Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Plaats reactie
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Aan gezien mijn voorstel topic een beetje het levens verhaal van de galant begon te worden lijkt het mij beter om hier verder te gaan voor de genen die het interessant vinden.

Even in het kort, Ik ben Jacob 22 jaar uit de bollenstreek. Rij nu iets meer dan een half jaar met de auto en heb er inmiddels 15000 km opzitten. Nu 237000

http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =13&t=2694" onclick="window.open(this.href);return false; ( hier ben ik begonnen.)

Afgelopen weekend kwam ik op Facebook een setje originele Mitsubishi velgen tegen met Michelin winterbanden voor een erg aantrekkelijk prijsje...
Banden zijn niet helemaal vers meer dus een goede reden omdat van de zomer over te stappen op vredenstein allseason banden.

Ik vond van af het begin al dat de 14'' net wat te klein leek voor onder de galant. zo zijn de wielkasten wat mooier gevuld en komt de neus wat meer de lucht in.
Ook al had ik rondom net nieuwe winterbanden gaan die maar weer de verkoop in.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Batsgeit »

Mooie auto! Heb er zelf ook een gehad in die kleur, ook een 2.0 GLXi :)

Zag in het voorstellen topic dat je er een lederen interieur in hebt gezet, was dat veel werk?
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door foks »

aparte velgen, ik mag ze wel.
Welkom!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Batsgeit schreef:Mooie auto! Heb er zelf ook een gehad in die kleur, ook een 2.0 GLXi :)

Zag in het voorstellen topic dat je er een lederen interieur in hebt gezet, was dat veel werk?
Viel eigenlijk best mee deur panelen zitten met een stuk of 4 schroeven en voor de rest klikkers. Dashboard is ook een kwestie van schroeven. Achterbank zit verschil in de vergendeling waar hij in valt. maar dat is ook allemaal makkelijk om te bouten. ik denk als je je een avondje druk maakt dat je het er wel in hebt. :hypo:
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Kom ik vandaag op de sloop voor een onderdeeltje van een volvo denk ik toch maar even bij de mitsubishi's kijken... staat daar toevallig een carisma met een prachtig nardi stuurtje er in! voor 30 euro mee genomen.
Foto is nog in de carisma foto in de galant volgt nog/

Afbeelding

Vandaag met 2 maten ook een audi 100 gekocht voor de garbage run van volgend jaar.. ging prima achter de galant.

Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door menno3x8g »

Mooi gescoord dat stuurtje!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Inmiddels zijn we over de 240.000 km heen deze week toe aan de apk. Ik verwacht geen gekke dingen heb zelf nog niks kunnen vinden.

Vandaag even een plekje onder de kap bij gewerkt wat me al even irriteerde. weet misschien iemand of een merk zoals motip of zo iets deze kleur in het arsortiment heeft? (F06 Turquoise Pearl)
Ook zag ik dat de lamellen van de condensor op sommige delen helemaal weg zijn probleem van de airco ook gevonden dus.

Afbeelding

En hier nog een foto met het Nardi stuur in de auto.

Afbeelding
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Sinds 2 weken een naar geluid bij de koppeling vandaan... het word steeds erger dus dit weekend maar even een nieuwe monteren voor hij der helemaal uit ligt.
Hebben mensen behoeften aan een howto? ik zag dat die er nog niet bij stond voor de koppeling.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door menno3x8g »

Jacobvandervoort schreef:Sinds 2 weken een naar geluid bij de koppeling vandaan... het word steeds erger dus dit weekend maar even een nieuwe monteren voor hij der helemaal uit ligt.
Hebben mensen behoeften aan een howto? ik zag dat die er nog niet bij stond voor de koppeling.
Een goeie HOW-TO is altijd welkom!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Het verhaal van de galant gaat verder..... alles is niet helemaal gegaan als gehoopt :uhu:
Het vervangen van de koppeling is helemaal geslaagd. Compleet nieuwe set gemonteerd van LUK Lager drukgroep en de plaat. Behoorlijk wat werk alles bij elkaar. Het druk lager was inderdaad gaar suisde aardig. Alles leek perfect op de brug tot ik een test rit ging maken.... het geluid zat nog steeds in de motor. Na even zoeken en luisteren met een schroeven draaier kwam ik helaas uit op het lager van de ingaande as van de versnellingsbak... gvd weer de hele bak der af :evil: Een week of 4 later heb ik de bak weer gedemonteerd. Met 2 uurtjes hadden we hem er onder vandaan :hypo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duidelijk de schade aan het lager te zien:
Afbeelding

