Parelstraalp*rno
Geplaatst: 09 dec 2013, 21:16
Ik was altijd al erg groots met 'gewoon' (grit)straalwerk op inlaatspruitstukken, schokbrekers, moertjes, boutjes, afdekplaatjes, ach... alles dat een beetje lelijk en roestig is geworden. Maar sinds vandaag heb ik een nieuwe favoriet: glasparelstralen!
Wat een resultaat! En met de professionele machines die ik mocht gebruiken was het ook nog eens (relatief) snel gebeurd. Een neef van Carolien ([External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;) heeft oa een professionele stralerij en spuiterij (vooral voor industrieel, vaak lomp groot spul) en na mezelf in een pak te hebben gehesen, afgesloten helm met zuurstofvoorziening stond ik in een van de cabines (groot genoeg voor een auto) met een berg kracht te stralen waar je echt eng van wordt! Alsof je een spuitende brandweerslang in bedwang houdt. Bij kleine onderdeeltjes is het echt een kunst om ze niet 4 meter de cabine in te blazen
Maar wel erg leuk en het resultaat is zo mooi, dat ik nu al weet dat het VR4 inlaatspruitstuk OPNIEUW een wisseltruc gaat krijgen. Deze is zoooo mooi, die MOET echt op de auto. Dan maar opnieuw bij dit spruitstuk de inlaat vergroten!
Verder gestraald:
- voorste klepdeksel van de V6 N/A motor
- setje TEIN schokbrekers (binnenkort weer fris in de 2K lak en in de verkoop)
- set alu wielmoeren (waren paars, niet mijn kleur, nu gewoon mat alu)
- inlaatspruitstuk VR4
- inlaatspruitstuk V6 N/A
Wat een resultaat! En met de professionele machines die ik mocht gebruiken was het ook nog eens (relatief) snel gebeurd. Een neef van Carolien ([External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;) heeft oa een professionele stralerij en spuiterij (vooral voor industrieel, vaak lomp groot spul) en na mezelf in een pak te hebben gehesen, afgesloten helm met zuurstofvoorziening stond ik in een van de cabines (groot genoeg voor een auto) met een berg kracht te stralen waar je echt eng van wordt! Alsof je een spuitende brandweerslang in bedwang houdt. Bij kleine onderdeeltjes is het echt een kunst om ze niet 4 meter de cabine in te blazen
Maar wel erg leuk en het resultaat is zo mooi, dat ik nu al weet dat het VR4 inlaatspruitstuk OPNIEUW een wisseltruc gaat krijgen. Deze is zoooo mooi, die MOET echt op de auto. Dan maar opnieuw bij dit spruitstuk de inlaat vergroten!
Verder gestraald:
- voorste klepdeksel van de V6 N/A motor
- setje TEIN schokbrekers (binnenkort weer fris in de 2K lak en in de verkoop)
- set alu wielmoeren (waren paars, niet mijn kleur, nu gewoon mat alu)
- inlaatspruitstuk VR4
- inlaatspruitstuk V6 N/A