Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Met een paar vrienden waren we op zoek naar een vakantieauto, met airco, met flink wat ruimte. Eerst gingen we op zoek naar een Opel Omega, maar het exemplaar dat we wouden was helaas al snel verkocht. Toen maar verder gezocht naar iets ruims en betrouwbaars. Mijn ouders reden vroeger altijd al Mitsubishi naar alle tevredenheid (onze Outlander 2.2 Di-D Instyle hebben we vorig jaar ingeruild) dus een Mitsu lag voor de hand. Als klein jochie werd ik altijd in Galants vervoerd, dus zodoende gingen we op zoek naar een Galant. Een beetje jeugdsentiment, hoewel mijn vader een 5g, 6g en een 7g heeft gehad, maar nog nooit een 8g. Ach, kan die mooi in het rijtje :).

Anyway, om een lang verhaal kort te maken zijn we uiteindelijk bij deze Galant uitgekomen:

Afbeelding

Het is een 2.0 GLXi uit het jaar 2000, met ruim 350k km's op de teller. De auto is dealeronderhouden tot de 200k, en daarna zijn alle bonnetjes en dergelijke aanwezig. Zo heeft de vorige eigenaar bij een stand van 340k nog de distributieriem laten vervangen :wha:. Nouja, prima voor mij!

De auto is voorzien van airco (erg fijn!) en originele lichtmetalen velgen, die ik overigens nog wel wat beter moet schoonmaken. Motorisch is hij prima, optisch wat minder:

Afbeelding

Verder niet zo erg, we gaan er mee door Parijs rijden, dus er komen waarschijnlijk nog wat meer krasjes op. Na de vakantie maar even kijken hoe we dit netjes bij gaan werken.

Daarna even een radio ingebouwd:

Afbeelding

Voorlopig voelt de auto goed aan :). Geen rare geluiden of trillingen in ieder geval. Het rijden voelt eigenlijk heel vertrouwd aan. Super comfortabel, maar wel met weinig stuurgevoel tov mijn daily auto (een Peugeot 206). Het fijnste aan de auto vind ik eigenlijk het tanken: een volle tank kost 27 euro. Zo wordt tanken weer leuk! :D
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Twain »

goh nog zo iemand die de galant met de paplepel heeft binnen gekregen. Wij hebben vroeger ook de 8g niet gehad, ik denk dat ik er daarom nu 3 heb ;)
Een galant op gas is echt een gouden combi, weet je trouwens wanneer de gas installatie is ingebouwd?
Awesomeness = Verveling x Talent
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Twain schreef:goh nog zo iemand die de galant met de paplepel heeft binnen gekregen. Wij hebben vroeger ook de 8g niet gehad, ik denk dat ik er daarom nu 3 heb ;)
Een galant op gas is echt een gouden combi, weet je trouwens wanneer de gas installatie is ingebouwd?
Volgens de factuur gelijk na de aflevering, dus rond maart 2000. Merk van de installatie heb ik niet zo snel kunnen vinden, heb je enig idee waar die kan staan?

Hij zit overigens op de plaats van het reservewiel, dus heb ik dan een 52L tank zoals op [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; vermeld staat of hangt dit af van het merk?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Twain »

350.000 km is ver voor een gasinstalatie heeft je blok nog groot onderhoud gehad voor zover je kan terug lezen? iets met de kop of kleppen oid
(ik probeer je trouwens niet bang te maken ofzo, een galant is een extreem betrouwbare auto, ik heb gewoon last van extreme nieuwsgierigheid)

het merk van de gasinstalatie staat welleens op de verdamper dinges onder de motorkap.
Awesomeness = Verveling x Talent
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Twain schreef:350.000 km is ver voor een gasinstalatie heeft je blok nog groot onderhoud gehad voor zover je kan terug lezen? iets met de kop of kleppen oid
(ik probeer je trouwens niet bang te maken ofzo, een galant is een extreem betrouwbare auto, ik heb gewoon last van extreme nieuwsgierigheid)

het merk van de gasinstalatie staat welleens op de verdamper dinges onder de motorkap.
Uhm, kan het me niet zo herinneren, meen iets van een koprevisie te hebben gezien, kan dat? Niet dus :P

Oké, ga ik daar morgen even naar kijken :).

