringen in deze voor niets zijn geweest. En het uiterlijk van de auto zullen we maar even voorlief moeten nemen. Overigens gaat binnekort wel de zeeuwse vlag van het dak, die ben ik zelf een beetje beu ;) .

P.s.: Ik haal 1 op 10 met de 6G, maar doe ook geen moeite om zuinig te rijden.
Zeeuwish House Maffia
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door ghino »

Hehhee gok dat je nu idd voor wijsheid kiest.

Qua ruimte heb je een hasjbak dus ruimte te kort zal je niet snel krijgen.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Twain »

sleutel nadelen van de v6 t.o.v. de 2.0 zijn: 3 boegies waar je niet zo bij kan.. en een startmotor waar je goed bij kan .. maar die dan wat moeite heeft om de auto te verlaten. veder valt het allemaal wel mee geloof ik
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Ran-DiZzle »

Ik rij 690/710 km op een afgetopte tot de rand gevulde tank met mn v6 8g...
Alleen nu mn wiellager kaduuk ia niemeer haha. .
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Ran-DiZzle »

Moet ik er wel bij vermelden dat dat de enige keer is geweest... heb t ooit een keer getest... verder ben ik een sportieve rijder.... dus zal er altijder wel onder zitten.
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door m4v3r1ck »

OMG!! Ik heb super zuinig gereden naar Frankrijk met een super volle tank en ik haalde net 620 km op mijn 4 cyl 2.0. Ik denk dat er iets mis is met mijn auto ... echt ....
Boed
Berichten: 238
Lid geworden op: 11 mar 2012, 19:19
Provincie: Gelderland

Re: Van 6 naar 8 G

Bericht door Boed »

dat denk ik ook want dit haal ik ook makkelijk met me 2.5 v6 a/t.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop/te ruil/gevraagd/gratis”