Sigma 1991 (verkocht)
Sigma 1991 (verkocht)
Verkoop, nu al?
Eigenlijk is het meer een interessepeiling of er animo is voor mijn Mitsubishi paradepaard: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =13&t=2601" onclick="window.open(this.href);return false;
Oké to the point:
Ik zit alweer paar weken te klikken op Lexussen GS300 en LS400 en het is bijna sterker dan ikzelf aan het worden, één van de twee moet er gewoon eerdaags komen, maar dat kan alleen als het wagenpark weer uitgedund wordt, ik zit met mijn drie BMW's, de Sigma en mijn Honda VFR aan 'the limit'. Om een echtscheiding / persoonlijk faillissement te voorkomen moeten er weer eens knopen doorgehakt worden.
Mocht iemand een drie-liter Sigma ook een keer willen beleven en over willen nemen voor een rotsvaste prijs van 1350 euroos dan is hij of zij welkom hier in Nieuw Vennep.
Eigenlijk is het meer een interessepeiling of er animo is voor mijn Mitsubishi paradepaard: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =13&t=2601" onclick="window.open(this.href);return false;
Oké to the point:
Ik zit alweer paar weken te klikken op Lexussen GS300 en LS400 en het is bijna sterker dan ikzelf aan het worden, één van de twee moet er gewoon eerdaags komen, maar dat kan alleen als het wagenpark weer uitgedund wordt, ik zit met mijn drie BMW's, de Sigma en mijn Honda VFR aan 'the limit'. Om een echtscheiding / persoonlijk faillissement te voorkomen moeten er weer eens knopen doorgehakt worden.
Mocht iemand een drie-liter Sigma ook een keer willen beleven en over willen nemen voor een rotsvaste prijs van 1350 euroos dan is hij of zij welkom hier in Nieuw Vennep.
Laatst gewijzigd door Theo op 30 dec 2015, 13:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Sigma 1991
Tempting...
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Sigma 1991
De emotionele waarde van die BMW's is een probleem waar ik al jaren mee worstel.
De E28 535i heb ik al dik 25 jaar in bezit, de E34 525i al 14 jaar en de E30 325i cabrio al een jaar of 12. Dan wordt afscheid nemen zwaar mensen. Die Honda VFR mag eventueel weg, maar die neemt geen ruimte in beslag, daar winnen we dus niks mee (en voor mijn vrouw geldt hetzelfde )
De E28 535i heb ik al dik 25 jaar in bezit, de E34 525i al 14 jaar en de E30 325i cabrio al een jaar of 12. Dan wordt afscheid nemen zwaar mensen. Die Honda VFR mag eventueel weg, maar die neemt geen ruimte in beslag, daar winnen we dus niks mee (en voor mijn vrouw geldt hetzelfde )
Re: Sigma 1991
het is misschien wel zo'n beetje de laatste kans om in een sigma te rijden.
zou niet weten wat ik er mee moest, maar het idee om in zo'n tank rond te rijden ....
zou niet weten wat ik er mee moest, maar het idee om in zo'n tank rond te rijden ....
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Sigma 1991 (voorlopig nog niet te koop)
Zojuist de knoop doorgehakt, de Sigma blijft voorlopig op 't honk.
Afgelopen weken heb ik mijn best gedaan om mijn trouwe 525i weer klaar voor de start te krijgen, maar dat zit nogal tegen. Het plan was om de Sigma te gunnen aan een forumlid, een tijdje met de BMW te rijden en op het gemakje op jacht te gaan naar een dikke Lexus, maar de BMW stribbelt tegen. Na het vervangen van diverse onderdeken, waaronder de koppeling, blijkt nu de achterste krukaskeerring te lekken. Voor die klus moet ik echt even moed verzamelen, de Sigma heb ik nodig als 'stabiele factor' in mijn leven en ik moet natuurlijk ook gewoon naar mijn werk.
Vandaar.
Afgelopen weken heb ik mijn best gedaan om mijn trouwe 525i weer klaar voor de start te krijgen, maar dat zit nogal tegen. Het plan was om de Sigma te gunnen aan een forumlid, een tijdje met de BMW te rijden en op het gemakje op jacht te gaan naar een dikke Lexus, maar de BMW stribbelt tegen. Na het vervangen van diverse onderdeken, waaronder de koppeling, blijkt nu de achterste krukaskeerring te lekken. Voor die klus moet ik echt even moed verzamelen, de Sigma heb ik nodig als 'stabiele factor' in mijn leven en ik moet natuurlijk ook gewoon naar mijn werk.