Edit: Haha, grappig om hem zo tegen te komen!
Laatst gewijzigd door Batsgeit op 17 jul 2014, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door KNOEI 8G »

Kijk, die wagen kennen we :yes:
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =47&t=1903" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Twain »

KNOEI 8G schreef:Kijk, die wagen kennen we :yes:
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =47&t=1903" onclick="window.open(this.href);return false;
ojaa hij kwam me al zo bekend voor....
Awesomeness = Verveling x Talent
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door martijnver13 »

Klopt, die was idd van mij :-)

Reden dat de distributie bij 342k nog was gedaan, was omdat het toen nog niet de planning was hem te verkopen. Het liep hier ineens mis waardoor ik hem wel móest weg doen. Verder is het een prima auto, en ik zou niet weten waarom hij Parijs en terug niet moet halen.

Die velgen zijn heel moeilijk schoon te krijgen, ik ben er ook heel erg op aan het boenen geweest, maar kreeg het er niet vanaf. Verder is ie wel mooi gepoetst zeg :-)

Enne, heb je er toevallig nog een tomtom raamsteun in gevonden? Ik ben de mijne kwijt :p
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door martijnver13 »

Ik heb van de week een sleutel gevonden waarmee je de bestuurdersdeur kan openen als de auto op slot zit met de sleutel er nog in. Is dus geen reservesleutel maar "oh shit"-sleutel. Wil je die nog hebben? Dan moet je me maar ff een pb sturen met adres gegevens.
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Uray25 »

MIts netjes warm gereden en regelmatig onderhoud, dan zou 500.000Km geen probleem moeten zijn voor deze motoren.

Ik zat al op 430.000, de motor loopt nog steeds goed & stil, echter de auto waar die in zat is ter ziele.
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

martijnver13 schreef:Klopt, die was idd van mij :-)

Reden dat de distributie bij 342k nog was gedaan, was omdat het toen nog niet de planning was hem te verkopen. Het liep hier ineens mis waardoor ik hem wel móest weg doen. Verder is het een prima auto, en ik zou niet weten waarom hij Parijs en terug niet moet halen.

Die velgen zijn heel moeilijk schoon te krijgen, ik ben er ook heel erg op aan het boenen geweest, maar kreeg het er niet vanaf. Verder is ie wel mooi gepoetst zeg :-)

Enne, heb je er toevallig nog een tomtom raamsteun in gevonden? Ik ben de mijne kwijt :p
Ah, dat verklaart wat :). Ja, ik ben je raamhouder wel tegengekomen, vrees alleen dat ik hem web heb gegooid :(. Ik zal kijken of ik hem weer kan vinden als de Galant terug is. Mijn broer heeft hem nu namelijk mee naar Polen. Het oude beestje maakt nog wat mee op z'n oude dag. Ik heb je trouwens een PM gestuurd voor de "oh shit"-sleutel.

De Galant heeft zich goed gehouden tijdens onze 4000 kilometer lange tocht. Wat een heerlijke snelwegcruiser is het :). Voordat m'n broer hem mee nam stond de teller op 361k, ben benieuwd wat ie heeft gelopen als hij terug komt. Hieronder heb ik wat foto's geplaatst van onze road trip. Helaas hadden we aan het begin van de vakantie al slecht weer, waardoor de Galant al erg snel vies was.

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Tankstations hebben we veel gezien onderweg. We zijn op zondag vertrokken om de F1 race op hockenheim te kunnen zien, maar door omstandigheden kwamen we vrij laat aan. Met een kruissnelheid van rond de 170 verbruikt de Galant op LPG ongeveer 1:6.5, dus we stonden om de ~220km te tanken.

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Na de race bij een wegrestaurant.

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Goed volgepakt op een camping in de buurt van Freiburg. Klopt het trouwens dat er hulpveren onder zitten Martijn?

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Lekker modderig op de camping in Dijon.

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Actiefoto

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Bij de camping in de buurt van Nevers.

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Onderweg naar Le Mans

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Voor de befaamde Porsche bochten van het 24 uurs circuit van Le Mans

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Op de terugweg, naast de Avensis die op de heenweg kapot ging.

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

360k, whoo!

Paar puntjes die we tegenkwamen tijdens onze trip:

- V-snaar begint te piepen bij koude start, fixen we als de Galant terug is
- Uitlaat ging tijdens de vakantie lek, is ondertussen al gefixt
- Interieurverlichting gaat gek genoeg alleen aan als de deur rechtsachter open gaat. Anders blijft hij uit, wat kan dit zijn?

