8G V6-24 CvW - New Home @ Uray25

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door cvw »

Lowlands schreef:Hoe weet je dat ze vers zijn?Ze kunnen wel een paar jaar in het magazijn hebben gelegen.... :uhu:
Hahaha, ik ga geen oude zooi kopen. Jong, vers en onbezoedeld, zo wil ik ze hebben en zo ga ik ze krijgen. :hypo: Hoe ik dat zeker weet? Dat is vooral afhankelijk van de adressen waar je naar toe gaat voor deze materialen. En die adresjes weet ik wel te vinden hoor. :D
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door KNOEI 8G »

Dat zul je idd wel gaan merken. Misschien toch maar het circuit op Cees? :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door cvw »

Nee Nico, dit baasje gaat niet het circuit op. Het lijkt me prachtig en zeer zeker een mooie ervaring, maar ik durf het risico niet te nemen. Zandvoort is een echt circuit wat betekent dat je standaard autoverzekering niet van toepassing is (Nordschleife schijnt hierop een uitzondering te zijn, daar geldt wel je verzekering al zou ik het vooraf controleren in de voorwaarden). Bij schade heb je gewoon pech want uitkeren doen ze niet. "Ach" hoor ik je dan zeggen, "wat maakt dat dan uit want je bent vast niet all-risk verzekerd?". Klopt, geen all-risk verzekering. Schade rijden op het circuit zal in veel gevallen een total-loss betekenen voor de 8G. Lastig als dat de gezinsauto is want je moet dan direct gaan investeren in een ander voertuig. Nadeel is dat als je de vangrail meeneemt in die crash of andere schade veroorzaakt (olielekkage o.i.d.) dat je dan ook de opruim- en herstelkosten gefactureerd krijgt. Ouch, dat zijn snel flinke bedragen.
Last but not least heb ik dat schaderijden niet volledig in eigen hand. Als een andere hobby coureur mij van de baan rijdt en/of schade aan de 8G veroorzaakt dan heb ik pech gehad, dat is voor mijn rekening inclusief de mogelijke gevolg kosten zoals wederom die vangrail en zo. Dat zijn de circuitregels (waar je waarschijnlijk ook voor moet tekenen voordat je de baan op gaat). Ja, je kunt daar een dagverzekering voor afsluiten maar reken op een astronomische premie.

Dus helaas. Ik ben niet bereid en in staat een dergelijk financieel risico te nemen. ;) De 8G blijft lekker op de clubpaddock genieten van de dag. 8-)
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door Lowlands »

Zou toch ook doodzonde zijn van zo'n mooie Galant?? :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door KNOEI 8G »

Zo denk ik er precies over Cees. Ook voor mij een te grote kans op een financiele malaise!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door Xenon »

Yup. Ik ben twee of drie jaar geleden met Meany op de Nordschleife geweest. Samen met GF.
Schitterende ervaring! Maar heb ook momentjes van dichtgeknepen billetjes gekend toen zo'n driekleurig Astra capriolen uithaalde, waarbij het 'm kennelijk niet uitmaakte of hij iemand daarin zou meenemen, of niet. Zo' n pipo zal maar net tegen je aankleunen... En naast materiële schade mag je ook opdraaien voor inkomstenderving van de Schleife als ze het circuit voor je moeten afsluiten om de zooi op te ruimen. Dat was op die (best drukke) dag gesteld op 2k per uur sluiting. Goedemiddag! Have fun :D

Maar een paar verse dempers zijn straks ook zonder circuit wel weer lekker als je weer een paar stevige km's de sleurhut erachter hebt :yes:.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door cvw »

2K per uur!!!! :shock: Dan is het wel te hopen dat je na die schuiver nog bij bewustzijn bent zodat je het in ieder geval "live" meemaakt en niet afhankelijk bent van Youtube om je eigen crash en de nasleep terug te zien. :(

De dempers gaan er nu onder omdat die hut binnenkort alweer aan de haak hangt en komende zomer richting Zuid Europa vertrekt. 8-) En natuurlijk wordt de wieluitlijning (wederom) in orde gemaakt na de vervanging.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door cvw »

Heel langzaam verslijt een onderdeel aan de auto. Zo langzaam dat je het zelf niet merkt omdat je gevoel "meeslijt" met het onderdeel. Een schokbreker heeft een verwachtte levensduur van 180k kilometers. Als je een gebruikte auto koopt weet je alleen niet wanneer die demper voor het laatst vervangen is. Er ontbreekt dus een referentiekader voor de status "nieuw". Heb je de auto verlaagd, zoals in mijn geval met Apex veren, dan blijkt dat ook nog eens niet te helpen voor de slijtagebeleving van een schokdemper. Die veren zijn vrij stevig qua demping en vangen bijvoorbeeld het extreme in- en uitveren, wat een kenmerk is van een versleten demper, op. Die zijn zelfs in staat om bij gebruik van de originele velgen van de Galant V6 een versleten demper te maskeren. De OZ velgen zijn zwaarder, net te zwaar voor de veren om niet te laten merken dat er iets versleten is. Na montage van de OZ's met zomerbanden merk je onrust in het stuur; trillen bij hogere snelheid. Dwarsriggels zorgen ineens nadrukkelijk voor een verandering van de rijrichting. Wordt de Galant zijwind gevoelig. En dan weet je dat er iets niet in orde is. Dan zijn die dempers de eerste verdachten. Bij mijn 8G was het snel duidelijk na controle; lekkage bij de stang en dus versleten. Die lekkage zit er nog niet zo heel lang want ik heb daar eerder naar gekeken. Die dempers werkten al een tijdje niet meer perfect want lekkage betekent gewoon het allerlaatste stadium van slijtage. Het allerlaatste stadium............. :cry:

Vandaag zijn die voordempers dus vervangen. Dat heb ik laten doen. Het prijsverschil tussen zelf bestellen en aan het sleutelen gaan in vergelijking met wegbrengen en laten doen vond ik te klein. Ik heb wel voorbereidend werk gedaan. Vorig jaar heb ik de 8G laten uitlijnen. Toen kreeg men 1 achterwiel niet perfect uitgelijnd omdat de bout waarmee dat gedaan moest worden moervast zat. De afwijking was dermate klein en de klus om dit in orde te maken zo groot dat ik er voor gekozen heb om het te laten voor wat het was. Ik kreeg nog de opmerking mee dat ik zou kunnen proberen de bout los te krijgen met kruipolie of iets dergelijks maar dat men weinig hoop had dat dit zou lukken. Maandagavond ben ik dus maar eens onder de auto gekropen en heb ik die bouten ingespoten met Amsoil Power Foam. Ja, Power Foam. Want op die bus staat vermeld dat je het, naast reiniging van het inlaattraject, ook kunt gebruiken voor het los krijgen van vastzittende onderdelen. Na het inspuiten kwam er direct vreselijk veel troep los. En er heeft bijna 2 dagen lang een vreselijk chemische foam lucht in de garage gehangen. Maar het was de moeite waard want die vastzittende bout is vandaag na enig aandringen losgekomen. Dat lukte vorige keer zelfs niet na zeer extreem aandringen. De uitlijning is dit keer dus perfect in orde. Joepie! :D

Eind van de middag kon ik de Galant weer ophalen. Even slikken bij het afrekenen en dan richting huis. De eerste rijdende meters over het parkeerterrein was het mij al duidelijk; dit was hoognodig en absoluut de moeite waard. Rust in de voortrein en een veel steviger aanvoelende auto. Zelfs het geluid van de banden was anders. De komende 180k moeten we weer vooruit kunnen met deze dempers. Op naar de 535k. :)
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door Lowlands »

Nouuu,liever wat eerder de volgende keer... :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door KNOEI 8G »

Dat zal idd weer lekker strak voelen. Ik heb eigenlijk altijd 2e hands dempers gehaald dus geen idee hoe nieuwe aanvoelen :emo:
Afbeelding
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door cvw »

Volgens mij is een testbank rondje de enige manier om er achter te komen of de schokdempers (bijna) versleten zijn. Zorg er dan bij voorkeur zelf voor dat je weet wat de grenswaarden zijn want er zijn genoeg bedrijven die je hoe dan ook nieuwe dempers willen verkopen en misbruik maken van de onkunde of ontbrekende kennis bij hun klanten. Schokdemper fabrikanten roepen bijvoorbeeld dat je iedere 20k de dempers moet laten controleren en al na 80k vervangen.

Zou leuk zijn voor ons als Galant rijders. Je bent iedere 90K de klos met die fikse beurt (riemen, distributie, waterpomp etc) die je bij de dealer al snel 1500 tot 2000 euro kost. Als het aan de demper fabrikant ligt komt daar nog eens een slordige € 500,- bij voor de vervanging van alle dempers. :shock:

N.B.: Weten jullie trouwens dat aftermarket dempers (zelfs van dezelfde leverancier) over het algemeen harder zijn als OE (af fabriek) dempers? Die insteek kiest men zodat de dempers speling, door slijtage van andere onderdelen, opvangen.
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door Lowlands »

Ja Cees,maar ik schreef dat omdat je zelf pas ging vervangen toen er al olie uit liep..Dat is eigenlijk dus al te laat..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door m4v3r1ck »

Voelt heerlijk aan hé nieuwe dempers ....
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door cvw »

Zeker weten. Verbazingwekkend lekker. Die korte veren hebben mij goed voor de gek gehouden heb ik de indruk. :? Ik zit mij, na de gereden kilometers van afgelopen weekend, af te vragen wanneer ik (eigenlijk) voor het eerst gemerkt heb dat de schokdempers hun werk niet meer zo best deden. Met de kennis van dit moment.............

Dat kan best wel eens 2 jaar geleden zijn (toen ik merkte dat de Galant met caravan aan de haak toch wel erg zijwindgevoelig was) :oops:. Ik ben er nog niet uit. :no:
Het effect op de auto is vergelijkbaar met de overgang van "een sportief oud mannetje met een goede conditie" naar "een topsporter die zich aan het voorbereiden is op een belangrijke wedstrijd".

Ik ben ook niet de enige persoon die het gemist heeft. Er zijn genoeg mensen die in de betreffende periode met een streng (technisch) oog naar de Galant gekeken hebben. Heb ik daar te blind op gevaren? Ik weet het nog niet. Ik weet wel dat het onderstel van de 8G en de afstelling daarvan nog niet eerder zo goed is geweest als op dit moment. Lagers, stabilisatorstangen, dempers en veren inclusief de bijbehorende uitlijning zijn allemaal verzorgd en vers. :)
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door m4v3r1ck »

Wat goed Cees, je hebt ze allemaal goed onderhouden. Ik heb die van mij na de trip naar Chablis volgeladen met 20 dozen wijn en 3 volwassenen (135.000 km) helemaal kapot verklaard en vervangen met een nieuw set Koni.
Nog nooit voelt de auto zo lekker aan. Helemaal stabiel op 205 km/uur in Duitsland en geen nose dive meer als ik dan hard remd. Ook vloog ik niet meer door 90 graden bocht bij mij thuis.