Vandaar.
Re: Sigma 1991 (voorlopig nog niet te koop)
tsja de laatste tijd heeft de duitse degelijkheid een aardig deukje opgelopen he
het is altijd een goed idee om een japanner achter de hand te hebben he
het is altijd een goed idee om een japanner achter de hand te hebben he
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Sigma 1991 (voorlopig nog niet te koop)
Jaja,zelfs die gasten in Autovisie hebben het door,als je een tweedehands auto wil kopen kan je beter een japanner kopen!Want die doen niet aan mankementen!Ook al hebben ze al 3 ton..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Sigma 1991
Oké daar gaan we nog een keer, wees er snel bij voor ik me weer bedenk.
De oplettende lezer ziet uiteraard dat de prijs van 1250 naar 1350 is gegaan. Dit is niet omdat ik er een slaatje uit wil slaan, maar vanwege de montage van een gloednieuwe accu en ruitenwissers (samen 130 euro).
Hij is startklaar, je kan er zo mee naar Oostenrijk, koffer op het dak en gaan.
De oplettende lezer ziet uiteraard dat de prijs van 1250 naar 1350 is gegaan. Dit is niet omdat ik er een slaatje uit wil slaan, maar vanwege de montage van een gloednieuwe accu en ruitenwissers (samen 130 euro).
Hij is startklaar, je kan er zo mee naar Oostenrijk, koffer op het dak en gaan.
Re: Sigma 1991
En klets maar raak wat mij betreft, gezellig.
Re: Sigma 1991
Haha, je hebt gelijk, dat draaikonten moet nu een keer over zijn, maar de Sigma is een geval apart en doet rare dingen met me.
Qua looks en uiterlijk karakter is er in het bouwjaar 1991 vrijwel geen andere auto te vinden met dezelfde uitstraling als deze zwarte kwaadkijkende Sigma, hij zou zo uit een spannende thriller kunnen komen. Als ik hem voor de deur in de straat zie staan tussen al die burgerauto's, dan verdraai ik nog steeds mijn nek. Ik vind hem gewoon verschrikkelijk mooi.
Qua rijden is het een auto die (zeker voor die tijd) bovengemiddeld goed rijdt, hij is stil, snel en comfortabel, maar er is nog veel spectaculairder spul te koop en daar is onderstaande foto het bewijs van.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik op dit moment dagelijks kan kiezen tussen de Sigma of een 99-er Audi A8 3.7 V8 (het is dus geen Lexus geworden) en dan is de keus eenvoudig. Sorry dat ik het moet zeggen, maar de A8 is echt een ander verhaal, van alles gewoon beter en lekkerder, op het uiterlijk na dan.
Dusss...
[External Link Removed for Guests]
Qua looks en uiterlijk karakter is er in het bouwjaar 1991 vrijwel geen andere auto te vinden met dezelfde uitstraling als deze zwarte kwaadkijkende Sigma, hij zou zo uit een spannende thriller kunnen komen. Als ik hem voor de deur in de straat zie staan tussen al die burgerauto's, dan verdraai ik nog steeds mijn nek. Ik vind hem gewoon verschrikkelijk mooi.
Qua rijden is het een auto die (zeker voor die tijd) bovengemiddeld goed rijdt, hij is stil, snel en comfortabel, maar er is nog veel spectaculairder spul te koop en daar is onderstaande foto het bewijs van.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik op dit moment dagelijks kan kiezen tussen de Sigma of een 99-er Audi A8 3.7 V8 (het is dus geen Lexus geworden) en dan is de keus eenvoudig. Sorry dat ik het moet zeggen, maar de A8 is echt een ander verhaal, van alles gewoon beter en lekkerder, op het uiterlijk na dan.
Dusss...
[External Link Removed for Guests]
Re: Sigma 1991
3.7 v8....
Maar wat zijn het toch verdomd saaie auto's om naar te kijken!
Maar wat zijn het toch verdomd saaie auto's om naar te kijken!
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Sigma 1991
Ja, en de gemiddelde turk schroeft alles er van af!
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: Sigma 1991
Haha!Nou ja,als Theo hem maar mooi vind..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Sigma 1991
Haha, ik kan jullie geen ongelijk geven, alle Audi's zijn natuurlijk doodsaai om naar te kijken in vergelijk met een Sigma of goeie Galant. Maar die V8-blokken van Audi zijn echt wel oké, zeker deze 40 kleppers.