Verder is het een heerlijke auto en ik ben nu serieus aan het overwegen om hem te houden. I'll keep you posted :).
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door foks »

leuke foto's. Ja dat van die interieurverlichting zal vast wel te maken hebben met die "drukknopjes" bij de deuren.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door menno3x8g »

De drukknopjes bij de andere deuren kan je, nadat je ze voorzichtig open gepeuterd hebt, schoonmaken. Meestal doen ze het dan weer. Soms is de aarding het probleem.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door KNOEI 8G »

Kijk dat zijn mooie plaatjes en zo'n snelheid met een 2-liter zal idd wel lekker wat gas verbruiken ja! :lol:
Afbeelding
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door martijnver13 »

Oh weer die V-snaar? Niet strakker laten zetten hoor, gewoon vervangen dan. Gaf bij mij ook al problemen, en is al een paar keer strakker gezet. Anders sloop je je stuurbekrachtingspomp nog daarlijk.. Ziet er goed uit verder!
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Kleine update:

De Galant is ondertussen alweer ruim een jaar weg. Heb zelf een Golf 4 op gas gekocht voor mijn dagelijkse km's, de galant was toch iets te groot. Het begint echter weer te kriebelen. M'n Golf staat nu op 310k km (an sich een hele respectabele stand) en ik wil hem eigenlijk gaan inruilen voor een leuke Galant op LPG. Mocht iemand nog een leuke zien staan, geef een gil :).

De Golf in kwestie:

Afbeelding

Overigens hebben we nog wel het een en ander aan de Galant gedaan voordat we 'm verkochten. Er kwam een rare bonk uit het onderstel, dit bleek een veerpootlager te zijn. Die is vervangen, net als de V-snaar. Via een bevriende spuiter hebben we de achterbumper keurig in kleur weer gespoten. De auto rijdt nog steeds rond: hij is destijds ingeruild op een MX-5 bij een handelaar, en is nu weer in het bezit van een particulier. Waar precies weet ik helaas niet.

Na de vakantie's heeft de Galant mij nog geholpen met verhuizen:

Afbeelding

En haalde hij nog een respectabele km stand:

Afbeelding[/url]

Daarna zijn we er nog een keer naar de Ardennen geweest met de Mits, helaas heb ik hier geen foto's van.

Maar goed, ik ben sinds enkele dagen weer op zoek, dus ik hoop hier binnenkort nieuwe foto's van een Galant te kunnen posten :)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door KNOEI 8G »

Hey Martijn, leuk dat je jezelf weer laat zien op GF. Succes met de zoektocht naar een G op Gas!

Ennuuh.... Die auto van jou is weer teruggegaan naar die andere martijn :wha: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =40#p32349" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Twain »

populaire auto :D

en tsja dat virus he ;)
veel plezier met zoeken
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Ran-DiZzle »

meer info over je Golf?



( ik heb een V6 sedan op LPG,en een v6 station, en een GDI motion)
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Ran-DiZzle schreef:meer info over je Golf?



( ik heb een V6 sedan op LPG,en een v6 station, en een GDI motion)
Wat wil je weten? Het is een 1.4 16V Master Edition (voor zover ik weet een Comfortline met climate control, elektrische spiegels en instaplijsten). Hij is van 2001 en heeft atm 311k km op de teller staan. Voorzien van alle opties, behalve ESP, leer en stoelverwarming. LPG installatie is van Necam en is er bij inbouw ingekomen. Ik heb nog wel wat meer foto's als je wil :) Heb 'm nu zo'n 1.5 jaar, helaas wel wat onkosten aan gehad:

- februari vorig jaar kat aangereden met 130km/h. Moest een nieuwe aircocondensator en radiator in. Had nog geluk dat dat beest onder de bumper door schoot, heb nu alleen een roostertje hoeven te vervangen.
- In april ging de abs sensor rechtsachter stuk en brak de veer linksvoor
- In augustus heb ik de aircopomp laten vervangen want die was overleden, systeem gelijk bijgevuld

Het is een erg fijne auto, alleen is het geen Galant :P Loopt ook wel lekker zuinig, 1:12 op lpg is haalbaar als je niet al te veel snelweg rijdt, dan zit het rond 1:11.
Als je nog meer wil weten, roept u maar :)
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door SisterOfMercy »

Batsgeit schreef:LPG installatie is van Necam en is er bij inbouw ingekomen.
Uhmmm, ja, dat lijkt me nogal logisch.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door martijnver13 »

Jep, die staat idd weer bij mij voor de deur :-) Kilometerstand inmiddels bijna 390.000

En die v-snaar.. Weet je dat zeker? Want de vellen hangen erbij. Denk dat de multieriem is vervangen dan want die ziet er beter uit. Heb ze iig allebei al liggen inclusief spanrol, gaat er volgende week allemaal op. Ga dan iig ff laten nakijken of alles nog netjes op zn plek zit.
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