Ik denk inderdaad door je verlagingsveren merk je minder snel dat je shockdempers niet goed meer werkt. Op naar 500k KM!!
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door menno3x8g »

cvw schreef: N.B.: Weten jullie trouwens dat aftermarket dempers (zelfs van dezelfde leverancier) over het algemeen harder zijn als OE (af fabriek) dempers? Die insteek kiest men zodat de dempers speling, door slijtage van andere onderdelen, opvangen.
En dan slijten die andere onderdelen nog wat harder ...
Mooi dat ie weer lekker strak op de weg ligt.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door cvw »

Zomervakantie 2014

Het zit er al weer op; de zomervakantie. De tijd vliegt wat dit betreft. Voor degenen die het leuk vinden om te lezen tref je alhier mijn verhaal aan.

In de periode voorafgaand aan het vertrek was ik niet geheel happy met de 8G. De voorremklauwen hadden onderhoud nodig. 2 van de 4 zuigers bleven een beetje hangen waardoor de klauwen en schijven warm liepen. Beide klauwen zijn nu nogmaals gereviseerd met nieuwe onderdelen en meer remmenvet als standaard meegeleverd wordt bij het revisiesetje. Met speciaal remmenvet, dat wel. En zoals in een ander topic gemeld gaf de koppeling van de aircopomp wat problemen. Dat ding zit niet lekker meer in elkaar en ik verdenk een lager in de pomp of op die as van ernstige slijtage. Omdat er te weinig tijd beschikbaar is om die pomp voor het moment van vertrek te vervangen heb ik er voor gekozen om hier tegenover de medereizigers niets van te melden en gewoon te vertrekken.

Dit jaar mag ik op pad met 3 dames; vrouwlief, dochterlief en haar vriendin. Mijn zoon heeft er voor gekozen thuis te blijven. Spannend, zowel voor hem als voor ons (voor alles is een eerste keer). Bestemming: Lasize in Italie aan het Gardameer. De 2 jongste dames hebben een camping gekozen op basis van hun criteria. De route gaat via Munchen en Oostenrijk, de Brennerpas en vervolgens door Italie naar de plaats van bestemming. Zwiterserland laten we links liggen vanwege de hoge vignetkosten met de caravan. De Fernpass in Oostenrijk omzeilen we ook met de route via Munchen. Ja, het is een mooie pass om te rijden, maar ook steil en flink slingerend. De tijdwinst is minimaal en ik heb geen zin om met de grote combinatie over alle drukke bergpassen te sturen.

Zondag aan het begin van de middag zijn we vertrokken. In de buurt van Wurzburg, na zo'n 400 km, overnachten we de 1e keer.
[External Link Removed for Guests]
Maandag reizen we verder en stoppen we voor de 2e overnachting in het zuiden van Oostenrijk net voor de Brennerpass.
[External Link Removed for Guests]
Ja, dit zijn bewuste keuze's. We hebben vakantie en doen rustig aan. Dinsdag trek ik de hele combi over de Alpen heen richting Italie en zijn we begin van de middag op plaats bestemming.
[External Link Removed for Guests]

Italie heeft mooi weer. Klopt. Op papier wel. Dit jaar niet. Ja, we hebben zon gehad en hoge temperaturen. Prachtige zondersondergangen. En regen, met regelmaat.
[External Link Removed for Guests]
En natuurlijk zijn we er op uit gegaan. Zoals naar de noordkant van het meer waar veel gesurfd wordt. Aan die kant van het meer liggen de prachtige bergwegen waar het een genot is om te sturen.
[External Link Removed for Guests]
Ook in de vakantie kan ik het niet laten..... (voor wie zich dat afvraagt).
[External Link Removed for Guests]
Na 13 dagen was het tijd voor de terugrit. Die hebben we in 2 dagen gedaan met een overnachting in Nurnberg. Hartje Nurnberg want in het midden van die stad ligt een camping in het stadspark. Leuk om daar te overnachten maar niet handig in de ochtendspits merkten we bij vertrek. Ach, je hebt (nog) vakantie.
[External Link Removed for Guests]

En de Galant......
Ik zal eerlijk zijn. Bij vertrek heb ik me zorgen gemaakt. Gaat die aircopomp het houden en wat als dat ding de geest geeft? Kan ik dan rijden zonder airco of stranden we. Heb ik verder niets over het hoofd gezien?
In Oostenrijk begon het motormanagementlampje ineens te branden (oranje motorblok), mij een fikse vloek ontlokkend. Maar net zo snel als het lampje aan ging was het ook weer uit. En bleef uit. Dit keer heb ik voor het eerst de temperatuurmeter zien stijgen tot ongeveer 75% van de meterschaal bij het beklimmen van de Brennerpass. Het is ook een fikse klim vanuit Oostenrijk die gevolgd wordt door een hele lange afdaling Italie in. Net zo snel als de meter steeg zakte hij ook weer naar de normale waarde toen we eenmaal bovenop de pass waren.
Op de terugweg heb ik in Nurnberg 0,2 liter olie bijgevuld zodat het peil weer op maximum stond. De eerste keer dat ik olie bij heb gevuld sinds de vorige verversing in november 2013.
Ja, die aircopomp hoorde je. Een beetje brommend en rammelend, maar hij is het blijven doen. Ook nu doet hij het nog; koelen en brommen. De vervangende pomp ligt klaar voor montage en gaat er binnen een paar dagen onder.
Maar chapeau, de Galant heeft het weer geflikt. We zijn heen en terug gereden naar Italie met 7,56 meter en ruim 1400 kg caravan aan de trekhaak. 4 personen en bagage in de auto. Een kleine 3000 km is er op de teller bijgekomen. En zolang de caravan aan de haak hangt weet je 1 ding zeker: Elke 325 km past er 52 liter LPG in de tank.