De bak even netjes ultrasoon gereinigd.
Afbeelding

Nieuwe lagers, aandrijfas keerringen hoefijzer plaatje en de ingaande as keerring vernieuwd.
Afbeelding

Bak helemaal gemonteerd morgen terug onder de auto schroeven zeer benieuwd hoe hij zal rijden:
Afbeelding

Aan gezien ik der nu goed bij kon ook maar gelijk een nieuwe condensor en droger gemonteerd... hopelijk gaat de airco weer werken de oude condensor was in iedergeval goed gaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door KNOEI 8G »

Dat is dan toch een flinke klus geweest. Nu hopen dat ie geruisloos verder de toekomst in kan gaan! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
maarten_galant
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 mar 2013, 08:50
Provincie: Utrecht

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door maarten_galant »

Nu ben ik toch wel benieuwd naar de how-to van de koppeling, gezien de mijne ook gaar is ;-)
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 zwart (2001) Sold
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 zilver (1998) Sold
Mitsubishi Galant Elegance station 2.5 V6 blauw (2003)
Mitsubishi Galant GLXI 2.0 V4 bordeaux(1997)
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 blauw (2000) Sold
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door menno3x8g »

Mooi werk.
En erg handig zo'n brug.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Inmiddels de airco laten vullen en die werkt ook! als ik ergens deze week tijd heb zal ik proberen een howto in elkaar te rommelen voor de koppeling ik heb wel het een en ander aan fotos gemaakt.

Deze week even 4 nieuwe zomerbanden om de alu velgen laten draaien en dan is hij klaar voor de zomervakantie ( belgie luxemburg duitsland) :hypo:
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door KNOEI 8G »

Daar zijn genoeg leuke wegen te vinden! :D
Afbeelding
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Het is al weer even geleden.. tijd voor een kleine update.

28-10-2016 In middels 251200 km en eigenlijk weinig spannends sinds de bak revisie.
Met de galant rondje Belgie luxemburg duitsland gedaan ... perfecte vakantie auto is het helemaal afgeladen met kampeer meuk rijd perfect in de bergen :agree:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder bezig geweest met het behandel van de wiel kasten zaten een paar kleine blaasjes op dus de wiel kast behandeld met aniroest en een bitumen coating,
Voor de buiten rand heb ik de kleur verf laten maken en weer even netjes gespoten dus daar is niks meer van te zien!

Afbeelding

Der is wel weer een oud probleem terug gekomen wat ik al eens eerder heb gehad. bij het versnellen van uit lage toeren ( welke versnelling dan ook) bokt de motor en of 2 keer... Heb vandaag een flesje injector reiniger bij de tank gegooit kijken of dit iets doet. Verder iemand hier last van gehad?
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Batsgeit »

Jacobvandervoort schreef: Der is wel weer een oud probleem terug gekomen wat ik al eens eerder heb gehad. bij het versnellen van uit lage toeren ( welke versnelling dan ook) bokt de motor en of 2 keer... Heb vandaag een flesje injector reiniger bij de tank gegooit kijken of dit iets doet. Verder iemand hier last van gehad?
Heb ik heel af en toe ook, als je ligt accelereert vanaf 1100 toeren ofzo en de motor is nog koud. Geen idee wat het is, gebeurt ook maar 1x per 1000km ofzo dus ook geen zin om het uit te zoeken :P
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Batsgeit schreef:
Jacobvandervoort schreef: Der is wel weer een oud probleem terug gekomen wat ik al eens eerder heb gehad. bij het versnellen van uit lage toeren ( welke versnelling dan ook) bokt de motor en of 2 keer... Heb vandaag een flesje injector reiniger bij de tank gegooit kijken of dit iets doet. Verder iemand hier last van gehad?