SisterOfMercy schreef:
Batsgeit schreef:LPG installatie is van Necam en is er bij inbouw ingekomen.
Uhmmm, ja, dat lijkt me nogal logisch.
:wha: Het was al laat. Ik bedoelde vanaf 0km :p
Jep, die staat idd weer bij mij voor de deur :-) Kilometerstand inmiddels bijna 390.000

En die v-snaar.. Weet je dat zeker? Want de vellen hangen erbij. Denk dat de multieriem is vervangen dan want die ziet er beter uit. Heb ze iig allebei al liggen inclusief spanrol, gaat er volgende week allemaal op. Ga dan iig ff laten nakijken of alles nog netjes op zn plek zit.
Het zou ook wel de multiriem kunnen zijn, het was iig de riem die de stuurbekrachtiging aan stuurt. We hebben overigens ook nog de koplampen vervangen door exemplaren van de sloop, want het lichtbeeld was destijds zeer matig. Zie jij het verschil?

Overigens: zitten de Eifeltoren en het Jezusbeeldje nog steeds op het dashboard? :P
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door martijnver13 »

Batsgeit schreef:
Jep, die staat idd weer bij mij voor de deur :-) Kilometerstand inmiddels bijna 390.000

En die v-snaar.. Weet je dat zeker? Want de vellen hangen erbij. Denk dat de multieriem is vervangen dan want die ziet er beter uit. Heb ze iig allebei al liggen inclusief spanrol, gaat er volgende week allemaal op. Ga dan iig ff laten nakijken of alles nog netjes op zn plek zit.
Het zou ook wel de multiriem kunnen zijn, het was iig de riem die de stuurbekrachtiging aan stuurt. We hebben overigens ook nog de koplampen vervangen door exemplaren van de sloop, want het lichtbeeld was destijds zeer matig. Zie jij het verschil?

Overigens: zitten de Eifeltoren en het Jezusbeeldje nog steeds op het dashboard? :P
Dat is idd de multieriem. Doet stuurbekrachtiging en als het goed is ook de airco. Licht is idd wel lekker nu, was eerst slechter maar dacht dat het aan de schade lag. Maar heb nu wel mooi licht idd, al helemaal als ik de mistlampen er ff bij aan zet.

Er zitten geen beeldjes meer op het dashboard. Vind het wel jammer dat mn mcdonalds stickers van de achterruit zijn weggehaald :p
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Ik ben ondertussen al een tijdje op zoek en nu kwam ik deze Galant tegen:

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij is wat te duur, en ik moet nog wat betere foto's krijgen, maar hij heeft maar een eigenaar gehad en de auto heeft NAP. De aandachtspunten die er staan (remmen, schokbrekers) kan ik samen met een vriend oplossen. Zijn er nog meer zaken waar ik op moet letten, behalve de standaard dingen (banden etc)? Ik weet dat de V6 lastig te bereiken bougies heeft, dus die zijn hopelijk al vervangen, en de distrubutie moet elke 8 jaar en 90k km uit m'n hoofd. Helaas heeft deze ook al wat last van roest op de wielkasten, daar ontkom je niet aan lijkt het...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door menno3x8g »

Aandachtspunten, zie: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =16&t=1020.
Ik kan nog toevoegen uit ervaring van een aantal V6-en: af en toe cilinderuitval. Vermoedelijk een ontstekingskwestie, maar heb ik nog niet uitgezocht.
Daarnaast voor LPG-installatie: de pomp moet geen rare geluiden maken anders dan gebruikelijk, filter indien aanwezig kan vollopen, en injectoren kunnen slijten.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Lowlands »

Batsgeit schreef:Ik ben ondertussen al een tijdje op zoek en nu kwam ik deze Galant tegen:

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij is wat te duur, en ik moet nog wat betere foto's krijgen, maar hij heeft maar een eigenaar gehad en de auto heeft NAP. De aandachtspunten die er staan (remmen, schokbrekers) kan ik samen met een vriend oplossen. Zijn er nog meer zaken waar ik op moet letten, behalve de standaard dingen (banden etc)? Ik weet dat de V6 lastig te bereiken bougies heeft, dus die zijn hopelijk al vervangen, en de distrubutie moet elke 8 jaar en 90k km uit m'n hoofd. Helaas heeft deze ook al wat last van roest op de wielkasten, daar ontkom je niet aan lijkt het...
Die heb ik wel gezien,helemaal gaaf,maar je moet ook zien hoeveel duurder die dan is..Kan je misschien beter zelf die roest aan pakken.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Dank voor de reacties! Ik zit er alleen een beetje mee dat het een automaat is. Is weer een stuk duurder in de belasting en in het verbruik (volgens spritmonitor 1;8 terwijl de handbak 1:9.5 kan halen). Ik neem 'm alleen als er behoorlijk wat van de prijs af kan. Ook nog even zin in hoeverre de roest is gevorderd. Is het handig om bij een eventuele proefrit een schroevendraaier mee te nemen en bij de dorpels/wielkasten even te prikken?
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Lowlands »