Het lijkt wel of het ieder jaar meer wordt; het aantal reacties op de Galant. Het is niet alleen een koppendraaier langs de weg, maar ook een uitlokker van reacties op parkeerplaatsen en de camping. Veel merken en types auto's zie je per dozijn rondrijden. Zo niet de 8G. Ja, in Duitsland zijn we een 8G station tegengekomen. Maar dat was het dan ook.

De teller is de 360k nu gepasseerd......

[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door KNOEI 8G »

Kijk en daar is onze V6 voor gemaakt, km's vreten!!
En je bent niet de enigste die tijdens z'n vakantie minimaal 1 keer zijn wagen wast. Vakantie is er om te genieten en dat is gewoon 1 van onze geniet momentjes ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door menno3x8g »

Dat is een mooie plek aan het Gardameer.
En met 325km tanken is toch ook goed om ff de benen te strekken, houdt je fris.
Het lijkt zo vanzelfsprekend dat de auto het altijd doet als je een galant gewend bent.
Maar stel nou eens dat die pomp vastgelopen was ... Kan met elke auto gebeuren.
En dat aan het autootje zitten op vakantie herken ik wel.
Elke ochtend met behulp van de dauw de laatste muggen eraf poetsen.
En die auto moet nog wel een stukje verder kunnen rijden :) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door marksanne »

Mooi dat het weer probleemloos was Cees! Jammer van het weer, ik hoor niet anders van vakantiegangers dat het weer ze regelmatig meer in de steek heeft gelaten dan ze hadden gepland, gezien de geografische locatie :)

Dat motormanagementlampje... ik weet niet of de storingscode opgeslagen is in de ECU, maar wellicht kun je 'm voor de zekerheid toch even zelf uitlezen met de aloude 'paperclip-methode'? Temperatuurschommeling herken ik helaas, bij jou zal het een eerlijker indicatie zijn dan wat ik af en toe ervaar bij heet weer + filerijden... Mijn tijdelijke remedies (nu 2x nodig gehad/toegepast) is de airco even uit, raampjes open en de heater vol aan... hmmmm! Maar dan zakt de tempertuur wel weer als een baksteen terug naar het midden.

En over het unieke aanzicht van een 8G door mede weggebruikers, of langslopende passanten: het is verbazingwekkend hoeveel mensen echt even omkijken, of zelfs een praatje maken. Een paar weken terug nog: mijn overbuurman stond zijn haag te snoeien en we raakten wat aan de praat. Toen we het 'op de een of andere manier' over auto's kregen, vertelde hij me dat hij altijd een 8G had willen hebben. Een 'droomauto'... terwijl hij in een of andere dikke Audi leasebak rijdt. Eh... okee!?

En dan heb ik het niet eens over kleine kinderen die voorbijlopen en (zeker bij de VR2) spontaan woorden als 'raceauto' roepen naar pappa terwijl ze vingerwijzend de auto aanwijzen haha!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door cvw »

menno3x8g schreef:Het lijkt zo vanzelfsprekend dat de auto het altijd doet als je een galant gewend bent.
Maar stel nou eens dat die pomp vastgelopen was ... Kan met elke auto gebeuren.
Klopt Menno. Met de mogelijkheid dat de pomp vast zou lopen had ik rekening gehouden. Aan de andere kant; het probleem zit in de koppeling die op de pomp zit. Als de pomp daadwerkelijk vastloopt kun je hem ontkoppelen door de airco uit te schakelen. Worst case scenario was wat mij betreft een vastgelopen aircokoppeling en -pomp wat automatisch stranden onderweg zou betekenen. Met in het achterhoofd de kwaliteit van de Mitsubishi onderdelen heb ik de gok genomen om er mee op vakantie te gaan. Die Japanse onderdelen hebben ons niet in de steek gelaten. Met Frans spul zou ik deze gok niet hebben durven nemen. :no:

De plek aan het Gardameer was inderdaad mooi. Maar een camping met 900 plaatsen is wat mij betreft veeeeeeeeeel te groot. Iedere ochtend in de rij voor de broodjes en de kassa om af te rekenen. Daarna weer in de rij om je krantje te halen (deze vakantie wel, het nieuws rondom de MH19 wilden we volgen). Als je dan van de camping af gaat sta je direct in de file op de weg langs het Gardameer. Tsja, massatoerisme noemt men dat geloof ik. :hypo:

@Mark:
De koeltruuk met airco uit en verwarming aan ken ik. Die heb ik niet nodig gehad, zo hoog liep de temperatuur niet op. Nou ja, ik zal heel eerlijk zijn. ;) Met de caravan aan de haak en een helling zoals de Brenner voor de neus neem ik vooraf al maatregelen. Misschien overbezorgdheid, maar ik doe het wel. De airco zet ik uit (meer vermogen en koeling beschikbaar) en ik schakel over van LPG naar benzine. De V6 wordt door en door warm met de caravan aan de haak. Ga je een steile en lange helling op waarbij het blok relatief veel toeren draait dan zorg ik er bij voorkeur voor dat de brandstof een koelende factor kent (zoals benzine) en dat er geen hete airco-radiateur voor de rest van het koeldeel hangt te blazen. Voor het motorvermogen is het niet echt nodig want dat is wel genoeg voorhanden. Om de camping af te komen moesten we naar boven rijden (terrassencamping) en daarbij een helling van 200 meter lengte en 20% stijgingspercentage slechten. Verbazingwekkend hoe makkelijk de V6 dat doet.
Goede tip voor het uitlezen, ga ik naar kijken.