Maar ik heb nu alweer lol van de Sigma, gewoon vanwege de kletspraat eromheen.
Maar ik heb nu alweer lol van de Sigma, gewoon vanwege de kletspraat eromheen.
Re: Sigma 1991
Ik heb hier helaas net te veel galanten op het erf staan om deze opa erbij te nemen.
Maar anders zou ik voor deze prijs meteen naar je toe komen.
Misschien een idee om er een club-auto van te maken? Een dagje jij, en dan jij, en dan ik, ...
Maar anders zou ik voor deze prijs meteen naar je toe komen.
Misschien een idee om er een club-auto van te maken? Een dagje jij, en dan jij, en dan ik, ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Sigma 1991
Op die manier doe ik het enigszins met mijn BMW 525i die ik al 14 jaar heb. Daar rij ik telkens zelf een paar maanden mee en als de liefde weer voorbij is leen ik hem weer uit aan een kameraad van me. Die auto maakt iedere keer twee mensen blij
Nadeel van de Sigma is echter wel dat er niks voor te koop is, gaat er iets stuk, of wordt er schade gereden, dan wordt het zoeken naar onderdelen. Bij de BMW is dat een heel ander verhaal, voor die auto is er een levendige onderdelenhandel, alles is in veelvoud te koop.
Dat rouleren moesten we dus maar niet gaan doen Menno, maar het idee is wel erg leuk.
Nadeel van de Sigma is echter wel dat er niks voor te koop is, gaat er iets stuk, of wordt er schade gereden, dan wordt het zoeken naar onderdelen. Bij de BMW is dat een heel ander verhaal, voor die auto is er een levendige onderdelenhandel, alles is in veelvoud te koop.
Dat rouleren moesten we dus maar niet gaan doen Menno, maar het idee is wel erg leuk.
Re: Sigma 1991
Al eens geprobeerd in Japan?Als ze in Japan onderdelen moeten hebben van een BMW,kunnen ze ook beter in Duitsland kijken.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Sigma 1991
Tot op heden heb ik geen spullen nodig, maar ik verwacht dat de eventuele verzending vanuit Nagasaki iets onhandiger zal zijn dan vanuit Oberhausen. En mijn Japans is qua mailverkeer ook niet zo best.
Maar wellicht zie ik beren op de weg
Maar wellicht zie ik beren op de weg
Re: Sigma 1991
Ach,we communiceren ook gewoon in Nederlands op een Chinese website,dus....Moet dat ook kunnen op een Japanse,of in ieder geval in Engels.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Sigma 1991
@ menno had ik maar een erf een clubauto!!! ik ben voor
om nog een 4e auto kwijt te raken in de stadsjungle waar ik woon wordt toch iets wat problematisch.
ik wilde hem de vorige keer eigenlijk al kopen, maar het gaat echt niet, gelukkig had ome foks toen de neiging om hem te redden ... maarja draaikonten heb je niet alleen bij de pvda he theo
tsja en onderdelen voor deze lieve opa kan een uitdaging zijn, ze deelt wel behoorlijk wat mechanische onderdelen met broers en zusters die iets beter te verkrijgen zijn plaatwerk en interieur kan wel eens heel erg lastig gaan worden
om nog een 4e auto kwijt te raken in de stadsjungle waar ik woon wordt toch iets wat problematisch.
ik wilde hem de vorige keer eigenlijk al kopen, maar het gaat echt niet, gelukkig had ome foks toen de neiging om hem te redden ... maarja draaikonten heb je niet alleen bij de pvda he theo
tsja en onderdelen voor deze lieve opa kan een uitdaging zijn, ze deelt wel behoorlijk wat mechanische onderdelen met broers en zusters die iets beter te verkrijgen zijn plaatwerk en interieur kan wel eens heel erg lastig gaan worden
Awesomeness = Verveling x Talent
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26
Re: Sigma 1991
Nieuw vennep is om de hoek... Als ik plek zou hebben kwam ik hem vanavond nog halen voor die prijs
Echt een pracht auto. Voor mijn galant een paar maanden rond gereden in een 3 liter volvo S90 Ik mis het gevoel nog regelmatig om eerlijk te zijn.
Echt een pracht auto. Voor mijn galant een paar maanden rond gereden in een 3 liter volvo S90 Ik mis het gevoel nog regelmatig om eerlijk te zijn.