Heb ik heel af en toe ook, als je ligt accelereert vanaf 1100 toeren ofzo en de motor is nog koud. Geen idee wat het is, gebeurt ook maar 1x per 1000km ofzo dus ook geen zin om het uit te zoeken :P

Ik heb het bij die van mij opgelost.. Na 2 flesjes injectie reiniger is het over de auto loopt ook een stuk mooier
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door menno3x8g »

Ik rij nu een 2.0 op LPG, en die heeft dat sterk bij een opwarmende motor terwijl ie al op LPG rijdt. Dus de eerste 5 km doe ik rustig aan. Moet toch om de motor een beetje te sparen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

255.200 km Alles gaat nog steeds goed met de galant, vorige week een nieuwe accu gemonteerd starten gaat weer soepel met dit koude weer.

Afgelopen weekend ook de crème kleur vloerbedekking der in gemaakt, nu past het interieur eindelijk netjes bij elkaar.

Afbeelding
Afbeelding
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door kevin1990 »

Mooi het leer!
Alleen achter raamslinger en knopje voor de raambekleding? Voor als je accu leeg is en je nog de ramen dicht kunt krijgen haha
Mocht je interesse hebben heb ik nog een setje deur panelen liggen achter zonder het gat van de raamslinger.
Moet je denk ik nog wel je ramen voorzien achter met motor en bekabeling
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Ja dat klopt de knoppen zitten niet aangesloten aan gezien ik geen elektrische raam mechanisme heb achter. dus dit was de beste beun oplossing die ik kon bedenken :uhu: Weet iemand of het veel werk is om elektrische mechanisme in te bouwen achter? met de bekabeling enzo..
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door KNOEI 8G »

Netjes, die wagen van jou krijgt genoeg liefde :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door foks »

respect hoor , veel werk
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Nieuw projectje der bij gekocht... Complete Prins VSI 1 G3 gas installatie met 60L tank... Deze wil ik in gaan bouwen in de galant, Met mijn kilometers van 20000 per jaar ga ik daar aardig geld mee besparen. De grootste uitdaging word de tank op de plek van het reserve wiel krijgen maar dat zou moeten passen.. Zo dra het weer lekker word ga ik der mee aan de gang.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door menno3x8g »

Interessant Jacob, hou ons op de hoogte, want ik wil dit mogelijk ook gaan doen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door KNOEI 8G »

Sow, mooi projectje. Fotoooo's! :D
Afbeelding
Bosje
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2017, 19:19

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Bosje »

Verrekte handig als je zelfs een bak uit elkaar kan trekken (naja, dat kan ik ook wel, maar in elkaar word lastiger :P )
Goed bezig!
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Twain »

valt mee hoor !

marksanne heeft ergens een howto/ foto repo staan, hier op het forum
Awesomeness = Verveling x Talent
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Jahoor met een beetje sleutel ervaring is het goed te doen
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Afbeelding

Gisteren hout look ventilator roostertje gemonteerd die had ik nog liggen. Ziet der wel netjes uit maar nu wil ik eigenlijk het paneel der onder met de bakjes ook in houtlook hebben... heeft iemand wel een deze ac unit omgebouwt naar een clima unit... is dit werkend te krijgen met de blower etz...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door menno3x8g »

Jacobvandervoort schreef:Ziet der wel netjes uit maar nu wil ik eigenlijk het paneel der onder met de bakjes ook in houtlook hebben... heeft iemand wel een deze ac unit omgebouwt naar een clima unit... is dit werkend te krijgen met de blower etz...
Ombouwen naar clima-unit? Misschien heeft iemand dat wel eens gedaan. Maar ik denk dat je dan op een forse klus moet rekenen want: stekkers passen niet, sommige voorzieningen ontbreken, mogelijk moet je dashboard eruit, kabelboom moet aangepast worden. En dan maar afwachten of het werkt ...
(Mocht je het toch willen doen, dan heb ik waarschijnlijk hier wel alle spullen liggen incl kabelboom dash.)
Van de zomer kan ik er meer over vertellen, want dan sloop ik een 2.0 en kan ik de verschillen met een V6 zien.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door Jacobvandervoort »

Hmm dat word inderdaad te gek... ik heb wel zitten denken om een houtlook dash te plaatsen met de huidige ac unit. dat komt dan gewoon in het vak waar eigenlijk de clima hoort... Zou je misschien de binnen maten kunnen opmeten van die uitsparing? ik heb zon gevoel dat dat best nog redelijk uit komt
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon Jacob

Bericht door menno3x8g »

Zie foto, kan je dan zelf uitmeten.
WP_20170509_004.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”