Lachen hé. Mensen rijden zelf in een "dikke" auto maar staan kwijlend voor de Galant. En dat geldt niet alleen voor de (oudere) volwassenen, maar ook voor de jeugd van 16 tot zeg 25. En vooral dat laatste is heel apart (in mijn beleving) omdat het meestal niet zo is dat meerdere generaties een ontwerp/vorm mooi vinden. Wij hadden op de camping een Zweedse buurman die zelf in een dikke. vrijwel nieuwe. Volvo voor kwam rijden. Hij was helemaal gek van de Galant en geloofde mij niet toen ik bouwjaar en km-stand vertelde. Op de terugweg stonden wij in het noorden van Italie op een parkeerplaats even koffie te drinken vlakbij een bus. Na 10 minuten kwam er allemaal jeugd uit het restaurant die richting de bus liepen. Instappen deden ze echter niet, ze bleven met grote ogen en vol bewondering naar de Galant staan kijken. Mijn Italiaans is niet zo best, maar ik begreep uit flarden van de tekst dat ze het over de spec's van de auto hadden (en ze waren goed op de hoogte). Likkebaardend liepen ze om de auto te drentelen. Toen ik de teksten op de rugdelen van hun shirts zag begreep ik wel zo'n beetje waarom: het waren leden van het raceteam van een universiteit uit de regio en OZ-Racing was 1 van hun sponsors. :wha: Affijn, wij vertrokken eerder als zij. Later haalde hun bus ons weer in op de snelweg en dan zie je al die koppies achter de ramen kijken en draaien. :lol:
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door foks »

:) mooie beschrijving !
... en wat een koei van een caravan heb je ook. Al kan ik me goed voorstellen dat dat wel een voordeel is als ik zo de foto's eens zie van het gras onder water.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door Xenon »

Mooi leesvoer, Cees :D
En in schril contrast met wat mijn collega heeft meegemaakt, als ik dat hier even héél beknopt (topic niet te zeer vervuilen) neer mag zetten:
De facts: VW Golf Variant, 2009, 1.4TFSI, 160pk, net 75k op de klok en 1300kilo caravan aan de haak. Frankfurt. Niks aan de hand. Stoppen bij tankstation, waarbij een opvallende brandlucht wordt waargenomen, maar nergens iets van te zien is. Na het tanken start hij en staat in no time het hele tankstation in een dikke, verstikkende witte nevel. WTF? Ben ik dat? Zicht hooguit 2m! Geen lampjes of ander ongein in z'n dash, dus wij zijn het niet. Rijdt weg, maar de mist achtervolgde hem akelig nauwkeurig de parkeerplaats op, dus hij zet 'm na 50m neer en haalt de ADAC erbij. Die komt onmoedigend nee-knikkend onder de kap vandaan: Tut mir Leid. Endstation. Der ist völlig am Ende. Sta je dan met een hut zonder auto, 400km van huis... Daag Toscane.
Wat bleek? De turbo lag eruit, waardoor er een sloot olie rechtstreeks zowel de intercooler als de katalysator in is gepompt. In de katalysator/uitlaat zat meer dan een liter olie, in de intercooler ongeveer hetzelfde als nog in het blok. Voldoende om zowel katalysator als intercooler af te schrijven. Kosten: slechts 5 mille. Kreeg zowaar 30% coulance van VW, dus nog altijd even 3500 voor eigen rekening. En je vakantie letterlijk de mist in. Volkswagen, dan heb je wat... Doe mij maar een 10 jaar oudere Galant met een vijfvoudige km-stand. Nog afgezien van de vette looks 8-) :yes:

@Cees: ik kon 't ff niet laten om dit te posten, maar haal het ook zo voor je weg als je 't storend vind. No problem!

Overigens ook nog een kleine ervaring uit eigen keuken: Net als jij kon ook ik het niet laten om Lexxy van z'n vuile reiskleed te ontdoen. De camping had een wasplaats met hogedruk beschikbaar (camper-wasplaats), dus er werd even stevig het nodige sop doorheen gejaagd. En ik kreeg me toch een hoop commentaar. Opmerkelijk genoeg voornamelijk van Nederlandse passanten :emo: . Die vonden het toch maar de grootste flauwekul dat iemand in zijn vakantie stond uit te sloven om de auto te wassen en stonden me schaamteloos ook een beetje belachelijk te maken in de veronderstelling dat ik er toch niets van zou verstaan (want: witte nummerplaten :uhu: ). Des te leuker was de schrik op hun gezichten toen ik ze liet blijken dat ik elk gesproken woord had begrepen :wha:

Maaruh... 200m een helling van 20% op? Met 1400kg aan de haak erachter? Moeiteloos?
Wow. Sta ik echt wel van te kijken. Je herinnert je vast wel mijn verhaal van vorig jaar met Greeny, iets van 400m 14% omhoog met 1650kg (i know, is idioot, doe ik niet meer :oops: :emo: ) erachter. Dat ging nog maar net. Eigenlijk net niet... Maar ik snap niet waar de Galant al die tractie vandaan weet te halen. Het druist tegen alle logica en natuurwetten in, maar hij doet 't! En hoe!
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door TPA »

Vind het wel vermakelijk om al die goede vakantieverhalen te lezen met de Galant :D
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door cvw »

@Foks: :wha: Het is inderdaad een koei van een hut. Dat is niet altijd handig hoor, die lengte wil ook wel eens tegenwerken. Op de camping stonden trouwens nog grotere caravans als die van mij. Wat dacht je van een Zweed met een Kabe caravan? Kabe, als merk, komt uit Scandinavie. Sterke en goede caravans maar wel zwaar. Er stond er 1 van bijna 11 meter lang :o. De opbouw welteverstaan, de dissel kwam daar nog bij. Tandemassertje. De eigenaar had er een Cayenne voorhangen waar werkelijk alle opties in zaten. Bandjes met de maat 335/35-20. Ik ben gelukkig vrij handig met de combi als de caravan aan de haak hangt. Achteruit de camping over of de caravan op de plek parkeren doe ik met de auto, duwen is wat mij betreft geen optie met deze lengte. Bochtenwerk vraagt wel een heel andere benadering; veel ruimer insteken, kijken hoe de caravan volgt en rekening houden met de uitzwaai van de andere achterkant van de caravan (de kant die je niet ziet, die pakt bij een scherpe bocht zo een halve meter extra ruimte).

@Xenon: Laat maar staan hoor dat verhaal. Past er bij. ;) Net als de ketting is de turbo van veel VW's inderdaad een probleemgevalletje. Die dingen gaan bij de vleet kapot, al vraag ik mij ook wel eens af of dat niet het gevolg is van onwetendheid bij de eigenaren. Die turbo zul je echt even de tijd moeten geven om uit te draaien en af te koelen, zeker na een rit met caravan, voordat je de motor uitzet. Dat zie ik verdomd weinig gebeuren. Heb je trouwens al gelezen dat ook BMW motorblokproblemen heeft? Uitgerekte kettingen.........

Ik had meer mazel op de camping want ik heb zelfs detailing-uitleg staan geven. Op dringend en aanhoudend verzoek van een paar buurmannen die zich niet alleen verbaasden over de staat van de Galant, maar ook van de caravan. Meestal is het inderdaad andersom. Dit jaar was het sowieso "vreemd", want ik heb zelfs een uitleg staan geven over de werking van een automaatbak aan de overbuurvrouw. :lol:

Wat betreft die helling: hou er rekening mee dat er met regelmaat erg makkelijk wordt omgesprongen met het bepalen van die stijgingspercentages. Dus of het werkelijk 20% is durf ik niet glashard te beweren. Het hellinkje was steil (ook om te lopen) en het bordje stond er. Dan leggen ze ook nog eens heel droog, halverwege de helling, 2 drempeltjes neer. Duh, wie verzint dit? Ik heb heel wat auto/caravan combinaties die heuvel op zien ploeteren tijdens onze vakantie. Eigenaren met bezweet voorhoofd en klotsende oksels achter het stuur, bijna uit het raam schreeuwend "ga aan de kant, ik kan/durf niet te stoppen op deze helling!". Dus ja, ik herinner mij jouw verhaal zeker. Daar heb ik afgelopen weken met regelmaat aan teruggedacht. :yes:
En toen kwam ons klimmomentje. Geestelijk uiteraard goed voorbereid, voldoende deo onder de oksels en handdoek voor het voorhoofd binnen handbereik. Olie, remmen en alle vloeistofniveau's gecontroleerd en akkoord bevonden. Noodremkabel van de caravan nogmaals gecontroleerd op breuken en correcte montage en eveneens akkoord bevonden. Automaat op handschakeling en in 1e versnelling. Zo rol je rustig met de combi richting de knik in de teerlaag waar het stijgende deel begint. Links en rechts zie je geïnteresseerde blikken die benieuwd zijn hoe deze "oude" combinatie de heuvel gaat slechten. Dan voel je de knik onder de voorwielen doorgaan. Geef je iets meer gas. Licht brommend begint die V6 te trekken en sleurt vervolgens zonder blikken of blozen die hele handel richting de 2 drempels. Ik kreeg er vertrouwen in en had mijn elleboog nonchalant op de raamrand liggen, 1 handje aan het stuur. 8-) Bij de drempels even gas terug en die dingen slechten. Daarna weer meer gas om het toerental hoger te krijgen. Het is een mooie teerlaag die er ligt, maar inderdaad verbazingwekkend dat je geen moment de tractie verliest met de Galant. En dan voel je de knik bovenaan de weg onder de wielen doorgaan. Einde helling. Ik heb op dat moment niets gezegd, maar de grijns op mijn gezicht zei genoeg (kreeg ik te horen van rechts naast mij).
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door menno3x8g »

Het enige tractieprobleem dat ik soms heb is als ik vooraan op een natte helling sta en het stoplicht op groen springt 8-) .
En laatst lukte het me niet om een boom om te trekken ... :oops:
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door Lowlands »