Re: Sigma 1991
Ja, die Audi is echt een sleeper zo te zien!
Aan de buitenkant verwacht je een slome opamobiel, maar ik verwacht dat het met de V8 wel als een raket vertrekt.
Ik wist niet eens dat je ze in V8 had. Krijg je dan ook van die luxe-wagen-opties als luchtvering en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging ?
Aan de buitenkant verwacht je een slome opamobiel, maar ik verwacht dat het met de V8 wel als een raket vertrekt.
Ik wist niet eens dat je ze in V8 had. Krijg je dan ook van die luxe-wagen-opties als luchtvering en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging ?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Sigma 1991
Een Audi A8 is een voortborduursel op de Audi V8 die ook in de DTM racete. Waar een Audi V8 als typenaam de achtcilinder had die onder de kap zat, kreeg de A8 zijn eigen typeaanduiding in de lijn van de A4 en de A6, maar nog altijd met als basismotor een dikke V8 en later ook met 6-pitters.
Mijn A8 heeft een 3.7 V8 met 5 kleppen per cilinder (totaal dus 40) en 260 PK, een beetje de spaarversie van de èchte V8 motor waar Audi altijd mee pronkt, de 4.2. Ik heb in het verleden een aantal achtcilinders gereden (Rover, BMW en Audi) en deze loopt tot nu toe het mooist, echt zijdezacht.
Mijn A8 heeft een 3.7 V8 met 5 kleppen per cilinder (totaal dus 40) en 260 PK, een beetje de spaarversie van de èchte V8 motor waar Audi altijd mee pronkt, de 4.2. Ik heb in het verleden een aantal achtcilinders gereden (Rover, BMW en Audi) en deze loopt tot nu toe het mooist, echt zijdezacht.
Re: Sigma 1991
ohw ja dat gezeur met die krukas..Theo schreef:op de Audi V8 die ook in de DTM racete. Waar een Audi V8 als typenaam de achtcilinder
Dtm: jonges deze krukas ziet er wel HEEEEEEEEEEEL erg anders uit dan het orgineel..
audi: Ja maar we hebben het echt gemaakt van het orgineel hooor!!!
Dtm: je denkt toch niet dat we dat gaan geloven he ?
audi : Ohww Nou abc ik doe niet meer mee.. *in hoekje huilen doet*
Dtm: Je mag nieteens meer mee doen lutser
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Sigma 1991
Haha, ja zo'n sjoemelkrukas moet ik eigenlijk ook nog hebben voor mijn Auwdi.
Hebben we ondertussen toch weer schik van de Sigma, zie je dat?
Hebben we ondertussen toch weer schik van de Sigma, zie je dat?
Re: Sigma 1991
En daar gaat hij mensen: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Sigma 1991
Hahaha, jullie hebben nog gelijk ook...
Re: Sigma 1991
Nice AD, zal je vast op weg helpen met een eerste, veel te laag Bod...
Maar ach, beter iets dan niets...
Maar ach, beter iets dan niets...
Re: Sigma 1991
In dit geval heb ik zelfs de goedkeuring van Vrouwlief... Ze vindt een LS400 ook wel wat, maar das geen Mitsubishi...
Echter niet voor die prijs, ze heeft een nogal harde limiet ingesteld... En als ik daar overheen ga krijg ik weer op m'n kloten,
en niet op de manier die ik prettig vindt...
Echter niet voor die prijs, ze heeft een nogal harde limiet ingesteld... En als ik daar overheen ga krijg ik weer op m'n kloten,
en niet op de manier die ik prettig vindt...
Re: Sigma 1991
Theo!! doe eens snel verkopen aan raymond, hup het museum in met dat ding
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Sigma 1991
Fundraising?
Crowdfunding?
Crowdfunding?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Sigma 1991
Bring It ON !!!
Re: Sigma 1991
Dan zitten Raymond en ik helaas in hetzelfde schuitje...Uray25 schreef:In dit geval heb ik zelfs de goedkeuring van Vrouwlief...
Echter niet voor die prijs, ze heeft een nogal harde limiet ingesteld...
Mijn vriendin heeft mij goedkeuring gegeven tot verkoop van ons museumstuk, maar ook zij heeft een bikkelharde limiet ingesteld. Een eurootje onder die 1350 en mijn ballen gaan stante pede op het hakblok