Mijn Galant 2.0 Drive

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Na lang zoeken (ongeveer een halfjaar) ben ik eindelijk weer in het bezit van een Galant!

Afbeelding


Afbeelding

Het is een 2.0 Drive uit 2002 met 258.000 km op de teller en, uiteraard, op LPG. De man van wie ik 'm kocht was een echte liefhebber: alle boekjes zitten er nog bij, de originele radio (met navigatie!) en CD wisselaar heb ik ook, de aansluiting voor de gas is weggewerkt achter de tankdop, en de auto ziet er nog extreem goed uit voor zijn leeftijd en km's. Roest bij de achterste wielkasten heeft ie gelukkig niet, dat was helemaal even zoeken. Moest er wel helemaal voor naar Hoorn, maar het was het waard :)

Morgen ga ik hem in de wax zetten en even grondig controleren. Maar wat een fijne auto, zo'n stuk fijner dan de Golf die ik had (of heb, hij staat te koop)
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door menno3x8g »

Gefeliciteerd!
Ziet er goed uit :) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

menno3x8g schreef:Gefeliciteerd!
Ziet er goed uit :) .
Thanks! Zijn wel enkele dingen die niet werken, zoals het derde remlicht en de antenne. Antenne ging vaker stuk las ik hier al, ga ik oplossen door een DAB+ radio te monteren, maar an sich wil ik ook nog wel een FM antenne. Gaat het motortje stuk of ligt het aan wat anders?
Het derde remlicht moet ik nog even naar kijken, de auto heeft er twee (in de spoiler en bij de achterruit) maar die werken beide niet. Moet ik nog even doormeten om te kijken waar het probleem zit.
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Erg mooie auto! Chapeau!
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door marksanne »

Mooie bak, gaaf! Dat 3e remlicht komt vast goed. Het antenneprobleem: vrijwel altijd is het witte ribbel-spiraal gebroken. Dat is gewoon een los onderdeel en dus te bestellen bij de Mitsu dealer of MD-Performance (MB953709).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Derde remlicht was gewoon een lampje, doet het nu weer :). Antenne ga ik vanavond of morgen naar kijken, dan ga ik namelijk mijn eigen radio inbouwen. De vorige eigenaar heeft zijn eigen radio er ook uit gehaald en een andere erin gezet, dus misschien is hij wel gewoon niet aangesloten. We zullen zien.

Ondertussen bijna 600km gereden met de Galant, maar wat een fijne auto :D Verbruik valt me alleszins mee, zit netjes op 1:10 op lpg. Morgen de auto maar eens verwennen met een flinke poetsbeurt.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door menno3x8g »

Zo'n antennespiraal heb ik net weggegooid.
Zal ik die weer voor je opvissen?
Mag je zo hebben :) , en je zit in de buurt.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

menno3x8g schreef:Zo'n antennespiraal heb ik net weggegooid.
Zal ik die weer voor je opvissen?
Mag je zo hebben :) , en je zit in de buurt.
Nou, ik monteerde vandaag mijn eigen radio in de auto en:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die doet het dus weer :uhu: hij komt niet helemaal omhoog, ligt dat een de spiraal? Als je die nog op wil zoeken, graag :)

Verder de auto helemaal in de was gezet (duurt toch iets langer dan bij m'n Golf) en bezig geweest om de passagiersdeur kraakvrij te maken. Helaas nog niet helemaal in geslaagd. Iemand tips? Gekraak komt bij de schanier vandaan, ga 'm zo nog behandelen met wat vet.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door menno3x8g »

Die antenne strip ligt klaar.
Ben morgen (maandag) in Groningen.
Ergens afspreken?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

menno3x8g schreef:Die antenne strip ligt klaar.
Ben morgen (maandag) in Groningen.
Ergens afspreken?
PM.

Dan heb ik nog een vraag: de onderkant van mijn stoel ziet er zo uit:

Afbeelding

Betekent dit dat ik geen voorbereiding heb voor een lederen interieur? Zie geen kabels lopen helaas, ook niet onder het tapijt. Is het dan nog enigszins mogelijk om er zelf leer in te zetten?
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door menno3x8g »

Leer kan je er altijd in zetten.
Misschien liggen de kabels er wel: vanuit de middentunnel 1 (stoelverwarming), en vanuit de flank 2 (onder het tapijt) (stoelbediening en airbag).
Hebben alleen een + en een - (met zekeringetje) nodig om te kunnen functioneren.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door foks »

tjonge! Mooi ding nog zeg. Want die heeft al genoeg asfalt gezien.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

foks schreef:tjonge! Mooi ding nog zeg. Want die heeft al genoeg asfalt gezien.
Thanks! Ja, de vorige eigenaar is er heel zuinig op geweest en dat is te zien. Hij krijgt nog wel meer asfalt te zien, ik rij namelijk ~30.000 km per jaar en ben van plan hem nog wel even te houden :)
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Vandaag naar de APK gegaan en dat viel toch een beetje tegen. Hoesje van de fuseekogel gescheurd, moet dus vervangen worden en de schokdemper rechtsachter lekte. Ga beide schokdempers achter vervangen en laat er gelijk normale veren onder monteren (zitten nu hulpveren onder). In de zomervakantie ga ik samen met m'n vader de hele onderkant tectyleren, die is nu nog goed hard namelijk.
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Zucht... Heb m'n Galant nu een maand en de eerste schade is een feit:

Afbeelding

Wel knap, want hij stond tussen twee lege parkeervakken in. Ik parkeer hem altijd zo ver mogelijk weg van andere auto's, maar het is iemand (met een witte auto overigens, lagen nog stukjes lak van haar (gok ik) op de grond) toch gelukt. Uiteraard geen briefje. Heb er nog wat witte lak van af kunnen halen, maar er blijven flinke diepe krassen over =\

Iets betere foto:

Afbeelding

Ik ga denk ik maar op zoek naar een bumper van de sloop, overspuiten zou wel niet te betalen zijn.
DannyS
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:35
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door DannyS »

Das lekker dan :evil:

Zeer irritant inderdaad geen briefje achterlaten.

Er zijn er denk ik ook veel die t niet eens merken dat ze schade rijden of t t interesseert ze niet :no:

Kom je dr veel op die plek anders toch s gaan posten voor een witte auto met schade
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

DannyS schreef:Das lekker dan :evil:

Zeer irritant inderdaad geen briefje achterlaten.

Er zijn er denk ik ook veel die t niet eens merken dat ze schade rijden of t t interesseert ze niet :no:

Kom je dr veel op die plek anders toch s gaan posten voor een witte auto met schade
Is bij m'n vriendin voor de deur, kom er wel elk weekend. Helaas is het een openbare parkeerplaats met 50+ parkeerplekken. Ik denk dat het een busje van een van de bouwvakkers is geweest, maar zie dat maar eens te bewijzen...

Overigens is m'n Galant weer opgeknapt (zie vorige post) en heeft ie weer een jaar APK :)
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door foks »

mooi zo! nu rijden maar weer!
De ellende van het verschil tussen werkauto's en luxeauto's.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Tijdje niet gereageerd, flink druk geweest, verhuisd, nieuwe baan, afstuderen je kent het wel :P

Zoals foks hierboven mooi zei: het verschil tussen werkauto's en luxeauto's. Ik heb m'n Galant nu dagelijks nodig, en dat is te zien:

Afbeelding

Met dank aan een zeer smerige A28, het is er na meerdere keren wassen nog niet af :| binnenkort maar een afspraak maken met een detailer.
Zoals gezegd ook verhuisd, dan is een Galant ook zeer handig :)

Afbeelding

Liep met het ophalen van een vriezer wel tegen het nadeel van een sedan aan, namelijk de zeer beperkte toegang tot de kofferbak. Maar goed, vindingrijk als wij 'Ollanders zijn vinden we toch een oplossing:

Afbeelding

Gelukkig dat de passagiersstoelleuning (leuk woord voor scrabble) zo ver naar achter kan :+
Helaas staat vanwege alle drukte (en kosten van het verhuizen) het aanpakken van de Galant momenteel op een laag pitje. Het interieur moet wachten tot de volgende zomer, vrees ik. Of ik haal tegen de tijd deze fantastische Galant: [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Is qua prijs alleen niet echt te doen, maar wat een wagen!
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door KNOEI 8G »

Hahaha, lekker creatief omgegaan met de beperkingen van een sedan! En idd die wagon op MP is echt een plaatje! :yum:

Maar die wagen van jou kan nog lang genoeg mee!
Afbeelding
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Gisteren de Galant een welverdiende schoonmaakbeurt gegeven. Dik twee uur bezig geweest, die meuk van de A28 wou er erg lastig af.

Afbeelding

Staat er weer strak bij :) morgen met de auto naar Eindhoven en daarna naar Utrecht. Hij bevalt nog steeds uitstekend, en de goedwerkende airco is een genot met dit weer!
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door foks »

nou zeker. afgelopen week misschien nog wel meer!
Die staat er weer prachtig bij hoor.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

M'n Mitsu heeft een gratis detailbeurt gehad (danku Rijkswaterstaat!), resultaat mag er zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas regent het continu sinds ie gewassen is en hij is zodoende alweer flink vies. Ach ja, kleinigheidjes hou je :)
Laatst gewijzigd door Batsgeit op 01 sep 2016, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Zo, even flink bezig geweest de laatste tijd. Heb van Randy een lederen interieur overgenomen. Was nog wel wat gedoe om stroom voorin te krijgen (heb namelijk geen voorbereiding) maar met hulp van een kennis is het gelukt. Zit nu netjes gezekerd en achter een relay. Anyway, voor en na foto's:

Afbeelding

naar dit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben dik tevreden :) zit ook een heel stuk beter!
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Uray25 »

Mooi Man, maar die Raamzwengels achterin begrijp ik niet helemaal...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door foks »

Ik denk bedoeld om het raam naar boven en naar beneden te krijgen :lol:
Dat andere interieur staat sjiek zeg!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Klopt helemaal! Heb geen elektrische ramen achterin, en ook geen zin om het in te bouwen :P (ligt namelijk geen voorbereiding, is dan een heleboel werk). Misschien de slingers nog een keer beige spuiten, maar at komt nog wel :)
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Neo-- »

B-E-A-U-T-I-F-U-L
Echt echt gaaf hoe je dat geflikt hebt ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door KNOEI 8G »

awesome! Ziet er verdomd netjes uit :D
Afbeelding
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Winterbandjes onder de Galant gegooid:

Afbeelding

en besloten dat ik serieus werk ga maken van het verlagen :) iemand tips voor een goed setje? Wil hem eigenlijk subtiel verlagen, en voor wat meer dan achter. Moet nog wel fatsoenlijk over drempels kunnen :P
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Winter!

Afbeelding

Galant heeft ook weer een beurtje gehad (7000km te laat :X), rijdt toch weer wat lekkerder :) Het zal ongetwijfeld psychologisch zijn, maar ik heb ook het idee dat hij wat meer vermogen heeft. Op naar de 300.000!
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Ran-DiZzle »

Wow. T is me ontgaan! Interieurtje ziet er goed uit! Kheb nog wel mechanismes en bedrading voor de achterste ramen! Blijft n mooie auto!
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door kevin1990 »

En ik nog 2 deurpanelen achter zonder gaten voor de raamstickers in beige leder haha
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Haha, ik moet de verwarming van de stoelen ook nog steeds inbouwen. Nog een projectje heb ik voorlopig geen tijd voor :P bovendien moeten ze achterin maar lekker zelf slingeren, ze mogen allang blij zijn dat ze in zo'n mooie auto mee mogen rijden!
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Jacobvandervoort »

Kijk weer een galant met creme leer der bij! ik heb de zelfde truc uit gehaald met de raam zwengels, Ga je de vloerbedekking/ creme gordels nog monteren of laat je het zo?
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

De vloerbedekking wil ik nog wel een keer monteren, op zich vind ik de zwarte gordels niet gek staan dus die laat ik zo. Moet ik alleen nog een vloerbedekking zien te regelen :P Daarnaast is de hoedenplank ook nog grijs bij mij, maar weet niet of je dat netjes beige kan maken..
Heb jij de stoelverwarming ook ingebouwd jacob?

In other news: m'n Galant staat bij de garage, de remklauw is overleden. Merkte afgelopen donderdag ineens een raar geluid bij het remmen. Remblokje was finaal op aan de binnenkant, hij liep flink aan. Rekening zal wel weer even zeer doen :P

Maar goed, inmiddels al ruim 30.000km mee gereden, mag ook niet echt klagen.
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Jacobvandervoort »

Batsgeit schreef:De vloerbedekking wil ik nog wel een keer monteren, op zich vind ik de zwarte gordels niet gek staan dus die laat ik zo. Moet ik alleen nog een vloerbedekking zien te regelen :P Daarnaast is de hoedenplank ook nog grijs bij mij, maar weet niet of je dat netjes beige kan maken..
Heb jij de stoelverwarming ook ingebouwd jacob?

In other news: m'n Galant staat bij de garage, de remklauw is overleden. Merkte afgelopen donderdag ineens een raar geluid bij het remmen. Remblokje was finaal op aan de binnenkant, hij liep flink aan. Rekening zal wel weer even zeer doen :P

Maar goed, inmiddels al ruim 30.000km mee gereden, mag ook niet echt klagen.
Nee stoel verwarming heb ik nog niet aangesloten.. de bedrading licht der ook niet bij mij dus ik twijfel om het te doen... voor die min 2 in nederland af en toe :wha:
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door menno3x8g »

Beige sedan hoedenplank met speakers heb ik hier wel liggen.
Vloerbedekking misschien.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

PM gestuurd Menno!
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Mijn Galant 2.0 Drive

Bericht door Batsgeit »

Mijn Galant heeft weer een jaartje APK :) op een paar lampjes na was er niets aan de hand!

Maarrrrrr er zit wel wat groot onderhoud aan te komen. De keerring begint te zweten, de distributieriem moet over 7.5k km, de uitlaat wordt en minder op en de roestduivel heeft mijn rechter wielkast ontdekt. Daarnaast heb ik vier kale zomerbanden. Denk dat ik 'm gewoon het onderhoud ga geven, maar zal er nog even over nadenken.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”