Nou zeg!Kan je niet eens een boom om trekken??Sjee! :uhu:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door cvw »

Zo, de vakantie is nu officieel voorbij. Ja, ik ben alweer aam het werk, maar vandaag moest de vakantie erfenis van de Galant gerepareerd worden. En dat is gelukt. :D Vanochtend de airco leeg laten maken zodat ik aan de slag kon. De oude pomp heb ik van het blok gehaald en de "nieuwe" er weer opgeschroefd. Wat een verschil. Die oude rochelde terwijl die nieuwe pomp helemaal stil draait. Daarna is het systeem dmv een vacuumtest gecontroleerd en met vlag en wimpel geslaagd. Dus zit er nu verse vloeistof en olie in de airco-aderen inclusief een contrastvloeistof zodat lekkages zichtbaar zijn. En ja, er komt koude lucht uit de roosters als je de airco aanzet. :agree: Missie geslaagd voor in totaal 150 euro aan kosten.

@MarkS: de pomp van de witte legnum hangt nu aan mijn motorblok. Heb ik nu een Lalant? :wha:

Ik ga happy wezen! :yes:
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door marksanne »

Nice Cees! Prachtig om te zien dat er onderdelen van oude geliefden nog wat langer onder ons blijven :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door cvw »

"Begin jij nu ook al?". "Huh?". "Ik koop geen paperclips om ze te gaan zitten verbuigen en er mee te klooien, maar om te gebruiken waar ze voor bedoeld zijn". "Dat snap ik, maar ik wil de auto uitlezen. Om te kijken of die storing van het motormanagement opgeslagen is". "Laat die paperclips dan met rust, de auto staat in de garage". "Dat weet ik lieverd, maar ik heb daar een paperclip voor nodig". "Voor het uitlezen van de auto? Komt er dan een bericht in die paperclip of zo? Dat geloof je toch zelf niet?"........................

Nou ja, ik heb het uit kunnen leggen. Dat moderne elektronica kan werken met behulp van een paperclip en morsetekens in het display. Gelukkig, want ik zat niet ver van het moment dat een gedwongen opname als enige (resterende) optie overbleef naar de mening van mijn wederhelft. :lol: Dus als ik binnenkort gedurende lange tijd niet aanwezig ben op het forum, dan.......... :x:

Werkt mooi met die paperclip. Dat leverde mij code 11 op voor het motormanagement en dus een melding van de lambda sonde. Een te rijk of te arm mengsel na de katalysator of een ander probleem met het brandstof mengsel. En nee, ik ga daar verder niets meer aan doen. Ook omdat de melding niet meer dan 2 minuten aanwezig was (verdween nadat ik overschakelde op benzine) en niet teruggekomen is.
Ik denk dat het een melding "te arm mengsel" is geweest. Omdat dat helemaal klopt met de situatie van dat moment. We reden op hoogte in Oostenrijk, 30 graden buitentemperatuur, net na het beklimmen van een steil stuk terwijl de LPG tank vrijwel leeg was. Ik weet dat, als die tank bijna leeg is, de aanvoerhoeveelheid van LPG wel eens te wensen overlaat. Dat merk je als je veel gas geeft doordat de acceleratie dan achterblijft. Meestal schakel ik voordat die situatie zich voordoet over naar benzine of ik zorg ervoor dat de LPG tank weer gevuld wordt. Nu weet ik dus (neem ik aan) dat het motormanagement een melding "te arm mengsel" doet. En daar ben ik blij mee want ik heb me altijd afgevraagd of een dergelijke situatie gemeld zou worden en of ik daar al eerder "last" van heb gehad. Een arm mengsel op LPG met de caravan aan de haak kan namelijk betekenen dat het blok thermisch te zwaar belast wordt en dat is de laatste situatie die ik wil hebben. Slecht voor o.a. de kleppen.

Toch goed om te weten wat de melding was. ;) Bedankt voor de tip Mark. :D
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door foks »

oh ja, de zuurstofsensor. Die wordt bij mij gemiddeld 2x per dag afgekeurd. Als ik dan iets sportiever optrek is-ie weer goedgekeurd.
Maargoed, dat is off-topic. Handig om een paperclipje mee te nemen op vakantie de volgende keer ? Fijn dat je nu weet dat het niks belangrijks was, zoals een nokkenassensor ofzo.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door Lowlands »

Dat had de uitvinder van de paperclip in achttienhonderdzoveel ook nooit kunnen bedenken,dat die daar nog eens voor gebruikt zou worden.. :D
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomervakantie 2014

Bericht door cvw »

foks schreef:Handig om een paperclipje mee te nemen op vakantie de volgende keer ? Fijn dat je nu weet dat het niks belangrijks was, zoals een nokkenassensor ofzo.
Goed voorstel, maar ik denk dat we dan veeeeeeel te zwaar beladen van huis gaan. :wha: Een geruststelling is het inderdaad. ;)
Lowlands schreef:Dat had de uitvinder van de paperclip in achttienhonderdzoveel ook nooit kunnen bedenken,dat die daar nog eens voor gebruikt zou worden.. :D
Zou Johan Vaaler zich nog om kunnen draaien? :lol: Ach, dankzij het patent dat hij in 1899 op de paperclip kreeg is hij verdomd rijk geworden. Hij heeft er alleen maar 11 jaar van kunnen genieten en da's dan weer jammer voor hem.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Binnenkort afscheid 8G

Bericht door cvw »

Meestal heb ik meer plezier met het uitwerken van een posting voor GalantFans. Het is echter niet anders...... :(
Wij hebben vandaag een knoop doorgehakt. Een heel lastige knoop mag ik wel zeggen. Eentje die me echt aan het hart gaat en oprecht zeer doet. De beslissing is echter genomen, daar verandert niets meer aan.

