Mijn Galant 2.0 Drive

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

En we rijden doorrrr:

Afbeelding

Auto heeft sinds m'n vorige post eigenlijk niets geks meer gedaan. Rijdt uitstekend, moet 'm alleen nog wel een keer uitlijnen.
Owja, terwijl ik dat typ bedenk ik me dat dit twee weken geleden gebeurde;

Afbeelding

Dat was wat minder, dus gelijk de ruit laten vervangen. Op de oude zaten flink wat krassen, dus het ziet er nog eens beter uit ook :)
Helaas begint de rechter wielkast wel erg enthousiast te roesten, dat is zeker iets om in de gaten te houden.. Is dat eigenlijk APK afkeur?

Nog een foto om het af te maken:

Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door marksanne »

Roest is geen afkeur direct, maar enorme gaten of scherpe uitstekende delen worden wel een probleem. Als je supercheap nog een paar jaar door wil zonder hier geld in te steken kun je van die goedkope metalen wielkastverbreders eropplakken. Verbazingwekkend hoe lang dat de boel rekt!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door menno3x8g »

Een bepaald % roest en/of scherpe randen kunnen afkeur zijn.
Btw: hoe kwam die barst in je voorruit. Zat er roest onder bij de bovenrand?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Warm weer + steenslagschade + hogedrukspuit == krak :P Hmm oke, zijn die wielkastverbreders ook ergens in zwart plastic te krijgen? Hoef nou ook niet met van die chromen kasten rond te rijden :P
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door marksanne »

Ik heb ze intussen jaren terug in het antraciet gekocht. De andere optie was inderdaad chroom. Ik heb die antracietdingen overigens gewoon met even op kleur gespoten, zag er stukken beter uit dan die roestranden! Ik weet niet meer waar ik ze toen vandaan heb gehaald helaas...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Heb al even gekeken, kon ze nu alleen in 't chroom vinden. Nog even iets beter naar kijken.

Heb net de auto uit laten lijnen, maar linksachter kreeg die man het niet voor elkaar. De spoorstang was niet meer goed (?). Moest dan een nieuw rubber ingeperst worden. Hij trekt nu nog heel lichtjes naar rechts >100km/h, misschien iets om mee te nemen bij de volgende beurt.
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Zo, tijdje terug dat ik hier wat heb gepost. Ondertussen staat er 312000km op de teller. Gaat nu iets minder hard, ben weer aan het studeren dus hoef dagelijks niet meer naar Friesland te rijden :P

In de tussentijd vrij veel aan gebeurd. Bij 302.000 km groot onderhoud laten plegen. Distributieriem, waterpomp, thermostaat, multiriem en wat keerringetjes laten vervangen. Kost een lieve duit, en je merkt precies 0 verschil. Heerlijk :+

In de zomervakantie m'n vriendin even opgezocht die in Zuid-Frankrijk aan het werk was. Helaas weinig foto's van de auto gemaakt, dus hier moeten jullie het mee doen :P

Afbeelding

Lekker tochtje, in één keer gereden. Audioboekje op de achtergrond aan, cruise control op 135km/h en rijden maar. Het was dik 35 graden, dus ik was wel blij dat ik de airco van tevoren nog even had laten bijvullen.

Afbeelding

Fast forward een paar maanden later, m'n vriendin heeft ondertussen een baan in Nederland, en omdat mijn koppeling al voldoende was gesloopt hebben we maar een auto voor haar gehaald:

Afbeelding

Zie gelijk het lengteverschil :+ Best een leuk autootje, Clio 1.4 Dynamique uit 2007. Red het natuurlijk nooit bij een Galant.
Daarna nog met de auto naar Parijs geweest. Opnieuw had ie zich prima gedragen, de Fransen zelf uiteraard wat minder. De volgende dag ontdekte ik echter wat minder fijns:

Afbeelding

De boosdoener:

Afbeelding

Hier was ik niet zo blij mee, banden waren een halfjaar en ~20.000km oud. Gelukkig kon de ANWB'er het fixen door er een prop in te schieten, band weer gered en ik blij :)

Zoals jullie konden zien was de auto vrij smerig. Zaterdag erop de auto maar eens even goed gepoetst en van binnen schoongemaakt. Resultaat mag er wel zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb nog steeds een beige tapijt liggen die ik erin wil hebben en wil de auto ook nog steeds verlagen. Maarja, gezien zijn leeftijd en de KM's denk ik niet dat het er nog van komt. We zullen zien, voorlopig nog lekker blijven doorrijden :)
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Minder leuk nieuws; ik had afgelopen winter al m'n bumper stukgereden ( :uhu: ), maar daar heb ik een vervangende voor geregeld:

[url=[External Link Removed for Guests]]Afbeelding

Was nog van plan hem bij te gaan spuiten, maar wou 'm eerst door de APK halen. Dat viel wat tegen.

Hij is nog een jaar goedgekeurd, maar daar is ook alles mee gezegd.Het wiellager rechtsvoor is hoorbaar vanaf ~60km/h en de remschijven zijn krom.

Heb besloten om er geen geld meer in te stoppen en hem gewoon af te gaan rijden. We gaan kijken hoelang hij het nog uit gaat houden. Ondertussen staat er 324.000km op de teller, dus de problemen zijn an sich niet zo heel gek :P
Laatst gewijzigd door Batsgeit op 08 aug 2018, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Integra »

Bij mij duurde het niet erg lang met de versnellingsbak.... Heb er een gereviseerde onder gezet... Helaas achteraf niet nodig.... Na weer een schade aan de auto vind ik het genoeg geweest.... Technisch 100%, géén roest (meer) alleen NIET mooi....
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Wel echt balen van de schade bij die van jou! Had je nog iets van de verzekering gehoord?
Laatst gewijzigd door Batsgeit op 08 aug 2018, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Integra »

Er is door de tegenpartij nog steeds geen claim in gediend, maar er is wel zeker dat als hij dat doet, ik als schuldige word aangewezen :(
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”