Vergeet de onderkant niet..Neem een Ledlamp mee...Kan je zien hoe de onderkant er uit ziet.Zet de auto even half op een oprit zo dat je meer ruimte hebt om er onder te kruipen.Zet hem wel op de handrem en in een versnelling en motor uit!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door foks »

Batsgeit schreef:Ik zit er alleen een beetje mee dat het een automaat is.
mwa, bij de eerste de beste file denk je: hé ... had ik veel eerder moeten doen :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door menno3x8g »

Ja, automaat is 5-10% duurder in brandstof.
MRB is ook hoger: verschil tussen LPG-station automaat met LPG-sedan handbak is 13 euro per maand (V6 in Groningen).
Maar automaat rijdt zoooveel lekkerder ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Lowlands »

Jullie hebben gewoon luie voeten... :P
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Voor mijn werk rij ik ook in een automaat (in een 2011 BMW 740d), dat rijdt wel relaxed ja. Voor m'n eigen auto prefereer ik echter een handbak :p Toch een stuk meer controle, het is sneller en goedkoper (5-10% tikt nog redelijk aan bij 35000 km per jaar). Overigens heb ik meer foto's van de bovenstaande Galant gekregen. Weet nu wel zeker dat ik de vraagprijs teveel vindt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sowieso moeten de remmen voor en schokbrekers achter vervangen worden, dat kost bij een garage ongeveer 600 euro. Dan zitten er, naast de ontbrekende APK en de schade, nog wat minpunten aan de auto:

- Geen HC dash (zelf eventueel te doen)
- Geen tiptronic automaat
- Groen

Daar staat tegenover dat de auto nog maar 1 eigenaar heeft gehad, dealeronderhouden is en maar 193k heeft gelopen. Hmm.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Twain »

:evil: :evil: groen is geen minpunt :argue: :argue: :argue: :argue: :cry:

ruilen voor een zilveren?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door KNOEI 8G »

Ik vind t ook een bak geld voor een station in die staat!
Afbeelding
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Twain schreef::evil: :evil: groen is geen minpunt :argue: :argue: :argue: :argue: :cry:

ruilen voor een zilveren?
Op gas? Sure :p ik wil het liefst een zilveren :)
KNOEI 8G schreef:Ik vind t ook een bak geld voor een station in die staat!
Hij gaf al aan dat de prijs onderhandelbaar is. Ik zat zelf aan max 800 euro te denken, gezien de staat en geen APK. Vinden jullie dat een redelijke prijs? Materiaalkosten om de auto door de apk te krijgen liggen al rond de 300 euro (via internet, bij een dealer zou dat nog wel meer zijn)
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door menno3x8g »

Vergeet de distributie met spanrol en pomp niet, die is wrsch niet gedaan bij 180dkm.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

menno3x8g schreef:Vergeet de distributie met spanrol en pomp niet, die is wrsch niet gedaan bij 180dkm.
Goeie, heb het hem gevraagd. De spoeling is helaas erg dun geworden :(

De enige galant die me echt aan staat is deze:

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dat is een sedan (heb liever een station) en slechts een 2.0. Bovendien heeft ie geen Nardi stuurtje, helemaal een afknapper :P.
Hij is echter best nieuw en heeft nog niet zoveel gelopen. Twijfels..
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door KNOEI 8G »

Heb je al in duitsland gekeken? Mobile.de ;)
Afbeelding
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

KNOEI 8G schreef:Heb je al in duitsland gekeken? Mobile.de ;)
Ga ik nu doen :P is het importeren van een auto niet prijzig? Ik heb bij Autoweek ingevuld hoeveel het importeren van een 2001 Galant zou kosten, dan zit je al bijna aan 900 euro aan rest BPM. Leuk land is dit toch.

De distributieriem van de groene Galant moet binnenkort ook nog vervangen worden. Is mij teveel werk, heb er helaas geen tijd voor.

In Duitsland staat overigens ook niet erg veel te koop helaas:

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”