We gaan afscheid nemen van de Galant.Vandaag had ik hem bij de dealer aangeboden voor de jaarlijkse APK keuring. An-sich komt de Galant door die keuring heen ware het niet dat de "lambdawaarde op hoge toeren van de LPG" niet goed is (benzine is geen probleem). Dat merk je ook doordat de motor "rommelig" loopt op LPG vanaf het moment dat de motor op bedrijfstemperatuur is. Ik verdenk de verdamper van de Landi-Renzo installatie (zit onder de motorkap tegen het schutbord), maar kan dat niet hard aantonen. Op benzine draait het motorblok als een zonnetje en heerlijk soepel.

Waarom ik dat niet laat uitzoeken en repareren? Je moet op een bepaald moment knopen doorhakken. Ik heb niet altijd direct tijd om de Galant te checken of te repareren. Een 2e auto staat niet voor de deur. Hij moet het dus doen. Dat is voor ons de hoofdreden om nu te kiezen voor een opvolger.

En de Galant? Tsja, goede vraag. Daar heb ik een beetje buikpijn van. Maar goed. Die gaat morgen mee naar het bedrijf waar we een proefrit gaan maken met een mogelijke opvolger van de 8G. Dat is een LPG specialist. Misschien zegt die "doe mij die maar, ik ga dat regelen......". De Galant is helemaal gecontroleerd voor de APK en alleen op dit punt afgekeurd. Dus voor eind december moet er iets aan gebeuren omdat dan de huidige APK verloopt.

Of iemand hier op het forum moet interesse hebben in onze Galant.

Even de zaken op een rij:
Mitsubishi Galant 8G V6-24 A/T
Bouwjaar januari 2000
Km-stand 362.xxx

Staat van (recent) onderhoud:
- Distributie, waterpomp, spanners (ook de hydraulische), riemen, bougies etc vervangen bij 326k en dus pas bij 416k weer aan de beurt (door de dealer verzorgd);
- versnellingsbak geflushed en ATF vervangen bij zelfde km-stand;
- Bij 354k olie ververst inclusief oliefilter, luchtfilter en interieurfilter vervangen;
- Juni dit jaar hele remsysteem nagelopen en remklauwen op vooras gereviseerd;
- Airconditioning pomp vervangen afgelopen augustus en aircosysteem af laten vullen;
- Verdelerkap en rotor afgelopen maand vervangen (nieuw origineel);
- afgelopen maand heb hele inlaattraject en EGR gereinigd en gecontroleerd, alle motorblokaansluitingen van slangen etc. nagelopen en verzorgd;
- Banden allemaal van merk Continental Sportcontact, vooras versie 2 met 5mm profiel, achteras versie 5 met 6mm profiel;
- Schokbrekers op vooras zijn in mei dit jaar vervangen;
- Apex veren rondom (4 cm verlaagd hierdoor);

Al het verdere onderhoud kun je in dit topic ook nog terug vinden. Want ja, vertroeteld is de Galant altijd en dat is in de afgelopen periode niet anders geweest. Dus als iemand interesse heeft om onze 8G over te nemen, laat het dan weten. Geef maar aan wat je er voor over hebt. Ik ga kijken of er morgen iemand geïnteresseerd is en zo niet, dan start ik een ander traject als de opvolging geregeld is.
Bijlagen
DSC_0047.JPG
Laatst gewijzigd door cvw op 07 nov 2014, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: 8G V6-24 CvW - Binnenkort afscheid 8G

Bericht door Uray25 »

Misschien moet ik hem dan maar terugnemen ?!
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: 8G V6-24 CvW - Binnenkort afscheid 8G

Bericht door menno3x8g »

Jammer Cees, en het leven gaat door.
Ik mis nu al je verhalen :x: .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Binnenkort afscheid 8G

Bericht door cvw »

Hahahaha, klopt Menno, het leven gaat door. :D
Weet je, ik ben bezig met de aanschaf van een niet in NL als Galant geleverde Mitsubishi. :hypo: :yes: :wha:

En misschien moeten de toelatingsvereisten voor het forum iets aangepast worden. 4G63 is toch een bekende term alhier? ;)
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: 8G V6-24 CvW - Binnenkort afscheid 8G

Bericht door Uray25 »

Legnum of Lancer ?!

of een 9G...
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Binnenkort afscheid 8G

Bericht door galantrijder »

Jammer! Weet je het wel zeker?!

Ik gok op de laatste Lancer aangezien die in Japan gewoon Galant heet! :)
Ik heb ergens nog een foto van mijn 8G naast zo'n zilvere Lancer....
De Lancer lijkt een stoere bak... ik vond m altijd wel leuk er uit zien... totdat ik mijn Galant er naast zag staan... :wha:

Ik ga de foto ff zoeken :D
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Binnenkort afscheid 8G

Bericht door galantrijder »

;)
Oja de linker is 14 jaar oud :wha:

haha sorry voor het pesten Cees...
Ik hoop dat je geniet van je nieuwe auto en weer een tijdje toe kan!!
Bijlagen
Galant VS Lancer
Galant VS Lancer
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”